-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz Tsebacsi #149752 üzenetére
Tenyleg jo, a csaladban aki nem tudott rola, az nem mondta meg hol volt fujva. Szin es szemcse meret is patent, viszont picit narancsos lett, bizonyos szogbol latni. A lakatos munka az kivalo, nem is vartam mast toluk. Olcsobb is lett mint elsore mondta, 120-bol megallt a sztori.
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
Legelső tevékenységem az új kocsiban az lesz, hogy bekerül egy mélyláda. Eddig azért volt még a rádió is kivéve, mert én nem tudom halkan hallgatni a zenét. Csak így tudtam megvédeni magam. Most viszont már nem fogom. Aztán csak úgy recseg majd az igazi klubzene, éljen a Club Helka és a Rise FM! 2008!!!
#KÉTEZERNYOLC -
brumi1024
veterán
válasz molnarpeter #149746 üzenetére
[link] Az első a normál (már autóban, gyújtás ráadás), a második a köszönőfény.
-
#89309696
törölt tag
válasz tboldi #149757 üzenetére
Inkább ne akard tudni hogyan néztem ki 18 évesen furrynek öltözve, nyakörvet meg pórázt hordva tombolva a Helkában, Honey-ban, Révfülöpön az Ibolyában, meg gördeszkán csapatva Füred utcáin, mikor éjjel üvöltöttünk a teliholdra falkában. Az kegyetlen egy 4 év volt amíg oda jártam suliba. Hát igen, az a korszak mikor az ember magára tetováltatott kutyamancs nyomokat, meg Scooby-Doo-t is. Istenem, de k#rva jó volt. Csak az ember felnő és a társadalmi normák megfojtják.
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz focvis #149761 üzenetére
Már csak arra leszek kíváncsi, hogy hova teszik majd azt a sok P+R parkolót és miből fejlesztik a BKV parkját. Ja, gondolom az nem számít, csak a sarc a lényeg, még egy bőr az autósoktól.
Egyébként amíg műanyaggal, gumival fűt a fél peremvidék Budapest körül, addig ez nem sokat fog jelenteni.
Fehér Farkas: Lemaradtam, mégis megy az 1.4 táltos?
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
veterán
válasz CactuS #149763 üzenetére
Abból a szempontból támogatom, hogy a bővebb belvárosban nem lehet már közlekedni, se parkolni.
És előre elnézést kérek az érintettektől, de részemről kívánatosnak tartom, hogy a nem budapesti lakosok fizessenek a behajtásért; ők nem itt fizetnek adót*, de használják a közlekedési infrastruktúrát. Ők amúgy sem helyi szavazók, ami kevésbé fáj a helyi politikusoknak.* Például gépjármű és önkormányzati adót; utóbbi nekem évi 76 ezerbe fáj, ebből 56 ezret a nem fizető parkolási zónában lévő garázsom után fizetek.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Hali!
Új vagyok itt, egy kérdéssel kezdeném.
Tegyük fel hogy veszek egy 350z-t. Ha megyek vele pályanapra, az milyen költségekkel jár?
Kell gondolom pár tank benzin, 1 garnitúra gumi, esetleg egy garnitúra fékbetét. Pályára belépésnek is van díja gondolom.
Szerintetek milyen összegből jön ki?
Szerk:
Insurán nyomattam kalkulációt kötelező biztosításra. Nem néztem meg részletesen az ajánlatok között a különbséget, de 140k-t 400k-ig terjednek. :D Vajon mennyi a reális?[ Szerkesztve ]
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
nagyúr
válasz Oppenheimer #149766 üzenetére
Netrisken szoktam kalkulálni, megadod azt a 12 oldal kitöltendő adatot () és Ft-ra megmondja mennyi lesz a bizti. Azt a legolcsóbbat szoktam választani kötelezőből, ami nem a KÖBE.
Pályanapról zolynet-nél érdeklődj, Ő szokott viszonylag rendszeresen járni (vagyis régebben járt a civiccel). Fék, gumi azért fogyogat ilyenkor rendesen, meg nem árt ha patent állapotban van a gép, hogy ne ott pukkadjon el valami a pálya közepén
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
-
dj79
senior tag
válasz focvis #149765 üzenetére
Az ötlet jó lenne, de ilyen alapon a budapestieknek más nagyvárosokban szintén kellene fizetni?
A dugódíj viszont itt semmit nem fog segíteni. Mi is a cél a pénzbeszedésen kívül?
Akkor lenne értelme, ha a forgalmi bemutatásával, környezetvédelmi osztály alapján lenne meghatározva és ezen felül lenne benne egy bizonyos sávos szorzó, teljesítménytől függően. Például 0-100LE 1x, 101-150LE 1,15X, 151-200LE 1,5X, 201-LE 2X. A helyiek lakcímkártya felmutatásával 50 százalék kedvezményre jogosultak.Más: mikor Londonba mentünk, a dugódíj egy napra bőven megfizethető volt (<10GBP), na de a parkolás a zónán belül az nem volt egyszerű összeg, mondhatni elvette a kedvünket (40GPB volt egy napra). Nyilván vannak olcsóbb parkolók is, de négyünknek az oyster card kb ugyanennyibe került volna. Nyilván más a matek, ha egy-két ember ül a kocsiban, ott jobban kiadja a tömegközlekedés.
-
sutszi
veterán
Az ötlet jó lenne, de ilyen alapon a budapestieknek más nagyvárosokban szintén kellene fizetni?
Lehet tévedek. De szerintem elég kicsi azoknak az embereknek a halmaza akik BP-ről ingáznak más nagyvárosba nap szinten...A jelenlegi tény az, hogy 7.30-10 és 15.00-18.00 között nem éri meg kocsiba ülni...
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
dj79
senior tag
válasz sutszi #149770 üzenetére
Ha kevesebb a bp-ről más nagyvárosba ingázó, akkor kevesebb az infrastruktúra használat, tehát arányos a dolog.
Hidd el, itt sem egyszerű az élet. Teljesen lehal a közlekedés az ipari park irányában, rengeteg ember érkezik más helyekről, csak itt cserébe tömközzel nem egyszerű megoldani a dolgot.
Akkor csavarjunk egyet a dolgon: elmész a Balatonra, ahol kitalálják, hogy mivel nem helyi, hanem mondjuk budapesti lakos vagy, Neked háromszor annyi a parkolás, mert használod az infrastruktúrát, de nem fizetsz oda semmilyen ingatlanadót, súlyadót etc. Az elv ugyanaz. Mekkora országos anyázás lenne országos szinten?
[ Szerkesztve ]
-
sutszi
veterán
Szerintem van különbség abban hogy egy adott személy minden nap végig megy ugyanazon az útvonalon oda-vissza. Közben pedig parkol valahol... És abban, hogy valaki 1 hétre lemegy a Balatonra, amiből kb az első és utolsó nap számít. Mert akkor megy le, meg akkor jön vissza... Az 1 hét alatt 1 út... miközben az ingázó esetében 7 oda-visszát nyomott le.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
dj79
senior tag
válasz sutszi #149772 üzenetére
Igen, de az ingázóhoz hasonlóan a budapesti lakos is lenyomja minden reggel és délután a belvárosi turnét, tehát ugyanúgy részt vesz a forgalomban, ezáltal növeli a forgalmat és a légszennyezést. Itt focvis gondolata arra irányult, hogy a helyiek ne fizessenek, hiszen éppen tesznek eleget a közösbe. Más városokban ugyanúgy a helyi lakosok állják a cehhet, akkor az outsider ugyanúgy beszállhatna a gondolatmenete alapján, nem?
A lakhelyemen is vannak fizetős parkolók, viszont aki kiváltja a helyi kártyát (egy évre 5000), az ingyenesen használhatja ezeket. Pont most volt szó a fizetős terület kibővítéséről, mert a helyi lakosok számához képest elég nagy arányú "idegen" munkavállaló jár be kocsival a városba illetve a központba.
