-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
LógaGéza
addikt
válasz Tsebacsi #25950 üzenetére
Nem is ő kötött, hanem az, aki belement... Neki meg nem tudom megmondani, hogy szar a biztosítód, kössél mással...
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
Qru
MODERÁTOR
válasz LógaGéza #25949 üzenetére
Ezek vannak:
- Rendezi cascora a saját biztijénél. Akkor bukja az önrészt és a bónuszt is cserébe nem lesz avultatás.
- Rendezi cascora a saját biztijénél és ha már kezében van az említett papír akkor kéri a biztosítót utólag, hogy kgfb-re rendezzék. Így visszajár az önrész és a bónusz de lesz avultatás (ezt hívjuk szívességi kárrendezésnek).
- Vár még kb 2-3 hónapot mire fizet a biztosító.
- Megbíz egy autószervizt hogy ő intézze az ügyet ez esetben begurul a szervizbe megcsinálják a kocsit visszakapja a kijavított autót és szépen mehet amerre lát, a szerviz meg lebokszol mindent a biztosítóval (nem minden szervizben van erre lehetőség!).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
LógaGéza
addikt
-
nagyúr
Új gumiként a Toyo most 1 ezressel olcsóbb mint egy jobb mutatókkal rendelkező Pilot Sport 4
Hol érdemes jó minőségű használt gumit nézni?Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
hurenzon
senior tag
Vagy máskor Allianznál köti kgfbt és kéri a kötelező plusz szolgáltatást és nem kell ilyenekkel foglalkozni évi 2400 Ft-ért.
-
addikt
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem,amire felemás válaszokat találtam a neten.
Az autóra szeretnék venni egy olyan gumit,ami nincs benne a kézikönyvben,de váltómérete az eredeti guminak.
Kézikönyvben ez van:
255/70R15
205R16(most 205/80R16 van fent valójában)Én 225/75R16-ot szeretnék felrakni. Ez lehetséges,mert nem szélesebb mint a legszélesebb gyári gumiméret és a váltóméretben is határon belül van. Vagy nem lehet,mert nincs benne a kézi könyvben?
-
-
Motion_Blur
félisten
Ezzel az olajjal van valakinek tapasztalata?
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
tomiii.
aktív tag
Reggel csörgött a telefon: "Menni kéne kocsiért a szomszédnak donornak, ráérsz?" Gondoltam miért ne, átgurultan a két kerekű jószágommal, ott mondták hogy E39-ért mennénk (523) Vácra, 200km, hazafelé én hozom a Mazda 2-t. Mondom ok. Elmentünk, megláttam a kocsit, patika volt, 300 ezerre tartotta koma, csak egy gond volt
Nekünk világosabb szürke kellett volna, haverék elnézték a színt
Ennek hallatára az eladó bezárta kocsit és szó nélkül bement.Következő beszélgetést halottam haver és a szomszédja között:
-baaaszki nem ilyen szürke volt a képen, te is világosabbnak láttad?
-nem tudom, én színtévesztő vagyokKét héttel ezelőtt ketten mentek egy jobbos sárvédőért, felpróbálták a kocsira és elhozták a balos, szerintem nem együtt kéne vásárolniuk.
Két tanulság:
-300-400-ért rohadt jó külföldi e39-et adnak(mennyi egy ilyet lepapírozni?)
-a kis kategóriás autók, még ha újak is, rettentő gagyik, hogy lehet ilyenekkel járni? Inkább egy 20 évvel régebbi nagyobb kategória, nagyon gáz, még kapaszkodó se volt hátul, na meg a menet zaj Mondjuk ez is az asszonyé, neki mondjuk jó a városba -
veterán
nos. 600 km-es palyas mereseim alapjan eddig:
Omv sima dizel: 6,4 l/100 km (bar kicsit jobban nyomtam neki)
Omv premium dizel: 5,9 l/100 km
Most a shell sima dizel van tesztelesen. Hetvgen esedekes a kovetkezo tankolas, akkor jelentkezem"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
zack
nagyúr
válasz bandus #25978 üzenetére
Ez nálam 190 frissen traffi jelzésekre figyelve, 150 fáradtan.
2 kerék és gyors motorok után, ez bőven ingerküszöb alatti. Motorozás jó alap.
Sajnos a 120-130 engem szó szerint altat, és nem csak képletesen, ami mindennél veszélyesebb.Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
-
-
zack
nagyúr
válasz bitpork #25983 üzenetére
Mindig a külső és belső körülményekhez igazodva vezetek.
Motoron 17 évet töltöttem el, balesetmentesen. Ehhez az kell - járműkezelés és forgalmi rutin mellett - hogy megfelelő önismerettel rendelkezz, tudd mikor, mit, és hol, és tisztában legyél azzal milyen állapotban vagy adott időben. Ha "éles" vagy és kipihent, jobbak a reflexek, és magabiztosabban vezetsz.
A balesetek döntő többsége motoron, és autóban egyaránt ezekből tevődik össze. Nincs önismeret, nincs veszélyérzet, nincs megfelelő járműkezelés, és elfelejtik, hogy velük is megtörténhet.Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
w333
félisten
válasz bitpork #25983 üzenetére
Nem csak ő száguldozik a pályán ... hanem az emberek legalább 80% -a, óra szerint 130-150km/h szoktam menni és tolnak le a pályáról (lámpázgatnak, dudálnak, belemászik a seggembe majd kielőz stb.) egyesek úgy mennek el mellettem hogy olyan érzésem van mintha állnék az autóval
(#25986) zack
Erre csak annyit mondok hogy lószart sem ér néha a rutin + az évek ... én egy pár évvel ezelőtt mikor az E34 -t próbáltam hogy mennyit bír kb. 200-220km/h -al mentem legalább 20-30km -t egy B6 Passat (erősködött) na de nem is ez a lényeg hanem az hogy lassítottam kb. 140 -re majd durván 10-20 perc múlva kaptam egy bal hátsó dúrdefektet (nem tudtam hogy futózott gumi van rajta) sehol nem volt jelölve, akkor nehezen de megfogtam de 220km/h -nál már nem biztos, és ha az eleje pukkan ? szóval csak óvatosan ... Lassan járj tovább érsz
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
TheProb
veterán
Sziasztok!
Punto 2-höz használható OBD (lehetőleg kékfogas, smarthphone kompatibilis) adaptert tud ajánlani valaki? A kismillió ebay-es szarból, nemtom melyik a használható.
[ Szerkesztve ]
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
runner 125
nagyúr
Ezeket a sorokat annó többször láthattuk szerencsétlen Integra-tól is... én is motorozom, teljesen más ott a sebességérzet, mint autónál, ebből nem szabad kiindulni. Emellett motorral nagyobb mértékben vagy veszélyes magadra, mint másokra, míg autónál ez a tényező kiegyenlítődik.
190-eket csapatni autóval felelőtlenség, önismeret, technikai felkészültség ide vagy oda."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
zack
nagyúr
Ebből nem lehet kiindulni. Sz@r dolog a defekt, de a durr defekt igen ritka. Az hogy nem megfelelő gumik voltak az autón, az nagy rizikófaktor. Még ha tudtodon kívül is. Mi van ha ez meg az történik... Mi van ha mész a 4-es úton szabályosan és a szembe sávban elalvó kamionos, autós, furgonos frontálisan beléd csapódik?
Nem a sebességgel van feltétlen gond, de ez már bizonyítást nyert. Nőtt a balesetek száma, és ezen belül a halálos balesetek száma is, hiába van kismillió fix traffi + mobil sebességmérés. Az emberek fejében van a gond. Nincs előzékenység, sok az agresszió, és saját magukat sem ismerik, még annyira sem, hogy most azonnal megállok és megiszok 1L Red Bull-t, eszek valamit, vércukor szintet helyreállítom, pihenek, és utána folytatom az utat. Sokan túlfűtik az utasteret, ami tompább reflexeket eredményez, és elalváshoz vezethet.
Nem tagadom nekem is volt ilyen hosszú, monoton tempóban. Felismertem, hideg ide vagy oda, két első ablak le, és 1 perc kereszthuzat. Kb ennyin múlhat a saját és mások élete is. Felismerni az adott állapotunkat.
Ezeket mind motorozásból "hoztam", ott a plexit kellett nyitni pár percre, de mindig segített.
Ha semmi sem segít, akkor pedig "csorogni" kell nyugiban, és mentálisan erősnek lenni ahhoz, hogy egy tötymörgő autót nem előzök meg ott, ahol egyébként már megtettem volna, és kivárok addig, ahol kevésbé élesen is biztonsággal megtehetem.Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
w333
félisten
Maximálisan egyetértek de nem ezzel van a gond ... hanem azzal hogy a nyugdíjas néni vagy bácsi esetleg olyan aki a telefonját nyomja, vagy olyan aki a szemét festi és index nélkül sávot vált, te meg jössz a hátánál 190km/h -al, vagy másik eset hogy nyári gumival keresztbe fordul eléd
Illetve nem is magunkra kell figyelnünk hanem mások balf*szságaira, mindent szabály betartok normálisan közlekedek és már a lábam a féken van mert tudom hogy a p*raszt nem adja meg az elsőbbséget, vagy egy kereszteződésben elém fordul, az ilyenekre én általában nagyon figyelek
Mostanában nagyon sokszor pl. a Szentendrei úton belefutok olyanokba hogy megyek a belső sávban majd váltok a középső sávba, de a szélszó sávból is néha ugyan akkor váltanak a középsőbe, és ezt nagyon sokan nem is figyelik (de néha még a visszapillantó tükröt sem)
Csak óvatosan (ahol lehet ott lehet) de mindig legyél nagyon körültekintő
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
zack
nagyúr
válasz runner 125 #25989 üzenetére
Mitől lenne nagyobb felelőtlenség mint motoron? Motor nagy tempónál olyan mint egy "kés". Szinte kettévágja az autót. Megteszek mindent ami ahhoz kell, hogy épségben hazaérjek, más nem számít.
De ha itt ennyi a szabályosan közlekedő, nem értem miért a lóerők, gyorsulás, "V6 nem hoz lázba", és az erősebbnél erősebb autók a téma. 130-140km/h egy 1.2 benzines is tudja.
Azt meg el ne mesélje nekem senki, hogy egy erős autóban 140-nél gyorsabban nem tolja.
Kicsit olyan ez, mint a bort iszok, és vizet prédikálok.
Integrát nem ismertem személyesen (nyugodjon békében), a balesetről készül képeket viszont láttam. Elég felkavaró volt. De ez bárkivel megtörténhet bármikor, úgy, hogy szabályosan közlekedik. Az autózás nagy rizikófaktor, és nem feltétlen a tempós vezetés miatt. Ha rossz helyen vagy rossz időben, csinálhatsz bármit.Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
Motion_Blur
félisten
Nem mindegy hogy 190-el, vagy 130-140-el mész a belsőben, amikor valaki kielőz előtted... nyilván aki belenéz a visszapillantóba, nem azt feltételezi hogy valaki két kilóval jön... ezt kéne megérteni. A másik meg hogy ekkora sebesség(különbség)nél közel sem tudsz úgy reagálni.
+ ehhez 3 sávos autópálya kellene, mert az nem megy hogy a külsőben mennek a kamionok 90-el, a belsőben meg levillogsz 200-al mert én csak 130-140-el megyek...
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
w333
félisten
Különben szerencsére nem egészen durdefekt volt, hanem hogy pontosabb legyek a futózott felületből szakadt le egy nagyobb darab ami a sárvédőívben óriási hangot adott ki (nagyobb volt a füstje mint a lángja szerencsére) majd szépen leengedett de még így is elég instabil volt az autó ... hátam mögött elég durva porfelhő volt
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
zack
nagyúr
Amikor ki lett véve a 300Km/h tiltás a motorból, természetesen ki kellett próbálni. Az sem ment úgy, hogy kimegyek és nyél. Nem erőltettem, majd amikor lesz rá mód. Szélcsend, külsőben sincs autó adott szakaszon, nincs szembe nap, szóval az ideális körülmények mellett. 2x néztem meg a végét, 1x az M3, 1x meg az M5-ön.
A tiltás kivétele nem mozgatott, de hozadéka volt annak, hogy 1-es 2-es fokozatban rendelkezésre áll a motor maximális lóereje (gyárilag korlátozva vannak, a mostaniak lehet, hogy már nincsenek).Városi autókázás az más. Ott a hülyéket kell figyelni.
Mai gyöngyszem, a budai rkp befelé 70-es tábla...30km/h csordogál a csajszi stabilan, és 500m előtte senki. Pont mögötte mentem, mögöttem meg torlódott a sor. Látom ,hogy mindent csinál...Matat az anyós ülésen, hátsó ülésen, de az utat, és a forgalmat kicsit sem figyeli, nagyon szétszórt. Belátható szakaszon piros lámpához csorogva megelőztem nem túl szabályosan, mert mögötte maradva vállaltam volna a legnagyobb kockázatot.
Városban okos nem lehetsz, mindent nem lehet elkerülni. Meg kell tenni mindent, de sokszor ez is kevés.
Motoron nagyon megtanultam a defenzív vezetést, másképp 2 keréken nem lehet. De az, amit a motoros korszakomból hoztam, rengeteget segít.Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
w333
félisten
+1 én is belefutok mindig az ilyenekbe
Autópályára visszatérve pedig, nagyon nagy hatást gyakorol az emberekre az ilyen-olyan Trafipax jelző alkalmazások (Waze stb.) nagyon sokszor gondoltam rá hogy letöltöm, de attól félek hogy arra ösztönözne hogy itt nincs semmi nyugodtan tolhatom neki ... így pedig bennem van a tudat (meglepetés ereje) hogy bárhol lehet trafi így inkább lassítok mert nem hiányzik a büntetés ... persze néha van olyan is hogy látom mindenki 150 -160 -al tolja akkor pedig már sorlódóm a többiekkel, de szerintem ezzel mindenki így van, vagy csak én ?
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
tboldi
nagyúr
Én még csak 2 éve motorozok (ha a kismotort is hozzávesszük, akkor 6), de már volt egy elég súlyos balesetem, önhibámon kívül. Tavaly júniusban egy hölgy ütött el szemből egy enyhe ívű kanyarban, kb. 120-130-cal mehetett a megengedett 90 helyett. Áttért az szembesávba, mert nem tudta megtartani ekkora sebességnél az A3-ast, és elcsapott. Mire észrevettem, hogy "hoppá, ez nem ott jön, ahol kellene", addigra késő volt. Az eredmény: bal oldali nyílt boka- és combcsonttörés, meg még néhány 8 napon túl gyógyuló sérülés. Azóta is mankózok...
Nem állítom, hogy nem követtem/követek el gyorshajtást soha, de azért a 190 szerintem is sok, egyet kell értsek runnerrel.
szerk.: Abban viszont egyetértek, hogy motoron fokozottabban kell figyelni, és az ezzel szerzett rutin rendkívül hasznos autóvezetéskor is.
[ Szerkesztve ]
-
EQMontoya
veterán
Sok dologban igazad van, és abszolút egyetértek.
Az autópályán 2 kilóval csapatásban nem.Ugyan nincs annyira erős autóm, mint Neked, 220 körül lehet valahol a vége (tényleg nem próbáltam, 180-190 körül volt a max), de már ez is elég.
A múltkor az M3-on menve a belső sávban rámentem valamire, ami úgy vágta ki a bal hátsót, hogy a szál kifordult belőle! Nyilván azonnal 0-ra is eresztett, lett rajta egy 1.5 cm hosszú és fél cm széles lyuk. 140 körüli volt a tempó, nem volt kellemes élmény. És egy két éves Toyo Proxes T1R-ről beszélünk, szóval nem szar gumi volt a kocsin. Ha ott kétszázzal megyek, legjobb esetben is végignyalom az elválasztó betont.Integra balesetével kapcsolatban: 99%-ban biztos vagyok benne, hogy ott sem a gyorshajtás ölt. Pár nappal utána voltunk páran a helyszín közelében, látszottak még itt-ott a nyomok. Esélyes, hogy gyorsan hajtott, de az a szakasz annyira egyenes és még egy úthiba sincs, hogy egyszerűen semmilyen magyarázata nincs annak, hogy ott hogyan lehet leesni az útról. Úgyhogy ennek okán majdnem biztos vagyok benne, hogy ha nem valami technikai probléma volt (pl. defekt), akkor elétéblábolt valaki a külsőből, meglökte, vagy valahogy hirtelen irányváltásra késztette, mert máshogy ott nem lehet balesetezni.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
zack
nagyúr
válasz Motion_Blur #25994 üzenetére
Olyan dolgokba megyünk bele, és olyan szitukat akarsz magyarázni, amiről egyrészt szó sem volt, másrészt hozzágondoltad, hogy a saját igazadat bizonygasd. A 190-es tempó nem azt jelenti, hogy előzés gyanús forgalmi helyzetet észlelve, elporolok mellettük 190 tempomattal.
Nem vagyok über f@sza, de azért 2005-2011 között 55000km-t tettem az utolsó sportmotoromba, és gyári állapotban adtam el. Lehet fiktív szituációkat vázolni, mit miért ne, de úgy gondolom, mindenki érzi azt, mit és mennyivel közelíthet meg.Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
Új hozzászólás Aktív témák
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb.)
- Autós topik
- Xiaomi Redmi Note 5 Global
- Moderátort keresek a fórumhoz!
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- E-roller topik
- Ford topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Anime filmek és sorozatok
- További aktív témák...
- Meross MSS425F okos elosztó, 4 alja + 4 USB, Homekit kompatibilis
- Aqara MCCGQ11LM nyitásérzékelő (HUB szükséges hozzá) + vízmentes 3D nyomtatott tok
- Meross MSS210 intelligens aljzat Homekit kompatibilis 4 darab
- Meross MSS315MA-EU intelligens aljzat energiamérő funkcióval (Matter / Homekit) 4 darab
- noblechairs alkatrészek azonnal készletről EPIC, ICON, HERO, LEGEND