- Mobilinternet
- Az MSI RadiX AXE6600 tesztje – router, játékosoknak
- Hálózati / IP kamera
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- HBO Max & OD topic
- Milyen program, ami...?
- Aliexpress tapasztalatok
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Microsoft Outlook topic
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rick4
félisten
Ja, elég jól belehúztak Fiat-ék.. Bár nem tudom mire kell, miért nem jobb egy sima szívós motor? Clio-t én is néztem, de nekem a kis Punto2 jobban bejött. Senki se tud igazán rosszakat mondani a Fiat motorokra már vagy 15 éve..
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
Szerintem ha ilyen kocsiban gondolkodsz, nézz meg egy Corsa OPC-t. bár én viccesnek találom, hogy egy ekkora kocsi normálisan használva jóval 10 liter fölött eszik.
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
zoo8800
veterán
Autópályán 8, városban 8,5 körül eszik (klíma ON, 17-es kerekek), de országúton 6 alá lehet vinni. 2000-es fordulat alatt is szépen húz, érezni a turbót, de akkor még van kb. 1 mp turbólyuk. 2500-tól már nem érzek turbólyukat. 3 hete van meg, szerviztapasztalatokról még nem tudok beszámolni De az index fórumot olvasgatva, nem a motorral szokott baj lenni.
Nekem Bravo van, az majdnem 1300 kg, azt szépen mozgatja.rip and tear, until it is done
-
-
-
capulet75
addikt
-
megema
őstag
Persze, de a durva dugó alatt azt kell érteni, hogy 10km megtétele órák kérdése. A másik meg, hogy ennél a kocsinál már élvezed az erejét. Szóval nem a finomkodásra megyünk vele. Lámpánál sor otthagyása gyakori, de azért nincs szétpadlózva. Biztos kevesebb gázolajjal is el lehetne járni vele, de akkor minek ekkora motor, ha nincs kihasználva? Ez alatt nem kell durva gyorshajtásokat érteni azért. Apámnál és nálam is sebességhatár + 10-15 a max, csak szeretjük kihasználni az erejét.
406-osomból (2 literes benzines) átülve amúgy teljesen más világ nekem. Annál mondjuk fölösleges figyelni a fogyasztásra, mert városban 9-10-nél sehogy se tudtam lejjebb vinni, pedig nagyon visszafogtam magamat korábban.
-
megema
őstag
Na jó, akkor itt valami nem kerek. A Passatra vonatkozó átlagokat nem tankolásonként értettem, hanem indulástól érkezésig. De szerintem ez egyértelmű volt abból, hogy részekre bontottam a városi fogyasztást. Kizárt dolognak tartom, hogy ne enné meg az a kocsi is adott útra az átlag 14-et sportosan vezetve egy komoly csúcsforgalmi dugóban, ahol 10 km megtétele 1-1.5 óra és megy a klíma is. Egész tankolásos átlagokat nem is tudok mondani, mert a kocsi így méri, apám meg nem számol utána, mint Én a 406-nál, ami nullázásonként méri.
Amúgy meg - mint írtam - automata (Tiptronic), szóval nem mi váltogatunk (pedig ugye lehetne). Annyira még nem figyeltem meg, de nem hiszem hogy 3000 fölé pörgetné magát.
[ Szerkesztve ]
-
-
hobizoli
nagyúr
Ja, azzal, meg itt Kickass is, meg vkinek van/volt egy fekete is itt.
Az nem biztos, hogy GT volt am.
