- DIGI internet
- YouTube
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Linux kezdőknek
- Milyen routert?
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- AI-gyártású celebpornóval küzd a Facebook
- Synology NAS
- Kanada big tech-adót zúdít az amerikai cégek nyakába
- Nagy botrányt okoz az EU kiberbiztonsági terve
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sick Boy
őstag
Jaaaj, én is álmodom egy tuningladáról...
Az alap egy 2107-es ''parasztmerci'' lenne, csak az 1500-as moci ki lenne benne cserélve egy 2106-os, 1600-as cuccra. Természetesen mindenből a legzsírabbat, ha lehet, új gyári alkatrészeket rakni bele, repülnének rá 17''-es alufelnik, rendbehozatnám a futóművet, Monroe lengéscsillapítókat rakatnék rá. Kicserélném a kipufogót valami márkás sportkipuffancsra, menne bele egy direktszűrő is. Átalakítanám a váltót, vagy egy másikat rakatnék bele, ami passzol a motor tulajdonságaihoz. Nem tudom, hogy lehetséges-e, de legszivesebben egy 6 fokozatú váltót rakatnék bele, rövid váltókarral, első fokozatokban rövid, felső sebességekben hosszú áttételezéssel. Egy ilyen verda már akár 170-180-at is megy. Persze totál át kellene alakítani az egészet, hogy szét ne hulljon ilyen sebeségnél. Continentl sportgumi is passzolna a cucchoz. Belül sportos lenne, az első 2 ülés repülne, helyette 4 pontos övekkel szerelt, mély sportülések mennének bele, hátulra szerelnék még fejtámlákat és valami jó biztonsági övet.
A hűtőrendszert is kicsrélném valami hatékonyabbra.
Elvileg minden típusba lehet utólag klímát tenni, az is mehetne bele.
Amilyen gyári alkatrészt be lehet szerezni M.o.-on, azt kicserélném. Generátor, AC-pumpa, stb. A burákat kicserélném olyanra, hogy halogén, vagy xenon izzók lehessenek benne.
Belülről is teljes átalakításon este át, a sportosság jegyében. Rakatnék rá 4 db kerékjárati ív-spoilert, hogy kibukjon a kaszniból a kerékdob. Lehet, hogy a rugózását is átalakítanám a kocsinak.
Ezekkel az a baj, hogy aránytalanul sok pénzbe kerülne és ennyiért már egy autót is lehetne venni, nem csak egy ladát... de álomnak szép...Powered By Poppy... | Buksi, Apa kiszökött!!!
-
Sick Boy
őstag
Nem tudna nekem valaki adni egy Citroen ZX 1.4i motor (1996) tulajdonság adatlapot? Igazán arra lennék kíváncsi, hogy hány lovas, azt a lóerőmennyiséget milyen fordulatszám-tartományban adja le, illetve a motor nyomatékára lennék kíváncsi és, hogy milyen fordulatok között adja le azt?
Tudna valaki nekem segíteni?Powered By Poppy... | Buksi, Apa kiszökött!!!
-
_Volkovy_
nagyúr
Lada-tunerek figyelem:
Olaszhonban 800 euróért már Lancia Y-t lehet venni,full legálisan,kereskedőtől.
Számoljatok,hogy mennyi lenne a lada átalakítása,aztán döntsetek. -
B.Kox
tag
válasz Sick Boy #202 üzenetére
Az 1.4i, 75 lovas, és nem kell szétpörgetni, mert csak 8v -s, sztem kb már olyan 3500 -4000 környékén leadja , a nyomatéka meg asszem 116 Nm de nem nem bizti.
OO =[][]= OO <---- Bayerische Kraft! BMW rulz! *** „Kizárt dolog, hogy magánemberek computereket akarjanak vásárolni, abból a célból, hogy azt lakásukban használják!” Ken Olson a DEC alapítója 1977-ben
-
MUŁĐER
addikt
cöjj!
tudna valaki adni egy jó oldalt/akat,ahol tuningról van szó?Bővebb leírás a cuccokról,főleg chip érdekel.
THXRobotika törvényei: 3. A robot megvédi magát halálos fegyverzettel, mert egy robot rohadt drága.
-
pweisz
senior tag
válasz _Volkovy_ #203 üzenetére
Nekem pl nem tetszik a Lanca Y, ugyhogy adhatnák bármenyiért akkor sem kéne.
Ami kéne:Bővebben: link
Lutus Lada asszem 220 vagy 230 -as végsebesség 6 vagy 7 másodperc százra, kár hogy már elárverezték az ebay-en, bár beszálhattam volna én is, kár hogy gondolom nem 10ezer forintál állt meg az árverezés. Egyébbként full bőr a belseje. -
B.Kox
tag
Nézz körül itt:Bővebben: link
OO =[][]= OO <---- Bayerische Kraft! BMW rulz! *** „Kizárt dolog, hogy magánemberek computereket akarjanak vásárolni, abból a célból, hogy azt lakásukban használják!” Ken Olson a DEC alapítója 1977-ben
-
Sick Boy
őstag
Bővebben: link
[Szerkesztve]Powered By Poppy... | Buksi, Apa kiszökött!!!
-
Gismo
addikt
Lotus Ladáról nekem volt videóm is!
Engem meg oan oldal érdekelne ahol az összes eddig gyártott autó belterét és műszerfalait meglehet nézni! -
rATdrAgOn
senior tag
Akkor itt van ellenpeldakent az en jarganyom adattablaja:
Hossz: 4237 mm
Tengelytav: 2655 mm
Szelesseg (kocsiszekreny) 1682 mm
Szelesseg (abroncsnal) 1420 mm
Ez ugyi kicsit hosszabb/szelesebb mint a kockalada.
Megis konyebb vele parkolni. ;)
(Gyartot tipust megtalalod, ha elnezel a ''milyen autot vegyek?!'' c. topikba - najo: citroen BX )
[Szerkesztve]A pC vajommi?! A kindoz vajommi?! A szittyozium.hu jó. Amigát használok, commodoreos (c)(r)(tm)-al. Meg nextgent. Meg bármit. :D
-
Monya78
veterán
Szombaton senki nem volt a Kunmadarasi gyorsulási versenyen????
-
pweisz
senior tag
Aham, az lehet,még bx citromban nem ültem, bá másikban sem. Ebben egyetértünk, illetve a multiplára nem emlékszem, asszem annak van warburg feelingje, hogy az anyós üllésről is lehet nyomni a gázt
Mondjuk szerintem ha nem akar valaki hivalkodni, de kényelmes autóban akar utazni akkor a doblo tökéletes, minkét oldalt kartámasz, meg csomó rekesz, mondjuk azt nem tudom hogy a menetzaj, meg a rugozás mien. -
Gismo
addikt
Nemtom, de nekem a Multiplában nem volt Wartburg érzésem (toom mien az mer van wartbim is!), inkább úgy éreztem mintha egy kiba nagy BUICK-ban ülnék! Naon állat volt! Akkora hely van benne hogy az borzacskó!
Új Citroenek már nekem se kellenének!
Nemtood mikor lesz legközelebb autókiállítás? -
Tacso
aktív tag
válasz Sick Boy #202 üzenetére
Itt vannak a ZX adatai:
Bővebben: linkNo Stress on Cres - I love my Cruze
-
neduddki
nagyúr
-
Bazsesz
őstag
Megvolt az autónk első szervize. Sajnos a karcot elég húzós áron tudnák rendbetenni (vezetőoldali hátsólemezen van egy szép szántás, thx az elmebeteg állatjának, aki úgy május vége-június eleje (pontosn nem tudom már) végigszántotta. Rohadna le a bele, se betétlap, se egy névjegykártya, se semmi ), annak a lemeznek az újrafestése 25k lenne, mivel elég szép nagy lemezdarabról van szó, meg speciális metálfestés (a szervizes azt mondta, hogy az uránból vagy melyik hegyből bányásszák bele azt a csillogó szemcsét, ami nagyobb, mint az átlagos metálfestékekben lévő, ezért ilyen drága munkadíjjal együtt, de gyári festék. Ha minden igaz, akkor meg lesz valamikor október-november környékén csináltatva). Gondok voltak a csomagtartó lezárásával, kicsit erősen kellett becsapni, hogy lezáródjon, kulcssal meg szinte lehetetlen volt kinyitni. Megcsinálták olyan pöpecre, hogy a kulcsot a két kisújjaddal ki tudod nyitni, meg könnyen le lehet zárni. Továbbá megcsinálták a hátső felfüggesztés furcsa hangját, most már olyan halk, hogy meg se hallod. Kitisztították a féktárcsákat és a dobot. Kicserélték az olajat, asszem vagy Shell-t, vagy Agip motorolajat kaptunk bele. Kicserélték az eltört hátsó szélvédőmosó pöcköt, mivel valami úton-módon eltört. Lecserélték a hátsó sárhányót, ami ki volt szakadva.
