-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
strike-force
őstag
válasz Sick Boy #1146 üzenetére
ez a kép fake, a renault honlapján sem találtam a vel satis kombiról semmit, egyébkéntis ebben a szegmensben nem sok értelme lenne a Renaultnak kombit indítani, mert minimális lenne csak a részesedésük a németek mellett és az egyterűek mellett.
sőt! a saját Espace-üknek csinálnának ezzel konkurenciát!!!!!R7-5800X / 32GB / RTX3070 / POCO_F3 (8/256) / i12 64GB - Just realize it!
-
Integra
titán
válasz strike-force #1152 üzenetére
mert nem létezik
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Sick Boy
őstag
válasz strike-force #1152 üzenetére
tudod, mit?
én is gondoltam ilyenekre... de komolyan!Powered By Poppy... | Buksi, Apa kiszökött!!!
-
strike-force
őstag
válasz Sick Boy #1134 üzenetére
a renault dízelekhez meg csak annyit, hogy a 3000es v6ost as isuzu-tól veszik, csakugy mint a saab, meg az opel. egyébként csinálják már ennek a motornak is a második generációs common-rail verzióját 200+LE , 400+Nm.
a 2.2 dci viszont egy zsírfasza motor. 150le,320nm, huz , mint barom.R7-5800X / 32GB / RTX3070 / POCO_F3 (8/256) / i12 64GB - Just realize it!
-
strike-force
őstag
hát akkor már leírom én is hogy nekem most mi a szivem csücske.
Dodge RAM Power Wagon / 4x4
itt egy kép
Bővebben: link
csak 40.000 USD
viszont a lényeg, ami hajtja:
Bővebben: link
5.9-litre Cummins® Turbo Diesel I-6
Net Power - hp 325
Net Torque - N•m 827
ezzel elhúznám a fél lakótelepet! fogyasztása sem olyan vészes, vegyesben olyan 12 liter. ejj ha egyszer sok pézem leszR7-5800X / 32GB / RTX3070 / POCO_F3 (8/256) / i12 64GB - Just realize it!
-
_Volkovy_
nagyúr
válasz strike-force #1157 üzenetére
827Nm
-
a_tesz
Korrektor
válasz _Volkovy_ #1158 üzenetére
remek. csak 1.) ez nem dodge/chrysler fejlesztés, hanem külső bedolgozóé. 2.) 6literes dízeltől 827Nm nem egy szenzáció. ha a 3l-es dízel bömbi kb 580 Nm-t tud, akko elvileg mennyit is kéne tunni ennek a csudadízelnek?
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz Integra #1140 üzenetére
lehet, h csak 2. lenne, azért az 1. hely nem olyan bizonytalan...talán bár vezetni még imprezát se volt szerencsém, azért a hangélmény nem egészen ugyanaz, mint S2000-nél. azt aláírom, hogy a Honda is meg tudja borzolni az utolsó szőrszálat a hátadon, de amikor egyszer egy STi Impreza-t egy lámpától láttam kilőni: egyes, padló, szabályzás, kuplung, láng a pufóból, kettes, szabályzás, megint láng, kuplung, láng, hármas... hát mit ne mondjak, ezt az élményt utolérni, nem kis szívómotor kéne...
picit már beálltam, így azért meglehetősen nehéz értelmes mondatokat írni...
[Szerkesztve]スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
strike-force
őstag
1.) én nem is mondtam, hogy az, sőt direkt odaírtam, hogy Cummins dízel. a mai világban ez egyébként sem meglepő, hogy valaki külső cégtől vesz motort, egyszerűbb így megoldnai, mint egy saját fejlesztésbe kezdeni. kevesebb zsozsó.
2.) rossz a gondolatmeneted, mert ez nem a szó szoros értelmében vett személyautó dizel, amit simán lehet 70+Le/liter felé tolni, hanem teherautó és inkább a strapabíróságra lett kitalálva. mondom ezt már csak azért is, mert ez a motor 3200 körül leszabályoz (más nyomatékkarakterisztika, más teljesítmény görbe) míg egy személyautóban lehet ''pörgetni'' 4200-4500ig. más kérdés, hogy a legtöbb dizel kocsi 4000nél adja le a csúcsteljesítményt. gondolj csak bele a kamionokban is 13-16 literes motorok vannak és egyik se nagyon tud többet 600 LE-nél, viszont van 2000+Nm nyomaték (pl. daf 16liter 580le(1900rpm)/2700Nm(1100-1300rpm))
Azt már meg sem merem jegyezni, hogy az általad említett BMW motorban 2 azaz kettő darab turbófeltöltő van, így akár könnyen a 100LE/litert is el lehet vele érni.R7-5800X / 32GB / RTX3070 / POCO_F3 (8/256) / i12 64GB - Just realize it!
-
Integra
titán
persze, óriási különbség van a szívó és a turbós autók vezetési stílusa és viselkedése között.
számomra a szívó motorok sokkal közelebb állnak, mert én lóerőből/fordulatszámból vezetek, és mert sokkal jobban reagálnak és kiszámíthatóbbak, a turbos verdák mindig ''késnek'' és nagyon odakell figyelni mikor milyen szituban indul meg a turbo mert nagyon nagy lehet utána a pislogás (mikor az út mellől kaparod össze a roncsokat).
egy családtagom most rakott az usa verziós MR2-jébe a 2.2-es szívó 136 lovas helyett egy japán belpiacos 2.0 turbot+váltót, jelenleg kb 200le+300nm (de valahol 300le+350nm lesz a vége), megy mint a baromállat, de a turbo viselkedése helyenként kiszámíthatatlanná teszi érzésre.
a másik gondom a turboval a ''macera'', viszonyleg gyorsan bemelegszik és használható, de a turbo lehülési dolog egy idő után tényleg idegörlő. pár km-rel a cél előtt már nem nyomhatod, és mikor megérkeztél, akkor is percekig ülsz és járatod a motort, hogy kitisztuljon a turbo az olajtól és lehüljön hogy ne égjen a falára rá az olaj, ááááááááááá, mondjuk vannak olyan rendszerek, amikkel ott hagyhatod lezárva járó motorral az autót és kiszámolja magának mikor állítja le, de akkor is.
szívónál meg bemelegszik aztán úgy tolod neki ahogy jól esik, semmi macera, semmi késlekedés, fordulatszámorgia. csak profi váltó kell hozzá, nem véletlenül csak a bmw az egyetlen európai gyártó amelyik erős szívómotorokat csinál, van hajtáslánca és váltója hozzá, többiek felejtősek, turbo nélkül meghalnak...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
hobizoli
nagyúr
válasz Integra #1162 üzenetére
Amilyen foirdulatszamtartomanyban vezted a szivo motoros autodat -hiszen fordulatszambol vezetsz, mint irod is- ott mar ''mennek'' a turbosok is. 3000rpm felett mar megvan a turbonyomas akkor meg kesz, megy azt jol van, lehet van 1 sec turbolyuk -elsosorban nagyobb ccm-s motoroknal erezheto, ahol a nagyobb turbo vmivel lassabb porog fel, hogyha a hatarfordulatszam alol kezdesz kigyorsitani-, de utana ugy megindul, hogy hu...egyebkent nagyon egyszeru am: akkor kell az elozo fokozatbol valtani, hogy a kovetkezoben ne essen a hatar fordulatszam ala a fordulat, es ugy, hogy kozben ne vesszen el maradek nyomas sem, szoval nem nagypapatempoban oregurasan valtva
Ez eleg hamar megtanulhato. Elozeskor is Te sem akkor valtasz csak vissza amikor kimesz a kamion mogul a masik savba, hanem mar elotte ahogy latod hogy meg 1-2 auto es elfogynak szembol, es a turbosnal is ugyanigy kell csinalni, es ekkor mar a felepult turbonyomasssal egyutt kezdi meg az elozest. Ennyi.
Leallaskor sem sem kell percekig(!) jaratni a motort - szeria gyari rendszernel persze-, meg kulonben is ki jarkal meg akkor is padlogazzal amikor tudja, hogy ~2-300m mulva megall. Amig lassitasz, megallsz a parkolohelyen, kiveszed a fejegyseg leveheto elolapjat, elteszed, telefont kiveszed a tartobol, a kabatod magadhoz veszed, mar meg is van az ~30secnyi kis fordulatszamon es alapjaraton jaras, ami ahhoz kell, hogy visszahuljon, es leallithatod, am ha akarod meg jarathatod 10-20sec-g, hogy nyugodtabb legyel, de szerintem ennyi ido nem a vilagvege.
Hidegen indulva meg a szivo motornak sem nyomod a gazt, amig nem melexik be.
Nem ertem miert kell ezt a turbos dolgot tulmisztifikalni
hobizolitöbb drón kell ;P
-
a_tesz
Korrektor
válasz strike-force #1161 üzenetére
1.) ez mondjuk igaz
2.) de ha nyomatékra van hangolva, mért a lóerőket hangsúlyozod mindenhol?
értem én hogy mit akarsz mondani, de valahogy egy amerikai autó jóságáról nehezen fogsz meggyőzni
a bömbiben pedig valóban két turbó van, ráadásul két különböző, úgyhogy azt tényleg jól kifundálták a szakik
hobizoli: szeretnék. nem viszel ki? majd ha pesten járok, kinézek egyszer. de ez még jó sokára lesz
[Szerkesztve]スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
strike-force
őstag
a lóerőket csak a személyautó vs.teherautó miatt mondtam szemléltetésképpen.
amúgy én sem vagyok nagy amerikai autó fan, de ez a böhöm nagy gép most nagyon megteccett.
BMW-nek meg riszpekt, mindigis élen járt dízel motor fejlesztésben, sőt egy pár évvel ezelőttig egy magyar származású ember vezette azt a részleget(Anisits Ferenc).R7-5800X / 32GB / RTX3070 / POCO_F3 (8/256) / i12 64GB - Just realize it!
-
rATdrAgOn
senior tag
Nnnya, voltam ma citros nyilt napon.
Uj C5 nagyon begyutt, sokkal jobb mint a ''regi''. Igaz, csak dizelt lehetett kiprobalni, de az is nagyon meggyozo volt
Aztan kiprobalhattam egy 1.6-os C4-et is... nos, belulrol valami hihetetlen urhajo lett, qrvajo a dizajn, amugy meg tok atlagos, de azert nem rossz.
Tavasszal meg gyun a C6 ha minden igaz, na arra nagyon kivancsi leszek ;)
Elnezest kerek a zavarasert!A pC vajommi?! A kindoz vajommi?! A szittyozium.hu jó. Amigát használok, commodoreos (c)(r)(tm)-al. Meg nextgent. Meg bármit. :D
-
Roadkill
csendes tag
És akkor nem beszéltél még arról, mikor országúton megérkezik mögéd, szolíd bólintás, morgás, majd visszakapcsol és elkezd fütyölni a turbó...áááááhhhhhh.....lehet, hogy a széria néha lassan reagál, de élményre ...... hát az valami fenomenális.
Az autó nem eszköz, hanem cél...
-
Digital
addikt
Bakker pár napja láttam Szegeden élőben egy Hyundai Tiburon-t Hú élőben valami pazar gyönyörűség! Pont így nézett ki:
"barackot,imádom a húsos barackot" Emlékszel a lassú internetre? Csak nyolc kép fért bele egy éjszakába...
-
rATdrAgOn
senior tag
Hmmm... nos, nekem szemelyszerint a C5 jobban bejott
C4 kivulrol isten, belulrol is tokjo, csak nincs benne a lenyeg.
A hidrajulikarol van szo, bezony.A pC vajommi?! A kindoz vajommi?! A szittyozium.hu jó. Amigát használok, commodoreos (c)(r)(tm)-al. Meg nextgent. Meg bármit. :D
-
a_tesz
Korrektor
válasz Roadkill #1169 üzenetére
olyanom még nem volt. én még csak gyalog hallottam imprezát, amint a lámpánál éppen úgy alázta a sztrítracsing.hu-s matricás fiatos gyereket (aki gondolom nem igazán volt tisztában vele, milyen szörnyeteg áll mellette - WRX STi 2001), hogy fél óra múlva,miután lefésültem a szőrt a hátamon, asszem meg is találtam az államat. áá, istenkirály az a gép.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
Type-R
őstag
''A német tuning cég az Elia eddig csupán a Renault és a Nissan márkák egyes típusaihoz nyúlt hozzá, de most a franciák másik autógyárának, a Dacianak is kézbe vették legújabb modelljét. A Logan odakint 7950 euróba kerülő 75 lóerős 1.4 lieteres motorral szerelt változatát pofozták ki, és kérnek érte 9988 eurót, ami ugye még mindig az odakint is lélektaninak számító 10 ezres szint alatt van. Azokat azonban akik lóerő hordára számítanak sajnos el kell, hogy keserítenünk, a tuning csupán optikai. Nézzük is sorjában mit kapunk a pénzünkért: némi futómű leültetést, új első köténylemezt, új hátsószárnyat, új kipufogót, és 17 colos felnit 214/40-es gumikkal. Félmillió forintért tehát nem is kapunk olyan sokat. ''
Bővebben: link
[Szerkesztve] -
strike-force
őstag
hejj ha valami profi cég foglalkozna itthon turbóillesztéssel, akkor megküldeni ezt a motort egy 0.5-0.8 bar-os turbo + intercooler comboval (75 helyett 120-140 LE) és úgy talán be is vállalnám. optikailag nekem tetszik.
R7-5800X / 32GB / RTX3070 / POCO_F3 (8/256) / i12 64GB - Just realize it!
-
etilin
aktív tag
válasz strike-force #1177 üzenetére
Ha valaki olyan autót akar venni ami menő az nem vesz Daciát (ami szerintem a kategóriájába jó autó) de véleményem szerint egy ilyen autót amivel a kertbe jársz ki meg a bútort szállítod maximum a sufnituning módszereivel szabad alakítgatni.
Turbót rárakni meg ilyesmi biztos vagi lenne de ez a kocsi arra célra jó amire tervezték. Ha valaki tuning gépre vágyik annyi pénzből vehet egy 8 éves hondát jobban jár.Ej, God Vazzeg és egyéb sokak hun vannak, he?
-
a_tesz
Korrektor
...aztán felébredtél.
szerintem aki vesz egy Dacia-t az nem azért veszi, hogy tuningolja,de ha csak ennyire van pénze, még mindig inkább egy új autót vagyen, mint egy ilyen-olyan 7-8évest.. szerintemスバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
Integra
titán
legalábbis kívülről mindenképp
ami a manuális váltót illeti, jó francia szokás szerint kukába való, nem autóba. vagyis farncia autóba, csukott szemmel is megtudom mondani hogy honnan jött, annyira gáz
[Szerkesztve]...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Sick Boy
őstag
készül az új Fiat 500-as, 2 ajtós, teljes üvegtetős!!! kiráűly lesz!
Powered By Poppy... | Buksi, Apa kiszökött!!!
-
Sick Boy
őstag
csak összehasonlításképpen a régi 500-as:
Powered By Poppy... | Buksi, Apa kiszökött!!!
-
-
rATdrAgOn
senior tag
válasz Integra #1181 üzenetére
Igazabol nem a valtoval van baj, eleg jok azok. Marmint maga a valto. Nem tudom hany francia valtot lattal mar szetszerelve, de azert korant sem olyan horror a megvalositas, van benne anyag elegendo. Az igazi problema a valtorudazatnal van mindig, Azt nem tudjak megcsinalni, ez teny. Pl. a zsir uj C4-es valtoja erzesre szarabb, mint az en leamortizalt, szethullott rudazatu valtom, ami a fosszilis Citroen BX-emben van, amiben szar a szelepszarszimmering.
A pC vajommi?! A kindoz vajommi?! A szittyozium.hu jó. Amigát használok, commodoreos (c)(r)(tm)-al. Meg nextgent. Meg bármit. :D
-
Integra
titán
válasz rATdrAgOn #1191 üzenetére
bevallom, én nem szerelgetek, én vezetek
lehet hogy szerkezetileg elfogadható tervezés, de a lényegen nem változtat, mert a végeredmény ugyanaz: szar.
hosszú utak, akad, recseg és még sorolhatnám.
és nem kevesen dícsérik hogy milyen jó. és ha erre azt mondom, hogy ülj be egy 15 éves hondába, még azok is fényévekkel jobbak mint a mai új frencs váltók, akkor jön a sértődött gőgös tekintet meg a legyintés hogy ugyanmár
taulajdonképpen az a baj a PSA-val, hogy nincsen japán márkájuk, akkor rabolhatnák szét a technikát és talán lenne használható váltójuk is azonnal. nézd meg a rönót, nissan mechanika és hajtáslánc lassan minden rönó is......egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Notes
senior tag
válasz strike-force #1177 üzenetére
Szerinted mit kezdene 140 lóerő ezzel a Daciaval? A váltót, futóművet nem erre tervezték.
Romanes eunt domus!
-
Sick Boy
őstag
a mi Citromunkban is szar a váltó. recseg, kiugrik, stb... ez valszeg a közel 100 000 km-nek tudható be, ráférne már egy váltófelújítás... kopottak a szinkrongyűrűk, satöbbi...
Powered By Poppy... | Buksi, Apa kiszökött!!!
-
a_tesz
Korrektor
válasz Integra #1192 üzenetére
lásd totalcar, peugeot 307cc, amikor hármasban van, jobban lehet oldalra mozgatni a váltót, mint a mi swiftünkben üresben, pedig nem egészen naprakész az se technikailag
amikor kipróbáltam az új dacia-t, csak mosolyogtam, meg aki jött velünk a szalonból, az is, mert egyes helyett folyton hármasba találtam. jó ez valamennyire megszokás kérdése is, de amikor megérkezés után a szalon udvarán még dumáltunk a csávóval, próbálgattuk a váltót, és nagyon komoly, hogy nem egy helyen lehet feltenni hármasba, hanem egy tartományban.na ez eléggé nem érthető, elmagyarázom. ferrari-váltókart gondolom már mindenki látott. na ott a kulissza szépen meg van rajzolva, hogy hova lehet tolni. úgy néz ki kb, mint két H betű egymás mellett: HH csak a középső szára csak egy, értelemszerűen. namost olyan mintha a daciaban minden sáv, ahol lehet tolni a váltót, kb 5-6cm széles lehet.
na jól elmagyaráztam az egyszeregyetスバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
Sick Boy
őstag
úristen, Renault Lagunát és Megane II-t árulnak a Metroban... kész!
Powered By Poppy... | Buksi, Apa kiszökött!!!
-
strike-force
őstag
akkor most mondok egy ellenpédát. renault 19ünk van. 1994es 1.4e (80LE) 535000 (nem elírás több mint fél milló km-el ) a váltóhoz sose kellett hozzányúlni, illetve egyszer, mert elkopott meg kikotyogósosdott a váltogomb , azonkívül csak kötelező szervizbe volt elvive. egész évben kint áll. a motort kellett kicserélni 485.000 km után, mert már 1 liter olajat evett 100km-en, azóta semmi baja, bár már kezdenek rajta előjönni az elektronikai kontakthibák, most pl az ablaktisztító folyadék szivattyú halt le.
fogyasztása városban olyan 7-7.2L autópálya 120km/h - 6.2-6.5L.
viszont nem tagadom hogy a váltónak nagyobb a holtjátéka, mint a 16 éves opel asconánkban.
itt egy kép róla
Bővebben: linkR7-5800X / 32GB / RTX3070 / POCO_F3 (8/256) / i12 64GB - Just realize it!
-
Sick Boy
őstag
Powered By Poppy... | Buksi, Apa kiszökött!!!
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Euforia kétszemélyes kanapé
- ArenaRacer Craftsman Gamer szék
- Bosch SPI25CS03E, 9 terítékes beépíthető mosogatógép