Enyem kalyhaezust szinu.Ha megcsinalod "faszan" az kb azt jelenti, hogy megveszed a leglepukkantabbat halott turboval meg motorral es azt megcsinalod magadnak jora. Kiqrod belole a felesleges Bosch cuccokat, kezdve a legtomegmerovel, es belerax vmi realtime is irhato, ún standalone ECU-t, aminek az nem kell (MAP szenzor is eleg ehhez, a gyari ECU-ban is van...). Ezzel egybol megvan a chiptuning resze is a dolognak, turbot veszel ra vmi K03-K03S-K04-t vagy pl T25-t ra -a gyari nem egy fuha...,- nyilvan vmit buzeralni kell rajta/hozza, mert a kapcsolodo reszek pont nem egyeznek, de ez nyilvan megoldhato, injektorokbol ha irhato az ECU, akkor mehet bele a 600-s is akar, aztan azt rairjatok benzinre meg a E85-re is ugyanazt, gyari ECU-nal benzinre 270-280, E85-re 330-350-s kell bele (a gyari az 240-s, 10perc alatt ki lehet cserelni), benzinszivattyubol Walbro 255l/h (gyari 80l/h-s), ez mindenre eleg, letezik belole komplett atepito kit is, meg egy ú.n. Raising Rate rendszeru benzinnnyomas-szabalyzo a gyari linearis helyett. Front mounted intercooler kell elore a gyari side mounted helyett, ezt becsovezteted kipuffosnal amikor a gyari kipuffot is free flow 2.5"-s re cserelteted. Nem kell semmi mas csak hatso atmeno dob -belenezel mielott felraknak, atlatsz rajta hosszaban-, de megsem lesz hangos, mert a turbo megfogja a hangot (probald meg ezt szivo motornal...).
A vezermutengely is ki lehet cserelni 270-276 esteleg 280fokosra, hogy ne fogyjon el 5600-nal, hanem huzzon 7000-g vagy az fole is, hiszen a nagy csiga mar ott is gyozi ezt szusszal, tul nagyra nem jo cserelni ezt sem -mint a turbot se-, mert akkor alacsony fordulaton elbutul tole a motor
Amire ezt vegigjarod lesz kb annyiban, mint amit gyarinak arulnak, es mindene gyari, nincs osszecsukva meg belul leélve, kb 400-450k-t tapsoltal ra esetleg 500-t, de mar meg van "csinalva". De nyilvan ha rendelkezesre allna az osszeg egy "gyari" autot megvenni 650-700k-ert, akkor van ra ammo, "rendberakni" meg azokon is van mit, vezerles csere, olaj stb. A hatso futomuben van ket csapagy, amin elfordul a lengokar, azt szokott kiverodni a hungarisztani utakon, ha mar szet van szedve az egyik fele miatt akkor azt celszeru cserelni mindket oldalon egybol, hiaba tunik az egyik fele meg jonak. Majd fel-egy ev mulva nem lesz az az sem.A SEB4.11-s setup a gyari ECU-val, gyari belseju motor, de T25-s csiga, FM intercooler, +szivattyu, RR FPR, 270-s injik stb... 225LE 270Nm fekpadon merve (jo legtomegmerovel ).
Ezt a gyari kupplung is meg atviszi.Ezen kivul felujittando az uberjurgen Bosch generator is, ha mar szet van kapva 1x, mert az olyan helyen van, hogy megbenulsz, ha ki kell szedni. A klimasoke 66A helyett 90A-s, de annak mas a tartoja is, celszeru klimas autot venni, jo tud az lenni nyaron.
Irhato ECU-nal lehet 1.6 8v-s is a motor (Tipo/Tempra), hiszen az rairhato barmire. Azzal mar alacsonyabb fordulaton elindul ugyanaz a csiga, mivel nagyobb gazmennyisege van, meg azonos nyomason tobb jedit ad, vagy ugyanannyit kisebb nyomason is, ami nyilvan kisebb eredo terheles, de utcan is jobb kruzolni is, mert nagyobb ccm leven eleve nagyobb nyomateka van szivoban is. Annak mar gyarilag is "nagyszelepes" a hengerfeje raadasul, nem kell megcsinaltatni arra gepmuhelyben jopenze -de nem lehet attenni az 1.4-sre azt-, es 2-3 dolog kell hozza csak -osszesen nem kerulnek 10k-ba- es a gyarilag szivo motor mar turboskent szuperal
Aki hardcore-ban nyomja belebuzeralhatja a 1.6 16v Bravo motort is motor tarto bakok ugyanott vannak azon is, de a levegocsovek azon mar mashol mennek, vagy meg csinalhatja azt 1.9-re (de az 1.6 8v-t is meg lehet annyira). Irhato ECU-nal ezt levezerelni nem problema. Nyilvan az 1.9-re mar tobbnyire masik csiga is kell, meg ott mar a motor beleben is cserelodik a fotengely a Stilo-éra, meg annyival alacsonyabb dugo kell bele (a brazil Linea-é, amiban gyarilag is van ijen 1.9 16v motor).
Egy lengyel arc okozta ezt:
1.6 16v_1
1.6 16v_2
Ezt meg egy horvat:
1.9 16vLehet tenni ra hangos tusszentoszelepet is, de az csak showelem, mas szerepe nincs.
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
Nem, a vetelaron felul kb 500k, ami a vegen annyi, mint egy gyarinak kinezo, jo allapotu, masik auto, de a tieden mar tudod, hogy mi minden van "megcsinalva" addigra amikor ugyanott vagy vele penzben.
A lovak zabbal mennek, 200LE hasznalva nem fog 7-t enni, nyilvan h nem tiprod allandoan, akkor nem fog enni se annyit.
1.35bar-n 225LE a SEB4-s, 1.1bar-n kb 200, gyarilag is 1.2bar van overboost-ban
A turbo kb 100k az ECU meg 160k magaban, 50k-ert kapsz bele masik motort a gameover helyett (1.6-st lehet venni egy tizesert is ). Nyilvan magad csinalod meg amit csak lehet, kulonben adj hozza plusz munkadijakat.
De legalabb fogod tudni mit mit csinal benne.[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
Az huje.
Tavaj 750k-ert arulta, es sima szeria mindene a felniken kivul. Sot, mikor majusban veletlenul talalkoztuk vele havercsavoval egy benzinkutnal, akkor mondta, hogy toronycsapagyak szet vannak meg vmi szilentek is, nemtom azota megcsinaltatta-e rajta, de igy nezve az az ar meg viccesebb...Multkor volt egy ojan gamevover fajta is fent 130k-ert, na az olyanbol kell csinalni egy "jot". Csak rendszeresen nezni kell a hahu-t, mert olyan ritkan is van fent, foleg annyiert.
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
Hat egy GT-nel nem baj, ha megtanulsz egy-ket GT specifikusabb dolgot magad megcsinalni, mert csak elqrjak, es szarabb lesz, mint volt, ami kesobb tobbe kerul 2x-3x megjavitani, mire ujra jo lesz. Nyilvan ingyen meg nem dolgozik senki, csak Te magadnak.
Legtobb szerelo fel tole mint a tuztol, mert juj turbos es jujujuj.
Pedig csak egy Zastava motor ez is... ugyanugy kell kihezagolni/belapkazni a vezermutengelyet, mint elotte 20 evvel barminek, amiben ez a motor volt. Hengerfejtomitest is ugyaugy kell cserelni rajta ha megroggyant, nincs benne semmi extra, azert mert turbos.
Csak hat nem mind1 hova vannak visszakotve a szereles utan a vezerlo vakuumcsovek, mert csak 1 felekeppen mukodik jol a rendszer, de pl toltonyomast nem celszeru rakotni az olajkartelra, mert az igen rovidtavon is karos hatasu lesz (volt akinek megcsinaltak ezt...)[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
Most ijen 16"-s 5 kullos Kosei felnik vannak rajta, 215/40 Michelin Pilot Exalto gumikkal, de szerintem sok ra, beleer a kerekivbe neha szar uton, vagy majd kiperemezzuk, meg nemtom. Ennek a kerulete egyezik a 195/50R15-l amugy
De 15"-nal nem muszaj feljebb nem kell menni ezzel, 195/45 R15 Uniroyal Rainsport2 a bestbuy ra, az siman el is fer meg nem is draga, vagy 195/50 R15 ugyanez, az meg popularisabb meret, ezert meg /45-snel is olcsobb
A gyari meret 185/55 R14, de ijen gumit senki nem vesz ra ujan ujra, mert egzotikus meret, amiert draga is, 185/60 R14 sokal gyakoribb a gyari felniseken. Nekem is az volt rajta amikor vettem.
