- A Microsoft szerint egymást gyilkolják a tartalmakért az AI érdekében
- Kiderült, hogy mennyibe kerül majd a reklámmentes Facebook és Instagram
- Tarolhatnak idén az akciókkal a kínai online áruházak
- Tovább dúl a harc Hollywoodban az AI és a színészek között
- Hatalmas áttörést érhet el a gyártásban a Tesla
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tasunkó
aktív tag
-
Tasunkó
aktív tag
válasz
Shadowbull #152 üzenetére
Nem gondolom hogy egy sarki adócsaló Kft. olyan ügyesen tudna működni. Alig használ magas hozzáadott értéket.
Kérek egy számot a jútútú
-
Tasunkó
aktív tag
válasz
Shadowbull #154 üzenetére
Ha csak az alsó kategóriát vagy a 10 000 euró körüli autókat érintené, akkor sem hazudom hogy elhinném, de megfontolható. De ott a középkategória és felfele. És persze lehet mondani hogy például közép-kelet európa használt kocsikban utazik. De ott a rengeteg utángyartott meg eredeti alkatrészekkel apránként megveszik az új autót.
Kérek egy számot a jútútú
-
Egyszer menj el gyárlátogatásra egy BMW üzembe.
Logisztikai csoda amit csinálnak. A járműveket a megrendelés sorrendjében készítik. Minden munkahelyen az adott járműhöz való alkatrészeket szállítja az automatika. Se többet, se kevesebbet. Nem azért mert ellopják. A BMW megfizeti az alkalmazottait. Azért, hogy a leggördülékenyebben lehessen dolgozni.Amúgy az autógyártók legnagyobb költsége a kutatás és fejlesztés.Aki lemarad, az kimarad. Így járt az Opel. A nyolcvanas években még piacvezető volt Európában. Egy - két könnyelmű tervezési hiba után a csökkenő forgalom takarékosságra késztette a vezetőket. A takarékosság nem megoldás. A pazarlást kell kerülni, nem a minőség kárára takarékoskodni. A mélyrepülés gyorsan indult be. Nem volt pénz a fejlesztésre. Többszöri tulajdonos váltás végén a PSA mentette meg az Opelt. Megkapták a legfontosabb PSA fejlesztéseket. Azóta növekszik az Opel piaci részesedése.
Ez a verseny az autógyártók között nagyon éles. A Mercedes, VW, PSA mellett alig maradt már önálló gyártó.
A többieket vagy felvásárolták vagy szövetséget alapítottak. Ezek a gyártócsoportok hatalmas pénzt képesek betolni a fejlesztésbe. A kisebbek, akik már nincsenek sokan, arányaiban sokkal többet kell költeni fejlesztésre.A BMW a méretéhez képest a nagyokhoz tartozik. Csak két leányvállalata van. A Mini és a Rolls-Royce. Ezeket tudta megtartani a telje angol autógyártó csomagból. Arányosan sokkal többet költenek fejlesztésre, mint a nagy gyártók.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Tasunkó
aktív tag
válasz
Shadowbull #156 üzenetére
A valóság szempontjából teljesen mindegy hogy te mit hiszel.
Ha egy fa leesik az erdőben, és senki sem hallja, akkor ad-e hangot?
#158 Hieronymus Dolgoztam egy(több) nagy(is) német(is) multinál(is). Nem fogom részletezni, de különböző kalandok után az lett az állás, hogy legalább 20%-al többet legyártottam kilóban, mint amennyi bejött. Mázsás, tonnás tételekről volt szó. Felfogni nem tudták, az látszott, mármint olyan módon hogy külön hozzáadottérték elvtársak dolgoztak a bemeneten, és külön hozzáadottérték elvtársak a kimeneten, meg még azért nem állt itt meg, tehát egy évfolyamtablóképre nem fértek volna rá a közreműködők, de a lényeg fel tudták dolgozni, tehát lepapírozták, évek hosszú során. Teljesen értem a rajongásod a német cégek csodatévő képességeiért, mert ezzel egyszerre valósult meg a logisztikai csoda amiről beszélsz, de a magas hozzáadott érték is egy csapásra. Utoljára 2000 éve papíroztak le ilyen magas hozzáadott értéket,a Máté Evangéliumában ha jól tudom, már ha a hal nehezebb mint a bor, de még lehethogy akkor sem. Vagy csak nem vagyok jó fizikából tehát ha néhány különböző anyag közel kerül egymáshoz, nehezebbek lesznek, mint a fociszurkolók csapatba verődve mindig hangosabban üvöltöznek.
