- Sok a Huawei-meglepetés, de az USA szerint nem tudnak fejlett mobilt gyártani
- Így oldaná meg a hallucináló chatbotok problémáját a Google, közbeszól az Intel
- Hatalmas a verseny a Tesla új gigagyáráért, Musk nagyon elfoglalt
- Nagy pofont kap a TikTok az USA államaitól
- Kulcsember hagyja ott a Microsoftot
Új hozzászólás Aktív témák
-
tha_answer
őstag
[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
A kínai autók egyébként még lehetnek és lesznek is jobbak szoftveresen.
Emiatt nem írnám le őket, a nagy európai gyártók is szenvednek vele, a németekkel az élen. Szóval lehet ezt árral kompenzálni, de mint látható a többi gyártó is le van maradva nagyon.
Ugye a Nokia effektus azt jelenti hogy egy (vagy több) gyártó nem vette figyelembe a piac radikális változását, az új technológiát, a megváltozott felhasználói igényeket és elhaladt mellette a világ. És ahelyett hogy igazodott volna a változáshoz, ragaszkodott a régihez. Aminek a vége pontosan tudjuk mi volt. A Nokiához érdemes még hozzátenni hogy egy idő után felsőszinten is felismerték a problémát, csak késő volt, a hajó már elment.
Ugye ha valaki ránéz az autóiparra az egyből látja hogy a fentiek egy az egybe megegyeznek a Toyotával. Ennek persze, nem kell hogy csőd legyen a vége. De az új autó eladási részesedésük már garantáltan drasztikusan le fog esni már 10 éven belül. Egyszerűen árversennyel ki fogják csinálni a hagyományos gyártókat, akik nem léptek időben és nem tudnak hatékonyan elektromos autót gyártani. Ehhez sem kell madárjósnak lenni, ha valaki megnézi hogy ma Európában olcsóbban kapsz Tesla Model Y-t ami egy prémium SUV mint egy Toyota Prius plugin hibridet, mindezt úgy hogy a Teslán jóval magasabb a haszonkulcs, akkor nincs miről beszélni. Természetesen az emberek az előbbit veszik, nem pedig az utóbbit meglepő módon.
És el kell hogy keserítsem a hagyományos gyártók rajongóit, de a Toyota rajongóit is, mert hogy a legolcsóbb autókat sem fogja kímélni a változás. Azaz a szegényebb, de nagy piacokon is 2030-2040 között meg fog történni a teljes átállás (~90%, új autó eladásokban). Hiába gyártasz te olcsó autót (pl hibridet) kis haszonkulcsal, ha jönnek az elektromos modellek olcsóbban, azonos vagy nagyobb haszonkulccsal. Összefognak omlani az eladásaid mint egy kártyavár. Nem véletlen hogy a Toyota kommunikációja is 180 fokos fordulatot vett 5 évvel ezelőtthöz képest. Ha valaki megnézni mit tud most a cég, mirai meg bz4x, kiröhögi... Persze történelmi forrásnak majd kiváló lesz, de hogy az utcán nem fogsz ezekkel találkozni az is biztos.
Szóval hajrá Toyota, szedjétek már össze magatokat. Jó dolog hogy a Tesla felkavarta a langyos állóvizet, de azért ne adjunk már nekik teljes monopóliumot. Mert ha a Tesla tényleg megcsinálja 2030-ra a 20 milliós autó eladást...
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
Új hozzászólás Aktív témák
it A BYD, a Nio és az Xpeng is nagy erőkkel terjeszkedik Európában, és nem ők az egyedüliek, ráadásul sokkal olcsóbb modelleket hoznak – a Münchenben tartott IAA egyre inkább az ázsiai gyártókról szól, ahogy a helyi autóipar is erre mozdul.
- Új DELL Inspiron 16 Profi Fémházas Laptop 16" -25% AMD Ryzen 5 5625U 16Gb 512GB FULLHD+ IPS
- Új MSI Alpha 17 Gamer Tervező Vágó Laptop 17,3" -30% AMD Ryzen 7 5800H 16/512 Radeon RX6600M 8GB FHD
- HP EliteBook 850 G3, 15,6" HD, I7-6600U CPU, 4-16GB DDR4, 128GB-1TB SSD, WIN 10
- Apple Watch Series S8 41mm Stairlight ÚJ BONTATLAN Azonnal Átvehető DEÁK TÉRNÉL 1 Év Apple Garanciáv
- Bontatlan ÚJ iPad Pro 2021 M1 11" 128Gb Wi-Fi+5G CELLULAR 1év apple garancia Azonnal DEÁK TÉRNÉL Átv
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: Morgan Stanley
Város: Budapest