-
nagyúr
válasz focvis #149765 üzenetére
Ez a képlet nagyon nem egyszerű, mert én például hiába vagyok vidéki, és ingázok nap-mint-nap, de a befizetett adómból támogatom a Budapesti tömegközlekedést, pedig nagyon ritkán használom, akkor pedig a nem olcsó menetjegyet veszem. Ezzel az erővel felmerülhet, hogy a Jászapátiban lakó, BP-re nem járó helyi lakos adójából miért támogatják a BKK-t?
De amúgy a felhozott balatoni példa is jó...
A dugódíjjal az a problémám, hogy nem fog megoldást jelenteni. Aki 400 forint feletti benzinárnál ingázik, azt nem fogja meghatni még 5000 forint.
Saját példával élve végigpróbáltam a lehetőségeket, és nem azért maradtam az autónál, mert derogál a tömegközlekedés, hanem azért, mert túl sok kompromisszumot követel meg. Én például előbb érek be- és haza autóval, mint tömegközlekedéssel. Egy hónapig próbáltam a MÁV + BKK párost, és háromszor késtem el, pedig az alaphang az, hogy 25-35 perccel munkaidő kezdete előtt beérek. A MÁV + bicikli esetén egyébként cirka 2x így is elkéstem volna, de azt ráadásul rossz idő esetén nem szívesen vállalnám be. Ehhez még hozzájön a tömegnyomor, a reggeli vonatozás heringkonzerv esete. Az Autó + P+R esetével az a problémám, hogy nagyjából 8 - 8.30 körül a kelenföldi P+R már megtelik, a környéken letámasztani az autót nem annyira egyszerű eset. Ha valami tömegközlekedési-stratégiai pont körül, nem fizető részen támasztanám le az autót, akkor kereshetem a parkolóhelyeket. A Fehérvári út környékén látom, hogy sokan ezt a megoldást választják, például. De ez megint az az eset, hogy akkor már bejött a városba autóval az ember.
Ezekhez képest az autóval bejönni a munkahelyre relatíve fájdalommentes, főleg, hogy van céges parkoló. Van benne dugóban állás, ám ráfordított idő terén nem sokkal rosszabb (kolléganőm hasonló 45-60 perc alatt ér be Óbudáról tömegközlekedéssel, mint én vidékről, cirka 36km-es távolságból). Költségek terén függően attól, hogy számolunk, havi plusz 10-18 ezer forint jött ki. A vonatokon és BKK buszokon táskával a hátukon tömörülő, olykor kihangosított telefonnal zenét hallgató iskolásokkal, meg a kulturált viselkedés alapszabályait sem ismerő utastársakkal való verbális harc avagy ezen egyedek megtűrése nélkül. (Megj.: igen, a bunkó sofőrökkel való hasonló harcot nem felejtem el a másik oldalon). A kényelem terén pedig ég és föld a különbség, a nyáron hőség, télen fagyos belterű járművek, illetve a szabad ég alatt való várakozás élményéről nem is szólva.
Hozzáteszem, hogy ehhez az egész problémához az is kell, hogy az ország durván főváros-orientált, ami a fizetések terén is meglátszik. Ugyanabba a munkakörbe Székesfehérváron fele annyit fizettek volna, mint Budapesten. A különféle kényelmetlenségek ellenére eléggé egyértelmű, hogy ilyenkor reggel merre indulna el az ember...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz focvis #149765 üzenetére
Jelenleg is fővárosi a lakcímem, fővárosba bejelentett autóm van, ugyanakkor a bölcsihez nem kérhetek egy 15 perces parkolókártyát, mert másik kerületi a lakcímem... Eddig se és most se támogatom ezt, mert ebben a formában ez csak pénzbeszedés, semmi más. Szerinted a fővárosban lakók nem fognak fizetni? H a kint kerületekben laksz és mész a belvárosba, akkor ugyanúgy pengetni kell majd, efelől ne legyenek kétségeid. Ebben a formában azok fognak ezzel szívni, akik pont a zóna határán vannak. Lévén, egy nyamvadt parkolót nem alakítottak ki, így mindenki ott teszi majd le a gépsárkányt ahol lehet - mondjuk félig más kapubeállójában .
A BKV eddig is rogyásig volt, de jó is lesz, ha rászabadul majd az autós társadalom a tömegközlekedésre. Ha lenne kulturált tömegközlekedés a fővárosban, akkor én is azzal jártam volt az elmúlt ~10 évben, de tudod kinek van kedve a 60 fokos HÉV kabinban aszalódni...
sutszi: a parkolásért fizet a nem kerületi lakos, szóval ez a része már sarcolva van...
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
sutszi
veterán
Pár dolgot összemosol... Szedjük már külön a dolgokat, mert ez így zagyvaság.
Az ingázó nem ide fizet adót, csak bejön használja az infrastruktúrát, annyit mint a helyi lakos. De jóval kevesebbet tesz bele pénzügyileg is.
A helyi lakos ide fizet, használja...
A helyi lakos nem növeli a forgalmat. Ő a standard alapvonal, hiszen neki ott kell élni az életét... Focvis gondolatmenete jó. A helyiek ne fizessenek pluszban még azon felül amit amúgy is fizetnek...
DE erre a te reakciód az, hogy akkor fizessen a BP is ha máshová megy. A különbség annyi, hogy míg az ingázó jobban lehasználja a BP infrastruktúrát 1 hét alatt mint a BP-i lakos (maradva a te példádnál) Balaton bármely részét... 1 év alatt... Ezt a különbséget érzed azért?CactuS Ok. Parkolást vegyük ki belőle... Bár ott nem a fizetés hanem a hely a legnagyobb probléma.
[ Szerkesztve ]
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
válasz CactuS #149775 üzenetére
nyugi, most nincs benne 60 fok
én mikor felmegyek tovább képzésekre, akkor tömegközlekedéssel szoktam ingázni, pedig autóval megyek fel[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
veterán
Szvsz a környezetvédelmi norma alapján fogják sávozni; esetleg dízel dupla. (szeretem a dízelt, de tényleg ótvar büdös tud lenni egy belvárosban)
Balaton: Vezessék be, aztán utána leengedhetik a vizet is a tóból. Az odalátogatók vagy a nyaralójuk után fizetnek építméyadót (pl. én); vagy idegenforgalmi adót a szálláshely után; esetleg strandbelépőt. A Bp-re ingázók ilyesmit nem.
(#149775) CactuS
Nekem sincs ingyenes parkolásom a kerületben, mert a fizetős zónán kívül lakom. Nálunk ráadásul este 8-ig kell fizetni a belsőbb részen (XII.); és így is vadászni kell a parkolóhelyeket.(#149774) Cifu
(Túl hosszú hsz-t írtál, majd később elolvasom, most mennem kell.)
Tuti, hogy nem 5000 Ft/év lesz. Reálisabb az 1000/nap.[ Szerkesztve ]
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz sutszi #149776 üzenetére
Valami félreértetek, de nagyon. Ez nem a helyi lakos igényeit kielégítő sarc, ez nem azért lesz, hogy a fővárosi lakosok mentesüljenek a szemét ingázóktól. Az autómentes belváros mindenkire vonatkozik, aki mondjuk a XXII.-ben lakik és megy befelé az V. kerületbe, az is ugyanúgy fog fizetni. Ahogy szmogriadó esetén sem tettek különbséget a lakcím alapján és ahogy az M0 körgyűrűt fizetőssé tették (már ahol tudták...).
kisza25: ja, lehet sznob vagyok, de a pisa és sz*rszagot sem bírom. Az meg egyre jobban jelen lesz, ahogy az alkesz csövesek behúzódnak a vagonokba melegedni.
Ja igen, a másik apróság, amivel gondolom nem számoltak, hogy a dugódíj után a kinti kerületek, körutak, M0 még jobban élhetetlen lesz, mert átterelődik a forgalom arra, mivel a tömegközlekedés jelen állapotában nem alternatíva.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
nagyúr
válasz focvis #149778 üzenetére
Mert aki ide ingázik, annak a munkáltatója nem Budapesten fizeti be az adóit? Segítek: de, Budapestre fizeti be.
Ha nem lennének az ingázók, akkor a budapesti cégek jó része a munkaerőhiány miatt bezárhatna vagy elköltözhetne. Avagy az ingázó munkavállalóknak kellene Budapestre költözni (úgy jó fél millió embernek, pluszba). Hej, de jó lenne az Budapestnek...
