- Autodesk - Revit
- A Coca-Cola következő nagy újítása az AI
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- YouTube
- Aliexpress tapasztalatok
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- A Microsoft feltalálta az olcsó AI-t
- Linux kezdőknek
- SkyShowtime
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ádám16
addikt
válasz kisza25 #173549 üzenetére
Totál egyetértek ezzel, fogalmam se lenne, kihez forduljak hirtelen. Egyszerűen az volt a fejemben, mint amit Sturcza mondott az elején: ez sokkal egyszerűbb, mint egy belső égésű. Hát lehet, de a bonyolultabbhoz jobban értünk egyelőre.
Így nekem totál elvette a kedvem az egésztől. Nagy parám, hogy egyszer teljesen lefing alattam egy autó pl. pályázás/nyaralás közben.
Saint: vettél egy szar példányt, azt tudom, hogy visszavitted. A következő viszont tokéletesen ment, míg nálad volt, nem? -
CactuS
Arcképgyáros
válasz Magnum_ #173552 üzenetére
Amperat sokan dicsérik, pedig szerintem egy gnóm förmedvény technikailag. Ezt persze megmagyarázza a születési körülményei az autónak, de akkor is egy időzített bomba az az autó.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
-v-
addikt
-
Skillet
addikt
Állatkert környékén hogy megy most a parkolás? Mellette a körúton kihalásos alapon, vagy szorozva 100-zal, amióta kifingott az a parkoló a hősök tere környékén?
Eddig mindig autóval mentünk, de szerintem most befigyel a földalatti. Csak oda babakocsival lejutni, meg onnan feljönni...Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
-
MunezXBK
nagyúr
válasz stickermajom #173562 üzenetére
Tranzit. Nem vágom mi történt vele.
F_Zolee: főnököm, csak sokkot kaptam.
-
3L1T3
addikt
válasz kisza25 #173544 üzenetére
Varsányi Péter (Elektronikai (hardver-szoftver) fejlesztő)
Tegnap volt egy virális TotalCar videó, amit bizonyos Anti (Update: Sturcz Antal) követett el, és röviden annyi történt benne, hogy a próbára kapott két (francia) elektromos autó is ismeretlen hibával leállt a próbaútjuk alatt. Anélkül hogy ismerném a pontos hibakódokat, eddigi szerviz-tapasztalataim alapján van egy eléggé biztos és tapasztalati úton szerzett sejtésem, hogy mit művelhettek az autókkal, hogy mindkét típust sikerült kinyírniuk rövid idő alatt.
Egy belsőégésű autónál a maximális motorfordulatszám a fő teljesítmény-limit. Teljesen mindegy, mennyi a fordulatszáma a motornak, mivel belül egy szabályozott égés van, amelynek a hőleadását a henger belső össz-felülete szabja meg, széles fordulatszám tartományban nincs nagy eltérés egy alacsony és egy magasabb fordulatszám esetén. Tehát ha padlógázt nyomsz, nem fog 8-10x akkora hőenergiát leadni a henger a vízhűtésnek, maximum a kipufogód izzik fel, mivel még el nem égett üzemanyag-keverék is kerül bele. A motorfék meg azon az elven alapul, hogy a motor egy üzemanyag-szegény keveréket szív be, amit össze kell nyomnia a kompressziós ütemben, ezáltal több munkát végez rajta, mint ami a végén kijön. Ez viszont inkább hűti a motort, semmint melegítené, mert a kevés üzemanyag alig visz be plusz hőt.
Az elektromos autó teljesen máshogy működik. A hajtómotor egy energia-átalakító, amely a villamos energiát mágneses közvetítéssel mechanikus energiává alakítja, ill. vissza, ha motorfék van. A mágneses energia pedig örvényáramokat kelt, amelynek mennyisége nagy mértékben függ az áram nagyságától. Kis áramnál kicsi a gerjesztés és a hiszterézis, így kicsi a vasveszteség is. Nagy áramnál nagy a mágneses gerjesztés, a vastest teljes keresztmetszetében és jó erősen felmágneseződve belemegy a nemlineáris karakterisztikába is, emiatt a hiszterézise óriási lesz, ahogy a vasvesztesége is.
Tehát ha egy kb. 2 tonnás autót felgyorsítunk 150 km/h-ra, akkor a fizika kérlelhetetlen szabályai szerint E=1/2*m*v^2 energiát tolunk bele; ez a fenti adatokkal 1,73 MJoule -t jelent, amit a "Mega" prefixből már Ti is sejtetek, hogy elég nagy érték. Ha átszámolom más mértékegységbe, akkor 0,5 kWh jön ki, ami szintén energia. Ha ezt a gyorsítást 10 másodperc alatt követi el az autó, akkor ki is jön a 0,173 MJoule/Sec, ami kW-ba átszámolva 173 kW átlagot ad - merthogy a Watt meg a Joule/Sec - álnéven.Tehát egyetlen padlógázzal átkonvertáltunk egy 50-80 kilós réz-vasdarabbal 1,73 MJoule-t, miközben ennek úgy 10-15% simán melegíti azt a vasdarabot. Ha motorfékkel, felengedett gázpedállal lelassulunk, ezt az energiát visszakapjuk egy perc alatt, ismételten lecsípve belőle 5-10% veszteséget, ami pont elég arra, hogy szerencsétlen vas-réz gombolyagnak esélye se legyen közben visszahűlni. Aztán jöhet az újabb padlógáz, miközben stopperrel mérjük az újabb gyorsulás idejét (vagy a legújabb szokás szerint a "bekaphatod" nemzetközi kézjelét mutatjuk be a tetőablakon kinyúlva a mögöttünk jövőnek), majd ismét motorfék - és mindezt vég nélkül.
Az eredmény? A kevésbé okos motorvezérlő azt látja, hogy a motor hőérzékelői olyan sebességgel közelítik a 180 °C-os maximális hőmérsékletet, ahogy a kilométer-óra a 180 km/h-t, majd bármit is tesz ellene, már a hőérzékelés lomhasága miatt is még ha le is korlátozna 150 °C-nál, az a hőfok már szépen be fog szaladni a 200 °C-ba, amire az inverter meg azonnal letilt termikus megfutás miatt. Bármilyen elektromos autó (még egy Tesla is!) kinyírható azzal, ha 10-15x gyors egymásutánban felgyorsulsz vele minél magasabb sebességre (mivel az energia-képletben a sebesség négyzete van, így a végsebesség feltétlen elérése nagyon fontos momentum a kinyírásnál!), majd motorfékkel visszalassulsz, hogy visszanyerd az akkuba a ~0,5 kWh-dat, és hogy közben esélyt se adj a motornak a visszahűlésre addig sem.
Most, hogy elárultam az elektromos autók kinyírásának univerzális módszerét, jöhet az igazságosság jegyében az új TotalCar videó, amiben az összes elektromos autót trélerre lehet rakni röpke 10-15 perc alatt, németet, japánt és persze a Teslát is. Én meg köszönöm szépen, jól járok vele, mert ellenőrzésre jön majd hozzám ez a sok inverter, és én majd szépen mindről megállapítom, hogy kutya baja, csak letiltott.ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL
-
#89309696
törölt tag
válasz 3L1T3 #173566 üzenetére
Frusztrál okoskodás az egész. Pedig van benne tényleges információ, csak túl személyes a megfogalmazás.
Nem tartom valószínűnek 2020-ban, hogy mérnökcsoportosulások annyira ostobák lennének ilyeneket nem tudnak megoldani a tervezésnél.
Lehet pár autó ami szarul van megtervezve vagy szimplán nem kalkulálták bele a boyracer üzemmódot, de azt kijelenteni, hogy az összes villanyautót trélerre lehet csapni negyed óra alatt, semmi más csak tipikus YT kommentszekcióba illő vagdalózás, függetlenül attól az író mennyire ért az adott szakmához. -
-
freeknight
őstag
válasz 3L1T3 #173566 üzenetére
Ez azért így már erősen árnyalja a képet. Ilyen az, mikor egy szakember véleményez, nem egy mezei autós újságíró, akinek a tudása addig terjed, hogy megállt a szekér.
Abban igaza van a tc-nek, hogy új technológia, mindenkinek hozzá kell még szokni. Ezek szerint a usernek is. Végülis egy belső égésű kocsit se járatnál kilométereken át tiltáson. Csak ezt mindenki tudja, az elektromos autókról meg még nem sokat tud az egységsugarú felhasználó.
[ Szerkesztve ]
-
-
félisten
Üdv. Pár nap és vizsga. Első ennek az autónak. Szerelő felemelte, amire rá kérdezett, az a mű bizonylat a sötétített ablakokra. Mondom LoL az meg mi és kéne lenni? A szélvédőt és a vez+anyós oldalait kivéve mind sötét, fóliázott. Egy kód van rajta semmi több. Mire lehet számítani? Le nem veszem az fix. 2007 óta rajta van kb.
[ Szerkesztve ]
-
-
forceberg
veterán
válasz freeknight #173573 üzenetére
Én meg úgy látom, hogy majd most új "okosok" akarják meglovagolni az E autózást.
Ha megáll, xar, nincs ezen mit szépíteni, a többi csak felesleges okoskodás.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
freeknight
őstag
válasz forceberg #173577 üzenetére
Meg tud állni a benzines/dízeles is bármikor, abban nincsen hiba
Tényleg, több, mint száz éves, elvileg kiforrott technikák, aztán napi szinten lehet olvasni, hogy akár garanciás autók is napi szinten döglenek el, gyulladnak ki.
Szerintem még az se probléma, hogy nem írja ki pontosan, mi történt, miért állt le. Egy belsőégésű motorvezérlő se fogja neked részletezni mi a kínja, kidobja a csekkendzsint aztán találgathatsz.
Az már másik kérdés, hogy a tc esetében a szerviz se tudta megmondani, mi baja volt, na ez már nagyobb baj. De szerintem ez csak nálunk balkánisztánban van így, valószínű, hogy eggyel nyugatabbra felkészültebb márkaszervizek vannak.[ Szerkesztve ]
-
-v-
addikt
H András ID3 [link]
-
tboldi
nagyúr
válasz 3L1T3 #173566 üzenetére
A motorfék meg azon az elven alapul, hogy a motor egy üzemanyag-szegény keveréket szív be, amit össze kell nyomnia a kompressziós ütemben, ezáltal több munkát végez rajta, mint ami a végén kijön.
Őőőőő... Én úgy tudom, hogy az injektoros motorok rendszerint egyáltalán nem fecskendeznek be tüzelőanyagot tolóüzemben, és a motor, illetve a hajtáslánc belső súrlódása az, ami a lassulást eredményezi.
Bár újra elolvasva tulajdonképpen ő is ezt írta le, ha a 0-t is szegénynek vesszük.
[ Szerkesztve ]
-
Magnum_
nagyúr
Este diszkreten beltereztem.
Mekaful?
[link](A karpit nem foltos, nem tudom, miert tunik ilyennek a foto, nem nyultam bele)
I humbly and respectfully decline™
-
válasz 3L1T3 #173566 üzenetére
Akkor jó volt a tippem, hogy túlmelegedett, szóval akkor elektromos autóval nagy forgalomban, melegben, ne siess...
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
válasz Integrale #173578 üzenetére
A mazda is megállt egy korábbi tesztben, és egy másiknak meg a fedélzeti bolondult meg, mondjuk olyat a 3008 is tud
freeknight: villanymotor 1835 óta van szóval annyira nem új, és az sem, hogy túl lehet melegíteni[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
szabonagyur
félisten
Ma estere lattam M3-n 3 autot is amin kb. ilyen ontapados matrica volt a rendszam, rajta par szam stb.
Ez vajon mit takarhat?
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Kolondrum #173575 üzenetére
Lehet nekem is ez lesz, bár én számot se találtam rajta. Anno az előző kinti autómnál se találtam meg, se a számot, pedig nagyon szépen van feltéve, nem ez a házi tuning.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz CactuS #173588 üzenetére
Mondjuk most jobban megnéztem, csak szélvédőn a napellenző csíkja fólia a többi gyárilag ilyen baromi sötét. Azért a pici csík miatt is piszkálhatnak mostanában?
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
veterán
válasz focvis #173208 üzenetére
Hazaértem. Odafelé (HR) szombat délután indultunk, egy éjszaka a hegyekben aludtunk; kirándulós, kellemes utazás. Kb. 860 km, 9:45 óra, 5,9 fogyi. Ott kicsi kevergés, így a ma délelőtti visszainduláskor 6,0-n állt. [kép]
Ma végig autópálya, de már az autópályára felérni egy jó óra volt, pályán sűrű forgalom, toltam neki
Feri bácsi módraahogy lehetett, mert nem bírom a tömeget; Zágráb előtt dugó (minden sávban, kártyásban is); Kanizsán vacsora, M7-en dugó (szombat este?). Hazaút 826 km, 8:38 óra menetidő; 2 tankolással, 1 vacsorával bruttó majdnem 10 óra. [kép]A teljes út 1750 km, 6,7 fogyasztás. Ismét bebizonyosodott, hogy nem szabad szombaton, a tömeggel utazni.
-
Magnum_
nagyúr
Tegnap rekord ido alatt kiertem a varosbol a XIII.ker-bol 16 05-kor indulva. 25perc, harmadjara jott be igy. (Az utvonal titok), persze budaors-martonvasar=30perc.
Viszont a karanten dolgot nem ertem. Horvato.-bol nem kell
[ Szerkesztve ]
I humbly and respectfully decline™
-
veterán
Csak a péntek és vasárnap délutánival találkozom rendszeresen (M7), ill. a szombat délelőttit kerülöm, mint ördög a szenteltvizet. Na de szombat este? Lemennek a népek csobbanni a szombat reggeli dugóban, hogy aztán a szombat estiben visszajöjjenek? Biztos nem tenném. Állt a forgalom a 90-es km után.
Nagyon jó szálloda, a kaja-pia elvonás aktuálisabb; visszamennék jövőre is, ha közelebb lenne. Nem voltunk összezsúfolva, minden liftben, minden bejáratnál fertőtlenítő, a strandon is. 1,5 méter a nyugágyak között. Egy idióta szláv (orosz?) állt neki köhécselni a strandon, pár perc múlva kiutálta a közönség. Lesz PCR elvileg hétfőn.
[ Szerkesztve ]
-
sutszi
veterán
válasz Magnum_ #173583 üzenetére
Szép. Ma este akartam én is...de kiolvadt az agyam mire végeztünk és este lett. Összeraktuk a szállásokat az olasz túrára... Nem tudom mennyi booking hirdetést néztünk meg...de ezzel fogok álmodni. Végül 4 helyen lesz alvás. Volt egy nagyon jó kis szállás...de kb másodperceken ment el, hogy elvitték... Azt nagyon sajnáltuk.
Így holnap reggel fogok belterezni kicsit. Aztán hétfőn megy a verda átvizsgálásra, meg ózonozásra... a nagy út előtt... de van még teendő.Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Szoszo94
őstag
válasz CactuS #173589 üzenetére
Ha jól rémlik, a napellenző aljáig mehet a fólia és azért nem szólhatnak. Ha lehajtod a napellenzőt és kilóg alóla, azt már leszedethetik. Én is akarok majd felrakni, csak nem tudom helyben hol tudnék venni. Átmenetest akarok.
Magnum:
Én ma kívülről faszáztam, a belső marad holnapra.
Megkapta a kerámia bevonatot is, mutatós lett
Lámpát írtam már? Múlt hétvégén nekiálltunk, lecsiszoltuk a lakkot, aztán kapott újat. A következő 15 évet ki kell bírja mattulás nélkül[ Szerkesztve ]
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II Limousine 1.5dCi // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
Új hozzászólás Aktív témák
- TCL LCD és LED TV-k
- Garancia kérdés, fogyasztóvédelem
- Autodesk - Revit
- A Coca-Cola következő nagy újítása az AI
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Óra topik
- Gaming notebook topik
- Formula-1
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- További aktív témák...
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000