A feheren 17"-s felnik vannak...
több drón kell ;P
-
Kickass
őstag
na mivel én is GT-zek már egy ideje gondoltam írok már én is pár sort
én tavaly októberben váltottam GT-re, nagyon sokat olvastam utána meg zaklattam állandóan hobizolit mert tudtam ő GT-zik, féltem tőle, nagyon rossz híre volt, de mikor vittek egy kört vele akkor eldőlt h GT lesz, lehet választani azt az utat amit Zoli ír, akko nincs meglepi bár hozzáteszem h a fél miska szerintem ma már elég erősen alulbecsült csak a standalone ecu (felprogramozva, ugyh teljesen ready) és a turbo 300k ha jó t akarsz, motor mondjuk van szaré-hugyé de ugye még fék futómű mindig nincs alatta + ha kasztnihoz is nyúlni kell akkor eléggé elszaladhatnak a költségekszerintem a másik megoldás megvárni amíg eladó lesz vki olyan gépe akit pl a Gt klubbosok ismernek, arról tudni fogd hogy nem szar meg olyan nagy meglepi nem érhet (pl én is utána olvastam az előző tulaj bajainak mielőtt megvettem a kék villámot), pl ha jól tudom most fent még a Soma exgépe, azon nem olyan rég volt motorgenerál
Egyébként meg nagyon jó a GT-s keménymag, rengeteg infot találhatsz a gépről mert ezek a srácok mind felültek már legalább egyszer a szopórollerre az autóval így rengeteg info van az autóról, és ez alapján könnyű elindulni ha valami bibi van, egyébként ahogy Zoli is irta szinte minden hiba visszavezethető a Bosch feliratú alkatrészekre, ezenkivül érdemes ugyanazzal kezdeni mint minden más használt autónál vezérműszíj+görgő, többi szíj + görgő, vizpumpa, gyertya, ezenfelül összes vákumcső (párszáz hufból kijön) cseréje, ezzel nagyjából megelőzhetsz elég sokmindent, és persze mindig minőségi olajvan hogy megszivat, nekem pl elkezdett folyni a vizem, aztán egyik reggelre az összes viz elfolyt, már pörögtek a deák ferik a szemeim előtt de kiderült egy vízcső pukkant el, 2000 forintos tétel volt, több ilyen apróbb hiba volt amikor a legrosszabbra gondoltunk de végül vmi kis pitláker dolog miatt volt a bibi
szerelni érdeme rajta egyzserre mindent ha szervizeled mert szopás bármibe hozzáférni benne, Zoli irta hogy klímásat vegyél, jó is az nekem is klímás, de a klímásban még ugyse férsz el mint a nem klímásban, érdemes tényleg magadnak csinálni vagy hozzértőhöz vinni, fater haverja szerelő, bevállalta a vezérlés cserét, el is rakta a fázisszög jeladót hónapokig szoptunk utána, mert jelre raktuk de jelre rakni is sokféleképpen lehet és lehet nem fog világitani a visszajelző, de mégse tölt majd a turbo rendesen, ez is véletlen derült ki mert aki mostmár szereli szintén gt-zik illetve van neki egy Uno Tie is, és magát is megszivatta ugyanezzel így derült ki mi a bibi
egyébként jól körbe kell nézni a kiszemelt példányt, futómű ne kopogjon morogjon, kerék ne legyen elnyalva hátul belül mert akkor jön a szilent felújítós sztori amit hobizoli írt, csukva szinte mind volt, itt inkább az a kérdés hogy javitották meg, ne füstöljön turbo töltsön rendesen, ne okádja az olajat ennyi a lényeg ha mégis úgy döntesz h nem egy szakadtat veszel felujitani hanem már használhatót, mondjuk a parafa tömités miatt a szelepfedélnél szereti nyomni az olajat
egyébként facca kis autó, jó kis fun vele az autózás, lhet vele közlekedni ember módjára meg meglehet vele lepni a tádé superbet 180nál az autópályán (természetesen németországban....)
