- Az Intel a legmodernebb chipgyártó géppel előzheti meg az egész szektort
- Leváltaná a Google a sütiket, de ez nem elég
- Nem igaz, hogy indiaiak működtetik az Amazon pénztármentes technológiáját
- Már azelőtt szoftvert írnak a chipekhez, hogy elindulna a gyártás
- Van, ahol már törvényben védik az agyhullámainkat
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
Kis színes. Most szerintem a legolcsóbb kis autó ami nem dacia. Béreltem egy automata citroen c1-et (ami ugye = toyota aygo ). A váltó lassúcska (valami olcsó robotizált), hegynek felfelé kettesbe bőg 3 emberrel, de városban elég fürge. Az állam azért esett le mert sok város, elég sok hegy menettel 350 kilométeren evett 5,2-öt benzinkúton mérve (biztos ennyivel jobb a ciprusi nafta ). Összehasonlításként nálam az 1.4t scross allgrip automata ebben az üzemmódban szerintem 9 liter lett volna (mondjuk az scross tesz a hegyre olyan könnyen felmegy, ott alig fogyaszt többet mint feleségem erőlködő jazze, na de városban, ott van zaba)
Most ugye 3,1 akcióban ha még tart ez, kis városi törpecirkáló kellene szerintem méltó lenne meggondolásra (hátul mondjuk icurka picurka, és ami volt benne lehúzható vászon tető az nem kellene mert eszi az amúgy is kis fejteret).
-
veterán
válasz gzbotii #156550 üzenetére
Sztenderd (normál fényvisszaverő) tábla ára bruttó 13-15 ezer Ft, csőbilincs kb. ezer Ft, horganyzott oszlop 10-15 e. Ft; szumma max. 30 e. Ft.
+ telepítés
+ tervezés, papírozás
A végén itt is hasonló költséggel járhat.Ahogy Szoszo írja, a KRESZ-ben egyértelműen oktatják, amennyiben a település tábla alá kihelyezik a sebességkorlátot, úgy az az egész településre vonatkozik. (pl. A 760-as út elkészültéig a Hévíz tábla alatt a 40-es virított, a tőle 1-2 km-re következő Keszthely-Kertváros tábla alatt 70; most egyiknél sincs jelezve, így visszaállt az 50 kmh korlát mindkét településen.)
-
CactuS
Arcképgyáros
Tsebacsi, ebben egész jó váltófül került gyárilag:
És azért megvan a bája, hogy megy előtted kettővel bénázik a belsőben egy suzuki, mögé beáll egy Porsche Cayenne, hogy jelezze: haladjunk, te meg mögé és a motorháztető az ~ ablak felét lazán kitakarja neki.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz cappa72 #156556 üzenetére
Is - is, alapvetően igen, a középállást, meg úgy általában a sport, performance, st, ts, rs stb. típusoknál kb. mindegyiknél használják, mint designelem. Egyébként a Twingo RS után elég vicces egy ilyet használni. Gyakorlatilag mindenen gond nélkül átmegy, lassítás nélkül, ami városban előfordul (kátyú, fekvőrendőr, járdasziget, macskakő stb.), viszont a sávban nem sok hely van mellette.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
nagyúr
válasz CactuS #156558 üzenetére
Gyakorlatilag mindenen gond nélkül átmegy, lassítás nélkül, ami városban előfordul
Kollégámnak is van valami hasonló, "trágyaszállító" gúnynév alatt közlekedik vele, és az általad leírt szavakkal méltatta eme tulajdonságait.Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
CactuS
Arcképgyáros
-
Qru
MODERÁTOR
Van valakinek tapasztalata a Vezzess.hu féle autóátvizsgálós szakival?Bakker, ezt a milyen autót vegyek-ben akartam kérdezni...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
válasz CactuS #156554 üzenetére
Hehe nekem ehhez aftermarket Kínai csingcsung kellett
De tetszik ez a Raptor, kéne, csak se a garázsba nem férne be, és a melóhelyről is kiutálnának mert még a kisdobozosoknál is nagyobb
Főleg ez a "mindenen IS átmegy" tetszene benne Hopp egy öreg suzuki, hopp egy matiz, hopp egy mx-5[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Eladó: Ryzen 5 4600G 6C/12T BOX (hűtővel) 35 hónap garancia 28,5eFt, posta van
-
CactuS
Arcképgyáros
-
fonok87
aktív tag
Sziasztok!
Villámkérdés, ki mit kezd a párásodó szélvédővel (ha valamit egyáltalán)?
Tél, takony idő, meg mi is ráteszünk egy lapáttal a páratartalomra, amikor edzésről megyünk haza és csatakra izzadtan ülünk be. Öregecske már kicsit a dízel, mire bemelegedne/lefújná a párát hazaérek Meg ugye ördögi kör, ha nem indulok nem melegszik a motor/fűtés, de ha párás nem indulok...
Hozzátartozik, hogy az ősszel jutott időm az évtizedes autópálya matricák levakarására és ezzel kapcsolatosan egy ablakpucolásra belülről, nem tudom számít-e valamit.
Létezik valami párásodást gátló bevonat-takony-spré? És olyan ami működik is?
A Joker megoldást (új autó) azt már megtaláltuk, egyelőre erőforrás-allokációra vár
Minden tippért örök hálaszerk.: ja, típusilag egy Toyota Avensis Verso, 2 literes D4D dízel (ha kiveszem a hátsó üléseket, hátra befér egy Swift )
[ Szerkesztve ]
Truss me, I'm an engineer.
-
tboldi
nagyúr
Felkerült egy újabb csomiajtó, de ez sem a legszebb. 75-ért adja mindennel együtt. Hááát... Nem tudom...
Azt viszont igen, hogy még ha valamivel több hiba is van rajta, az ezüst sokkal jobb vétel volt 50-ért. Főleg a ritka spoilerrel együtt, ami kb. 20-25k lenne, ha külön venném (és ha találnék).
[ Szerkesztve ]
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz freeknight #156566 üzenetére
Mondjuk belvárosban annyira nem volt jó már ez sem. F150 nem ide való a méretei miatt, pedig igen, belül van benne hely bőven.
A sima ranger (limited) sokkal kisebbnek tűnik ehhez képest egyébként.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
fonok87
aktív tag
válasz MasterMark #156568 üzenetére
...és (#156569) Qru, köszi. Klímával együtt is elég hosszadalmas. Akkor szárítunk, veszek szilikagélt
Truss me, I'm an engineer.
-
stickermajom
addikt
válasz MasterMark #156573 üzenetére
Ha indul egyáltalán a kompresszor 4 fok alatt.
-
fonok87
aktív tag
válasz MasterMark #156573 üzenetére
Hát annyi idő alatt kb az alsó 1 centin látok ki, de lehet be se kapcsol a klíma. Minimumra tekert termosztát mellett sem, merthogy automata, ~15 fokig lehet lefele tekerni ha jól emlékszem.
Tavaly télen nem érzékeltük ezt. Igaz akkor még Idösapám járt vele napi szinten, de egyértelműen többnek látom a párát. Meg lesz pakolva szilikagéllel. Érdemes valahova célzottan elhelyezni, vagy csak legyen az utastérben?(#156575) Qru: klíma tavaly volt szervizben lyukas hőleadóval. Pollenszűrő tavaly nyáron ha jól emlékszem. Augusztusban került hozzám végleg a kocsi, ilyen még nincs a saját nyilvántatrásban
(#156577): Köszi
[ Szerkesztve ]
Truss me, I'm an engineer.
-
brumi1024
veterán
válasz cappa72 #156556 üzenetére
Az eredeti célja a szimmetrikus kormányoknál az egyenes állás jelzése volt, itt nyilván, ahogy a többiek is mondják, designelem.
-
tboldi
nagyúr
válasz focvis #156581 üzenetére
Legalább egy polír biztosan kellene, meg az sem bizalomgerjesztő, hogy a csupasz betonra tette le. A cserével meg az a baj, hogy a spoiler leszedése után marad 3 furat az ezüstön, úgy kétlem, hogy kellene neki.
szerk.: Mivel az Egyesült Királyságból származik, az sem kizárt, hogy van rajta némi rozsda. Az enyémen is van egy kicsi a rendszám mögött, meg a Honda jeles műanyag elem szélén, és ez is angol volt.
[ Szerkesztve ]
-
Magnum_
nagyúr
Nem igazan ertem a szenvedesed. Ha kamraban fujjak, kb azonnal szarad. Leadod reggel, delutan elhozod es orulsz. Tudom, elfoglalt tanulo vagy, aki minde nap bejar az egyetemre autoval (tomegkozlekedes gondolom, egy nap sem megoldhato), de szerintem mar reg megoldhattad volna
[ Szerkesztve ]
I humbly and respectfully decline™
-
-
BigBlackDog
veterán
válasz fonok87 #156567 üzenetére
Klíma lenne a legjobb, de alacsony külső hőmérséklet mellett nem fog szerintem bekapcsolni a kompresszor. Volt macskaalom is a kocsiban, de nálam nem nagyon működött (Thalia méret, 2 személy, napi használat mellett). Viszont próbáltam a RainX Anti-Fog nevű "izét". Amelyik üveget bekentem vele, az érezhetően nehezebben akart párásodni, DE esti fényviszok mellett a szemből jövő autók fényét tudta azért zavaróan törni. Meg néha-néha kicsit elkezdett jégvirágozni az ablak belülről is (nagy hidegben, 15 °C alatt). Viszont legalább egy üvegfelületet illik nem átkenni vele, mert akkor arra könnyen ki tud csapódni a nedvesség).
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
Minél többet nézegetem a Cybertruckot annál jobban bejön.
-
tboldi
nagyúr
válasz Magnum_ #156583 üzenetére
Itt Móváron gyakorlatilag nincs buszközlekedés, talán ~2 óránként lenne egy, ami arra megy, amerre én, annyit meg nem vagyok hajlandó várni. A taxi naponta legalább 2000-2400 Ft lenne (1000-1200 egy út a városon belül km-től függetlenül), de nem csak a vasútállomásra járni kell az autó, úgyhogy ez alkalmanként még egyszer ennyibe kerülne. Bicikli meg a lábam miatt nem opció ugyebár.
És nem csak egy elem fújásáról van szó, lakatolni is kell. A hátfalat ki kell húzni, mert így a zár sem működik olyan finoman, meg a lökhárító is csálén áll középen. Műanyaghegesztőre is szükség lesz...Lényeg a lényeg, kétlem, hogy pár óra alatt elkészülne. Munkaórában számolva lehet, hogy nem lesz sok, de a fázisok között is telik az idő. Ez meg jelenleg nem fér bele.
Arról nem is beszélve, hogy itt szerintem nehéz olyan szakembert találni, aki szépen dolgozik és nincs elhavazva osztrák (fizetőképesebb) ügyfelekkel.
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
-
BigBlackDog
veterán
Polo "hajónapló":
Kezdek rájönni, hogy egy startstoppos, DSG-s autó lélekkel rendelkezik. És megfelelően kell érteni a lelkéhez, ha szeretnéd megmondani neki, hogy mit csináljon. Felfoghatatlan az érzés;
1. Amikor a körforgalom bejáratánál megáll az ember egy másodpercre
2. A startstop leállítja a motort
3. Majd leszállok a fékpedálról és az autó elkezd visszfelé gurulni
4. Ezt követően kell 1-2 másodperc, mire a startsop és DSG párosa rájön, hogy miért is akarom a gázpedállal átszakítani a taposólemezt már egy ideje.A LEDes világítás VW általi értelmezésével is próbálok megbarátkozni. Elvileg LEDes lámpák elől, hátul, kint és bent. Gyakorlatilag LEDes fényforrások vannak elől mindenhol, kivéve a ködfényszóró. Ott két halogén van. A hátsó LEDes lámpa azt jelenti, hogy a helyzetjelző, a féklámpa, a ködzárófény és a rendszámtábla világítás valóban LEDdel lett megoldva, de az irányjelzőbe és a -gyenge, de sárgás fényű- tolatólámpába már csak hagyományos izzó jutott. De legalább bent mindenhol LED van, kivéve a csomatérvilágítás. Ott ismételten egy halovány fényű izzó próbálkozik világost csinálni.
-
#89309696
törölt tag
válasz BigBlackDog #156591 üzenetére
Amíg nincs villanymotor a DSG-s belsőégésű mellett ami ezeket kiküszöböli addig nem is lesz jó. Ezt a váltófajtát nem hétköznapi használatara találták ki, csak a marha egyszerű szerkezete miatt jól lehet vele a károsanyag meg fogyasztás értékeket tartani, meg gondolom olcsóbb is ezért nyomatják annyira. Mindent kiöl abból amiért az automatát szeretjük, kivéve azt hogy magától tud váltani.
Chiptuningot a váltónak, meg kiiktatni a startstopot.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #156591 üzenetére
Skormiban ez legalább jól működik. Olyan gyorsan indítja újra, hogy amint elkezdem felengedni a féket már jár a motor (mielőtt teljesen felengedném). Sőt ha állnak előttem és érzékeli, hogy elindult az előttem lévő akkor máris indít (akkor is ha az ACC éppen nem akítv).
#nincsbennetarcsi
-
BigBlackDog
veterán
Legtöbb esetben nálam is így működik. Most nem tudom pontosan, hoy mi baja volt, de szerintem túl gyorsan léptem le a fékpedálról és leállítás után nem volt elég ideje, hogy teljesen álló helyzetből újraindítsa a motort.
A második részben írtakat még nem tapasztaltam eddig, de majd legközelebb figyelek, hogy akkor indítja-e a motort, mikor elindult az előttem lévő. -
BigBlackDog
veterán
válasz #89309696 #156592 üzenetére
Egyébként annyira nem szörnyű, ha nem kerül a váltó ilyen váratlan helyzetbe. Ha meg már mozog az autó, akkor teljesen rendben van szvsz. Mindenesetre nekem tetszik, ahogy villámgyorsan rakosgatja egymás után a fokozatokat fél-háromnegyed gáznál és a gyorsuláson meg közben szinte semmit sem lehet érezni.
[ Szerkesztve ]
-
válasz MasterMark #156595 üzenetére
Talán Skodakormi? A régi kormit váltó céges?
[ Szerkesztve ]
Eladó: Ryzen 5 4600G 6C/12T BOX (hűtővel) 35 hónap garancia 28,5eFt, posta van
-
#89309696
törölt tag
válasz BigBlackDog #156596 üzenetére
Kéziváltónál minden jobb.
DSG-t azok használnak akik féket is.Skormi az új céges autója Qrunak, Kormi nyugdíjba ment.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #156595 üzenetére
Nem nekem csak Bubi van. A Passatot nyugdíjazták és helyette jött egy Skoda. A Fűnyírót-t meg átvették ősök mert szó szerint szétrohadt a Puntójuk. De cukik, néha azért kölcsönkapom még.
#nincsbennetarcsi
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Hivatalosan is bemutatkozott a Kingdom Come Deliverance 2
- Ismerős külsővel érkezik a Polestar telefon
- AI-gyártású celebpornóval küzd a Facebook
- Elemlámpa, zseblámpa
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Starlink
- Ukrajnai háború
- Steam Deck
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- Politika
- További aktív témák...