-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
HellGreg
őstag
Sziasztok. Ford s-max 1.8 tdci 2006-ra rendeltem 4 michelin energy saver nyári gumit s miután felrakták vettem észre hogy a súlyindexe 95 holott az előző gumik 99-esek voltak rajta. Asszem a 95-ös 690kg terhelhető. Az autó kb 1780kg és ha az egesz család benne ül akkor olyan 2100 kg. Elég ez így? Simán felszorzom a 690-et 4-gyel és ha alatta van akkor oké?
-
veterán
-
Magnum_
nagyúr
I humbly and respectfully decline™
-
HellGreg
őstag
válasz focvis #78405 üzenetére
A forgalmiban a max tömeg 2500 valamennyi, úgyhogy még éppen jó. 2100-nál meg szinte sose megyünk nagyobb súllyal. Jó lesz ez
A szerelőm odaadta darabja 9k-ért, egyévesen került le valami német autóról méretszabvány gondok miatt. Ergo összesen volt annyi a 4 mint újonnan darabja ebben a méretben. Ekkora szerencsém lenne mindig[ Szerkesztve ]
-
-
a8l
aktív tag
válasz Mágus2 #78417 üzenetére
Akkor gondolom BFM motoros verziót szeretnél, ami még szívócső befecsis.
Azért kérdeztem, hogy merre felé vagy mert tudom szlovákiában valahol. Aki megvette a D3-masomat az Komarno-ban lakik és gyűlnek a problémák amit meg kéne oldani.
Nem tudsz valami normális szerelőt arra felé?
Most ennyi van benne, én bő 3 éve adtam el 118e km-rel.
Van pár gond amit meg kéne oldani:
-ABS vezérlő kuka, ezt javítják de ki kell szedni, 6 csavar tartja a kockán, meg a csatit kell lehúzni, de eléggé szűk a hely az egyik csavarnál vmi cső is útban van.
-Szervópumpát is fel kéne újítani, alapjáraton nincs szervó
-MMI halott, valószínű a head unit szart be, kesztyűtartót kéne lekapni, mögötte a gateway mellett van a head unit. Bebootol de fél perc után lecsukja a kijelzőt, gombokra nem reagál, optikai teszten se megy át.
-Motornál meg vez tengely állító bal oldal zárlatos, csak ez van benne, de ez MIL-t dob.
Mondom a nőnek hogy nem való ez neki mert kezd sok lenni a probléma vele, de szereti főleg a gáz miatt, hogy annyira takarékosan el lehet járni vele.
Kár érte mert amikor eladtam még gyönyörű hibátlan autó volt kevés km-rel, nem kéne hagyni legatyásodni a többi lom szintjére. Ez egy különleges felszereltségű D3, nem látni ilyet minden bokorban.[ Szerkesztve ]
-
-
a8l
aktív tag
A km-t nem mindegy hogy 1 év alatt futja le vagy 12 év alatt mint jelen esetben, van sok minden ami időre megy tönkre és nem csak futott km-re.
Ez egy a8, ez van. 0km-rel vettem ezt az autót 2005-ben, voltak sokkal csúnyább hibák is pár ezer km-nél.
Pl 3e km-nél egyszercsak felrobbant a klímakompresszor, 5cm lyuk lett az oldalán. Amit gariban cseréltek de szarul és 2 év múlva megint beszart, akkor már saját zsebből vettem egy bontottat ami azóta is jó.
De volt majdnem kigyulladó gyújtótrafó 24e km-nél(2011-ben visszahívták és cserélték az összes trafót), MMI halál 16e km-nél, bose erősítő halt meg akkor.
Kulcs nélküli rendszer vezérlője is 2x halt meg. Navi meghajtó is 2x, egyszer csak a meghajtó behalt, cseréltem bontottra, 4 évvel később meg a drive halt meg benne. Szerencsére amig nálam volt 9 év alatt 118e km-en nem volt drága baja egyszer sem. 9 év alatt kb 1M-t költöttem rá ebben a szervizek is benne voltak, ez nem túl sok. Az idő előrehaladtával lett egyre megbízhatóbb.
Volt még pár apróság. Az első 30e km-en több baja volt mint utána 70ezer km-en.
