-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
SzlobiG
félisten
válasz DeFranco #15250 üzenetére
A következőnél az lesz keményen lefogom húzni az embert az tuti. Ezt is letudtam volna, mert nem tudta, hogy a jobb oldala a lökösnek múltkor kapott és nem most. Töltünk papírt és megint fizet a biztosító.. Csak az volt bennem, hogy ennek már tökmind1 gyorsba egy 10-est adott azt pá.
-
válasz SzlobiG #15249 üzenetére
Legalább felvállalta h f@sz volt. Nekem anno ugyan ilyen szituban azt mondta aki utolért, hogy :"Éppen az irodagép szerviz kirakatát néztem, mert ide kell majd hoznom mivel tönkrement." De volt egy olyan szakszervezeti vezető is, aki csak annyit tudott mondani, hogy "Bocsánat, elbambultam." Aha, Szeged belvárosában
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
SzlobiG
félisten
válasz bitpork #15252 üzenetére
Én azt nem értem, hogy piros lámpánál álló helyzetben mi a fenének van sebességben az autó egyáltalán?? Ez számomra rejtély, talán jó nyomni a kuplungot vagy mi a fene? Talán így tanítják manapság az oktatók vagy mi?
Itt is elismerte hisz nem volt apelláta mondtam neki jöjjön utánam és megbeszéljük.
-
Skillet
addikt
válasz SzlobiG #15253 üzenetére
na azt én sem értem. a f@szért nem elég akkor szúrni az egyest, ha látja a sárgát...
lényeg: ezeknek a lába még a büdös életben nem látott lábpihentetőt. ismerem az ilyen fajtát, még autópályán is folyamatosan simogatja a kuplungot.
a másik a kirakott index, hogy ő majd egyszer, ki tudja mikor, ha végre zöld lesz, kanyarodni fog... a KANYARODÓ sávból. na vazeg. ha nem jelezné, biztos nem tudnám. amikor sárgát kap, értem, hogy indexel... úgy tudom, kötelező. de addig minek villogtatja a retinámba a sz@rját? még percekkel később is villog a szememaztán a parasztok még a kanyarodó főúton is indexelnek. sajnos több oka is lehet, a legvalószínűbb az, hogy nem tudják, hogy az kanyarodó főút. át is szoktak sokan rongyolni egyenesen, nem kis sebességgel. múltkor is majdnem lenullázott egy pojáca itt budafokon, a duna utcai aluljáró után. de a sebességéből már láttam, hogy kurv@ra nem fog megállni/kanyarodni. szóval a kanyarodó főutat elhagyva (egyenesen tovább haladva) meg tosznak indexelni. meg úgy eleve, bárhol, bármikor berántják a kormányt egy utcába, bevásárlóközpont parkolójában az egyik sorba, sávot váltanak... stb. ezekhez semelyikhez nem kell index, szerintük.
Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
-
Én speciel -a tanultaknak megfelelően- villogtatok pirosnál is Sőt, köpjetek le, de a féket is nyomom.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Rivaul
addikt
En is indexelek. En meg a sok gyokeret utalom aki sehol nem tud vagy az utolso pillanatba baxa ki... Viszont a sima talajon taposom izombol a feket formaktol kivagyok. A mai vackok raadasul az agyam kieegetik a feklampaval.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
-
EQMontoya
veterán
-
roberto211
őstag
válasz Skillet #15254 üzenetére
Jó nem tagadom en is szoktam kanyarodósavbol indexelni de magam miatt mert volt mar ra eset h nem tudta az ömber hogy bizony ez kanyarodósav ,aztan nyomta a gazt zoldnel egyenesen. Ezzel nagy eséllyel megtudod előzni hogy beled menjen.
Masik a foutas: En nem szoktam indexelni mikor például kanyarodik a főút mert ugye ez egyenesnek számít DE! Sok esetben biztonságosabb mert nem mindenki tudja hogy kanyarodó főút egyenesnek számít ugye es belvárosban vannak ilyen b@lfaszok bőven. Néha biztonságosabb. Észre lehet venni h ki miért indexel.
Indexvillogtatas persze h idegesítő de számomra az jobban felb@ssza az agyamat mikor a sötét úton a vaksi paraszt jön reflektorral, rossz esetben plusz ködlámpával. Oké jöjjön azzal ha nem lat de akkor legalab ha jönnek szembe akkor kapcsolná ki.
Legutóbbi index nélküli gyökér tegnap elott volt itt a 7esen.
Tanuló előttem volt átment a bal oldali kanyarodóba MOL kút fele. Zold van indulok, erre fel zarovonalon index nélkül atvag elem a tanuló.
Hat satuznom kellett rendesen.
Második pirosnal megkérdeztem az oktatót. Öreg alkesz lehetett valszeg.
Mondom te mi a f@sznak vagy mellette meg minek van alattad pedál hogy nezegessed? Hebegett habogott utána meg felhúzta az ablakot.
En oktatóm ilyenkor mikor hülyeséget akartam csinálni vagy fékezett vagy padlozott Sokat veszekedtunk egymással de azt elismerem h jó oktató volt mert ilyeneket egy kezemmel megtudom számolni hányszor csináltam lassan 1 év alatt. Kinevelte belőlem az úton való félelmet mikor először ültem kocsiba
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
-
Elemental
addikt
válasz DeFranco #15266 üzenetére
Nekem ez még sosem jutott eszembe Én csak akkor nyomom a féket, ha gurulna a kocsi, ha áll, akkor elengedem, de nem azért, hogy ne vakuzzam ki a mögöttem álló szemét, egyszerűen kényelemből. Minek fárasszam magam a taposással, ha áll? Automatánál persze más. Ott ha áll az autó, rányomok erősen a fékre, az megtartja a gépet, még a féklámpa is ég, olyan, mintha taposnám. Nem fogom mindig p-be tenni, mert szegényekkel mi lesz mögöttem.
-
-
-
AMD Power
titán
válasz roberto211 #15263 üzenetére
Én is szoktam itt indexelni ne aggódjál.
-
SzlobiG
félisten
-
Rivaul
addikt
válasz DeFranco #15266 üzenetére
Ésszel kell ülni az autóba. A féken van a lábam de nem taposom. Koccanásnál reflexből és az erő hatására is rálépsz (tapasztalat). Így nem egy falnak ütközik a mögötted jövő, finomabb lesz a kocc és kisebb a kár. Ha beléd rongyolnak akkor kva mind1. Ha taposod akkor is továbbvág csak még nagyobbat bax a nyakadra. Általában viszont koccanások vannak. Amúgy sem kell az előtted álló pjába állni és akkor nem vágnak neki 3 centiről.
roberto211
Itt nálunk is van egy két sávos ahol a belső kanyarodóba ha valaki kanyarodik akkor elvérzett. A külsőböl meg át kell jönni a belsőbe a kereszteződés után így az sem praktikus. Persze a sok paraszt csak áll és zöldnél teszi ki az indexet. Ezzel vagy lámpánként 20 autóst tesz nyomorékká[ Szerkesztve ]
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
trassher
addikt
Annyi kérdésem lenne hogy ha már álltok a féken a pirosnál miért nem elég a kézifék? Este nem égeti ki a mögöttetek álló retináját a fény, semmivel sem tart tovább kiengedni a kéziféket mint leszállni a fékről. Ha hátulról megtol egy szoci dög ki is lehet kötve az autó akkor sem ér semmit.
Redmi Note 7
-
DrDobos
őstag
Sziasztok!
Nem tudom jo helyen jarok-e, velemenyt szeretnek kerni regebbi kis golfokrol, hogy muzsikalnak 1.autom lenne, ezert gondoltam regebbire, hogy az ara se legyen olyan magas.
Esetleg szivesen varok +autokat, amik igy elso autonak megfeleloek lennenekSamsung Galaxy A55 5G
-
-
-v-
addikt
válasz trassher #15277 üzenetére
Fékes témához annyit, ha csinálok valamit a pirosnál (telefont nyomkodok, kesztyűtartóban keresgélek, táskában keresgélek, hifit buzerálom, gpst buzerálom etc.) akkor állok a féken, mert nem veszem észre ha csorog az autó és nekigurulok a másiknak .. én sok olyan helyen közlekedem ahol nem sík az út a pirosnál és csorogna az autó, ott is mindig féken kell állni. Amúgy meg az automata autósok mind állnak a féken szóval ne legyen már ez akkora para ... ha sík az út és nem csinálok semmit én is leszállok, simán mert úgy kényelmesebb.
-
-
Typhoon47
őstag
válasz Skillet #15254 üzenetére
Nekem is még anno ezt így oktatták, kanyarodó sávból is kellett indexelni, de nem szoktam. A féken meg muszáj állni, mert automata kocsikkal közlekedem, egyedül talán az A7-esnek van zavaróan rohadvány erős 3. féklámpája, egy full aftermarket megoldásnak kinéző ledcsík a hátsó szélvédőn..
"Education is important but big biceps are importanter"
-
trassher
addikt
Telefon buzerálás, elektromos rögzítő fék, micsoda úri huncutságok.
DeFranco: Miért is nem köszönné meg a kézifék? Ha belémcsattannak az lesz legkisebb gondom hogy mi lett a fékkel.
[ Szerkesztve ]
Redmi Note 7
-
Skillet
addikt
válasz Typhoon47 #15287 üzenetére
na igen, én sem szoktam indexelni kanyarodó sávban... de elvileg kellene, úgy lenne szabályos.
sok dolog megszokás kérdése. nappal a tompítottat pl nem szoktam felkapcsolni, csak autópályán (elvileg lakott területen kívül is kellene?). persze a helyzetjelzőt sem szoktam önmagában használni. van aki meg el sem indul tompított nélkül, automatikusan felkapcsolja.
haver amikor leparkol az autóval, mindig csak kéziféket húz. én előző autóimon csak sebességbe raktam, kéziféket nem húztam. mostanság mindkettőt megteszem.
legtöbb helyen, ahol az autó nem gurul, én is fel szoktam engedni a féket. nem fárasztom magam. talán balesetveszélyes, de ez van. ahol meg sokat kell nyomni a féket, van, hogy kéziféket húzok inkább.
a nagy figurákat amúgy imádom, akik mindenhol úgy közlekednek, mint ha mindig az lenne a főút, ahol ők mennek táblákat nézni, tudni felejtős.
csaj a mélygarázsban jön balról, majdnem belémszáll. arcára csapja a két kezét...!!! megijed... de szerencsére fékez is. betojok ezektől. rendesen meglepődik, hogy neki elsőbbséget kellene adjon.[ Szerkesztve ]
Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
-
-
Burt1793
veterán
válasz Skillet #15290 üzenetére
A tompított lakott területen kívül nem csak kötelező, de életet is menthet. Persze ha van nappali menetfényed, akkor nem szóltam (ehhez az is hozzátartozik, hogy pl egy hosszabb alagútban váltson az autó magától tompítottra, mivel nappal az ilyen kocsikon hátul nem világít a helyzetjelző).
Amikor a kanyarodó sávon vagy, lehet, hogy nem kötelező már indexelni, azaz kötelező haladási irányú utakon lehet, hogy nem kell, én csak akkor szoktam, ha sokan vannak az utakon, meg attól is függ, milyen a kereszteződés.
Nem olvastam most végig a topikot, de az álló lámpánál való fékezéshez annyit, hogy elvileg kötelező, illetve, hogy már a golfokban is van ilyen hold funkció az elektronikus automata kézifék mellett. Szóval az autó fékez magától állás közben, a féklámpa valszeg ég, a motor áll, üresben vagy. Ez így normális 2015-ben.[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz trassher #15289 üzenetére
Akkor húzz/ne húzz kéziféket. Én a féket nyomom. Ilyen a gusztusom.
Majd ha mindenki szögmérővel lövi be a fényszóróit, hogy ne vakítson el még fényes nappal is a kancsal szarja, ha nem a ködlámpát használja habiszti menetfénynek, ha leállítja a (bocs) dízel szarát a pirosnál, hogy ne kelljen szagolnom órákat mögötte, ha nem tesz be a megalight extra 200% turbot a matt szarába azért mert szerinte azzal jobban lát, miközben csak engem vakít vele, akkor beszélgethetünk arról, hogy mekkora környezeti ártalom a csomagtartóm szélén levő 5 db békebeli led izzó.
-
Rivaul
addikt
válasz DrDobos #15286 üzenetére
Mindenkinek van valami favoritja. Én a citroen saxo-kat ajánlom első autónak. Az 1.1-ek nagyon jó vételek. Kicsik, pörgősek, keveset esznek és nincs szétrúgva. Alkatrész is olcsó és maga az egész fenntarthatóság. Fél millába meg keveset futott korrekt vételek is akadna bőven.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
trassher
addikt
válasz DeFranco #15294 üzenetére
Ezekkel egyetértek de nem szállhatok ki minden ilyennél hogy feldugjam a valagába a kínai xenon trafóját lapjával. Könnyebb trafit venni és kiállítani az út mellé mint rendszeresen ellenőrizni például a világító berendezéseket. Továbbra is fenntartom hogy nem a gyorshajtás miatt van a legtöbb baleset csak ezt a legkönnyebb büntetni, dolgozni meg egyik rendőr sem szeret.
Redmi Note 7
-
Rivaul
addikt
válasz Richard! #15298 üzenetére
Igaz Bár én alapból benzinesbe gondolkodok mindig de az 1.5d állítólag a világból kimegy éhező üzemmódban is, és soha semmi baja nincs. Csak gyengus. Az 1.1 60 lovas már pörgetve tud a kis kasznival "sportosabb" lenni.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!