-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
válasz focvis #32597 üzenetére
Szerintem nem ugyanabban az országban élünk ezek szerint.
Ha szerinted így jók az utak állapota, ahogy van, akkor nem is pazarlom a szót a továbbiakban.
Ha pedig egyetértesz, hogy változtatni kell, akkor nem értem az eszmefuttatasod?Nem akarok politizálni, mert semmi értelme, de stadionok, felcsúti kisvasút helyett nyugodtan költhetnének az utakra is.
Hidd el, van miből, csak nem jó helyre költik.
Érdekes, ha a tanárok és az egészségügyi dolgozók kiállnak az igazukért, akkor hirtelen előkerül 200mrd HUF jövőre, amennyivel többet költenek majd a két ágazatra.Ezzel be is fejeztem az offot, részemről sem személyes
-
TheProb
veterán
Vigyázz mert szavadon foglak..
Bár előtte megállhatnánk vmelyik lőtérnél, úgy se lőttem még sörétessel vagy AK-val.
Meg már érdeklődtem haverjaim között, hogy tud-e valaki szerezni termitet, sajnos nem sok sikerrel[ Szerkesztve ]
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
-
z123456789
addikt
Ne nagyképűzzetek már Pesttel! Van itt is víz, elég.
-
Integrale
veterán
válasz z123456789 #32612 üzenetére
Na igen, amikor a Lapos víz alá kerül tavasszal, az egyetemnél levő gáton pedig csordogál át a víz, az elég szép látvány.
[link][ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
-
TheProb
veterán
válasz Integrale #32614 üzenetére
Uh, ilyenem nekem is vaaan (igaz nem konkrétan lapos ):
[link][link] Bár ezek a képek csak annak adják vissza igazán a helyzet "súlyosságát" akik tudják alapból hol áll a vízszint. Itt kb. 1,5-2m-rel van feljebb, mint normál esetben. Egyetemnél lévő gáton csordogál a víz? Az meg hol? Ide járok 6. éve, de ilyen nem rémlikBtw: Beszéltem Ferivel, pénteken fogad. Csak jussak el hozzá valahogy...
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
Skillet
addikt
megvolt életem első defektje. szekszárdról hazafelé az M6-oson, sacc 100km-re budapesttől, 120-nál kezdtem érezni, hogy valami nem az igazi. leállósáv. bal hátsó teljesen lapos volt. csomagtartó tele szóval azt kipakol az út szélére, elakadásjelző 3szög, kerékben meg egy csavar szép pozdorja.
leszedtem a kereket...hááát. senki se induljon el pótkerék nélkül, gumitömítővel. gyakorlatilag eltűnt a gumi belső oldalfala. nem hiszem, hogy ezt egy flakon gumitömítő meg tudná oldani.
mankókerék fel.... pumpálás, mert persze volt benne vagy 1.5 bar. első kút messze, de csak elgurultunk odáig.
világított az AYC első rublikája folyamatosan. nyilván a különböző átmérőjű kerekek miatt.
aztán kúton felfújtam, utána már nem gyulladt fel a lámpa. remélem nem kúrta meg a hajtást.
215/45/17 vs 125/90/16. egyik 625mm átmérőjű, a másik 631.4.
szerintem nem vészes. de a gyári méret kicsit közelebb lett volna hozzá. konkrétan ugyanannyi, szinte milliméterre.
sebaj. az új 225/45/17-esek már közelebb lesznek hozzá.
milyen lehetőségek vannak a gumik nyomásának ellenőrzésére?
folytathatjuk a gumis topikban isMess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
-
Qru
MODERÁTOR
válasz EQMontoya #32622 üzenetére
Nem tudom az övében pontosan milyen rendszer van de van ami kényes rá. Pl azokban ahol a középső kuplungot elektronika szabályozza. Ott az elektronika nem tudja, hogy a ford. különbség szükség helyzet miatt áll fenn, ezért mindig szabályozni akar, ami nem előnyös és nem is tesz jót neki hosszútávon.
Ilyenek pl az automata váltós Subaruk, ott a gépkönyv kifejezetten leírja, hogy át kell állítani FWD-re AWD-ről ilyen esetben.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Haha, jogos! Megnézném hány fehérgalléros kezdi el a motortérben böngészni a biztosíték táblát, hogy akkor melyiket is kell kiszedni, hogy lekapcsoljon a középső difi...
mod:
EQMontoya: Mert ha hátul kisebb méretű a kerék mint elöl akkor nincs különbség?! Ok.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Skillet
addikt
és (#32622) EQMontoya
a kútig sacc 10km. aztán fújtunk bele, utána már nem világított (ayc). aztán haza még vagy 90km.