Miután megvették cseréltek vezérlést, meg váltóolajat. 1 évvel később letérdelt a két első légrugó ami természetes ennyi idősen. A szervópumpa már közel két éve ilyen, nem is értem hogy lehet vele így menni, nálam kb 1 napig lett volna ilyen. Mostanra megint összejött pár dolog. Pl az abs vezérlő sima bosch, az összes vw-ben ez van, és be is hal, ezer helyen javítják, gondolom vmi forrasztás elenged vagy hasonló kis baja lesz. Begyújtja a parkolófék és lámpamagasság állító hibalámpát meg az abs est-t is, az abs-ben a bal hátsó szenzort reklamálja, ami már új, a többiben meg az abs modul hibát ír. Német fórumon írták hogy ez a baj vezérlőt kell javítani, ha ezek a jelenségek.
De ezekkel együtt is ez még egy nagyon jó autó, a motorja gyönyörűen jár, fődarab még nem szart be eddig. Soha nem állt meg vagy hagyott ott sehol senkit. Gázzal igazi takarékos utazó autó egy ilyen, motor váltó elég megbízható, csak olaj és víz legyen benne. Gáz miatt meg a tankolás se drága.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz HellGreg #78404 üzenetére
Nem mert az egyes kerekek terhelése nem adható össze. A súlyelosztása nem tökéletes a kocsinak eleve az orra nehéz a háta (üresen) könnyű. Ha beül előre két felnőtt akkor még több súly jut az első tengelyre. Na most 775 kg a 99-es és neked most 690 kg-os van fent... De azért nézz rá a manula-ra is mit ír minimumnak. Azért ne pakold meg túlságosan a gépet...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
válasz Jaffa75 #78415 üzenetére
A fóka sok tekintetben jobb, mint ez a civic. Csendesebb, jobban megy, jobb a kormánya fogásra is, és tekerni is kicsit könnyebb, automata lesz, nagyobb nyomaték (80nm azért sok) többzónás klíma, nagynavi, parkradar mindenhol, szép szín, kombi, xenon, stb... A civic mellett nem is tudom mi szól (részemről már semmi). Ha annyit is fog enni a Fóka, mint a civic, akkor is megéri, mert kényelmesebb, újabb, jobb. Amúgy persze tök jó lenne egy 540i, de nem mondok le a fentebb felsorolt extrákról. Annyira nem vagyok hibbant vagy racerboy, hogy kelljen egy 12 litert alsó hangon benyelő valami, ami persze 7 alatt van 100-on, de városban ez nem kihasználható...
Itt mindenkinek jobb autója van, mint nekem (még, na jó Vili nem számít, de ő már ássa a kutat, hogy vehessen egy 540i-t, hiába kamuzza hogy a villany a jövő, akkor napelemfarmot telepítene... )
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Qru
MODERÁTOR
Ha a szarjappán autóm ennyi hibát produkált volna már rég felgyújtottam volna. Igaz nem is egy ligában játszanak.
mod:
Tsebacsi: Azért azt is nézd meg a Hondád mikor fejlesztés meg a Fókád mikori... Kb egy fényév van a két autó között... Így kicsit almát a körtével effekt.
Cserébe leírom, hogy most 500-500 km vertem bele a két autóba rögtön egymás után (Kormi&Wagon). Azért Kormi sokkal kényelmesebb utazó autó és egészen pontosan fele annyit eszik mint a Wagon, ami viszont kezesebb, biztonságosnak érződik sokkal (és az is)... és bevallom az is vigasztal mikor ránézek Kormi DPF/EGR csere számlájára...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
EQMontoya
veterán
válasz Magnum_ #78408 üzenetére
Négy üléses cabrio szerintem tök értelmetlen dolog...
Hátul borzasztóan vágni fog a szél 40-nél is, tehát igazából csak akkor tudod cabrioként használni, ha a hátsó két ülést eltakarod az oda tartozó szélterelő cuccal.Napi teljesítménymérés, 1.8 tsi Oktáv. Az azért megsüvegelendő, hogy 10%-kal többet tud az autó, mint a gyári spec.
Ha tényleg ez az átlag, és nem csak egy szerencsés példányt fogtak ki, akkor a VW csatlakozott a BMW-hez a rendkívül szerényen megadott teljesítményadatok terén.Same rules apply!
-
Mágus2
Közösségépítő
Messze van tőlem(a keleti végén lakom az országnak), szerencsére. Ezzel több hétig is el lehet szöszölni, mire tökéletes lesz.
EQMontoya a minimumot adja meg a vw, amit a motor biztosan tud, de egy jó állapotú többet tud mindig, mint a megadott.
Qru Még a klíma számlát nem is láttad.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz BigBlackDog #78424 üzenetére
Azért mert 2011-ben a Focus még vadiúj volt, a Civicből meg már volt faceliftes. Ezért A 2.5 alatti szívónak szerintem leáldozott, egymagában nem gazdaságos, nem kellően erős, megölték a normák, a fojtás, stb.
#CsakafeltöltősazigaziMinél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Mágus2 #78426 üzenetére
A névleges teljesítményre valóban kevesebbet ad meg a gyártó a valóstól. Azt azért senki nem gondolta komolyan, hogy úgy lett kevesebb a károsanyag kibocsátásuk a sw update után, hogy nem lett gyengébb. Direkt hagytak kis mozgásteret maguknak, nem (csak) a csaló szoft miatt, hiába a gépesített sorozatgyártás akkor sincs két teljesen egyforma teljesítményű motor, a névleges teljesítményt meg mindnek (még a rosszabull sikerült motoroknak is) teljesíteni kell. Az nkh-s mérésen is +10% toleranciával dolgoznak, pont ezért.
Amúgy megtaláltam a szervizfüzetét Korminak, valamelyik okos beikszelte, hogy a Haldex kuplungban is cseréltek olajat. Ügyes... Gondolom a számlára is felkerült.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
Jaffa75
őstag
válasz Tsebacsi #78427 üzenetére
A tartósságot meg hagyjuk mi? Ezek a downsize turbós motorok nekem nem szimpik, igazán sokat meg még nem futottak! Majd meglátjuk 8-10 év múlva mi marad belőlük - egy biztos nem nagyon szeretnék venni lerúgott darabot belőlük...
Épp a héten írtam, hogy 272e km után szinte 0 az olajfogyasztása a Civicnek...
-
tomcsi23
veterán
válasz Speeedfire #78436 üzenetére
Inkább 170.
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
-
EQMontoya
veterán
válasz Speeedfire #78439 üzenetére
De maga felé is, elvégre szintén 1.8 tsije van, ha jól tévedek.
Same rules apply!
-
tomcsi23
veterán
válasz EQMontoya #78440 üzenetére
1.8 tsije Ne sértegess.
mod: hehe.Speeedfire: Amúgy bizonyos körökben dynoék az inkább elfogadott pad mérési eredményt tekintve szvsz, a többi általában felülmér - főleg, amikor a saját csipszüket mérik le, hogy hűdefasza lett. Más kérdés, hogy az életben teljesen más a környezet, pl IC hűtése és a beáramlott levegő is, emiatt teljesen "normális" ha a padon valamennyivel kevesebb jön ki a tényleges értéknél. Hiába tolnak elé szélgépet ( kb nem is oda, ahova kéne ).
[ Szerkesztve ]
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
a8l
aktív tag
A kétezres évek elején közepén megbízhatósági problémákkal küszködtek a német gyártók, aminek oka a szar hibás alkatrészek, amit beépítettek tömegével az autókba, spórolás miatt mindenféle vacak beszállítótól vettek mindent. Pl a8-ban fényszenzor dominikai köztársaságban készült, de a német gyártású cuccok is szarok voltak. Viszont amikor hibátlan egy ilyen nagy német akkor azért jóval többet nyújt mint egy kevés extrás japán. Meg kellett tanulni együtt élni a hibákkal. 98 óta van a8-am több is volt.
Most a D4 már jóval megbízhatóbb, bő 3 éve semmi baja gyakorlatilag. -
-
-
EQMontoya
veterán
bő 3 éve semmi baja gyakorlatilag.
Ez egy ilyen fiatal autónál annyira alap, mint hogy ki tudsz vele állni a kapun.Qru: azért ez sem egészen igaz, hogy minden japó rohad. A Mazdák pl. sajnos híresen, de Nissanokról már nem nagyon hallottam ilyesmit, 2000-es évek eleji-közepi Lexusok se nagyon rohadnak, ellenben a korabeli E39 meg a kortárs E Merci mellett állva szinte mindegyiknél hallható a rozsda finom csámcsogása. Még csak néma csend sem kell hozzá.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
Új hozzászólás Aktív témák
- Intel Dual Core 2000 felhasználók barátságos offolós topikja
- Yettel topik
- PlayStation 1 / 2
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Milyen okostelefont vegyek?
- Már nem az Apple a kínai mobilpiac kedvence
- iPhone topik
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Keresek! Motorkerékpár
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W