-
hobizoli
nagyúr
200LE-re ott a SEB4 setup, bejaratott dolog, csak hat Bosch ECU-n fut...
TurboTechnics T25-s csiga szokott lenni az angol forumon 280-300GBP-ert, a SEB4-s chip 60GBP, meg a FSE RR szabalyzo is van 50GBP korul, mondjuk 130kHUF osszesen, ez mind used cucc
Meg a 4 uj injektor 35k, intercooler 25k, kipuff kiherel -ha meg gyari- meg az intercooler becsovez ~80k, ha csak intercoolert kell akkor az kb 20k
Mondjuk 300k osszesen a 1.1-1.2bar-n 200-210LE-s mutatvany
Csak ha pl az a jurgenisztani legtomegmero aszondja szia, akkor be sem inditod.
Ha meg csak kicsit makkan meg, akkor beindul ugyan, csak nem "megy" ugy, es hajad kiteped, mert hibajel meg nem lesz (elso szamu szoporoller ). Ekkor jol jon egy vki, akinek jo a legtomegmeroje, es megnezitek azzaltöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
Abban nincs benne most. De majd visszarakom, bar erre a par hetre mar minek...
Az intercooler-tol a szivosorra a cso ott megy most, ahol a klimakompresszor lenne, szoval kis fizikai korlatai is vannak.
Persze mondtam annak az 1bit-s kipufogosnak, hogy a cso az ott menjen el, ahol a gyari is megy, es ne ott, ahol a klimakompresszor van, OK?
OK.
Na mit gondolsz hol megy el a cso...? Pont ott.
3 csovet csinalt ra a gyerek, mind a harom szar volt.
Hungarisztani kisiparosokTobb kart csinaltak, mint hasznot. Par hettel kesobb inkabb ujra megcsinaltattam/kijavitattam mashol a kipufogot meg hatso atmeno dobot is ra, a turbo utan a fem nyomocsovet is az intercooler-ig, mert gazadasra ahogy billent a motor koppant az a ket cso, de vagy 3 helyen is.
Ok ezt nem hallottak a probauton, meg amig visszahozta az ismeros, aki ajanlotta oket az sem.
Hat en elindulva 1m megtetele utan hallottam, olyat koppant, hogy azt nem lehetett letagadni, hogy nem hallod, szimulaltam is nekik kerdezve, hogy ezen mit nem lehet meghallani? Mintha egy kilós kalapaccsal odavagnal egy kovácsüllőre.
Kezifekkel befekezve mutattam mennyit mozdul a motor terhelesre, -mert uresben tok mas ez, mint tehelve-, mar ugy nekifeszult a kipufogocso is a padlolemeznek, mert flexielem az sem volt benne rendes, csak egy ijen 3-4cm-s nem is tudom mi -a gyari kb 20cm hosszu egybol az padlomelez ala fordulo iv utan van, es nem a iv utan fel meterrel az egyenesben-, a gazt elveve meg lekoppant a cso alatti fem keresztmerevitokon, amik a padlolemezre a vannak alulrol odacsavarozva. Hat ok ezt nem hallottak, en meg allohelyben is produkaltam nekik.Fasza egy brigadok vannak, mi?
több drón kell ;P
-
Rick4
félisten
Most hoztam el a kis Punto-t egy órája a klímástól, 12.3°C-os levegő jött belőle, kellemes volt de én keveselltem. Valami csatlakozásnál meg kellett húzni egy csavart, lett bele gáz is töltve, meg UV festék is. Most 8°C körüli levegő jön, ez arra jó, hogy beülsz a 60+°C-os napon álló kocsiba, elindulsz, kicsit leengedett ablakkal kinyomatod a forró levegőt, klíma be, és 3-4 perc után már teljesen jó a levegő. Faszán meg is lehet fázni tőle, óvatosan kell használni.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
Mondjál egy címet, tegnap jól bekajáltam, a végterméket szívesen elpostázom neked. Sőt, ha ilyenben gondolkodsz, beszélek 20-30 ismerőssel, és elintézem neked hogy legyen bőven bioüzemanyagod.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Nem is akarom én hasonlítgatni, itt valahol felvetődtek, valami ccm, benzin-gáz-diesel, meg mittomén milyen témák, aztán arra írtam le az egyik gyakorlati tapasztalatomat.
más: azt a képet is csak bedobtam érdekességnek hogy kis odafigyeléssel milyen fogyit lehet kihozni a gépemből, erre:
2 oldalas, szar a dízel, mer' drágahozzá minden, és beszopom, mert elromlik, gázt kell venni az a jó csomag generálódik....[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
spurika
senior tag
Akkor a 24 órás Lemans verseny nyertesei akik olajkályhhával nyertek se számítsanak semmi elisnerésre?Presztizsre?Nemértem mi köze hozzá?Akár biodízel is lehetne.
Symbian For Ever topik:http://prohardver.hu/tema/symbian_for_ever_olvasd_el_az_elso_hozzaszolast/friss.html#msg26
-
spurika
senior tag
Értettem gyerekek,csak ki szerettem volna billenteni ennyi az egész.Amúgy meg nem beregősek ezek a mai dizelek szerintem de ez részletkérdés.
[ Szerkesztve ]
Symbian For Ever topik:http://prohardver.hu/tema/symbian_for_ever_olvasd_el_az_elso_hozzaszolast/friss.html#msg26
-
MPowerPH
félisten
Tomcsi megmondta. A 8l -ben benne van a rohanás is. Rohanni sem lehet mindig. Van olyan hónap, amikor 9-10 körül van az átlagom. Na de akkor úgy megyek, ahogy egy kis diesel -el lehetetlen. A mostani időkben meg kell gondolni, mikor nyomod a gázt. Az említett nőszemélyt se egyfolytában nyélen használod. Azért néha kicsit kóstolgatod. Az 5.9 -es fogyi meg csak kíváncsiságból készült. Többet nem fordulhat elő olyan, mert nem erre való, ez tény. De ha kell, akkor tudna ilyet is, legalább tisztában vagyok vele.
Mindenki mondja, hogy a BMW az zabálja a naftát. Én meg mondom, hogy ha a megfelelő modellben ülsz, akkor beéri nagyon kevéssel is. Annyi a különbség, hogy nekem már bizonyított. Van a BMW V8, nah, mindenki azt keveri ide. Az tényleg zabál, de felszaggatja az aszfaltot a kerék alatt.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
k.
őstag
Nemár
Nekem tetszik a G. Jó, apukámnak az van, biztos van elfogultság, de akkor is tetszik.
Az F-et sosem bírtam, egy 3as golf mellett röhelyesen komolytalan, de a G már befér a 4es golf mellé.
Nyilván valóan szebb a H és izgalmasabb sokkalta a G-nél, de azért nem mondanám rondának.
Nézd meg mellette a Suzuki Lianát, mindjárt átértékelődik -
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Steam Deck
- Opel topik
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Fényképeken a Google Pixel 9 Pro
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Milyen autót vegyek?
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
- További aktív témák...