Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz robyg #47 üzenetére

    Nekem az RTX3080 10Gb kártyán High/High és High/Ultra memóriabeállításokkal is ugyan úgy ~8.5Gb a VRAM használat (~9.2Gb-ot kap a játék az OS és háttérben maradt progik után). De nálam DLSS Quality-vel is csak ~60fps-em van, ami egy-két alkalommal 45 köré is leesett a tutorial alatt (nem shaderfordítás miatt, mert kétszer mentem végig rajta). Az SSD PCI-E 4.0 4x
    Ami nagyon érdekes, hogy a CPU használat ~2%, de a GPU használat is csak ~85%

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz robyg #49 üzenetére

    Én a Win11.1 m(22621.1105) Win+G ovelay-el néztem a VRAM, GPU és CPU terhelés, mert kb. egy-két éve 'megrokkant' nálam a RTSS (egyszerűen nem rakja ki az OSD-t, hiába telepítem újra úgy, hogy kézzel is végig nézem, és letörlöm minden nyomát az előző telepítésnek). Szóval lehet, hogy az eltérő minotoring által kapunk eltérő számokat.

    E szerintem elég szomorú lenne, ha egy egy szálon 5GHz-ig tubózó, ade agmúgyy 8/16-os ~4.8Hgz 5800X CPU-val CPU limitem lenne ~60 fps környékén (miközben a Win11 overlay azt mondja, hogy alig van terhelve egy-szák a CPI mag).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz janos666 #50 üzenetére

    Én sem vittem végig a demót, csak a tutorial-t kétszer (hogy világos legyen, hogy addigra már fel van töltve az Nvi driver shaer-cache, szóval nem 'shader-copilation stutter', ami bezavar.)

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Most azt olvastam valahol, hogy a Forspoken nem is használ GPU-decompress módot, hanem CPU-n tömörít ki mindent DS-el is.
    Persze a cikk nem írta le teljesen egyértelműen, hogy a GPU-decompress elmélkedés közvetlenül érvényes-e erre a játékra, de mivel a cikk címében is benne van a játék címe, és azon elmélkedik, hogy az FS miért szereti a sok VRAM-ot...

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz bozont #55 üzenetére

    4:40 körül nem hittem az érzékeimnek, hogy képes egy ilyen finoman idilli hangnemben folytatni a szövegét, mikor kirakta az RTSS overlay-t és az RTX4090 logót egymás mellé egy ilyen hétköznapiasan unalmas jelenet fölé, majd küld még egy sokkot a bullshitmeter-re azzal, hogy a DLSS már Quality módban van, miközben kicsivel 100 alatt pihen az fps számláló. Hogy hogy nem kezd el ilyenkor nevetni és/vagy szurkálódni ezen egy józan ember?
    :Y Az egyetlen kamu mentsvár az maradna, ha "azé', mer' RT-Ultra(!), érteeem...?!", de sajnos nem görget le addig a menüben, hogy lássuk az RT opciókat. Viszont később megmutatja, hogy milyen vacak az RT képminősége, és hogy mennyit morzsol le az fps-ből: nem is annyira sokat! -> Szóval innentől megint csak totál indokolatlan, hogy nincs meg neki a 117 fps-e az effektíve 1440-es felbontásban (zárt térben, dinamikus effektek nélkül), még akár RT-vel is.

    Jó, én is kipróbáltam a demót, nekem is kellett a DLSS Quality 4k-ban már a ~60 fps-hez is (nyilván RT nélkül, mert még sohasem játszottam 2 percnél tovább semmit RT-vel a Portal RTX-en kívül, csak kíváncsiságból kapcsoltam be néha pár játékban, de itt eszembe sem jutott, mikor megláttam az RT nélküli fps-t), de az RTX3080-am sohasem volt csúcskártya, és a kb. 2 évvel fiatalabb 4090 még "táposabb", mint a 3090 volt a maga idejében. Úgyhogy ettől nem várom el, hogy "mindent vigyen mindennel", de ha most vettem volna egy 4090-et, és ezt kapnám, akkor uszítanám az embereket, hogy "törjük be a játékstudió ablakát téglával bélelt 4090 dobozokkal", vagy ilyesmi. Nem ilyen finom és idilli hangnemben örülgetnék, hogy "hé, ha még ezt és ezt a képbutítást is megcsinálod, akkor már megvan a 117 fps zárt térben 'majdnem, csak nagyon nem 4k-ban' (~1080-ban)". Ezek őröltek (a játék és ez a review is). :O

    ---

    Vissza a DS-hez: Lehetne bármi érterme annak, ha egy kisebb/olcsóbb/öregebb VGA nyugodna a gépben, és a PhysX-hez hasonló "dedikált gyorsító" szerűen intézné a decompression-t. NVLink-en, vagy PCI-E-en keresztül DMA-val át stream-elve a VRAM-ok közt a kibontott adatokat...?

    Ez most csak azért jutott eszembe, mert nemrég azt vetettem fel, hogy shader fordításra vajon be lehetne-e fogni egy második VGA-t. Ha azon is tudna gyorsítani, akkor már 2 feladata lehetne.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák