-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
#89309696
törölt tag
válasz MasterMark #149852 üzenetére
Wandlerben, lock up. Érzetre nincs benne, kora alapján is gyanús.
-
Qru
MODERÁTOR
-
#89309696
törölt tag
válasz MasterMark #149856 üzenetére
Az olaj valószínű még gyári. Az autó állapotát elnézve magyaros felhasználása volt. Nem ránt mindig és nem éreztem csúszni se, úgyhogy még olajnak tűnik csak, de majd csere után kiderül. Lehet a mennyiséggel is gond van, ennyi idő alatt ha esetleg szivárgott. Csak akkor bukik a megmérem módszer is.
[ Szerkesztve ]
-
MasterMark
titán
válasz #89309696 #149859 üzenetére
Van nívója a váltóolajnak? Illetve ha van szűrője akkor azt se felejtsd el cserélni.
Meg olyan gond lehet, hogy az új olaj felold szennyeződéseket ami eltömíti a dolgokat, de ez majd kiderül.
Amúgy pontosan hol ránt? Amikor rázár a kuplung a fokozatra?
Qru: Majd felrakva csinálj azért képet, vagy valami.
Switch Tax
-
rbalint88
addikt
válasz #89309696 #149859 üzenetére
3,5liter váltóolaj megy bele és 160ezres csereperiódusa van. 8000-ből le lehet cserélni és marad tartalék is
kíváncsiságból ránéztem, hogy a céges hunyadiba milyen motorolajat kellene tölteni.
0W40 lenne az optimális, de "jó bele" az 5W30 is. legközelebb biztosan 0W40-et rakatok bele, toyotaknál is gondot okozott a "lehet bele rakni 5W30-at is", a nullás olajjal nem volt bajuk, az 5W-stől meg szétkoptak. inkább szeretném ezt megelőzni... -
#89309696
törölt tag
válasz MasterMark #149861 üzenetére
Át van húzva D-be utána vár 1 másodpercet, ez szerintem normális, megvárja nem-e akarok mást csinálni. És akkor hallani, hogy beindul a wandler és akkor rántja meg a kocsit, nem durván, de érezni. Ugyanígy R-nél is. Féken állok végig. Váltások közben csak picit bólint, rántani nem ránt, de nem mindig bólint. De ez lehet normális, elvégre nem Mercedes.
Az olajcsere mindenképp ráfér. Kosztól nem tartok, az olaj oldóképessége annyira lassú és finom mindent magában tart, Ladás csoportok ódákat tudnak erről zengeni. A brigéciolt meg a mosó szarokat kell kerülni messze, annak mániája leszedni azt a koszt is amit nem kell.[ Szerkesztve ]
-
MasterMark
titán
válasz #89309696 #149863 üzenetére
A wandler csak akkor gyorsul fel ha gázt adsz. Ha nem adsz gázt, de behúzód D-be akkor nem ránt? A fordulat ilyenkor kicsit leesik, mert visszafogja a váltó a motort.
Az olajnál meg pont a hordott anyag a gázos, mert ugye ez vezérli a szelepeket amivel a váltást végzi. Ugyebár ott kis vékony járatok vannak.
szerk.: Ja látom a féken állsz. Ha engedi azt próbáld meg, hogy fék nélkül húzod be D-be, akkor is ránt?
Mondjuk álló autónál hogy érted a rántást?
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
rbalint88
addikt
válasz MasterMark #149864 üzenetére
Amikor felepul az olajnyomas a valtoban es megfesziti a hajtaslancot, ettol erzel egy lokest/rantast az auton, amit meg enged a futomu allo helyben.
Szerintem meg a regi valtok se engedik fek nelkul sebessegbe huzni.
Ja varj, N-bol D-be es forditva engedi, P-bol nem tudod kivenni es R-be nem lehet rakni fek nelkul. Reg volt mar automatam[ Szerkesztve ]
-
MasterMark
titán
válasz rbalint88 #149865 üzenetére
Persze, de az a fajta befeszülés az normális.
A Subaru simán engedi D-be húzni fék nélkül, pedig nem régi. (De már nem tudom mi számít réginek.)
szerk.: Vagy R-be is, N-be is bárhova igazából.
Amit korlátoz az az, hogy D vagy R-ben nem engedi beindítani a motort. Illetve P és N-ben kb. 4500-nál tilt a motor.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
#89309696
törölt tag
válasz MasterMark #149864 üzenetére
Majd megnézem fék nélkül. Lehet csak ekkora kottyanása van az egész hajtásláncnak és azt érezni, felfüggesztés, féknyereg, motortartó bak minden enged pár milimétert ami egy ilyen szédítően vaskos kasznit könnyen meglök.
[ Szerkesztve ]
-
sutszi
veterán
Ma délután elmostam a nyári gumikat. Szép tiszták lettek. Kaptak ápolót is oldalra... Minden szép és jó lenne... Ha forgatás közben nem erre bukkanok:
Ez a kis sz@r volt benne. A képen látható, hogy görbül a vége. Kb a görbületig volt benne. Nagyjából 3 mm.
Ezt kell javíttatni? Vagy nem foglalkozós?
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
sutszi
veterán
Felnin van. Másik oldalt nézni nem tudok.
molnarpeter : Ahogy nézegettem elsőre nem ereszt... De a fújást kipróbálom holnap.
Köszi.