Elmondták továbbá, hogy a rajta lévő acélfelni max télre jó használni, ha kerül rá egy normálisabb alufelni normálisabb gumikkal, akkor sokkal stabilabb lesz, és sokkal jobban fog tapadni, stb.
Mondtak viszont egy jó hírt: nem romolhat el benne a hengerfejtömítés, mivel nincs olyan benne, hanem olyan pontosan, precizen vannak összeillesztve a dolgok.
A szervízről:
Az üléshuzatra vigyáznak nagyon, hogy ne legyen semmi baja. Egy védőhuzattal oldják meg. Tegnap volt mosva az autó, és úgy is néz ki. Semmit nem koszoltak össze, semmit nem törtek szét, mintha nem is lett volna a szervízbe az autó. Apám azt mondta, hogy a felnire rácseppent valami, a szerelő első dolga az volt, hogy letörölte. Szervíz után átnézték, hogy nem lett-e valahol koszos, de nem. Aki szereti az autóját, vagy épp ráér, vagy épp kíváncsi, az meg is várhatja, mivel időpontra megy, és 30-60 perc a komplett szervíz. Nagyon korrekt, és gyors szervíz. Vigyáznak az autódra.
Az autó elektronikájáról:
Hát ez beszarás. Rádugták a gépre, és elmondott mindent. Még azt is, hogy volt egy illetéktelen beindításpróba is, de meghiusult (nem lopni akarták, csak anyám elfelejtette kikapcsolni az indításgátlót, és be akarta indítani.)
Szemmel látható jelek, hogy szervízben volt:
A motortérbe lett egy matrica, hogy mikor lett kicserélve az olaj (hány kilométernél), és a szervízkönyvébe bele van írva, hogy mik lettek csinálva.Egy darab olajfolt, egy darab kosz nincs az autón, ami arra utalna, hogy szervízben volt. Ez is a szervíz pozitívumaként szolgál.
Röviden asszem ennyi. Hosszabbhoz meg nincs kedvem, mert agyilag zokni vagyok.
Üdv: balu''Játék a szavakkal mintájára Dúd a betűkkel :d Előadja Bazsesz művészúr :)'' by Esmein
-
Tommmysun
senior tag
Ezt jó hallani, hogy egy lada szervízben (úgy vettem ki hogy ott jártál) ilyen gondosan járnak el, Fehérváron a Seat-nal ez csak a külcsínig működik (ott is úgy csinálnak mintha marhára vigyáznának az autóra, de a végzet munka egy nagy határ ratyi). Ha ezt a Porsche Hungária tudná aszem lenne egy kis átrendezés a munkaerőben
Attól meg én is k...ra a falra tudok mászni amikor állok a parkolóban és mire visszamegyek a kocsihoz ott a marha nagy húzás az oldalán. Múltkor szintén a parkolóban álltam a kocsiban ülve. Jön az öregasszony, kinyitja a mellettem álló kispolák ajtaját, félig nyitvahagyja (a szél fúj mint állat) átmegy a túloldalra, hogy besegítse a mégöregebb anyját, na mondom ebből gáz lesz ablakot lehúzom, kezemet kitartom, hogyha jön a polák ajtaja elkapom. Lassan visszaért, megfogta az ajtót, na mondom jól van már nem lehet gond hiszen, fogja az ajtót, erre... fogja aztán tiszta erőből neki ba....a az autónak. Nem lettem k...va ideges, mondom mit csinál akkor ha bent se ülök az autóban leszántja a fél oldalát vagy mi? Ráadásul még ezek után is el akart lécelni.
