-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Declare
őstag
válasz brumi1024 #55195 üzenetére
Viszont lizing eseten is az uj auto költsegeit fizeted, csak allandoan....csereben nem kell sok minden miatt aggodnod, fizetsz egy konstans kalkulalhato összeget es mindig uj auto van az ember segge alatt.....ha ez szamit, jo lehet a lizing, de maganszemely eseten tuti rosszabbul jarsz, mintha ujat vennel mindig, csak kenyelmesebb. (Golfra megneztem a lizing opciokat a vw.de-n)
Szerintem ilyen dolgokra, mint auto, tv, nyaralas, nem szabad hitelt felvenni
-
Ironizer
tag
válasz Tsebacsi #55194 üzenetére
Van előnye is annak, hogy nem lesz a tied az autó. Nem a te fejed fáj, ha a pékek szétbasznak vmit, ha fos olajat töltenek bele, ha átbasszák a tulajdonost a márkaszervízben, ha mások megtörik az autót, és ezért csökken az értéke, meg még ezer másik dolog. Neked csak annyi a dolgod, hogy mindezeket leszard, és belefingj az ülésbe, 3-5 év múlva úgyis egy másik új (!) autót kapsz.
-
-v-
addikt
válasz Ironizer #55207 üzenetére
Igen, de ezekkel együtt is nagyon drágára jön ki .. és a legkisebb motoros kalap szar felszereltségűt adják ennyiért. Én is számolgattam, értékvesztéssel mindennel .. és azért sokra jön ez ki nagyon.
(#55156) Qru: én itt becsuktam: "Kormányzása nagyon közvetlen, alig több mint két fordulatot tekerhető a két végállás között, de sajnos visszajelzés nem sok érkezik az (ideálisnál eggyel vasgatabb karimájú) volánra."
[ Szerkesztve ]
-
Ironizer
tag
Drága? Nézd, ez egy olyan dolog, hogy ez attól függ, hogy mennyit keresel, és mennyire taksálod azt a nyugalmat, amit cserébe kapsz. Magyarországon nyilván ez "drága" az átlagembernek, mert nem keres annyit, hogy megengedje magának a kényelem luxusát. Úgy van vele, hogy azt a kevés kis pénzét inkább megtámogatja idővel (szervizbejárás, utánajárás, stb), mert abból még van neki, és ingyen van (ami persze nem igaz, csak máshol és máskor fizeti meg az ember).
-
nagyúr
válasz Ironizer #55207 üzenetére
Ez tényleg annak jó, aki cégesen le tudja írni a nagy részét, fix állandó bevétele van erre az 5 vagy x évre, telepakolja extrával és használja, aztán cseréli. Egy átlagember átlagfizuból csak akkor vállalná, ha nagyon biztos abban, hogy a munkája fix, rendesen kap fizut, abból tud törleszteni.
Én csak azért nézem az új autót, mert ugye gari, nemritkán 5 évre. Az nem kevés, sőt. És akkor mondjuk minimum 5 évre tervezek, ha nem többre, hiszen olyan, mintha egy 5 éves használtam lenne tuti előélettel.
Mindenben van pozitív és negatív is. Komolyan lehet, hogy elgondolkozom egy ilyen finanszírozós bulin. A Civic árát beletéve kapok egy vadinyú autót kafa felszereltséggel, oké pengetsz 5 évig havi zsét, de ott a gari meg ami benne van a finanszírozásban, a végén meg átnyújtják a törzskönyvet, hogy a tiéd az autó.
A rönyó amúgy jó árat ad, egy ST3-as fóka kombi 10 misi felett jön ki, egy jól felszerelt Hyundai Tucson vagy i40 is 9-10 millió (nemkérdés hogy utóbbiak jobbak), de ezekre nem ad finanszírozást még a weboldal (a fordokra amúgy jók szoktak lenni). Egy 2.0 CRTDI DSG kombi L&K (Mági a király ) Octáv is 10 misi alaphangon. És még ott a Passat vagy a Mondeo, mazda 6 vagy akármi más a piacon, ami nem méregdrága prémium. Szerintem unalmasabb perceimben táblázatba foglalom hogy mi hol mennyi aztán csak várni kell a csodát (péénzt) és belevágni a tutiba.