[ Szerkesztve ]
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
molnarpeter
nagyúr
válasz rbalint88 #149862 üzenetére
0W40 sűrűbb, mint az 5W30, nem? Mivel koreai, megnézném a későbbi leírásokat is, maradt-e ugyanaz az előírás azonos motorkódhoz, vagy változott. Valamilyen módosítást hallottam korábban e téren, illetve láttam is, hogy egyik évjáratban emezt írja a szervizkönyv, másikban már amazt
-
sutszi
veterán
válasz molnarpeter #149873 üzenetére
Az a bosszantó, hogy holnap délután akartam levinni vidékre téli álmot aludni... Aztán ez most nem jött túl jól... Meg hát új gumi májusban vettem...és némileg bosszús vagyok.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
rbalint88
addikt
válasz molnarpeter #149872 üzenetére
Bocs, tenyleg, toyonal 0W20 volt, kevertem a viszkozitast mar... 2. Black friday jon a heten, kicsit mar faradt vagyok
-
molnarpeter
nagyúr
válasz MasterMark #149878 üzenetére
Otthon gépek belsőit szoktuk foltozni, sima fehér kréta vagy alkoholos filc is működik A gumisoknak zsírkréta van, "gumijelölő kréta" néven megtalálod.
-
veterán
válasz MasterMark #149878 üzenetére
Én szépen kértem egy gumistól, adott.
-
fant0mi
addikt
válasz MasterMark #149878 üzenetére
Ez egy kemenyebb, csuszosabb zsirkreta, nem olyan mint amivel ovodaban rajzoltunk.
Egyebkent en a gumistol elkertem azt a 3 centis darabot, amivel eppen rajzolt. Odaadta. :) -
tboldi
nagyúr
Uncsitesóm J Astrája: [link]
Másfél hete már eljátszotta ugyanezt, nesze neked német minőség!
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Reggie0 #149883 üzenetére
Arra járt Pataky Attila.
(#149884) molnarpeter: Nem tudom, hogy lemerült-e, és szerintem hiába is kérdezném tőle, úgy sem tudna válaszolni, neki csak egyszerű közlekedőedény az autó. De talán annyira nem, tekintve, hogy napi ingázásra van használva (Móvár-Kittsee).
Biztos van gari még, 5-6 hónapja vette. Mondjuk tesztautó volt, de gondolom, a vásárlástól indul az az X év, nem az első forgalomba helyezéstől.
Pont most nem működik a JSZP, megnézném, hogy pontosan mikori gyártású.[ Szerkesztve ]
-
grizlisandor
addikt
válasz gzbotii #149846 üzenetére
Jövök ki a benzinkútról, 2 sáv van, nézem a belsőben jön egy F Astra, sorolok a külső sávba. Mire besoroltam, a külső sávban a seggemben volt és nyomja a dudát az idióta nő, mondom magamba anyukám te meg, hogy kerültél a külső sávba? Visszament a belső sávba, utána kiment a szélső sávba, előttem ment 100 métert, utána behúzódott a belső sávban és úgy ment végig.
Más:
Mára kaptam időpontot a Látni és látszani[link] vizsgálatra, meg kérek egy fényszőrő beállítást. -
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #149861 üzenetére
Ok lesz majd kép. 15 nap alatt jött meg, látom a Posta sokat fejlődött. Csak kár, hogy visszafelé.
#nincsbennetarcsi
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz grizlisandor #149886 üzenetére
Ebben mi a trükk, vagyis az akció? (Lehet elnéztem, aludtam vagy 4 órát és már 3. hete nem kávézom).
tboldi: Akku lesz az szerintem is, a merülő akku elég szépen be tud hülyíteni minden rendszert.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
EQMontoya
veterán
Ezt a hajtásláncot kérem egy Lexus IS-be!
Same rules apply!
-
gzbotii
veterán
válasz tboldi #149885 üzenetére
Kittsee? Oda jártunk shoppingolni a tavasszal, amikor voltuk Pozsony+Győrben+Hármashatár.
Vicces, hogy az ott shoppingolók és az eladók jelentős többsége tót, de még a faluban is lassan többségben vannakWhen every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
veterán
válasz Tsebacsi #149894 üzenetére
A nagyobb baj, hogy 200-nál letilt (Vmax limit). :/
(#149896) EQMontoya
4,5 hónap / 10 k km PHEV tapasztalattal kezd kikristályosodni a fejemben, hogy mi nem tetszik a PHEV-ekben (a Volvoból indulok ki, de szvsz ez általános):
- Jobb érzés városban villannyal menni, ezért ott nem indítod el a belsőégésűt; így hiába szeretnél egy 6 sec-es 0-100-at nyomni, nem fogsz, mert nem padlózod le hidegen.
- Lendületes autópályán nincs ott a 285 ló / 640 Nm, mert az elektromos rész 155-nél kiszáll a buliból, marad a belsőégésű, aminek ilyenkor is cipelnie kell a plusz 200-300 kilós villanyos részt, ergo lassabb lesz egy sima 200 lovas vasnál.Pozitív: Városon kívül, 160-ig jó a dinamikád. Városban is kellemesen mozog csak villannyal, de nem kell vele emberkedni.
Arra nagyon kíváncsi vagyok, miként mozog egy Tesla lendületes autópályán.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz CactuS #149890 üzenetére
Le tudtam kérdezni, elvileg 2019-es gyártású az autó, március végén került először forgalomba, az unokatesóm meg május elején vette át 532 km-rel.
Nem kizárt, hogy tényleg az aksi a ludas, de az autó korából kiindulva nem erre gyanakodnék elsősorban. Pláne, hogy nem is nagyon állt egy helyben sokáig.
Másfél hete csinálta először, akkor (is, meg most is) tréler vitte az itteni márkaszervizhez. Ezek szerint nem sikerült megtalálni és elhárítani a problémát.Egyébként B14NET, ha valakit érdekel.
[ Szerkesztve ]