-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
MunezXBK
nagyúr
válasz BigBlackDog #153150 üzenetére
Csak cím alapján.
-
MunezXBK
nagyúr
válasz BigBlackDog #153153 üzenetére
Ne úgy tervezz, ahogy a topikjában leírtad.
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Dluinet #153147 üzenetére
Prince? De tényleg, Prince? Az a Prince, amit mindenki letagad, ha kérdezik róla és rákeni a másikra, hogy az ő motorjuk igazából? Lekarmolom magam...
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
FeRRaR1
őstag
válasz molnarpeter #153154 üzenetére
-
nagyúr
válasz CactuS #153157 üzenetére
Bocs nem ő, csak nála olvastam. Nagyon megmaradt bennem.
Tessék."Például úgy, ahogy a PSA ezt tette a BMW-vel közösen fejlesztett "Prince" motorral: A PSA kidobta a "valvetronic"-ot, és motoronként egy háromjegyű eurós összeget spórol meg gyártás során. Nagyon értelmes technika például a hengerlekapcsolás, ami a TFSI motorokban sokat hoz."
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
-
#89309696
törölt tag
válasz Dluinet #153159 üzenetére
Mi az a Prince? Mert nekem ez jut eszembe róla, de szerintem nem ez lesz. [link]
Már a nyári Hanula videónál is mondtam, hogy a jövő nem az elektromos autókban lesz, itt van az egész elrontva, hanem abban, hogy az elektromos autót elhelyezik a megfelelő rétegében a benzines, a dízel, a hibrid és a megannyi mellé. És mindegyiket kőkeményen fejleszteni kell ugyanúgy. Jó lesz ez így.
-
FeRRaR1
őstag
válasz tboldi #153162 üzenetére
Ez lenne a cél meg a jobb kinézet. a Gyári Volvo Polestar elvileg kovácsolt könnyített szett. Csekély 1,15 misit kér érte átszámolva a Volvo. Most találtam egy eladó új szettet ~230 ezerért.
Nem szeretnék utángyártottat, soknak silány a minősége, meg nem is annyira tetszenek, szerintem jobban illenek a gyári Volvo felnik az S80-hoz. Vagy akkor úgy mondom jobban fekszenek az én ízlésemnek.
-
-
Biqci
aktív tag
válasz #89309696 #153161 üzenetére
A Prince motorról nem hallottál még? Turbós, közvetlen befecskendezéses, Novoth Tibi kedvence, mert lehet dióhéjazni. Jó amíg jó, de ha rossz, márpedig kb. 50-60e km után szinte mind rossz, katasztrófa. Kokszolódik, szakad, a vezérműlánc stb. Ja, segít ebben a gyári 30ezres olajcsere intervallum...
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Biqci
aktív tag
válasz #89309696 #153170 üzenetére
Hogy olyan-e, azt nem tudom, nincs sok tapasztalatom a modern turbós benzinmotorral, ami nekünk benzines van az mind szívó(Jazz 1.4, ceed 2.0), de az biztos, hogy csak alapos utánajárással és fenntartással vennék ilyen új típusú kocsit, legalábbis használtan. Újat meg nem veszek, elvből sem
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Dluinet #153159 üzenetére
Ja, akkora gyöngyszem ez a motorcsalád, hogyha a BMWt kérdezed, akkor leszegezett fejjel mutogat a PSA-ra, ha a franciákat, akkor meg a németekre.
___
Tegnap hazafelé egy néni kicsit elnézte a behajtót, így sikerült a nagy esőben az árokba csúsznia. Megálltam, elég nagy volt a meglepetés, hogy félreálltam és segíteni akarok, mert már egy ideje ott voltak -. Rajtam kívül mindenki csak próbálta kikerülni a félig az útra belógó autót esetleg még dudált is egy rövidet a zseblámpával köröző emberkének... Pont nem volt nálam kötél (hörcsöggel voltam, de a HSD korszakban kiraktam, mert úgyse vontathattam azzal), így hazaugrottam érte, a szomszéd jó arc volt, jött ő is egyből segíteni. Mire visszaértünk 1 buszos állt meg segíteni. Érted, egy buszos, aki valószínűleg dolgozni ment, mert nem ezzel mész az ALDIba. Szerencsére egész könnyen kijött, bár az orra azért kapott (vizes volt az árok és földes, de arra üld az autó.
Nem értem az embereket, hogy miért néznek át ilyen könnyedén a másikon...
