-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
válasz Magnum_ #74902 üzenetére
Köszi
mondjuk 3 kereskedésben kérdeztem mennyit adnának, ha ott vásárolok új autót (kia, hyundai és suzuki) és kettőben 2 M , a KIA-nál 2,1 M volt a válasz, 2,5 M-ért vitték el, már nem akartam tovább várni, mert lassan megint kötelező szerviz jött volna és már nem is lettem volna előrébb, ha 50 eFt-al többért adom el
Most jön a gyűjtögetés, meg van a lóvé az új autóra, csak egy kis tartalékot akarok felhalmozni, ha beüt a mennykőEladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Snoop-y
veterán
válasz t72killer #74887 üzenetére
Kell a loero de ezt sem erdemes elhanyagolni:
Ezzel megnezheted, hogy a papirformahoz kepest tenylegesen el tudod e huzni amit akarsz
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
Termi16
őstag
Occsó legyen és ne prémium
Amúgy minden ész érv a Sportage mellett szól, viszek is egyet átnézetni csütörtökön, de azért kicsit hiányozni fog a csigabiga...
Szerk.:
Annó Passatot akartam, de a 3 misis keretbe nem igazán fért bele minden, amit akartam, elfogyott a türelem és vettem egy Lineát 1,4-ért
Most pár hete kinéztem azt a Tiguant 3 millióért, amit linkeltem is ide, de másnap már nem volt meg...
Azóta nincs semmi érdekes, úgyhogy megint az lesz, hogy kb fele annyiért veszek egy gagyibbat, jó lesz az alapon. Legalább több marad a házra.[ Szerkesztve ]
Telefonszámomat megtalálod az adataimnál!
-
Snoop-y
veterán
válasz K Norbi #74909 üzenetére
Ezek a vakarozhatnek szinek nagyon keves autonak allnak jol. Agyugolyofutamos supercar kategoria altalaban es meg arra is azt mondjak, hogy jo jo nagy duzzogva elmegy de miert lett ilyen szinu?
[ Szerkesztve ]
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
válasz Snoop-y #74906 üzenetére
Köszi. Mondjuk nem ártanak mellé még konkrét tesztek is az egyéb huncutságok kiderítésére. A speckókat nézve olyan járgány kell, aminél a szerelvény össztömegére 7 tonnát enged meg a gyártó (azaz 3.5t vontatmány, 1t rakomány/utas, 2.5t járműtömeg).
Az eddig nézegetett példányoknál ez 6 tonna volt, azaz ha egy Navarával egy komolyabb lakókocsit/ladikot/roncsautót akarok szállítani, akkor nem árt, ha fogyókúrázom az út előtt. De fullosan bepakolt kétcsaládos nyaralás kb esélytelen.
#74909: Tejóisten, 8kerben parkolt és lefújták a srácok?
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
-
Snoop-y
veterán
válasz t72killer #74913 üzenetére
Igen attol is fugg hogyan pakolsz. Tulajdonkeppen en ruhellek vontatni (parszor huztam mar lakokocsit)
A lenyeg az hogy minel nagyobb tomegu valamivel huzzal (ha mar ugyis jogsit csinalsz ) es legyen bazi eros
Amugy mit huzol ami 3 tonna?
mod: malaccal egyszerre
[ Szerkesztve ]
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
válasz bitpork #74914 üzenetére
Vitorlás A konkrét darab még nincs meg, a kocsitól is függ, meddig mehetek el méretben/súlyban, de a kb 3t össztömegű példányokat nézegetem.
Ezenkívül bérelt lakókocsi is lehet a pakliban, attól függ, hova megyünk.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz t72killer #74916 üzenetére
és hova vinnéd a vitorlást? Csak azért kérdezem, mert mondjuk 1x akarod elvinni és onnantól ott lesz (pl Balaton), az miatt nem vennék olyan autót, max bérelnék egyet mikor leviszem.
Vagy te tengerekhez jársz majd vitorlázni?Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
válasz kisza25 #74917 üzenetére
A tavit szeretném kombinálni az Adriával. Sajna kevés időm van, egy hétvégére nemigazán tudunk/ultramacera leugrani pl Horváto-ba (BW-ből ez 1000+km) - így év közben maradnak a tavak, ha az egyiket megunja az ember, ladik ki a vízből, kocsival másik tóra átvisz. Viszont nyári szabin le (vagy fel) menne a tengerhez.
Ráadásképp így a környéken trélerezgetve pár vitorlázó havert is be tudok vonni a buliba, így alkalmasint a költségeket is tudjuk osztani. Ha más nem, biztosítva van a vezetés előtti ingyen sör
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz kisza25 #74917 üzenetére
Ez nem így megy egészen. Csak téliesített kikötők mellett maradhat vízen. Folyaminál pl ott sem. A sólya meg nem is mindig ott van pláne ilyen mérethez ahol te akarod
(#74916) t72killer : azért azt ne felejtsd el h a hajó 3 tonna akkor kell neki egy olyan felépítmény ami még közel 1 tonna lesz. A mit képet linkeltem, a hajó cca 1,4 tonna és a futó hozzá még kb 400 kg! Ehhez már nagyobb teljesítmény kell
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
válasz bitpork #74920 üzenetére
A 3 tonna riggel és minden egyéb tartozékkal értendő, azaz 1.5t körüli kiszorítással keresek. Ebből lesz vitorlásnál felcicomázva telepakolva, 350kilós trélerre rakva 2.8-3tonna környéke, amit ha egy 3.5t-ra hirdetett járgány elvontat hegyen-völgyön keresztül, akkor boldogság van. Méretekre lefordítva ez reálisan egy 7m körüli kisjószág.
Az első csónak, amit kinéztem, 1300kiló volt az adatlapján, ami nagyon barátinak tűnik - viszont ezt csupaszon, árboc-vitorlák-motor(!)-horgonylánc-anyámkínja nélkül mérik. Mindezeket rápakolva+egy 300kilós trélerre téve máris túllépte volna az Octavia 4x4 2 tonnás vontatási limitjét.
P.S.: A touareg, amit fentebb írtál, szimpatikus Asszonyt is könnyebb lenne rávenni, hogy nem valami "platós monstrumot" veszünk
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
-
válasz bitpork #74922 üzenetére
Á, szuper Nulladik kérdés: mennyi a max megengedett össztömeg? (Vontatvány+autó+rakomány)
Jól olvasom, hogy se lánc, se vezérműszíj? Mennyire szervizigényes a verda? Akad belőlük kéziváltós is?
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz bitpork #74920 üzenetére
15-20 vitorlást tárolunk télen+ a kikötöben is van hely tárolni itt Balatonon, nem is maradhatnak a vízben télre, de nem kell csak párszáz métert vontatni a kikötőből, arra meg van ott trakesz.
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
válasz tboy93 #74924 üzenetére
Azóta is limites a csomag, mert sokat fogyaszt az autó . Ahogy nézem, elég meredek a kicsike áresése, 3-4éves modellek kb fele annyiba, 8évesek harmadába kerülnek mint az ~1évesek. Az Octaviánál anno nem volt ekkora difi az "ifjúság" és az öregbbek között. Persze meggondolandó, hogy az újabb, EUR6-os nem lenne-e hosszabb távon jobb üzlet, a régebbi dízeleket kezdik mindenhonnan kiutálni.
#74925: Így van, helyben meg lehetne oldani errefelé is. Viszont egy évenkénti adriai leruccanás már necces lenne trakival. 2 hétre bérelni egy ilyen kombót (tréler+SUV vagy furgon) több lenne 2-3kEUR-nál, ami mindenféle többlet üzemanyag/biztosítás/amortizációs ktg-nél is több. Ráadásul többet lenne használva (csak a "nyaralások" 2-3 hét, aztán a tavak közti mozgás minimum 3-4x, lehet a Balcsira is ellátogatunk vmikor).
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Ace owner
addikt
175/70 13 méretben milyen nyárigumit vásárolnának az urak?
Galaxy Fold 4
-
bigrob
őstag
Hali!
Újabb elborult ötletem támadt
Cabrio H Astrára fáj a fogam, legalább egy 1.8-as benzines motorral.
Jelenleg egy 2 lityós Hyundai Coupét (GK) hajtok.Valakinek volt már tapasztalata ezzel? Esetleg típushibákról szívesen olvasnék illetve mennyire megbízhatóak ezek az elektromos kemény tetők.
Köszi szépen!
Nincs életlen fúrószár csak gyenge előtolás!
-
válasz t72killer #74923 üzenetére
B-vel 3500 teljes össztömeg. A gyári Westfalia horog 3,5 tonnás. az adatlapja szerint. Lánc van rajta és a lehető legszarabb helyen :ha ki kell cserélni akkor motort ki kell venni. picipééééééééééz
Kézi váltós van de ritka mert ritka nagy kaka. Teli voltak elektronikai hibákkal. A jó öreg tiptronic atombiztos ha megkapja a törődéstA kocsi megy. Most lesz porlasztó cserebere, meg van olajfolyás elhárítás. Ismeretlen km és előélet mellett vettem.
A megjegyzés h Teddy megvétele miatt tűntem el , nem igaz - az autós tali kapcsán kialakult helyzet miatt volt az ami miatt már nem vagyok 100%-ban jelen itt sem.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
B-L-A-C-K
titán
válasz bigrob #74928 üzenetére
Én is nézegettem ezeket következő mászkálós kocsiknak, amikre számíthatsz:
- Zörögni,nyikorogni fog a tető, de megfelelő kenceficékkel orvosolható elvileg.
- Tetőmozgató elektronika kábelek idő után szétmennek, újra kell csináltatni az egészet normálisan kötegelve.
- Sebességváltó gondok (gyárilag kevés az olaj benne és meghajtva kimúlnak a csapágyak). Ennek javítását is kérdeztem, motortípus függő, és 150-300e ha megfő (persze ez nem márkaszervizes ár, ott jóval több lenne).[ Szerkesztve ]
-
-
válasz bitpork #74929 üzenetére
BE-m lesz, úgyhogy a 3500-as szivatás nem fog érinteni. A Navaránál találtam, hogy már a gyártó se engedi/javasolja, hogy 6t-nál többet nyomjon a szerelvény - hiába vagy kamionsofőr. Arra lennék kíváncsi, h a Touaregnél van-e ilyen korlátozás? BE-vel elvileg 3.5+3.5=7t a jogszabályi limit.
Motorkiemelés - brrh. Asszem ilyesmikre gondoltam szervizelés kapcsán. Lehet akkor idén mégse lesz csere, csak majd jövőre akasztok le egy fiatalabb példányt, addigra ladiktémában is előrébb jutok (különben is, az idei szezon fele már elmúlt, idén az Adriára se megyünk le).
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
szentkuti11
addikt
válasz bigrob #74928 üzenetére
Ez szerintem nagyban függ attól, hogy mit vársz az autótól. A GK Coupé nekem hatalmas csalódás volt ezzel a motorral, tetszetős a formája, de vezetés közben rengeteg dolog zavart benne, például béna fordulókör, kezdetleges villanyszervó és egyéb elektromos dolgok, plusz összességében egy sárnehéz, nem igazán élvezetes kocsi. Ha a menő forma és esetleg az ezzel kiegészülő kabrió-élmény mellé némi extra vezetési izgalmat is vársz, akkor szerintem ne az Astrát nézd, ha viszont téged ezek az apróságok nem zavarnak, autóként elégedett leszel a H Astra Cabrióval. Csak találj belőle egy jó példányt.
[ Szerkesztve ]
-
Magnum_
nagyúr
Capture arban johetne
I humbly and respectfully decline™
-
Magnum_
nagyúr
válasz bajnokpityu #74939 üzenetére
A hatuljaval foglalkozzanak, arra raferne a facelift.
I humbly and respectfully decline™
-
bigrob
őstag
válasz szentkuti11 #74936 üzenetére
Elektromos problémám eddig a jobb ablakkal van.
Nekem például pont tetszik, hogy ilyen a szervó, nem a kisujjal eltekerős. Kombi Lacettinél és haverom 525-ös bimmerjénél jobb a fordulókör is.
Ezzel a 2 lityós mocival nekem elég dinamikus, kanyarokban szépen tapad.
Volt szerencsém egy RS5-öt vezetni, de ott még nem tartok anyagilag..Nincs életlen fúrószár csak gyenge előtolás!
-
válasz Magnum_ #74938 üzenetére
ez olyasmi, mint az i20 active?
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Pist@bácsi
őstag
válasz t72killer #74935 üzenetére
Eleve az a szabály, hogy a vontató jármű saját tömege el kell hogy érje a vontatmány megengedett legnagyobb össztömegét.
Vagyis ha a hajód a trélerrel ténylegesen csak 2.8t, de a forgalmiban ennél nagyobb megengedett össztömeg szerepel, mondjuk 3t, akkor olyan autóval húzhatod csak aminek a saját tömege 3t. Ilyen nem sok rohangál személyautóban. Az, hogy a forgalmi szerint mennyit húzhat az nem írja felül a kreszt.
Persze sokat nem kockáztatsz még valószínűleg úgy sem, hogy éppen most áll fel a fix súlymérő rendszer. A VÉDA ahhoz is hülye, hogy a 120- al rohangáló, leginkább román trélereseket érzékelje. Azt már nem is említem, amikor egy sprinterrel húznak egy trélert rajta egy másik sprinterrel. A nulláson sem bünteti a 3,5t feletti teherautókat 90-el sem (tapasztalat) -
Pist@bácsi
őstag
válasz Pist@bácsi #74943 üzenetére
Korrigálnom kell magam. Eredetileg a 6/1990 köhém rendelet 21§ tényleg így határozta meg a vontathatóságot személygépkocsik esetében.
De már módosították, és jelen állás szerint 23/2012. (V. 8.) NFM rendelet 6. § érvényes.
Eszerint európai típusbizonyítvánnyal rendelkező járművek esetében a vontatható pótkocsi össztömeget az európai típusjóváhagyás során meghatározott értékkel megegyezően kell megállapítani.”
Az, hogy ez mit jelent számokban nem egyszerű kérdés.(#74946) t72killer közben korrigáltam.
De a jogosítványhoz nincs köze. Elég homály, hogy mi a típusjóváhagyás során meghatározott érték. Valószínűleg azért módosították, mert más európai országokban már rég így van.[ Szerkesztve ]
-
válasz Pist@bácsi #74943 üzenetére
Ez vonatkozik a B-típusú jogsira. Olvass utána a BE-kategóriának. Különben mi értelme lenne bármelyik 2 tonnás SUV-ot 3.5tonnás vontatással árulni?
A szerelvény max össztömegét pedig a gyártó definiálja, ilyet eddig pl a Navarára talátam (6tonna) - feltételezem, hogy ez a CoC papíron is rajta áll, és ez alapján büntet a mérleg.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz bitpork #74947 üzenetére
Köszi, ez fontos, ha régebbi verdát vennék (megvan az esélye, mert a 2-3évesek 30+kEUR-s árai elég brutálisak a 2010 előtti modellek 15k körüli árához képest). A szerelvény össztömegéről sajna ez sem ír (azaz mennyi szajrét pakolhatok még a kocsiba, miután lenyúltam egy horgonyzó anyahajót).
Ja, jól látom, hogy a Tuaregnél alapfelszerelés a vonóhorog, de ez valami kivehető cuccos? A használt hirdetésekben mindíg írják, hogy van, de a képeken sosincs ott a kampó...
#74949: Ez rendben is van, csak a vontatható tömeg nem ugyanúgy néz ki, ha roskadásig telepakolom a verdát egy migráló afgán törzzsel, mint amikor én utazom benne egyedül egy tubus fogkrémmel és fogkefével felszerelkezve. Ha nagyon meg van rakva a kocsi, nem lehet nagy terhet vontatni, illetve ha nagyot vontat az ember, nem pakolhatja tele a kocsit - bár lehet én parázom túl és csak az eddig látott gyengébb (<200LE) Navaránál és D-Maxnál probléma ez, a többi mehet 3.5+3.5t-ig.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Integrale
veterán
válasz szentkuti11 #74901 üzenetére
Tenyleg 316i, volt munkatarsame (nem kozvetlen).
bitpork: ha nem hivod fel ra a figyelmem, eszre sem veszekm, hogy fuggoleges tajolasu a kep. Nem tudom miert igy csinaltam.
Ugy emlekszem, hogy /40-es gumik vannak alatta.[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"