Aktív témák

  • kushwavez

    Topikgazda

    8. Hogyan kérjünk segítséget, ha nem működik?
    - Mindenekelőtt olvassuk el az Összefoglalót! :)
    Kapunk sok információt, hasznos linkeket ahol esetleg kiderül mi a hiba és a hozzá tartozó megoldás.

    Ha valahol elakadunk, problémánk van, kezdjük a gépünk specifikációjának, illetve melyik követett telepítési leírás, használt bootloader verziószámának leírásával. Ez már önmagában hatalmas segítség. Minél részletesebb annál jobb (pl. procihoz hányadik generáció, milyen iGPU-val rendelkezik, az iGPU be van-e kapcsolva, hány GHz, RAM hány MHz, hány db)
    Asztalinál Például:

    - Alaplap: ASUS Z170-Deluxe (WiFi)
    - CPU: Intel Core i7-6700K 4.00 GHz (Skylake)
    - RAM: 1x16 GB DDR4 2400 MHz KINGSTON HyperX
    - GPU: Intel HD 530 (kikapcsolva) & ASUS AMD RX 5700 8 GB
    - SSD & HDD: 1 TB NVMe (rendszer indító), 500 GB HDD, 1 TB HDD
    - Clover v5127
    - Telepítés Összefoglaló alapján

    Notebooknál például:

    - Acer Aspire V5-591G, típus: 55TU
    - CPU: Intel Core i5-6300HQ (Skylake)
    - RAM: 16 GB (2x8 GB) DDR4 2133 MHz
    - GPU: Intel HD 530 & NVIDIA GTX 950M (GTX SSDT-vel kikapcsolva)
    - SSD: 250 GB NVMe SSD, 1 TB HDD
    - OpenCore 0.6.4
    - Telepítés Összefoglaló alapján

    (Érdemes a gépünk specifikációját az adatlapunk "Cuccok" részéhez is beírni, hogy ne kelljen keresgélni a megannyi hozzászólás között) Klikk a képünkre, "Adatlapom" résznél található.

    - Következő fontos dolog a hiba megfelelő leírása. Próbáljuk meg pontosan leírni/körülírni a hibánkat, írjuk le hogyan lehet reprodukálni, mit csináltunk előtte mikor még működött, mikor fordul elő a hiba (pl rögtön a bootloader után, vagy kicsit később), mik voltak csatlakoztatva, minden olyat ami eszünkbe jut, akár kicsi akár nagy dolog. Minél kevesebb az információ annál kevésbé valószínűbb, hogy kapunk választ. Azzal senki nem tud mit kezdeni, hogy "nem működik, miért?"
    -> Csatoljunk képeket a hibáról
    -> Akár videókat is csatolhatunk! Töltsük fel ide: Streamable, majd linkeljük be
    -> Logokat is érdemes csatolni, sok esetben nagyon hasznos és meg lehet már abból is mondani mi a hiba.

    Log beszerzés menete Clover esetén

    config.plist/ACPI/Debug=True, /Boot/Debug=True, /KernelAndKextPatches/Debug=True
    és adjuk hozzá a "-v debug=0x100" bootflageket a a /Boot/Arguments részhez.
    Ezután bebootolás (és sikertelen boot esetén is) után megjelenik a debug.log fájlunk az EFI/CLOVER/misc mappában.

    Log beszerzés OpenCore esetén

    config.plist/Misc/Debug/Target=67, ApplePanic=True, AppleDebug=True
    Bebootolás után megjelenik az opencore log fájl az EFI gyökerében!

    "-v" Verbose (System Kernel) log beszerzése

    Ezt csak induló rendszernél lehet beszerezni.
    Nyissunk egy Terminal-t és írjuk be:
    log show --predicate "processID == 0" --start $(date "+%Y-%m-%d") --debug > bootlog.log

    Kernel logok beszerzése:
    sudo dmesg > kernel_log.log

    Ezek után meg fog jelenni a home (~) könyvtárunkban egy "bootlog.log" és egy "kernel_log.log" fájl.

    A beszerzett log fájlok tartalmát töltsük fel PasteBin-re, majd linkeljük őket a hozzászólásunkba.

    Megj.: Ezek mind a segítségnyújtás gördülékenyebbé tétele érdekében vannak, nem kötelező és előírás, egyszerűen ajánlott.

    [ Szerkesztve ]

    Lenovo ThinkPad T440, Lenovo ThinkPad X1 Carbon 6th, Lenovo ThinkPad X1 Extreme 1st | macOS 13 

Aktív témák