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
#89309696
törölt tag
válasz Biqci #153173 üzenetére
Minden turbóbenzinest érint ami hengerbe fecskendez és nincs a szívócsőben változó befecskendezés ami mossa a szelepszárat és környékét. Turbó, EGR, kartergáz visszavezetés mind lerakódik. Szívócsonk és hengerfej kialakítás enyhíthet rajta áramlástanilag, de csak az időpontot tolja ki. A normális olajcsere is csak enyhít, ahogy a 100-as benzin is. 50 helyett 150 vagy 200 ezernél történik meg, de meg fog.
A lánc a CO kibocsátás és fogyasztás végeredménye, kisebb lánc, kevesebb holt súly, kevesebb ellenállás.
Én mondjuk ezeket már nem számolom típushibának, mert annyira gyakori, inkább simán kopó-fogyó alkatrész. A baj az árával van, ahhoz képest mennyire elterjedt jelenség és épülget ki rá a javítóipar, az árak nem akarnak lemenni... -
Gsx-rr
veterán
válasz #89309696 #153161 üzenetére
Nem az elektromos autoval van a baj hanem az akkutechnologiaval.
Az emberek nagyresze nem maga az elekromosautozas ellen van hanem az ellen ,hogy be akarjak magyarazni ,ez az auto igy ebben az allapotban ilyen aron versenykepes alternativa.
Sokan azt az 5 percet utaljak a benzinkuton(koztuk en is) amit par naponta,hetente kell eltolteni, hat ha meg naponta kellene ezzel kuszkodni es orakat cseszni el az idonkbol.[ Szerkesztve ]
-
Biqci
aktív tag
válasz #89309696 #153179 üzenetére
Típushiba ide, típushiba oda, ha beüt a krach akkor egy valag pénzt kellkl kidobni ha nem választ körültekintően az ember. És itt nem csak az autóra gondolok, amit megvenni akarok, hanem utánajárni az esetleges problémáknak is. De az emberek nem ilyenek általában. Csak később szembesülnek a horrorral
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
válasz Gsx-rr #153180 üzenetére
Te meg azt nem érted meg – hanem itt is ugyanazt tolod, amit vicc szinten nyomtok már a bmw topikban –, hogy nem te vagy a célközönsége jelenleg. Elektromos autót otthon kell tölteni, míg alszol, meg a munkahelyen. Kirándulni külföldre sem azzal kell menni. Az autózás hajnalán meg 30-40 liter benzinnel mentek az autók, az se lehetett túl kellemes. Úgy nyomod, mintha nem lenne más választás jelenleg.
[ Szerkesztve ]
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz aero. #153182 üzenetére
Sok hülyeséget mondott már Handrás, de abban igaza volt, hogy elektromos autót tölteni kb. 2x 30 másodperc. Hazamész, leveszed a töltőt és rádugod, reggel meg leveszed. És ennyi. Nekem otthon nincs fali töltőm, de amikor egy ideig használtam egy Leaf GenII-t, akkor is tök kényelmesen tudtam tölteni. A töltési para azoknál van, akik még nem használtak ilyen autót, ez kb. majdnem ugyanaz, mint amikor azzal példálóznak, hogy az ő autójuk elmegy most 1000+ km-t is egy tankkal. Eleve aki levezet 1000 km-t megállás nélkül, az meg is érdemli, másrészt az emberek 95%-a évente max. 1x megy ekkora távot, talán.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Reggie0 #153184 üzenetére
Simán le lehet, én is csináltam anno, de ma már nem. Majd idősebb korban megköszöni az ember teste, ahogy a megszakítás nélküli 8 órás ülőmunkát is.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Reggie0
félisten
válasz Csabroncka #153185 üzenetére
Szerintem fouton meg konnyebb, jottem mar vissza franciaktol ugy, hogy olaszoknal 600+k-et csak foutakon mentem. Autopalya az idegeket farasztja, foleg ha tulleped a 130-at, a fout meg unalmas es hagyomanyos almossagot okoz a vegen, no meg tovabb is tart.
(#153186) CactuS: egy-egy alkalombol nem lesz semmi, ahogy azt is kibirja a testunk, ha egy napig az agyban fekszunk betegen. Pedig sokat fekudni sem celszeru. (Ezert van allithato magassagu asztalom, az idom egy reszet allva dolgozom le).
[ Szerkesztve ]
-
válasz CactuS #153183 üzenetére
Inkább az a baj, hogy alapból mindenre kell egy autó, azért kell megvenni egy nagy kapacitású akksival, hogy az évben 2x messzebbre tudjon menni az ember és ráadásul ezt a plusz súlyt egész évben cipeli feleslegesen.
Mondjuk meg lehetne csinálni úgy az autókat, hogy bővíthető legyen és lehesen bele nagyobb, vagy plusz akksit rakni ezekre az esetekre és ezt mondjuk meg lehetne oldani bérlésel.
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
#89309696
törölt tag
válasz Gergőke88 #153188 üzenetére
Amikben az ember le tud vezetni egy huzamban ennyit azok bírják is. Passat pl. 80 vagy 100 literes, a dízeles fogyasztással ki is jön az ezer feletti Km, a hasonló kocsik erre simán képesek. Még nekem is összejön a 60 literes tankkal és a kis benzinessel 7-800 Km körül, igaz annak a komfortja nem teszi lehetővé az órákon át tartó autózást. Engem már egy Zalaegerszeg vagy Székesfehérvár oda-vissza szétterhel benne és akkor ennél még rosszabbak is vannak. Mondjuk már én se bírom annyira.
Régen 10 éve mikor taknyos voltam szántottam vagy tárcsáztam egyhuzamban 10-12 órán át a földet, csak pisálni szálltam le a gép le se volt állítva, egy perc múlva mentem is tovább, menet közben ettem-ittam. De brutális módon el szokott zsibbadni a seggem, meg bepállani . A nyakam, a kezeim, a combjaim. Volt mikor másnap harmadnap is fájt még. A fülemben hallottam még fél egy órán át a motorhangot a végén a leállítás után, meg a zizegést.
Na ma már 4 órát alig bírok ki, muszáj megállnom. Az ember vagy öregszik vagy csak simán megjön az esze.[ Szerkesztve ]
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz kisza25 #153189 üzenetére
Nálunk van olyan konstrukció, hogy a bérleti díj tartalmazza elektromos autó mellé évi 2 hétre egy dízel kombi díját is. Az emberek többsége évi 1-2 alkalomra vesz autót. Azért kell kombi, mert karácsonykor mennek a rokonokhoz. És azért járnak egész évben nagy behemót autókkal. Oké, nekem ~könnyű, mert ha kell, akkor viszek kb. bármit, amit Bvel lehet vezetni a Jumbo Transiton át a 9 fős kisbuszig. Van 2 autónk, egy HSD Auris és egy Twingo, a mindennapi város harcra bőven elég.
Gergőke88: Malacpassat, nagy tankkal.
Reggie0: Most erre mit lehet mondani? Mindenki úgy csinálja, ahogy jónak gondolja.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
FeRRaR1
őstag
válasz CactuS #153183 üzenetére
Kicsit bele szólok mert érint a téma. A katalógus adat 250 mérföld (400 km)volt a nagy hatótávos Zoe-n amikor vettem. Kb 2-3 hete adtam el. A valóság nyáron autópálya nélkül volt olyan 160 - 180 mérföld (256 - 288 km). És ezek ugye elég jó értékek. Sőt nagyon nagyon jó értékek, már majdnem Tesla kategória, i3, e golf, meg sok más a közelében sem jár.
Eddig ez szép és jó de jöttek a 6 fok alatti idők. 2. telünk kezdete a kocsival. hatótáv beesett 90 - 94 mérföldre (144 - 150 km) úgy hogy még messze nem voltak mínuszok (2-4 fok). Ez amit a kocsi kiírt, de a valóság közel sem volt hozzá. Fűtöttél, világítottál, hidegben gyorsabban is fogyott, jó ha a 60 - 70 mérföldet (96 - 112 km) megtetted 100%-ra töltött akksival. Ugye nullára nem fogod meríteni. Még ez sem annyira gáz, de ha kombinálsz mindent, és ne adj isten 20% alá meríted mikor rádugtam lassú tölteni 22 - 24 órákat írt ki mire tele, szóval reggelre volt 70% max. Volt olyan hét hogy napközben nem tudtam tölteni, nem működött a töltő, mind foglalt volt stb... Így a hét 2. felében már többször bele ütköztünk átszervezésekbe hogy hoppá ide és ide nem jutnánk el.
Rádugni sem 2 x 30 másodperc volt, bár ez lakhely függő, nekem egy szűk úton kellett hátra állni és a garázsból volt kivezetve a kábel, mondjuk a 2 x 5 perc se sok, de minden nap, hidegbe esőbe szélbe már kellemesnek sem mondanám. Sőt szerintem a legtöbb embernek nem 2 x 30 másodperc, csak ha elő van készítve a töltő egy fedett / védett / privát helyen.
Nyáron nem nagyon ütköztünk korlátokba, nagyon jó volt a városba használni. Télen már a városba is kihívás volt néha.
Nem beszélve az áráról, értékvesztéséről, meg a megkérdőjelezhető környezet védéséről.
Más: Polestar felni úton
4,49 kg kovácsolt alu.[ Szerkesztve ]
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz FeRRaR1 #153193 üzenetére
Hát, az értékvesztése vicces az elektromos autóknak, évek óta stagnál/drágul a használt piacon. Nyilván új autóval bukó lesz, mint mindig, de aki pl. 2 éve beleült itthon egy használt leafbe, az most árában száll ki, km-től függetlenül.
Ha én saját használatra vennék, akkor nem konnektoroznék, hanem tennék fel egy fali töltőt, gyorsabb és tisztább, mint a hosszabbítós megoldás.
Zoé nem tud töltés közben időzített fűtést? Bár az max a napi első körnél segítene.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
veterán
Töltő-para témához.
Huszonéve, eleinte minden héten, mostanában kb. 2 hetente járok Bp - Zeg / Balaton és vissza távot. Normális forgalom mellett 2 órás út. Sosem tankolok az M7-en, mert drága; de az esetek 99%-ban megállok egy 5-10 perces pisi/cigi szünetre. Ha ebből 20 perces villámtöltés lenne (35. km-szelvény OMV Ionity vagy 136. kmsz. MOL MOL, vagy 170. kmsz .Shell Ionity), az simán menedzselhető és akkor nem kell 130-cal bóklászni egy Teslaval.
-
FeRRaR1
őstag
válasz focvis #153194 üzenetére
Igen, 19, és minden bizonnyal 235/40 R19 Michelin Pilot Sport 4S kerül rá.
Töltő téma: Persze sok embernek bele illik a minden napjaiba. Csak kizárólag városon belülre szerintem is nagyon jó, de egy Hibrid Lexus azért jobb. Illetve ott is megvan a regenerálás kiguruláskor meg fékezéskor, de a nagy táv sem gond. Nem beszélve arról hogy sokkal de sokkal kényelmesebb, prémiumabb.
De egy téli autópályázásnál főleg 130 és felette azért zabálná a töltöttséget nagyon gyorsan.
CactuS
Igen, részben ezért is adtam el kicsit többért mint amennyiért vettem másfél évvel és 11.000 kilométerrel korábban. De úgy gondolom most 2020-ban fog bezuhanni a nagy hatótávos Zoe-k ára. Több gyártó beszáll még több modellel, lejár a 3 év Renault garancia, volt rá akksi bérléses konstrukció is. Itt 3 év után kell elkezdeni műszakiztatni is. Szóval garantálható hogy most tudtam kiszállni a legjobban.
Ez is jogos, de bérleményben vagyunk és kb 7 hónap múlva költözünk, illetve tudtuk korábban is hogy nem maradunk itt csak amég gyűjtünk saját házra. Utána néztem még állami támogatás is lett volna 7 KW-os fali töltőre, de bérleménybe bármennyit rákölteni is sok.
Volt a kulcsán gomb, ami 5 percig elő fűtötte vagy melegben hűtötte a kocsit. Ha be volt dugva akkor azzal az árammal, ha nem akkor akksiból de mindig működött.
Programozható is, de nálunk változó a vállalkozás miatt minden napban van plusz / mínusz egy óra eltérés általában. illetve a fedélzetijén bármit állítani felér egy sötét középkori kínzással.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz FeRRaR1 #153193 üzenetére
4,5 kg, nem rossz.
Az én 15-ös OZ Superturismo GT-im 8,3 kilósak, szerintem ez sem mondható bóvlinak, de azért nem Ultraleggera.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Reggie0 #153184 üzenetére
Az azért kemény. Respect. '17-ben voltam Bázelben (kb 1100 km) de nem esett jól. Pedig a Subaru elég kényelmes. Mondjuk nyilván szokva vagy vele én nem.
Gergőke88: A Passat B6 tankja 70 literes volt de most az új Skoda TDI-é is 66 literes, azzal simán 1000km+ a hatótáv.
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- Analóg kapcsolós klaviatúrák triója a Razer fémjelzésével
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Napelem
- Nyár közepén jön az AOC 540 Hz-es gaming monitora
- Spórolós topik
- Prémiumot kér a TSMC a Tajvanon kívüli gyártásért
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- LEGO klub
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Videó stream letöltése
- További aktív témák...