végig 65-75km/h. jót tett az átlagfogyasztásnaka difi az egy dolog, az összezárás is egy dolog. visco kuplungos a sperr része. autópályás egyenesekben túl nagy galiba nem lehet belőle.
hátul viszont az evo-s aktív cucc, az ayc van. és ez pont az egyik hátsó kerék volt... más-más nyomatékot juttat a kerekekhez, ha szükséges.
ezt jelezte is a műszerfalon a háromból az első led, hogy bár kis mértékben, de dolgozik.
nem hinném, hogy bajt csinált volna. remélem
új gumikat ma berendelem. felnik pedig mennek felújításra (nem ebből kifolyólag. peremesztergálás, polír, pacek meg fényezés). szerzek kölcsönbe még 3 mankókereket, addig azon pihen itthon a vasKATT itt egy szép kép a mankós összhatásról. ilyen is legyen
[ Szerkesztve ]
Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Skillet #32628 üzenetére
Jah a guminyomásra visszatérve: Van TPMS a kocsidban?
Van ilyen kézi mérő azt is használhatod de én nem nagyon foglalkozom vele. Úgy sem tudod eltalálni a pontos értéket, ahány mérő annyi értéket fogsz kapni. Meg ugye már csak azért is nehéz, mert az ideális nyomás nagyon sok mindentől függ. Hőmérséklet pl (a gyári nyomás érték pincehőfokhoz van belőve), az se mindegy mekkora tempóval akar menni, ha gyorsan nagyobb nyomás kell mint ha csak lassan..
#nincsbennetarcsi
-
EQMontoya
veterán
Értem, mire gondolsz, és jogos is valahol. Annyi, hogy a hátsó difi kompenzál a dologból valamennyit, ha a tengelyen van különbség a két kerék között. Amennyiben viszont a két hátsó egyofrma, csak az elsőtől tér el méretben, akkor ugye a hátsó difi nem vesz észre semmilyen problémát, és szépen rátolja a középsőre az egészet.
Same rules apply!
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz EQMontoya #32633 üzenetére
Igen, azért írják le a kézikönyvben, hogy ki kell szedni a biztosítékát és akkor FWD lesz belőle. De ez csak az automata váltósnál működik mert abban elektronikus a középső difi (elektromechanikus). A manuális váltósokban mechhanikus van (olajos viszkós), ott ez nem működik.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
TaaT
veterán
Mekkora g*ci a Bosch
"Médiaértesülések szerint a Bosch kérte a német közlekedési felügyelettől annak megállapítását, hogy megfelel-e a szabályoknak a Fiat motorvezérlő szoftverének az alkalmazása."
Ezt meg a hazai VW forgalmazó állítja, nincs kőbe vésve.
"Hatszáz haszongépjármű átszerelésén már túl vannak, és méréseik szerint ez nem járt a teljesítmény csökkenésével, sem pedig a fogyasztás növekedésével."
A TC-nek meg a Reuters-nek sikerült egy hosszmotoros 1.9 PD motorburkolat képet beszúrniuk, szép munka
[ Szerkesztve ]
Give them hell Ukraine!
-
szőröscica
addikt
Mi a véleményetek arról, hogy most már boldog-boldogtalan otthon "diagnosztizál" a 2 ezer forintos OBD olvasókkal és a warezolt programokkal, vagy androidos ingyen-appekkel, majd a netre futnak segítségért?
Úgy látjátok, hogy jó dolog, mert törődnek az emberek az autójukkal, vagy inkább felesleges okoskodás?
-
TaaT
veterán
válasz szőröscica #32645 üzenetére
Az hogy valaki kiolvassa a hibát és bedobja facsén az még nem baj szerintem. Ennél sokkal rosszabb amikor feljön a csekkendzsin és rávágják hogy lambdaszonda
Amúgy anno és én is az előbbit csináltam. [link] Persze vettem rendes kábelt [link] az OBD-k (kék)foga bele tört a motorvezérlőmbe
[ Szerkesztve ]
Give them hell Ukraine!
-
Kornel
veterán
válasz szőröscica #32645 üzenetére
Te vagy a beépített TC-os ?
Amugy szerintem jó dolog.
Egy jó obd adapterrel (4-5 k huf, nem 2k ebayrol) és egy két progival, és sok-sok utánaolvasással sokszor többre megyek, mint a szerelőnek nevezett pékekkel.
Ha lenne otthon helyen, aknam, és szerszámaim, szerelőhöz se vinném a verdat, mert 99%-ukban nem bízok meg.
Akiben igen, az meg a jelenlegi lakhelyemtől elég messze van.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- Politika
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Autós topik
- AI generálja majd a képeket a Photoshopban
- Magisk
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Suzuki topik
- További aktív témák...