Egyébként betétlapot kitöltettem vele, mert egy körömnyi helyen lejött a fényezés, de hiába és ezt mindenkinek mondom, hogy a biztosító a parkolóban az autó beüzemelése előtt történő károkért nem fizet. Szal a biztosító is elmehet a ... Csak a pénzt szedik el, ellenszolgáltatás meg semmi. Nem elég hogy az embernek a gatyája is rámegy a benzinre, még mindenféle kötelező adókkal meg biztosításokkal is lehúznak.
Na mindegy nem panaszkodok tovább mert felrobbanok
Ja a metálfényről csak annyit, hogy ne döljön be senki ennek a kamu dumának, hogy azért feláras, mert többe kerül az előállítása meg minden. Ua-ba kerül a gyártónak mint a normál festés és ezt az átvágást is csak Magyarországon tudják eljátszani. Ez az egész feláras metálfény mizéria onnan indult ki, hogy amikor bejött az országba az első nyugati autókkal a metálfény akkor nagyon nagy csoda volt, meg újdonság és hát az ilyen dolgokért az ember hajlandó rengeteg pénzt kidobni. Ez a csoda már külföldön elmúlott (most éppen a Dekor, meg a AirBrush a menő), de itt sajnos még mindig be lehet etetni az embereket. Bár nincs is nagyon más választásunk hiszen ha metál fény kell akkor sajna meg kell fizetnünk a semmit. ( egyébként nekünk is metálfényű az autónk). -
Bazsesz
őstag
válasz Tommmysun #232 üzenetére
Igen, ez a miskolci hivatalos Lada szervízben volt. De tényleg vigyáztak rá nagyon. Védő üléshozattal kezdte az szerelő, aztán mikor lecserélte az oldalajt, elment, és megmosta a kezét. Szal vigyáztak rá.
A külföldi csodákról meg ne is beszéljünk, mert nagyon szeretnék neonokat alá, de magyarországon ez tiltva van (az más tészta, hogy kapni is lehet...). Airbrusht anyámék nem vállalják be 3 hónapos autóra, így maradnak az egyszerű dolgok: sportkipufogó, alufelnik, stb. Majd airbrush megy a saját autóra, vagy hamarosan (április környékén) a saját robogóra
Biztosítást fizetünk, de ha jól tudom nem olyan sokat. De ilyen megszabás van, ha jól tudom, hogy első tulaj x összeget fizet, a további meg y összeget. Hogy melyik a több, azt nem tudom. Emberi logika szerint első tulajnak kevesebbet kellene fizetni, de biztosító szerint...
Mondjuk nekünk még meg se lett az autó, de a biztosítóval problémák voltak. Kiküldtek a 2003-as évre szóló befizetetlen biztosításról szóló felszólítást. Bár igaz, hogy azon ott szerepelt, hogy 2004. áprilisban lett véve az autó, de elnézést kértek legalább.
-------KÖZÖSBE--------
Egy világ dőlt össze bennem. Ma megtudtam, hogy az új Ladákban a szervizes szerint JAPÁN motor van De ezt csak a szervizes mondta, tehát 50%, hogy orosz van benne.
Ezt nekem meg kell tudni, hogy tulajdonképpen milyen motor is van benne. Elektronikája Bosch, az meg nem adja csak úgy oda akárkinek az elektronikát tudtommal.
FELADAT: lécci keressetek már cikket arról, ahol leírják, hogy milyen motor van benne, mert komolyan érdekel. MEgköszönném''Játék a szavakkal mintájára Dúd a betűkkel :d Előadja Bazsesz művészúr :)'' by Esmein
-
pweisz
senior tag
Nem gondoltam volna hogy ilyen szinvonalú a Lada szerví, bár Ladákat általábban gyakrabban kell szervizelni, tehát többet kell látogatni a szervízt mint egy nyugati autóval, ugyhogy jó dolog hogy normálisak a szervízben. Egyébbként szerintem a motornak a japánokhoz annyi köze lehet hogy szintén belső égésű motor mint amit a japánok is gyártanak De utána nézek én is.
-
Bazsesz
őstag
Nah, kicsit informálódtam. Azt mondják, hogy 1 az 1ben Lada Samara motor.
De apám azt mondta, hogy neki azt mondták, hogy japán motor van benne, meg hogy 3 részből áll a motor, és nincs hengertömítés.
Mért nem mentem el én is szervízre''Játék a szavakkal mintájára Dúd a betűkkel :d Előadja Bazsesz művészúr :)'' by Esmein
-
Bazsesz
őstag
Én meg találtam mindenfélét De többnyire Samara motort találtam, szal nem veszett el bennem a világ.
Bővebben: link <- új képek. Sőt! A digitcamen vannak mégújjabbak, meg videók is. Pénteken veszek memkarit végre, csinálok egy szép nagy videót
Üdv: Balu''Játék a szavakkal mintájára Dúd a betűkkel :d Előadja Bazsesz művészúr :)'' by Esmein
-
rATdrAgOn
senior tag
Akkoriban (1982-rol van szo, ne feledjuk) forradalmi volt az a dizajn is amit a BX kepviselt (akkoriban igazi doboz autok leteztek, hozzajuk kepest a BX az ek formajaval igazi unikum volt a felso-kozep kategoriaban)
Szinte valtoztatas nelkul gyartottak egeszen '94-ig is.
Aztan levaltotta a Xantia, majd a C5 (de az brrrrrrrrr )
De hogy a felso kategorianal maradjunk a citronal... a DS-t (a balnat - imadomimadomimadom) a CX valtotta, ami mar kicsit elnyujtottab darab volt, kicsit szogletesebb, majd utana az XM hozta ugyanazt az ek format mint a BX, csak persze szebben, ivesebben, meg akkora meretben tenyleg nagyon szepen is nez ki... a Xantia pedig mekorolte a dizajnt.
Csak annak a kezet tornem le, aki a Xsarat (Picasso az formailag oke, meg nemhidros letere fini is), meg a C5-ot tervezte, de nagyon - ilyen unalmas formavilagot! Ehh... varom mar mit villant majd a ceg a C6-al. Remelhetoleg az XM melto orokose leszA pC vajommi?! A kindoz vajommi?! A szittyozium.hu jó. Amigát használok, commodoreos (c)(r)(tm)-al. Meg nextgent. Meg bármit. :D
-
rATdrAgOn
senior tag
Ebben egyetertunk.
(Bar, nekem formara a kicsik bejonnek, csak a Xsara meg a C5 nem tecc... C2, C3 okes - talan mert olyanok formailag mint a kacsa )A pC vajommi?! A kindoz vajommi?! A szittyozium.hu jó. Amigát használok, commodoreos (c)(r)(tm)-al. Meg nextgent. Meg bármit. :D
-
Sick Boy
őstag
válasz rATdrAgOn #238 üzenetére
Citrom-maniac
Nekem ZX-em van!!! itt van 1-2 kép, ha érdekel!!!
Bővebben: link
A ZX-nek nem volt elődje, csak úgy lett, összehasonlításképpen kb akkora, mint egy csapotthátú F-Astra, a miénk a következő paraméterekkel bír:
-1996-os
-1,4i 4 hengeres, injektoros moci,
-75 Ló
-5 ajtós
-Klíma
-Központi zár
-Elektromos ablak
-Szervó
-Légzsák
-Osztottan dönthető hátsó ülés
-Elektromos tükör
-Elektromos fényszórómagasság-állítás
-Kódos indításgátló
-Fordulatszámmérő
-5 fokozatú, manuális váltó
-Első-hátsó ködlámpák
-Torziós hátsó rugózás, puhára hangolt futómű
Szóval összességében egy nagyon kellemes kis autó, igazi franciás kényelem (hátul szigorúan két embernek)
Épp ma hoztam el a szervízből. A bal hátsó fékmunkahengerből folyt a fékolaj a felnire, ki kellett cserélni mind a két hátsó fékmunkahengert, azon kívül került még bele 4 új gyertya, ki lett cserélve a fékolaj, új levegőszűrő, új bordásszíj.
Húúú essszetlenül húz most az új gyertyákkal basszus, eddig is éreztem, hogy ott feszül az a 75 ló a motorháztető alatt, de most, hazafelé, kikanyarodtam az útra, kettes, padló és belepréselődtem az ülésbe... nagyon klassz lett!!!Powered By Poppy... | Buksi, Apa kiszökött!!!
-
pweisz
senior tag
válasz rATdrAgOn #242 üzenetére
c3 az jó, de a c2, először nagyon tetszett, aztán autó kiállításon láttam élőben, a hütőrácstól majd hanyatt dobtam magam, a lammellák vagy mi egybe vannak öntve, annyira gagyi hogy iszonnyú, valami borzalom. Ugyhogy ezek után abszolutt nem jönn be a c2, kis részlet, de első ránézésre látszik.
-
rATdrAgOn
senior tag
válasz Sick Boy #243 üzenetére
Dehogynem volt elodje szerencsetlennek.
Az elodot ugy hivtak, hogy AX, akinek a feladata a 2CV modellre epulo sarkanyok levaltasa lett volna (ennek ellenere a 2CV-t egeszen 1990-ig gyartottak).
Ennek ellenere fincsi kis jargany a ZX, nem azt mondom, csak nekem tul kemeny.
(Pesti vagy? Utkozhetunk es kiprobalhatod mit jelent a hidrajulika feeling )
OOo... konkret adatokkal nem tudok most szolgalni, de a lenyeg a kovetkezo:
Citroën BX14TE (1990.04.23-an szuletett)
Motor: 1.4 liter, karburatoros, 72LE
Onsuly: 900 kg
Hossz: 4237 mm
Tengelytav: 2655 mm
Szelesseg: 1682 mm
Extrak: nincsenek, ez olyan fapad mint az allat.
Ennek ellenere kenyelmes 5 ember szamara is.
(szervo hianyat csak allo helyzetben lehet erezni, mondjuk engem nem hat meg annyira en kockaladan edzodtem elotte )
[Szerkesztve]A pC vajommi?! A kindoz vajommi?! A szittyozium.hu jó. Amigát használok, commodoreos (c)(r)(tm)-al. Meg nextgent. Meg bármit. :D
-
Sick Boy
őstag
válasz rATdrAgOn #246 üzenetére
Igazi elődje nem volt a ZX-nek, az AX egy egész kategóriával kisebb járgány a ZX-nél, de tényleg, nem összehasonlíthatóak szerintem, mert nem egy kategória.
Majdnem pesti vagyok, de napi szinten járok be. Köszönöm szépen a megtiszteltetést és elfogadnám, de, majd, ha meglesz a jogsim, addig is jogsi nélkül nyomulok , de csak itt, kicsiny városomban... De ezt tényleg behajtom rajtad majd egyszer a közeli jöőben!!!
Keresztanyáméknak nagyon sokáig BX-ük volt, egy 1.9 D-s modell, szerettem benne utazni, kényelmes volt. Beleraktak 400 000 km-t és komoly baja nem volt a kocsinak. Nagyon féltek a rugózástól, hogy tönkremegy, de soha nem volt vele gond.
Anyám nővéréék most egy full-extrás Xsara Break-et nyúznak, 2000-res TD motorral, essszetlen jó, 5,5 L-t fogyaszt és van benne fedélzeti számítógép, ami kiírja a pillanatnyi fogyasztást, az átlagfogyasztást, meg, hogy mennyi km-t tudsz még menni a tartályban lévő benyával, nagyon tetszik bazz, csak épp, hogy kávét nem darál...Powered By Poppy... | Buksi, Apa kiszökött!!!
Új hozzászólás Aktív témák
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Havi kétszáz leégett tápcsatlakozó fut át egy Los Angeles-i szervizen
- Gumi és felni topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AI-jal dobta be a mélyvízbe az új Ryzen PRO sorozatot az AMD
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Motorolaj és szűrő topik
- Energiaital topic
- Robot fűnyírók
- Koreai autók topic (Kia, Hyundai, stb.)
- További aktív témák...