- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Facebook és Messenger
- Crypto Trade
- DIGI internet
- Mikrotik routerek
- Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
- Linux kezdőknek
- Hálózati / IP kamera
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
- A Microsoft feltalálta az olcsó AI-t
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
TaaT
veterán
-
tomcsi23
veterán
válasz Remekelek28 #17893 üzenetére
Ebből sokat kivenni nem tudok.
Ott, ahol nincs pöttyös rész, ott esetleg nem látsz valamit? Belül, a tükör mellett lévő műanyag doboz, a szélvédő másik oldalán hogy néz ki?
Itt pl külön írják az enyémhez, hogy esőszenzor foglalat....de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
szőröscica
addikt
Hülye Totalcarosok elültették a fülemben a bogarat ezzel a Nordschleife-projekttel, persze az én autóm még annyira sem pályakompatibilis mint a Marea, de azért beizzítottam a fél éve pihenő PS-t, és mentem pár kört a GT5-tel a pályán. Rohadt jó.
Segédeszközök nélkül hibátlan kört még nem tudtam menni, ha máshol nem, a célvonal előtti hosszú egyenes végén 270 körülről fékezve mindig elkönnyül annyira a segge, hogy eldobom. Pedig jó stabil verda a Z4 M.
-
-v-
addikt
válasz szőröscica #17904 üzenetére
Úgyis eladják a mareát, meg kell venni
-
Egymást fogja túllicitálni a sok lúzer egy filléres roncsért, aminek épp most nyomták ki nyilvánosan a szemét. Tuti vétel.
Amúgy a nap híre:
"A Bild am Sonntag azt írta, hogy a Szövetségi Közúti Közlekedési Hatóság (KBA) felszólította a wolfsburgi székhelyű vállalatot, hogy október 7-ig határozza meg a szükséges intézkedéseket, amik segítségével dízelmotorjai az eredményeket meghamisító szoftver nélkül is képesek lesznek megfelelni a károsanyag-kibocsátási szabványoknak. Emellett azt is kérte, hogy állítsák fel az intézkedések végrehajtásának ütemtervét. Ha a 12 márkát összefogó autógyártó vállalat nem tesz eleget a kérésnek az október 7-i határidőig, a KBA bevonhatja a csalásban érintett minden autótípus engedélyét, azaz megtilthatja a német utakon való közlekedést az említett járműveknek."
Azért kíváncsi leszek, ha sorban dőlnek majd be az eddigi mérések, és kiderül, hogy pontosan melyik modell mennyivel lépi túl a megengedett határértékeket, hogy fognak hullani a szélvédőlről a grüne plakettek, meg mennek ki az értesítések, hogy "Lieber Herr Schmitt, kérjük, hozza vissza a szervízbe a prémium felső-középkategóriás gépjárművét, mert egy szoftverfrissítéssel kicsit visszaszabályoznánk a teljesítményét, hogy megfeleljen a környezetvédelmi szabályozásnak..."
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Skillet
addikt
válasz parandroid #17906 üzenetére
nincs ezzel semmi gond. basztatják a folszvágent, ahogy az elvárható. én inkább a többi, lapuló márkára lennék kíváncsi, hogy mikor veszik elő őket, úgy rendesen?
dízel vagy benzin, tökmindegy... mérjék meg akár az összes márka, teljes palettáját.Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
-
MC Pite
veterán
válasz Skillet #17907 üzenetére
Én arra lennék kíváncsi, mikor veszik elő az EU-t, hogy kéremszépen mi a fenéért lehet az EUban több káros anyagot kipufogni, ha gázolajat kell tankolni az embernek?
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
válasz MC Pite #17909 üzenetére
1: ki? - Magukat a politikusok magukat soha sehol nem veszik elő
2: miért? - Ha volt bárki aki elhitte a laboros számokat, lesz kedves magát feljelenteni. Problem solved.
3: akkor már miért nem a teljes világot? - Gondold végig a dolgot. A világon mindenhol elfogadott a mérési ciklus, plusz minden gyártónak engedélyezett hogy a különböző motorok által produkált adatokkal átlagoljanak (tom h itt a nox a kérdés nem a co2 de az elv a lényeg), amit mindenki jóvá hagyott a világon - akkor miről van szó?https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-
válasz parandroid #17912 üzenetére
Tényleg jó lenne látni mit mutatnak a többi gyár méréseinek az ellenőrzései. Azt értem h a klíndejzel névvel átbszták a népet, ugyanakkor nem hiszem hogy az a szoftver mod (vagy bármi más ami más gyártónál megfeleltethető ennek) egyedi a piacon. Létezhet hogy a világ egyik legnagyobb autós vállalata képtelen lenne a piaci átlagot teljesíteni? Esetleg hogy hallgatólagosan éveken keresztül tétlenül nézi pl a belső vezetés hogy technológiai szempontból ennyivel jobb legyen bármi más? Kétlem.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
TaaT
veterán
válasz parandroid #17906 üzenetére
Az mondjuk meglepő hogy a szoftot nem a VW csinálta
"A Bild am Sonntag úgy tudja, hogy a Bosch-csoport - amely egyebek között a világ legnagyobb autóipari alkatrész-beszállító és autóipari technológiákat gyártó vállalata - készítette a botrányt kiváltó szoftvert. A Bosch állítólag tesztelési célokra készítette a 2007-ben leszállított programot, és figyelmeztette a Volkswagent, hogy "illegális" lenne feltöltése eladásra szánt autókba."
Give them hell Ukraine!
-
tomiii.
aktív tag
válasz parandroid #17906 üzenetére
Mi baja lesz egy motornak fordulaton félóra alatt? Nem láttam, hogy homokot szórtak volna a motorolajba.
[ Szerkesztve ]
-
-
EQMontoya
veterán
válasz szőröscica #17904 üzenetére
Nekem is tetszik a dolog. IS egy EBC szettel mondjuk alkalmas rá.
Same rules apply!
-
MC Pite
veterán
0. USA-ból indult a botrány, ahol nincs kivételezés a dízelekkel (az csak az eu-ben van az egész világon).
Sajtó, világ más tájáról szervezetek pedzegethetik hogy ez ugyan miért van így?1. Környezetvédelmi és autós szervezetek.
2. Csalásért gyártókat, a részlehajló határértékekért azt ezt meghatározó szervezeteket lehet kicsit 'meghurcolni'. Nyilván valakiknek érdeke volt hogy rosszabb károsanyagkibocsátással is mehetnek eu-ben a dízelek, pl E5 szabvány szerint 3× annyi NOx a megengedett egy gázolajosnak mint benzinesnek; igaz, Co-ból fele annyit pöföghetnek.
Attól eltekintve hogy a mostani ciklus irreális, és sajnos nagy baromság hogy erre kellett optimalizálniuk a gyártóknak.3. Nem a mérésről, hanem a dízelekkel szembeni plusz engedékenységről beszélek az eu-ban, amit még nem piszkálnak, de remélhetőleg fogják, hisz ez is tisztességtelen. Hogy az NEDC mérés már nem jó, az másik kérdés.
bitpork: Itt van az ominózus 29 autós mérés, és pár autó és a mért mennyiség, plusz a mérés hibáiról is írnak.Pl: Mazda6 2.2-litre turbo SkyActiv-D :12.6×, BMW X3 2-litre turbo 4x4: 9.9×, Zafira 1.6-litre Tourer EcoFlex: 9.5×, VW Polo (1.6?) 6×, Citroën’s C4 Picasso 2-litre BlueHDi 5×, Mercedes-Benz C 220 hidegen 8.3× melegen már megfelelt, stb.
"Overall, however, the 29 diesels tested by Emissions Analytics averaged 4.4 times more NOx per kilometre than allowed under Euro 6."szerk: Igaz, forgalomban nem tiszta levegőt szívnak be a motorok, illetve, hidegen/regeneráláskor/emelkedőn eltérő mértékben, de szinte mind erősen túllépik.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
Ezt idáig nem is olvastam, egy átlagos euro hatosítás: [link:TC]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
válasz MC Pite #17919 üzenetére
Nem számít hol indult a botrány, mert az usa is elfogadta az eddigi regulációt. Ismét csak azt kell mondanom, hogy ha bárki elhitte hogy egy laboratóriumi mérés és ciklus mérvadó, az megérdemli.
Autós szervezetek? Mint az ADAC? Ne komolytalankonjunk mánHa más a nyél, akkor más a norma. Jó lenne szembenézni azzal, hogy tiszta közlekedés nem létezik! Az lenne igazságtalan ha a két nem azonos hajanyagra azonos normát kellene megvalósítani.
A 29 mérés ok, de nem csak ezt és ennyit kellene mérni. Vajh a 3 liter + benzines nox-on túl mennyi mást okád? Sok arra a pickup, tehát csak a noxon rugózni, struccpolitika.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
EQMontoya
veterán
válasz bitpork #17921 üzenetére
tehát csak a noxon rugózni, struccpolitika.
Ebben sajna teljesen igazad van. De vegyük észre, hogy a CO2-n rugózó kretén EU juttatott minket oda, hogy bár a benzineseink is kormolnak! Szóval itt ment a CO2-n rugózás, aztán minden mást, ami sokkal károsabb, pufogunk halomra.
Same rules apply!
-
-
rbalint88
addikt
válasz bitpork #17923 üzenetére
zemberek védelmében azért annyit hozzátennék, hogy nem szagemberek, nem kötelességük érteni hozzá, tehát részükről jogos a felháborodás, ha át lettek basszintva. szerintem normális gondolkodású, jóérzésű ember örömmel veszi azt és esetleg még áldozni is hajlandó rá (lásd kék, zöld és egyéb eco-kivitelek), hogy kevésbé fossa tele a világot mindenféle szennyezőanyaggal a lehetőségekhez képest, mert gondol arra, hogy talán akkor a gyereke, meg az unokája is fogja még látni a Napot, mert nem lesz olyan durva szmog.
politikusoktól azért lenne képmutató dolog a felháborodás, mert esetleg konzultálni kellett volna szakemberekkel, akik megmondták volna, hogy nem lehet úgy leszorítani a CO2-t, hogy más oldalon ne boruljon fel az egyensúly. illetve pontosítok a megfogalmazáson, ilyen rövid idő alatt nem lehet megfelelő technológiát kifejleszteni, hogy egyenletesen, minden értéken javítva vagy legalább nem rontva csökkenjen az emisszió. na ezért kurva nagy hunyó az EU ebben a témában. nyilván az autógyárak is elsősorban a pénztárcájuk miatt sipítoztak, de azért benne volt az is, hogy amint az bebizonyosodott, tényleg nem sikerült megfelelő megoldást találni az emisszió csökkentésére. -
válasz rbalint88 #17924 üzenetére
Ne legyünk álszentek! A zEmberek is legalább annyira hibásak. Gondolj pl az óra szerinti csodavárásra. Meg minden hasonlóra. Szerinted a szakik a laboros ciklust miért találták ki? Mert a zEmberek ezt várták! Az én szememben ez megérdemli a bűnhődést.
Azt el tom fogadni, hogy nem volt tisztességes klírdejzelnek hirdetni. Jár a fszkorbács.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
rbalint88
addikt
válasz bitpork #17925 üzenetére
óra szerinti csodavárást ne keverjük ide. egyrészt ez egy globális probléma, másrészt főleg az újautó vásárlókat érinti/érintette.
lehet rosszul látom és a zemberek szeretik, ha át vannak verve, de én nyugodtabban töltögetném az üzemanyagot az autóba, ha az a katalógus szerint is 7litert fogyaszt, nem pedig állítólag 5-öt, ami nyilvánvaló nonszensz. ez mondjuk usában ugye megoldott dolog, nem is értem, hogy itt miért nem lehet egy rendes fogyasztásmérési ciklust bevezetni... mert az oké, hogy adózási szempontból a katalógusérték számít, node a fogyasztás az leszarja, hogy mi van a katalógusban, azt a valóság alapján fizeted. flottaüzemeltetőknek is egyszerűbb lenne az élete, ha nem kéne barkochbázniuk ezzel. -
válasz rbalint88 #17926 üzenetére
Nyugodtan vegyuk ide. Volt nalunk nemetbol vendeg. Meg voltam aldva vele. Mert auto csak 100k kmig l3tezik. Beult Teddybe es tippre sem volt kozeleben. Utana meg jott azzal h biztos sokat koltottem az autora....
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
EQMontoya
veterán
válasz bitpork #17927 üzenetére
Ez amúgy tényleg elég nagy hülyeség, de nem csak a németeknél terjed. Anyám is szörnyülködött, mikor mondtam, hogy lassan 200 van a kocsimban. Ehhez képest a pedálgumikon minimális kopás, a kormányon abszolút semmi nyoma kopásnak, ülés bőrje is szép, az alcantra hibátlan, visszatekerném 120-ra, itthon simán elhinnék.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
-
Qru
MODERÁTOR
A magyar hibrid rendszer: [link]
#nincsbennetarcsi
-
MC Pite
veterán
(#17924) rbalint88: +1
Sajna az agyament értékhajhászás közben (szinte csak alig mérhető előnyért) a benzinesek is kormolnak, euro5-től van is szilárd részecske (PM) kibocsátási határérték is rá.
Nem csak a németek félnek a km-től, lehet, hogy az ilyen emberek szerintem főként magukból indulnak ki ilyenkor.
Sőt, sajnos a legtöbb ember akit ismerek ha új autót is vett, azt is elhanyagolja, még 12 évesen is úgy kezeli, hogy új autó. Minek kéne normálisan karbantartani, meg úgyis csak keveset jár vele (ja, bemelegedés nélkül rövidtávozik, olcsó sűrű 10W40et tölt a motorba A5/B5 5W30 helyett, de azt is csak kétévente - és nem érti meg, hogy ez a legrosszabb az olajnak, motornak).
És amikor a két azonos 2008as autót nézzük (az enyémet 84k-val vettem németből, azaz törött volt) akkor az egyik újszerű (helyenként jobb) a másik meg 15 évesnek tűnik.De hát ez is a női/öreg/orvos tulaj a legjobb, pici motor keveset fogyaszt, rövidtávozás+tötymörgés jó/kímélő az autónak, egy pár éves dízellel (ami persze
189ezret futott csak) lehet aztán igazán olcsón autózni, és hasonló autós városi legendák között röpköd a szakértők szájából.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
deicide
veterán
Aki esetleg belefutott már a fix trafik valamelyikébe, még nem mérnek.
Ellenben azért ha beleolvastok a cikkbe, van ott egy kép a baracskai dobozról és az elé kb 100 méterre kihelyezett figyelmeztető tábláról. Az érdekes kérdéseket vet fel, mert egy olyan mérésre figyelmeztet, ami már megtörtént.Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
Qru
MODERÁTOR
válasz deicide #17935 üzenetére
Ezt már pedzegettem itt korábban, hogy vajon a tábla vonalától mérnek vagy ez hogy megy...
#nincsbennetarcsi
-
deicide
veterán
Tipikusan a pénzbehajtást erősíti. Kirakják, mert kötelező, de mivel a tv nem ír elő kötelező távolságot, ezért úgy teszik ki, hogy ne tudj lelassítani. Akikre pedig hivatkozik, a vadállat gyorshajtók, na nekik van WAZE, radardetektor, lézerblokkoló és leszarják az egész hajcihőt. Jövő héten én is megyek szereltetni a radardetektort is, mert az azért messzebbről szól, hogy lassítani kellene.
[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
roberto211
őstag
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
SzlobiG
félisten
Lista az érintett modellekről.
Na akkor most kell olcsón venni ezek közül.
A mi céges gépeink is csaló verziók ezek szerint.
[ Szerkesztve ]
-
Zsombe
senior tag
válasz SzlobiG #17944 üzenetére
A mi VI-os Golfunk is érintett, frankó. Sejtettem, hogy valami nem kerek azzal az autóval, mert 1.6 TDI (105LE) létére 1-1,5 literrel fogyaszt többet ugyanolyan vezetési körülmények között, mint a 2.2-es dízel Accord.
''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
-
Declare
őstag
válasz roberto211 #17943 üzenetére
En is üdvözlöm öket, de amig 100 000 euro az arcedula az autoin, mind1, hogy ki mennyire jajjgat a dizel nitrogen oxidjaitol mellesleg ha megkapargatnank azokat a kerdeseket, hogy allitolag a tesla autoival is nem keves problema van, ami miatt kerdeses, hogy nyereseges e az igy is meregdraga autojuk, meg az akkumlatorok elettartamas/hulladekkezeles/elöallitasaval mi ujsag, meg honnan jön az aram, amivel feltöltjük stbstb....van alszentseg azert ott is dögivel
en mondjuk birnam, ha fellenditene a hibrid autokat ez a dizel story. Egy golf GTE re nagyon gyorsan rabolintanek amint nem 35-40 000 euro lenne az is
-
válasz Declare #17946 üzenetére
A Tesla nem nyereséges, ezt nagyon régóta tudni. A jövőbe fektettek be a részvényesek. A Teslának nagyon sok olyan szabadalma lesz amit más , ha nem akar nulláról indulni meg kell majd vennie. Eccerű ez mint az ecceregy. Azt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy most kinek jött a legjobban ez a cirkusz. Mert ugye vki elég jól felfektette az új gyár megnyitását Hollandiában.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Declare
őstag
válasz bitpork #17947 üzenetére
Lehet, hogy eljön meg a Tesla ideje, de azert en azt meg eleg tavolinak erzem.
A többi autogyar hibrid megoldasa szvsz, elöbb fog teret hoditani. Meg azert akarhogy is, mindegyik komolyabb autogyarnak vannak mar szeria gyartasu full elektromos kis kategorias autoi, amik a realitashoz sokkal közelebb allnak, mint egy tesla S . Azok sem a baberjaikon ücsörögnek es csak gyartjak homokbadugodt fejjel a dizeleket -
MC Pite
veterán
Bennem lehet a hiba, hogy egyelőre nem abban látom a jövőt, hogy pár százalékkal több károsanyag kibocsátás mellett szénerőműben (tessék megnézni az európai tendenciákat, majd világszerte is) megtermelik az áramot, ezzel töltjük a kőnehéz (gyors töltést sűrűbben kihasználva) 6-10 évet bíró akkukat, amik utána sajnos nem szublimálnak el, hanem elég komoly problémát okoznak használat után.
Arról nem beszélve, hogy sok elektromos/hibrid autó akkuhoz délamerikából hozzák az alapanyag egy részét.Ez lenne a jövő? Hátő... Bezzeg valamiért a levegős hibridet meg nem tudják sorozatgyártsba ültetni, mert nem állt mögé senki (akkumlátoros hibridekhez képest könnyű, olcsó, nincs nagy környezeti lábnyoma, könnyen beilleszthető meglévő hajtásláncokba és biztonságos).
Ja bocs, elfelejtettem, hogy a marketing anyagban napsütésből és tehénfingból töltik az elektromos autókat/plugin hibrideket.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
válasz roberto211 #17943 üzenetére
+#17946, Declare: +1, én is üdvözölnék tőlük egy autót, ami teljes mértékben válthatná az ("érintett") Octaviánkat:
1. beszerezhető 80ekm alatt 17eEUR-ért használtan vagy 20eEUR-ért újonnan
2. "családi" modell, 600L-es csomagtartóval, mellette jó dinamikával rendelkezik
3. hatótávolsága alsóhangon 1000km, amire az üzemanyagköltség (áramdíj+akksibérlés) 60EUR nál nem több.
4. európában minden kúton "gyorstölthető".Amíg ezt nem érik el, addig maradok a fosszilisnél, sajna nincsenek millióim egy bétatesztet finanszírozni.
#17949: Horribiledictu a botrányt kirobbantó USA-ban még mindíg vannak SOx szűrés nélküli erőművek. Hozzáadhatunk a listához még egy rakás busz/dízelmozdonyos (ajvé vanitt füst!) vonalat, ahol tízkm-es szakaszokon ül 1-2 ember egy járaton.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.