[ Szerkesztve ]
Kérek egy számot a jútútú
-
Alaaf Pi
aktív tag
válasz
Hieronymus #158 üzenetére
Minden márka hasonlóan dolgozik. Van ami szekventálva van, van, amit csak le kell venni a polcról. A BMW is. És nem automatika rakja sorba, hanem máshol emberek.
Az Opel meg kb. soha nem volt piacvezető. De tény, a végére a GM alatt nagyon szétcsúszott. Nem volt többszöri tulajdonosváltás, a GM adta el a PSA-nak. Bizonyos dolgok jobbak voltak akkor, mint most, de most profit termel egy sokkal nagyobb rendszer fontos részeként. A legnagyobb baja amúgy az volt, a GM az Opellel fejlesztett dolgokat, de a profit odahaza könyvelte el. A Stellantis platform designjával az a jó, hogy fillérekbe kerül egy új modellt kihozni. És ha az első modell kész, utána a többit kb. egy év alatt ki lehet fejleszteni.
Huszon éve mondta valamelyik autóipari fejes, hogy Európában három-négy gyártó fog életben maradni. Szerintem igaza lesz, még lesz itt redukció szépen. -
Alaaf Pi
aktív tag
válasz
Shadowbull #164 üzenetére
Nem én találtam ki, hogy mennyi lesz. Érzésre fog ez még ritkulni, nem lepne meg, ha a Renault beolvadna a Stellantisba, a Ford meg kivonulna. És akkor maradna a három német, meg a Stellantis. A JLR meg gyanús, hogy nem fog megmaradni sacc/kb. 20 éves távlatban.
Geely, rendben. Viszont ugyanaz a tulaj a Volvonak is, vagyis ha egyiket kínainak számoljuk, a másikat is úgy kell.
-
Tasunkó
aktív tag
válasz
Shadowbull #163 üzenetére
2 marad biztosan. Az a legkisebb szám a monopólium előtt. Ja nem. A 3. Az is csoda ha 3 egyenlő eggyel. Ja nem. Ha elhiszik majd hogy nem egyenlő.
[ Szerkesztve ]
Kérek egy számot a jútútú
-
válasz
Alaaf Pi #160 üzenetére
"Az Opel meg kb. soha nem volt piacvezető."
Az 1960-as és 1970-es évek az Opel cég nagy fénykora volt, amely akkor a VW után a második legnagyobb német autógyártó volt, sőt egyes járműkategóriákban piacvezető is volt. 1964. július 9-én az Opel átadta ötmilliomodik autóját. Bochumban javában zajlott a gyártás: 1965-ben félmillió Kadett A típusú autót gyártottak – alig 21 hónappal később pedig az utód Kadett B-t, a sorozat milliomodik autóját szállították le. Természetesen a német piacon értelmezve a piacbezetést
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Alaaf Pi
aktív tag
válasz
Busterftw #150 üzenetére
2019-ig néztem pont tegnap Stellantis és FCA adatokat, az utolsó évben a Stellantis 10% alatt maradt, a FCA 6,x%-ot ért el.
#168 Hieronymus: Ahhoz képest Európát írtál. Az Opelt nem kell bemutatni, köszönöm, üdv Eisenachból:
[ Szerkesztve ]
-
-
Shadowbull
addikt
-
Alaaf Pi
aktív tag
Ez termelés közben készült a sor végén. Szóval nincs hozzá marketing, meg kutyafasza retus, PS, csak a nyers valóság, a tök átlag sori dolgozókkal.
#172 Shadowbull: Az a Reanult-japánok szövetség eléggé viharos az utóbbi években, szóval tartós tejet nem vennék a helyükben. JLR-re meg rengeteg iparági pletyka van, hogy nincs elég eladott autó, ami nem jelent túl jót tartósan. A Polestar nem almárka volt, csak egy tuningcég, meg egy felszereltségi szint. -
GeryFlash
veterán
válasz
Shadowbull #87 üzenetére
,,De az EV átállás ilyen tekintetben semmi újdonságot nem hoz a számukra, az autóiparban semmi sem állandó és folyamatos a változás, ez csak egy újabb fejezet."
Hogy a francba ne hozna ujdonsagot. A nagy autogyartok oriasi elonye, ami evtizedek alatt megszerzett tapasztalatok nagyresze pont a motorhoz kapcsolodik. Nem csak ahhoz, de oriasi hanyada ahhoz. Na ez az amit az EV forradalom eltuntett, egyreszt nincs elonyuk masreszt nincs is olyan oriasi kiaknazhato tudas a villanymotor kapcsan. Marad a hajtaslanc es a karosszeria, de ezek joval kisebb komplexitasu dolgok mint a belsoegesu motorok. Ja meg hogy ki tud minel olcsobban, jobb akkut gyartani. Hat abban meg ugye Kina mindenkit ver, a masodik meg a Tesla partner Panasonic.
Es en itt latom az igazi problemat: a nemet autogyarak leginakbb a kinai akksi gayrtokra tamaszkodnak. Remelem nem kell magyarazni mekkora kitettseg ez a nemeteknek, foleg hogy pont egy olyan agazatrol van szo, ami erosen erint egy olyan piacot (autogyartas) amiben most mar a Kinaiak is erdekeltek.
Ettol fuggetlenul tarolasra en sem szamitok, a kinai netto atlagber most lepte at az 1000 dollart, tehat konkretan Magyarorszag szintjen vannak. Nem sokkal olcsobb naluk gyartas, mikozben korrupcio stb jelen van, es a vamok fel is emesztik az arelonyuket. Ettol meg a nemeteknek igy is betehetnek az akkugyartason keresztul. Hihetetlen hogy mennyire vakok a nemetek, megy ez a nagy EU-ba hozzunk chipgyartast mantra, de az akkugyarak azok persze johetnek Kinatol.
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
Cassi
senior tag
válasz
GeryFlash #175 üzenetére
Németország nem vak, de nem tilthatja ki csak úgy a kínai akkugyárakat, akkor a német oda irányuló exportnak is annyi lenne. Elkerülhetetlen, hogy a németek súlya csökkenjen az autógyártásban, csak a mértéke kérdéses, az is inkább politikai tényezőktől függ, nem gazdaságiaktól.
-
Shadowbull
addikt
válasz
GeryFlash #175 üzenetére
"A nagy autogyartok oriasi elonye, ami evtizedek alatt megszerzett tapasztalatok nagyresze pont a motorhoz kapcsolodik."
Ez egy nagyon népszerű, a totál laikusok altalt terjesztett jól hangzó butaság.
"Marad a hajtaslanc es a karosszeria, de ezek joval kisebb komplexitasu dolgok mint a belsoegesu motorok"
Marhára nem csak ez marad, és ezek semmivel sem egyszerűbb területek.
"a nemet autogyarak leginakbb a kinai akksi gayrtokra tamaszkodnak"
Ahogy mindenki a világon. De nem kizárólagosan kínaiakra támaszkodnak, ott vannak a koreaik is (LG, Samsung) és próbálják kiépíteni az európai alternatívákat is. (Northvolt). Mellesleg erre az EU nak is van megfelelő projektje.
Teszt alatt a türelem.
-
Tasunkó
aktív tag
válasz
GeryFlash #175 üzenetére
Németeknek van olyan előnye Kínával, hogy tradicionálisan el tudják hitetni a minőséget, Kína meg tradicionálisan nem. Így a német autók vevőkörét érinti legkevésbé a kínai autó. Nekik elsősorban az alsó árkategóriába kéne terjeszkedni, ahogy szokták. Az akkut is eladni akarják, tehát kellenek a partnerek. Az akku kapcsán lehet kitettség, de máshogyan is megegyezhetnek.
Kérek egy számot a jútútú
-
Alaaf Pi
aktív tag
válasz
GeryFlash #175 üzenetére
Nope.
A németeknek az átlagos minőség, gyártástechnológia, futómü, ami az igazán nagy know how. A motorban nem voltak valami extrák, nem is kellett. Lásd dízel PSA a BMW-ben, CR fejlesztés olaszoktól jött stb. Csomagot tudnak nagyon jót gyártani. És jelenleg nem a villanymotor- akku a lemaradás oka a VW-nél, hanem a szoftver, HMI terület.
A német gyárak nem leginkább a kíani akksi gyárakra támaszkodnak, lásd a LG-Chem zsarolása a VW Ag felé, amennyiben mástól merészelnek bármit venni, vagy saját gyárat építeni, azonnali hatállyal nem szállítanak nekik többet- aztán mikor szarba kerültek, Samsug akkukkal kellett menteni a termelést. -
-
"Németeknek van olyan előnye Kínával, hogy tradicionálisan el tudják hitetni a minőséget, ..."
Egyrészt a német autók általában jobbak is minőségben, mint a kínaiak.
Másrészt a német piac érzékeny a minőségre. Az Opel sem úszta meg a kamuzást arcvesztés nélkül. Harmincévi lejtmenet után csak a PSA volt képes levegőhöz juttatni a céget.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Alaaf Pi
aktív tag
válasz
Shadowbull #181 üzenetére
Dehogynem, olaszoknál volt elöször CR.
Ok, benzines, de a Prince az mintha nem BMW lenne. -
Shadowbull
addikt
válasz
Alaaf Pi #184 üzenetére
Náluk volt először CR, de attól még a németek nagyon jelentős fejlesztésekeket csináltak azon a területen. Is.
Nem volt Prince -Motor sem BMWben. (N13 volt, de az nem Prince)
Miniben volt, de azt sem a franciáktól vették. A Prince egyébként BMW fejlesztés volt, a komponensek beszerzése közösen ment, a motorokat meg mindenki magának gyártotta a saját gyárában, a BMW Hams Hallban.Teszt alatt a türelem.
-
GeryFlash
veterán
válasz
Shadowbull #185 üzenetére
Oriasi vagy ezekkel az egyes szavas cafolatokkal, nem szarozol ervekkel meg hasonlo uri huncutsagokkal.
#181 - #185 kozott szepen lathattuk hogy mukodik ez, bedobod hogy dehogy volt, majd aztan amikor beleallnak hogy de igen toluk jott, akkor elismered hogy toluk jott DE...
Az akksi diverzifikalos dolgot is gyorsan lehet cafolni Reuters: EU risks depending on China for batteries after quitting Russian energy
Ja meg igen, Samsung meg LG akksik, mar elottem leirtak #25-ben, idezem:
Piaci részesedés, 2023. jan-júl., EV-akkumulátorok:
CATL: 36,6%
BYD: 16,0%
LG: 14,2%
Panasonic: 7,3%
SK On: 5,2% (dél-koreai)
Samsung SDI: 4,1%Es akkor nezd meg mi epul Magyaroszagon a BMW keresere.
Hope this helps. De ugyse fog, mert nincs olyan aspektus amiben ne lennel ultra elkotelezett es hurra opimtista Nemetorszaggal kapcsolatban.
[ Szerkesztve ]
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
GeryFlash
veterán
válasz
Shadowbull #187 üzenetére
Idezlek:
,,Jaj dehogy tarolják le. Marhaság."
,, "ID.3 hogy jött ki? Bétateszt állapotban kb" - Hülyeség."
,,Szimplán hülyeségeket beszélsz."
,,Ez egy nagyon népszerű, a totál laikusok altalt terjesztett jól hangzó butaság."
Bedobod ezeket a dumakat, mint ahogy a 181-ben is, majd amikor belemennek akkor megprobalod elkenni hogy jo hate tenyleg toluk ered de persze ezt is az ubermensch nemetek faszaztak ki ezert igazabol nem igaz hogy toluk ered. Probald mar meg nem csak a nemetek s*ggebol szemlelni a vilagot, minden topikban elojon hogy a 10+ ev ott elesert cserebe te feltetel nelkuli lojalitast fogadtal nekik.
EV autok akku diverzifikalasara meg egyszeruen elfelejtettel valaszolni, szoval miert kinai aksigyarakat kell a Magyarorszagra (es Nemetorszagba) hozni, nyilvan valoan nemet megrendelesre? Miert nem gondolod problemanak ezt a kitettseget, mikozben mar az EU-ban is eszleletek a problemat, az hogy lesz-e ra megoldas ez meg ugye mas kerdes.
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
Shadowbull
addikt
válasz
GeryFlash #188 üzenetére
"minden topikban elojon hogy a 10+ ev ott elesert cserebe te feltetel nelkuli lojalitast fogadtal nekik."
Ezt minden topikban előhozzák a hozzád hasonló fogalmatlanok. Attól még ez is pont annyira igaz, mint minden más amit állítani szoktatok.
"autok akku diverzifikalasara meg egyszeruen elfelejtettel valaszoln"
Mit felejtettem el? Azt cáfolni hogy csak kínai akkugyár van?
Ha te nem tudod magadtól hogy ez marhaság, akkor mit cáfoljak rajta?
Teszt alatt a türelem.
Új hozzászólás Aktív témák
it A BYD, a Nio és az Xpeng is nagy erőkkel terjeszkedik Európában, és nem ők az egyedüliek, ráadásul sokkal olcsóbb modelleket hoznak – a Münchenben tartott IAA egyre inkább az ázsiai gyártókról szól, ahogy a helyi autóipar is erre mozdul.
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Szürke zóna
- SONY LCD és LED TV-k
- NVIDIA GeForce RTX 4080 / 4090 / Ti (AD103 / 102)
- ASZTALI GÉP / ALKATRÉSZ beárazás
- Parfüm topik
- Magyarországon készül a Nokia XR21
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Cyberpunk 2077
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 / 4070 Ti (AD104)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Morgan Stanley
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest