Új hozzászólás Aktív témák
-
Shadowbull
addikt
Jaj dehogy tarolják le. Marhaság.
Egyél hozzá kenyeret!
-
Shadowbull
addikt
"BYD, a Nio vagy az Xpeng már nagy erőkkel terjeszkednek az európai EV-szektorban, az eladások 55 százalékkal 820 ezer autóra emelkedtek az első 7 hónapban"
Melyik párhuzamos valóságban? A BYD az első 7 hónapban kábé 5.000 autót adott el Európában, a NIO kevesebb mint ezret, az XPENG kábé 200-at.
Szerintem az összes kínai gyártó nem adott el összesen 10e autót Európában.
Egyél hozzá kenyeret!
-
Shadowbull
addikt
A kínaiaknak nyilván van egy minimális árelőnyük ha Kínában gyártanak, de messze nem hozzák ki a feléből. Ami nekik feleannyiba kerül, az marhára nem is tud annyit.
Ezt a költségelőnyt gyakorlatilag egy az egyben felzabálja a szállítás meg a vám.Amúgy a történelem ismétlődik, a 70es években a japán autóipar volt a mumus, a 90es években a koreai, most meg a kínai. Nem tudom 20 év múlva melyik lesz, talán az indiai vagy afrikai...
A hazai áraikon a teljes adó és áfamentességet látod meg az állami támogatást.
[ Szerkesztve ]
Egyél hozzá kenyeret!
-
Shadowbull
addikt
-
Shadowbull
addikt
"ID.3 hogy jött ki? Bétateszt állapotban kb"
Hülyeség.
"Kínaik nagyon gyorsan le fogják lépni a piacot..."
Dehogy fogják. Majd nagy nehezen, hosszú évek kemény munkája után eljutnak oda, hogy az alsó szegmensben valódi piaci szereplővé válnak, egy lesznek a sok közül.
A felső kategóriás álmokat meg elfelejthetik.Egyél hozzá kenyeret!
-
Shadowbull
addikt
válasz forumpista #46 üzenetére
"Megbizhatosagat tekintve pedig khm… alazza a csoda(szar) nemet autokat."
Tendenciózusan megbízhatóbb, ennek az az ára hogy sokkal egyszerűbb, és kisebb a kínálata.
"a regmult dicsosegebol probal ugymond megelni"
Jaj ne viccelj már. Senki nem csinál így az autóiparban, ahol folyamatosan brutális verseny van. Ez már legalább 50 éve nem működik.
Egyél hozzá kenyeret!
-
Shadowbull
addikt
válasz forumpista #49 üzenetére
"a japanok is meg a nemetek is bealudtak az EV atallast."
A németek garantáltan nem aludtak be semmit, nézd már meg a kínálatot. A japcsik reakcióit is nehéz innen megítélni, ők is úgy reagálnak ahogy a valódi piaci igények alakulnak ott, ahol ők erősek.
"azt nem ismertek fel idejekoran"
Jaj, ne vicceljünk már. Te érted a világot, a komplett német meg japán autóipar meg nem érti Aha.
Egyél hozzá kenyeret!
-
Shadowbull
addikt
"Neked midnenki, aki rosszat mond egy német autóról, az elvakult teslafan"
Na látod, ez megint a szokásos hazugság.
Lehet negatív dolgokat mondani német autókról, miért ne lehetne. Lehet ezer okot találni.
Hazudozni, hülyeségeket kitalálni és azt terjeszteni, na azt nem kéne. Ebben nagyon erős az egész teslafan társaság. Nem hiába Musk az idoljuk.Egyél hozzá kenyeret!
-
Shadowbull
addikt
"az 1 éves késés a productionben a software issuek miatt"
Na látod, ez is baromság, egy szó sem igaz belőle. Az eredeti tervekhez képest maximum néhány hetet késtek.
"minden bugreportoló VW owner"
Minden termékben vannak bugok. Ez teljesen normális és hétköznapi dolog. Röhejes amúgy az egész ötlet, miszerint a VW "nem ért a szoftverhez" és emiatt "nem működik a navigáció". Ne röhögtess már kérlek, aki ezt állítja az sík hülye az autókhoz.
"nem működő OTA frissítések"
Na, már ilyen is volt?
Én azt javaslom neked hogy ne a bulvárszar szintű sajtóból tájékozódj a világról.
Egyél hozzá kenyeret!
-
Shadowbull
addikt
válasz Hieronymus #56 üzenetére
Én nem vennék olyat gyártótól autót, ahol nincs éves kötelező szerviz.
Egyszerűen komolytalan.Egyél hozzá kenyeret!
-
Shadowbull
addikt
válasz forumpista #60 üzenetére
Az autóipar nem elektronikai ipar, teljesen másképp működik a kettő. Tök felesleges és értelmetlen párhuzam, igazából fogalmatlan okoskodás.
Egyél hozzá kenyeret!
-
Shadowbull
addikt
válasz GhanBuri Ghan #62 üzenetére
"Zipse (BMW atyaúristen) is teslafan, mivel arról beszélt, hogy az európai autóiparnak fel kell adnia a belépőkategóriát"
Zipse nem mondott ilyet.
Egyél hozzá kenyeret!
-
Shadowbull
addikt
válasz GhanBuri Ghan #64 üzenetére
Ha levelet írnék minden hülyének aki töredék információk és rossz fordítások és a saját prekoncepciói alapján ír "cikket" akkor egész nap azt csinálnám és úgy sem lennék vele kész, egyrészt.
Másrészt az általad beidézett mondat nem igazán azt jelenti amit először állítottál, pláne hogy hiányzik a kontextus.
Egyél hozzá kenyeret!
-
Shadowbull
addikt
Nézd, aki kicsit is érdeklődik az autóipar iránt az tudja hogy teljesen más a termékek komplexitása, a beruházásigény, teljesen mások a fejlesztési ciklusok, komplett más a termékek életciklusa, teljesen más a piaci és törvényi környezet és lehet sorolni tovább.
Semmiféle érdemi párhuzamot nem lehet vonni az autóipar meg az elektronikai ipar között. A nokiázás egy jól hangzó lózung, semmi más.
Egyél hozzá kenyeret!
-
Shadowbull
addikt
válasz GhanBuri Ghan #68 üzenetére
Dehogy jelenti. Zipse az EUs ICE BAN potenciális hatásairól beszélt.
Egyél hozzá kenyeret!
-
Shadowbull
addikt
válasz Hieronymus #71 üzenetére
Több oka is van.
Egyrészt a gyártó részéről teljesen legitim elvárás hogy rendszeres időközönként ránézzen az autóra, ezzel biztosítva azt hogy egy kisebb hiba nem fog később jóval nagyobb költséggel javítható garanciális problémát okozni. Az autó nem egy pár száz eurós telefon vagy egyéb, hiba esetén eldobandó cucc, hanem egy sokezer eurós, nagy értékű, magas komplexitású, tartós használati tárgy, a rendszeres ellenőrzés és karbantartás elemi jelentőségű, és akkor a közlekedésbiztonságról nem is beszéltünk.
Másrészt én mint tulajdonos szintén elvárom, hogy legalább évente átnézzék az autót, és ha kell javítsák. Én a saját autómat szakszervízbe viszem minden évben, a garancia lejárta után is, egyszerűen filléres tétel az autó értékéhez, értékvesztéséhez és egyéb fenntartási költségeihez képest.
A Tesla nem azért nem csinál kötelező szervizt mert annyira jófej és/vagy nincs értelme, hanem azért mert egyszerűen nem tudja végrehajtani, nincs elég kapacitása hozzá.
Egyél hozzá kenyeret!
-
Shadowbull
addikt
1. Az Audi egy fillért sem vitt ki az országból.
2. Hülyeség hogy féláron is adhatná az autókat. Az az autóipari cég, amelyiknek van 8-10%-os nettó haszna már boldog hogy milyen sikeres. Hogy a fenébe lehetne felezni az árakat?
3. Az elektromos autók semmivel sem egyszerűbb felépítésűek, ez is egy jókora tévhit. Mellesleg az egyszerűbb felépítés nem jelent alacsonyabb fejlesztési költséget.
4. A Toyota nettó nyeresége az utóbbi időben 5% alatt volt. Hmm, micsoda extraprofit.Egyél hozzá kenyeret!
-
Shadowbull
addikt
válasz GhanBuri Ghan #74 üzenetére
Nem feltétlenül. Attól még hogy a rendkívül jómódú EU betiltja az ICE-t, sem Kína, sem az USA sem mások nem fogják megtenni.
Az EUs autógyártók a belépő kategóriában úgy tudtak nagy nehezen versenyképesek maradni, hogy a hazai piacra fejlesztett termékeket adaptálták a külföldi piacokra.
Ha a hazai piacon nem tudnak majd ilyen járműveket eladni, akkor külföldön sem tudnak majd versenyképes terméket kínálni.Zipse erre utalt.
Egyél hozzá kenyeret!
-
Shadowbull
addikt
válasz GhanBuri Ghan #78 üzenetére
Ma már teljesen más világ van, mint amikor a Fiat megvette ezeket a cégeket, konkrétan még egységes európai piac sem volt, nemhogy globális jelenlét és verseny.
Mellesleg önálló Fiat sincs már, a Stellantis része.
Egyél hozzá kenyeret!
-
Shadowbull
addikt
válasz GhanBuri Ghan #84 üzenetére
"már most sem képesek európai autógyártók versenyképesen gyártani olcsó kisautót, még belsőégésűt sem."
Ebben egyébként van valami.Egyél hozzá kenyeret!
-
Shadowbull
addikt
válasz forumpista #86 üzenetére
"sokkal inkabb elektronikai ipari termek egy auto sem mint autoipari."
Dehogy. Ettől nem lett elektronikai ipar belőle, nem lettek egy éves termékciklusok és nem lett 200 euró egy autó.
A gépészeti része semmivel sem kevesebb egy mai autónak mint régebben, sőt. Egyszerűen csak növekedett a komplexitás, a tőkeigény és a költség.*akkor a covid okozta chiphiany meg sem erintette volna az autogyartokat, hat kit erdekel hogy nincs chip, ez autoipar…"
Ha BÁRMILYEN alkatrész hiányzik, akkor áll a gyártósor. Tökmindegy hogy chip, kábelköteg, vagy fröccsöntött műanyag alkatrész nulla elektronikával.
"konnyen juthat a Das Mobiltelephone sorsara a Das Auto is…."
Természetesen. Az autóiparban már nagyon régen óriási a verseny, egy rosszul menedzselt cég simán tönkremegy és eltűnik, vagy felvásárolják. Nincs ebben semmi új, sok évtizede ez megy. A brit autóipar gyakorlatilag egy az egyben eltűnt, a svéd is, a maradékot megette a konkurencia. Az olasz is billegett sokáig, most a Stellantis része. Sem a VW, sem a Toyota, sem más nincs ettől megvédve.
De az EV átállás ilyen tekintetben semmi újdonságot nem hoz a számukra, az autóiparban semmi sem állandó és folyamatos a változás, ez csak egy újabb fejezet.Egyél hozzá kenyeret!
-
Shadowbull
addikt
válasz Hieronymus #88 üzenetére
"A fontosabb alkatrészeket automatikusan lehet ellenőrizni."
Lehet a fenét. Nagyon szűkek a diagnosztika lehetőségek még egy EVnél is.
"Évente viszed ellenőrzésre."
Kivéve ha a gyártónak mondjuk nincs erre infrastruktúrája. Akkor nehéz.
"Szerencsére jobban tudod, mint a Tesla."
Hát ja, olyan is biztosan van. De a lényeg az hogy nálad jobban tudom.
Egyél hozzá kenyeret!
-
Shadowbull
addikt
"überkomplex értelmetlen baromságot, és kilobbizzák hogy ez követelmény legyen minden EUban eladott autónál"
Hát, nagyon nem így működik a dolog.
"Az valószínűleg csak a színjáték része, hogy az új EURO6.3 meg hasonlók miatt sírnak a gyártók, nekik ez elemi érdekük."
Hát, nagyon nem.
Egyél hozzá kenyeret!
-
Shadowbull
addikt
válasz Hieronymus #117 üzenetére
Egy eUP ég városi mini, maximum második/harmadik autónak jó.
Egyél hozzá kenyeret!
-
Shadowbull
addikt
válasz Hieronymus #120 üzenetére
En is nagyvarosban elek, pont ezert csak egy autot tartok, mert rovid tavra ott a bicikli + tomegkozlekedes.
Az az egy auto meg olyan, amivel el tudunk menni nyaralni ha kell, megfeleloen nagy es kenyelmes, ezert SUV.
Attol meg hogy te nem hajtasz ki a varosbol soha, meg nem jelenti azt masok sem teszik.Ha kene masodik auto annak jo lenne egy eUP meretu mini, de nem kell.
[ Szerkesztve ]
Egyél hozzá kenyeret!
-
Shadowbull
addikt
-
Shadowbull
addikt
-
Shadowbull
addikt
válasz Hieronymus #130 üzenetére
A lakóautó az egy rétegszórakozás, nem pedig közlekedési eszköz.
Kevered a szezont a fazonnal.Egyél hozzá kenyeret!
-
Shadowbull
addikt
válasz Hieronymus #133 üzenetére
Senki nem tekinti közlekedési eszköznek. Hobbi eszköz.
Senki nem megy lakóautóval meglátogatni a nagymamát hétvégén.
Még azok között is rétegigény, akik rendszeresen autóval járnak nyaralni, mert a többség hotelbe vagy apartmanba megy, mert nincs kedve modern nomádot játszani.Egyél hozzá kenyeret!
-
Shadowbull
addikt
válasz Hieronymus #135 üzenetére
Figyi, az a világ, amit te elképzelsz magadnak, nem létezik.
Egyél hozzá kenyeret!
Új hozzászólás Aktív témák
- ThinkPad T14 Gen2 14" FHD IPS i7-1185G7 16GB 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Silverstone 700W SX700-LPT SFX-L - 80+ Platinum moduláris tápegység
- Üzletből, garanciával, HP Elitebook 1040 G8 14" X360, i7-1185G7/32GBRAM/512GBSSD 2in1
- Lian Li O11 Dynamic Mini - újszerű állapotban, minden gyári tartozékkal
- Ekoi AR13 országúti sisak
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen