Új hozzászólás Aktív témák
-
GhanBuri Ghan
őstag
Pedig Handrás idén is megmondta, hogy milyen kínai gyártók, azok se olcsóbbak.
"Oliver Zipse BMW-vezérigazgató szerint a belépőkategória vagy eltűnik vagy többé nem európai gyártók szolgálják majd ki."
Ó igen, ugyanez történt az európai ipar többi részével is: az optikában, a fényképezőgépmechanikában, a szórakoztató elektronikában a legnépszerűbb kategóriákat bekebelezték az ázsiaiak (akkor még japánok), az európai gyártóknak pedig megmaradt a nagyon szűk csúcskategória. Ahol a profit nem elegendő az érdemi fejlesztésekhez, így egy idő után vagy felvásárolták a céget, vagy már csak a márkanév ét belőle valamit (mint például a Hasselblad vagy a Blaupunkt)
De az autóiparban is ugyanez történt Amerikában, a japán invázió után előre menekültek a SUVok irányába, feladták az olcsó szedánok gyártását, tekmészetesen oda is követték őket a japánok (koreaiak), hogy mára a hajdan az amerikai belpiacot teljes mértékben domináló nagy hármas részesedése minden eddiginél alacsonyabb legyen.
Ha ez Zipse master planje, akkor cudar jövőnek nézünk elébe. -
GhanBuri Ghan
őstag
Zipse (BMW atyaúristen) is teslafan, mivel arról beszélt, hogy az európai autóiparnak fel kell adnia a belépőkategóriát - mivel ott már nem lesz többé versenyképes.
Ezt a folyamatot már láttuk az USA-ban, utána jön szépen a többi kategória is.#61 Shadowbull
Kik laknak a szódásszifonban?
Buborék.[ Szerkesztve ]
-
GhanBuri Ghan
őstag
válasz
Shadowbull #63 üzenetére
Akkor írj egy levelet a cikk írójának, mert abban ez így szerepelt: "Oliver Zipse BMW-vezérigazgató szerint a belépőkategória vagy eltűnik vagy többé nem európai gyártók szolgálják majd ki."
-
GhanBuri Ghan
őstag
válasz
Shadowbull #67 üzenetére
De, pontosan ugyanazt jelenti
-
GhanBuri Ghan
őstag
válasz
Shadowbull #70 üzenetére
Belsőégésűek tiltása nélkül is ugyanez lenne a végeredmény, de ezek szerint ezt nem látod át.
-
GhanBuri Ghan
őstag
válasz
Shadowbull #77 üzenetére
Ami, lássuk be, hülyeség.
Például a Fiat is az olcsó autói miatt tudta felvásárolni az Alfát, a Lanciát, a Maseratit és a Ferrarit - úgy, hogy közben elhanyagolható mennyiséget exportált Európán kívülre. -
GhanBuri Ghan
őstag
válasz
Shadowbull #79 üzenetére
Csakhogy ez nem cáfolat.
És azzal, ha azt mondjátok, hogy "de az régen volt" azt támasztod alá, hogy már most sem képesek európai autógyártók versenyképesen gyártani olcsó kisautót, még belsőégésűt sem. -
GhanBuri Ghan
őstag
Maga az elektronika és a szenzorok elvileg egyre olcsóbb, de igen, az emisszió és a törésbiztonság - utóbbi komoly súlytöbbletet jelent az autónak - amihez erősebb motor, futómű, fékek is kellenek, szinte egy kategóriával emeli a költségeket.
De az emissziós előírások teljesítése is tud drágítani, elég drága egy katalizátor önmagában. Rengeteg, egymásnak ellentmondó feltételnek kell megfelelni egy mai belsőégésűnek, ami mindenképpen bonyolítani fogja felépítését, és egyben költségesebbé is teszi.
De szerintem a gyártók nem is bánták ezeket az előírásokat, hiszen ez mind magasabbra helyezte a belépési küszöböt, azaz a saját piacukat védettebbé tette - a vevőknek pedig jó marketinggel el lehet adni, hogy mindez csupán értük, az ő érdekükben történik. -
GhanBuri Ghan
őstag
válasz
Alaaf Pi #106 üzenetére
Annyiban éri meg nekik, hogy például japán vagy koreai gyártó nem fog vacakolni az európai piaccal, mert ez számukra még jobban megdrágítja a piacra lépést - vagy az is elég, ha a fejlesztési költségek jobban megdrágítják az autókat (a kevesebb eladott darabszám miatt), mint az európai gyártókét. Hasonlóan ahhoz, ahogy az amerikai cégek boldogan feladták a SUV láz idején a szedán kategóriát.
#117 Hieronymus meglepően kevés lítium kell egy lítiumos akkumulátorba, így a nátriumos katód sem hoz akkora árcsökkenést, mint amekkorát szeretnénk.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
it A BYD, a Nio és az Xpeng is nagy erőkkel terjeszkedik Európában, és nem ők az egyedüliek, ráadásul sokkal olcsóbb modelleket hoznak – a Münchenben tartott IAA egyre inkább az ázsiai gyártókról szól, ahogy a helyi autóipar is erre mozdul.
- Apple Watch Series 8 45mm 2024.09.03. Apple garancia
- logitech MX Mechanical Mini, Tactile Quiet, US nemzetközi
- Thinkpad T14 Gen2 14" FHD IPS i5-1135G7 Iris Xe G7 16GB 256GB ujjlolv IR kam WIFI 6 gar
- Eladó egy új állapotú, garanciás YAMAHA AG03 USB külső hangkártya / keverő!
- Lenovo ThinkPad T490 - I5 8265U/16GB/512GB SSD/ Magyar bill/ÁFÁ-s IPS Kijelző
Állásajánlatok
Cég: Morgan Stanley
Város: Budapest
Cég: Devops Team Kft.
Város: Budapest