Álmodni jó!
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
-v-
addikt
válasz Ironizer #55212 üzenetére
A drágát nyilván ahhoz képest értettem, ha veszel magadnak egy új vagy használt autót, és minden létező költséget (rejtettet is) beleszámolsz. Értem amit mondasz, de én egyrészt biztos vagyok benne, nem ennyire problémamentes a dolog, mint látszik. Tekintve nem a tiéd az autó, mi történik, ha az évek alatt állagromlást szenved? Visszaviszed, tele van parkolási sérüléssel, gyerek szétrúgta már hátul stb.
Megér persze sokat a gondtalanség, car as a service.. de ez sokkal drágábbra jön ki, szóval azt mondod x-et megérne, kiszámolod ezt, és azt mondod na jó, ennyit azért lehet, hogy nem -
brumi1024
veterán
"Értem amit mondasz, de én egyrészt biztos vagyok benne, nem ennyire problémamentes a dolog, mint látszik. Tekintve nem a tiéd az autó, mi történik, ha az évek alatt állagromlást szenved? Visszaviszed, tele van parkolási sérüléssel, gyerek szétrúgta már hátul stb."
Egy ideje létezik már lízing, a privát sem újkeletű dolog, ezek szépen bele vannak kalkulálva a havidíjba/ a nagyobb dolgok meg biztosítva.
(#55217) [rvilike]: Nem feltétlen Magyarországra gondolok. Amerikában pl ennek van múltja, és mondjuk egy New Yorkhoz képest Budapest a szép állapotú autók mekkája. 3 perc sétával szerintem 50 így felszerelt autót össze lehet számolni.
[ Szerkesztve ]
-
-v-
addikt
válasz brumi1024 #55216 üzenetére
a privát sem újkeletű dolog
Eddig is volt privát (operatív) lízing itthon? Ott hogy vannak/voltak ezek a feltételek?
(ha te kiveszed offból akkor én is )
Nem feltétlen Magyarországra gondolok
Na jó, de itt most arról van szó, ezekről az árakról, ezekről a feltételekről persze, kint van múltja ja.. csak mondjuk lehet, hogy egy német bérlakáspiacot se érdemes szabályozás meg minden más tekintetben a magyarhoz hasonlítani.. ezek a "kint is divat" példák mindig itt sántítanak, hogy ki vannak ragadva a kontextusból. Engem az itthoni feltételek érdekelnek.
[ Szerkesztve ]
-
Ironizer
tag
Wtf mitől ment át az én hsz-om meg vilikéé is off-ból on-ba?
-
HF77
senior tag
üdv
véleményeket szeretnék kérni...!
autó eladás előtt állok..ez lenne az első!
kérdésem..mennyit kérhetnék Őérte?Opel Corsa B 1.2 1999.6 hó évjárat. 1199 cm3 Benzines, 65LE
100.évfordulóra kiadott limitált széria, sötétzöld
műszaki: 2018.10
állapota normál, nincs szétrohadva...
futott Km 320.000km
ebben a hidegben is pöccre indul!
5 ajtós változat
légzsák minkét oldalt, elektromos ablak, centrálzár, szervókormány, CD-s autórádió....
(szervizelve: fékbetétek, új aksi, önindító, hengerfej)köszi
[ Szerkesztve ]
xiaomi, tcl...csakis eredeti kínait
-
bajnokpityu
félisten
válasz brumi1024 #55195 üzenetére
nem kapcsol le. nálam 0 állásban is felkapcsolja a xenont a gyújtáskor, összesen annyiban különbözik a normál tompitottól, hogy akkor a műszerfal is világit.. a helyzetjelző az egyetlen xenonkimélő megoldás. indítózáskor is égve marad.
lehet szidni a varta blacket, de enyémbe azt rakta egy hozzáértő. 44Ah-sat, 5 éve, 360A indítóárammal, 1.8TSIbe. és eddig még mindig beindult, de lassan vége. 12V ha beülök, helyzetjelző+gyújtással 11.7V, és akkor kezd indítózni. A gyárilag ajánlott akkuk 60Ah-sak, sokkal nagyobb indítóárammal. mielőtt kinyirna valami elektronikát, cserélem.
[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
brumi1024
veterán
válasz bajnokpityu #55223 üzenetére
Nem nyitásra kapcsolja fel? Leaving home funkció jelleggel?
Nálam nyitáskor üdvözlőfény van, és gyújtásra csak akkor kapcsolja fel a Xenont (Auto állásban, 0-ban nappali menetfény van, helyzetjelzőben meg helyzetjelző), ha sötét van/esik az eső/egyéb dolog indokolja. Indítózáskor csak kalibrálja a magasságállítót.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz bajnokpityu #55223 üzenetére
44-es? Nekem a H4-be is 47-es kell minima, pedig azokat könnyű beindítani.
Am miért rakod offba ha egyszer témába vág? Ez vmi topik betegség az egész ph-n ez az egyetlen topik aol ahol az on témát rendre offba rakják és nekem kell on-ba átteni.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
veterán
Lehetne kisérleti nyúl ő is mint focvis.
Reggel voltam a szakszervizben, fizettem 48 papírt:
- átvizsgálás
- olajcsere (+ 14 k volt az olaj - Mobil1 New Life 0W-40), olajszűrő, leeresztő csavar, légszűrő
- olajcsere az automata váltón - ez csak részleges, egyben nem célszerű, legközelebb cserélik a "maradékot"
- pótoltak pár patentot.Megállapították:
- hátsó főtengely-szimering szivárog -> nem kell foglalkozni vele egyelőre
- diff. kihajtás szivárog -> nem kell foglalkozni vele egyelőre (a kettő együtt 75 k)
- DPF nincs... figyeljem, hogy az olajszint rendben lesz-e; ha nem akkor mókolni kell a szoftvert (visszaviszem annak aki mókolta)
- jobb oldali két ajtó fényezett (láttam én is, nem a legszebb)
- ablaktörlő csíkoz (tudom, holnap veszek)Kényes cuccok amiket rendben találtak:
- automata váltó OK (olajat azért cserélni javasolták, megtettük, benne van a fenti árban, amúgy 20 k)
- EGR OK
- generátor OK
- turbó OK
- szívósor működik, de előbb-utóbb csere, mint minden hasonló motorban (BMW, Opel, többit passz), vagy ledugóz... -
bajnokpityu
félisten
válasz brumi1024 #55224 üzenetére
enyémben van 0, helyzetjelző, és normál tompitott. nincs auto.
magyarázták, hogy azért ilyen gyárilag, mert van olyan ország, ahol kötelezővé tették az állandó világitást, és ezért mindenki szopatja az izzót is, akkut is. 2008ban még nem volt olcsón nappali led.igen, 44es van a 9 éves autóba. gondolom a black az nem volt gyári, tehát a gyárit kirugták 3/4 évesen, eladás előtt (3 évet állt) , és beleraktak valami hasonló méretűt, amivel képes beindulni. de még a 44esből is alsó kategóriásat raktak bele, és még ez is birta 5 évig. és sztem ha nagyon akarnám, kibirna még egyet, rátöltögetve.
[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
veterán
válasz szőröscica #55229 üzenetére
Tíz kilométert jöttem vele a munkahelyemre; érzésre nem változott semmi.
A tesztúton azt mondta a műhelyvezető, hogy rendben működik. Vezettem már automatát korábban, de sok tapasztalatom nem volt vele.A szervizben megnézték, azt mondták a váltóolajra a színe alapján, hogy csere érett, de nem javasolt egyben cserélni, mert:
- megzavarja a rendszert - ezt máshol is olvastam már
- a teljes cseréhez szét kell bontani a váltót vagy le kell bontani... nemtom
- a leeresztő csavaron ~2,8 liter jön le, amennyi lejön pont annyit kell pótolni (a teljes feltöltés 7,5 liter), és a következő olajcsere alkalmával is leengedik a 2,8 litert, utána majd 60 ezrenként 2,8 liter.Azért feltételezem, hogy volt benne cserélve korábban is.
@BBD: remélem nem lesz roller, max. 150-et vagyok hajlandó költeni rá a kopókon felül. Ha nagyobb számot mondanak, akkor mennie kell...
[ Szerkesztve ]
-
EQMontoya
veterán
válasz bajnokpityu #55231 üzenetére
5 év kiváló, nekem nem bírt ki négyet az előző akku.
Same rules apply!
-
veterán
Szvsz hasonló para lehet, mint a Subaru. Utóbbi megbízhatóbb, a 9-3-ban meg sok minden csereszabatos a Vectra C-vel.
A téli kerekeket Vectráról vettem rá, 1:1-ben ugyanaz, annyi a difi, hogy nincs belesajtolva a SAAB + GM, csak a GM felirat.
GYÁRI alkatrész árak UK-ből rendelve:
- első fék szet, azaz 2 db tárcsa + betétek: 29 k
- komplett új biturbó: 150 k
- szívósor: 95 k - ez mondjuk nem olcsó, ha valahogy rámenne az Opelé, akkor 50 k[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz focvis #55234 üzenetére
Subaruhoz minden van csak győzd megfizetni. Saabhoz nem tudom pl karosszériaelemek mennyire vannak... Olcsóbb a Saab fanntartása pont a GM-es közös platform miatt az tuti. Subi is elég nagy roller tud lenni azért azokat is szét lehet hajtani meg ahogy korosodnak ott is előjönnek dolgok nyilván. Kiszállni mind a kettőből nehéz, mind a kettő elég rétegmodell. Cserébe nem lopják őket.
mod:
EQMontoya: Jazz-ben kibírt a gyári akksi 9 évet igaz utcán soha nem állt csak mélygarázsban és volt is töltve. A 10. télnek már nem mertünk nekivágni vele mert már ősszel hűvösben is érezhetően lustábban indult.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
rii
nagyúr
sziasztok
hidegben mennyivel eszik többet az autó?
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
EQMontoya
veterán
Abszolút felhasználásfüggő.
Hosszú távú, autópályás használat esetén max pár decivel (lambda miatt utánamegy a hideg levegőnek, és a megfelelő égéshez több benzint fecskendez be emiatt), ha sokat mész városban rövid távokat, akkor pedig 1-2 literrel is simán.Same rules apply!
-
Richard!
addikt
válasz focvis #55232 üzenetére
Ezt a váltóolaj dolgot nem értem. Sokkal egyszerűbb lenne leengedni mindet. A koszos olajba beletöltesz 2,8 litert, ami ugyanolyan koszos lesz... Wo ist die logik??
Én csak a német szerelőmet tudom ismételni ( leenged - feltölt(átmosat) - leenged - feltölt - örül ).Ma kezdődik életed hátralevő része!
-
veterán
válasz Richard! #55241 üzenetére
Sokkal egyszerűbb lenne leengedni mindet
Szerintem is, de nem vagyok autószerelő. Mindenhol azt olvastam, hogy nem lehet csak úgy leengedni az egészet a leeresztő csavaron keresztül, így csak 2,8 liter jön le. Lásd itt.
Kimásolom a lényeget:
Automatikus sebességváltó
Típus GM 1940773 gyári olaj
Töltet (liter) 7.00/2.85*
Csereperiódus 120000* Az első érték az első feltöltésre. a második érték a cserére vonatkozik.
Ahhoz, hogy a teljes töltetet cseréljék le kell szerelni a váltót vagy a váltó deklijét - nem figyeltem, de a kettő közül valamelyik.
[ Szerkesztve ]
-
Damage
senior tag
Sziasztok,
Mai napon kollégámmal szóba kerültek a régi NDK-s kormányváltós autók (Trabant, Wartburg).
Szóba jött, hogy Amerikában is rengeteg kormányváltós autó van, amik tudtommal automaták, szerinte manuális is van közte. Létezik olyan autó, ami kormányváltós (botváltó) és nem automata (USA-n belül)? Vagyis minden sebességnek megvan a helye és tengelykapcsolópedállal is el van látva?
A segítséget előre is köszönöm!''Az ember a legkegyetlenebb állat.'' Nietzsche
-
EQMontoya
veterán
-
w333
félisten
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
Peter.70
őstag
Tsebacsi ezt nézd meg: [link]
[ Szerkesztve ]