Mondom: nagyon durván leegyszerűsíted a problémát...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz focvis #149778 üzenetére
Tuti, hogy nem 5000 Ft/év lesz. Reálisabb az 1000/nap.
A felmerült tervezetben 5000 Ft / hó volt korábban, megint ezt lengették be. Erre mondtam, hogy aki 400 forintos benzinár mellett mondjuk havi 30 ezret kifizet üzemanyagra, az ki fogja a plusz 5000 forintot is a dugódíjra. Emiatt mondom, hogy az autóval ingázókra pont nem lesz drasztikus hatással a dugódíj...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
gzbotii
veterán
válasz CactuS #149779 üzenetére
"ja, lehet sznob vagyok, de a pisa és sz*rszagot sem bírom. Az meg egyre jobban jelen lesz, ahogy az alkesz csövesek behúzódnak a vagonokba melegedni. "
+ordítozó drogos pannon indiánok[ Szerkesztve ]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
CactuS
Arcképgyáros
+1.
gzbotii: Ja, az meg a másik, a kis kínai boombox zenevonattal... Reggel pont belefutottam egy ilyenbe, egy levedlett, 2000 körüli S mercivel végig rongyolt a dugón a szembe sávba, ráhúzva a kormányt a sorban állókra, amikor jöttek szemből, majd az M0 még át nem adott szakaszán a terelést megkerülve beelőzött pár autót... A poén, hogy Budafoknál utolértem egy másik útvonalon, akkor szemügyre tudtam venni ezt a tehetséges pilótát. Hát, hogy fogalmazzak, jól képzeltem el, hogy kik ülnek benne...
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
sutszi
veterán
válasz Pttypang #149782 üzenetére
Jézus, ereje... Most szálltam ki. Innen 2 lépés, hogy legyünk hálásak az ingázóknak... Nem vagyok hajlandó ilyen beszélgetésbe belemenni...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------Más téma: Tegnap Vácin belső sávban!! záróvonal mellett balra indexel az előttem közlekedő, majd sávot vált jobbra...
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
dj79
senior tag
válasz sutszi #149776 üzenetére
Ahogy előttem leírták, az ingázó után is bőven kerül a közösbe, nem is kevés.
Az én reakcióm erre az volt, hogy ennyi erővel a budapesti/debreceni/etc máshol ugyanúgy külön, hátrányosabb bánásmódban részesülhetne egy balatoni parkolóban a helyiekhez képest, erre hoztam a példát, hiszen a helyi lakók illetve nyaraló / büfé / étteremtulajdonosok többet tesznek bele a közösbe, a "túristának" abból van arra lehetősége, hogy pl a tökeit ingyenesen a boglári Platán strandon áztassa a vízben, utána a megivott sört a szépen felújított ingyenes vizesblokkban kidobja magából... Az idegenforgalmi adót most ne számoljuk ide.
Ha egy napra megy le, akkor csak egyszer fizet egy kicsivel több parkolódíjat, ha többször, akkor többször. -
CactuS
Arcképgyáros
válasz sutszi #149787 üzenetére
A cég ahol dolgozom budapesti székhelyű, több száz autóra fizet adót budapestnek úgy, hogy nem is Budapesten járnak az autóink, szóval ja, szerintem se kéne belemenni...
rbalint88: Aú, ez gonosz volt.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
sutszi
veterán
válasz CactuS #149791 üzenetére
Te is tudod, hogy ez nem ilyen egyszerű.... parttalan vita, mert felsorolhatnánk még sok tényezőt. Ráadásul a saját példádból húzni egy általánosítást... ez sem túl okés.
[ Szerkesztve ]
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
dj79
senior tag
-
Új hozzászólás Aktív témák
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Politika
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Vírusirtó topic
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- EA Play - Napokon belül elérhető lesz a Star Wars Jedi: Survivor
- CURVE - "All your cards in one." Minden bankkártyád egyben.
- Fujifilm X
- Nők, nőügyek (18+)
- Lenovo Y50-70 notebook – játssz velem!
- További aktív témák...
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- ArenaRacer Craftsman Gamer szék
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt