- ASUS routerek
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Felhő alapú adattárolás (Dropbox, stb.)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- DIGI kábel TV
- Windows 10
- Microsoft Edge (a Windows Internet Explorer utódja)
- Windows 11
- Aliexpress tapasztalatok
Új hozzászólás Aktív témák
-
homerhamm
őstag
A Trabantnál jobb autó nincsen.
Üdv: Szabó Lajosné Erzsike.
-
Ear001
addikt
De hát ez nem autókiállítás, hanem beszállítói, autótechnikai. Miért is lettek volna ott a nagy gyártók sok autóval?
A sokkal olcsóbb modelleket meg nem látom, talán 5-10%, ami egy új márka bevezetésénél egyszerűen muszáj.
-
ViZion
félisten
Oszt' az hogy lett a 12,5m Ft kínai árból 21m európai ár? Tényleg kell a kínai vasút, ha ilyen sokért hozzák be...
Autókkal ugyan az lesz, mint anno a Motorola, Blackberry, Ericsson, Nokia cuccokkal: sírdogálnak, h jajj a kínaiak, de nem engednek a brutális profitból egy centet sem. Hát ha nem, akkor nem... utána meg sírdogálás lesz, h a kínai autó kémkedik. A többi is, csak a kínai az nem az EU/USA küldi az adatokat...Szal. a sirdogálás helyett versenyképes ajánlatokkal kellene előjönni, mert az lesz, mint a mobil szektorban.
Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy
-
Ezekiell
veterán
Csak amíg egy európai munkás keres X ezer EUR-t és normális munkakörülményei vannak (ami kerül Y ezer EURba), addig a kínai munkás keresi ennek századát/ezredét, és szar munkakörülményei vannak (ami megintcsak spórolás, nem kicsi).
Így azért nehéz...
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
ViZion
félisten
igen, ez tiszta. De az eltérést nem a munkások rakják zsebre, hanem az importőr...
Meg ugye a környezetvédelem, ott tudnak spórolni. De ezt is kezdik ott már baCCogatni, ezért (is) települnek még tovább a gyártósorok, kínánál is "kiaknázhatóbb" helyekre.Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy
-
GhanBuri Ghan
őstag
Pedig Handrás idén is megmondta, hogy milyen kínai gyártók, azok se olcsóbbak.
"Oliver Zipse BMW-vezérigazgató szerint a belépőkategória vagy eltűnik vagy többé nem európai gyártók szolgálják majd ki."
Ó igen, ugyanez történt az európai ipar többi részével is: az optikában, a fényképezőgépmechanikában, a szórakoztató elektronikában a legnépszerűbb kategóriákat bekebelezték az ázsiaiak (akkor még japánok), az európai gyártóknak pedig megmaradt a nagyon szűk csúcskategória. Ahol a profit nem elegendő az érdemi fejlesztésekhez, így egy idő után vagy felvásárolták a céget, vagy már csak a márkanév ét belőle valamit (mint például a Hasselblad vagy a Blaupunkt)
De az autóiparban is ugyanez történt Amerikában, a japán invázió után előre menekültek a SUVok irányába, feladták az olcsó szedánok gyártását, tekmészetesen oda is követték őket a japánok (koreaiak), hogy mára a hajdan az amerikai belpiacot teljes mértékben domináló nagy hármas részesedése minden eddiginél alacsonyabb legyen.
Ha ez Zipse master planje, akkor cudar jövőnek nézünk elébe. -
Ezekiell
veterán
Én arra írtam, hogy "sirdogálás helyett versenyképes ajánlatokkal kellene előjönni" - ez a nehéz, amikor a kínaiak (hasraütök) fele annyiból hoznak ki egy autót, mint az európaiak.
És igen, azt a különbözetet az importőrök, a VÁM, meg az ÁFA hozzák össze (meg az összes egyéb adó).
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ear001
addikt
A BYD német áraira milyen extra áfa meg importőri díj jön rá? Azt mégis annyiba kerül, mint egy Tesla vagy épp BMW. A Lynk&Co-nál? Még szalon sincs, megszokott szervíz sincs, minden saját kézben, mégsem osztogatják fillérekért.
Európai színvonalú autó európai árakon van. Ezt a kínaiak sem tudják felezni.
-
Busterftw
veterán
Na mar nem megboritjak?
-
Nem lesznek a kínai EV-k sokkal olcsóbbak. Csak kicsit, de így is több lesz rajtuk a profit.
Majd megnézzük, hogy viszonyításként, egy Dacia Spring hol fog elhelyezkedni az összehasonlítási listán a kínai EV-k hez képest.[ Szerkesztve ]
Üzleti megbízhatóságom adott: Több, mint 14 év PH tagság + régi és új rendszerben csak pozitív értékelések!
-
tha_answer
őstag
Ahol a kornyezet es a tarsadalom (nyugdij, tb hianya) lesznek versenykepesek, onnan kellene carbonvam illetve tarsadalmi externaliak vamja.
Az hogyha azonos kornyezetvedelmi es tarsadalomvedelmi felteteleknel is olcsobban dolgozik, az azt jelenti h Te vagy a szar.
A szabad piacot ne engedjuk a kornyezetunk (fidesz
) es tarsadalmunk (balliberalisok
) szetveresere, de a hatekonysagat hasznaljuk.
-
Shadowbull
addikt
Jaj dehogy tarolják le. Marhaság.
Teszt alatt a türelem.
-
Shadowbull
addikt
"BYD, a Nio vagy az Xpeng már nagy erőkkel terjeszkednek az európai EV-szektorban, az eladások 55 százalékkal 820 ezer autóra emelkedtek az első 7 hónapban"
Melyik párhuzamos valóságban? A BYD az első 7 hónapban kábé 5.000 autót adott el Európában, a NIO kevesebb mint ezret, az XPENG kábé 200-at.
Szerintem az összes kínai gyártó nem adott el összesen 10e autót Európában.
Teszt alatt a türelem.
-
Montanaxy
tag
NIO-nál dolgoztam egy rövid ideig. Teljesen az Észak-EU országaiba adnak el, nálunk csak összeszerelés van, akksi cserélő állomásokat szerelnek össze. Alsó hangok 20 millió egy NIO autó, itthon nincs piaca.
[ Szerkesztve ]
-
Ezekiell
veterán
Tehát Németországban? Gigafactory Berlin? Kétlem
Szóval nyilván importálnak, azon meg van VÁM, meg adók, meg ÁFA amikor megveszi a végfelhasználó, stb. Vagy felétek nincs?
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
válasz
Shadowbull #15 üzenetére
Mindig élmény veled beszélgetni, amikor így alátámasztod a mondanivalódat.
Akkor én jövök: de hoznak. Na most te jössz!
De amúgy leírhatod nyugodtan és hálás is lennék érte, hogy a sokkal olcsóbb munkaerő és gyártási költségek mennyiben befolyásolják az autók árát, mennyivel lesz olcsóbb - mert hát nyilván abból van az árelőnyük, és látható is a hazai áraikon.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
válasz
Shadowbull #20 üzenetére
Jó, most nem ez a lényeg, te is tudod
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Shadowbull
addikt
A kínaiaknak nyilván van egy minimális árelőnyük ha Kínában gyártanak, de messze nem hozzák ki a feléből. Ami nekik feleannyiba kerül, az marhára nem is tud annyit.
Ezt a költségelőnyt gyakorlatilag egy az egyben felzabálja a szállítás meg a vám.Amúgy a történelem ismétlődik, a 70es években a japán autóipar volt a mumus, a 90es években a koreai, most meg a kínai. Nem tudom 20 év múlva melyik lesz, talán az indiai vagy afrikai...
A hazai áraikon a teljes adó és áfamentességet látod meg az állami támogatást.
[ Szerkesztve ]
Teszt alatt a türelem.
-
Ezekiell
veterán
válasz
Shadowbull #22 üzenetére
egy az egyben felzabálja a szállítás meg a vám
Na, hát pont ezt írtam én is feljebb (+ÁFA, ne felejtsük el). Azért az így sok százalék ám.Én ültem kínai EVben pár napot tesztre (MG4), teljesen jó volt, az érthetetlen hibáit leszámítva (katasztrófa hangrendszer, szoftveres szarok (mint egy ID3 mondjuk az elején), nuku tolatókamera és nem is rendelhető, stb). Nem egy BMW/Merci, de nem is annak a célcsoportnak készül.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Cassi
senior tag
Piaci részesedés, 2023. jan-júl., EV-akkumulátorok:
CATL: 36,6%
BYD: 16,0%
LG: 14,2%
Panasonic: 7,3%
SK On: 5,2% (dél-koreai)
Samsung SDI: 4,1%Még messze van a vége, de a Nokiával is az történt, hogy az iPhone bemutatója utáni naptól a cég halott volt. Még egy ideig kalimpált a lábacskáival, aztán kész.
-
tha_answer
őstag
[ Szerkesztve ]
-
strogov
senior tag
válasz
tha_answer #28 üzenetére
Mennyire volt versenyképes egy iphone 4s-hez képest?
-
strogov
senior tag
válasz
Shadowbull #30 üzenetére
Nem utólag. 2es android-tól már minden épeszű tudta, hogy a nokia saját rendszere be fog dőlni. 2011-ben meg már a nokia is tudta.
Itt a fórumon is röhögtünk a nokia fan-okon ahogy a végén már csak annyi maradt, hogy jó képeket készít. Mint az irigy hónaljmirigy számban: "kamerás mobil".
2011-ben ios-en már sok-sok millió alkalmazás volt. Aki alkalmazást készített az elsőre ios verziót csinált. Az iphone i4s-ből elment vagy 250 millió 3 év alatt. N9-ből mennyi? Ha már szoftver. Hány külsős fejlesztett rá bármit? -
Noukoum
veterán
A kínai autók egyébként még lehetnek és lesznek is jobbak szoftveresen.
Emiatt nem írnám le őket, a nagy európai gyártók is szenvednek vele, a németekkel az élen. Szóval lehet ezt árral kompenzálni, de mint látható a többi gyártó is le van maradva nagyon.
Ugye a Nokia effektus azt jelenti hogy egy (vagy több) gyártó nem vette figyelembe a piac radikális változását, az új technológiát, a megváltozott felhasználói igényeket és elhaladt mellette a világ. És ahelyett hogy igazodott volna a változáshoz, ragaszkodott a régihez. Aminek a vége pontosan tudjuk mi volt. A Nokiához érdemes még hozzátenni hogy egy idő után felsőszinten is felismerték a problémát, csak késő volt, a hajó már elment.
Ugye ha valaki ránéz az autóiparra az egyből látja hogy a fentiek egy az egybe megegyeznek a Toyotával. Ennek persze, nem kell hogy csőd legyen a vége. De az új autó eladási részesedésük már garantáltan drasztikusan le fog esni már 10 éven belül. Egyszerűen árversennyel ki fogják csinálni a hagyományos gyártókat, akik nem léptek időben és nem tudnak hatékonyan elektromos autót gyártani. Ehhez sem kell madárjósnak lenni, ha valaki megnézi hogy ma Európában olcsóbban kapsz Tesla Model Y-t ami egy prémium SUV mint egy Toyota Prius plugin hibridet, mindezt úgy hogy a Teslán jóval magasabb a haszonkulcs, akkor nincs miről beszélni. Természetesen az emberek az előbbit veszik, nem pedig az utóbbit meglepő módon.
És el kell hogy keserítsem a hagyományos gyártók rajongóit, de a Toyota rajongóit is, mert hogy a legolcsóbb autókat sem fogja kímélni a változás. Azaz a szegényebb, de nagy piacokon is 2030-2040 között meg fog történni a teljes átállás (~90%, új autó eladásokban). Hiába gyártasz te olcsó autót (pl hibridet) kis haszonkulcsal, ha jönnek az elektromos modellek olcsóbban, azonos vagy nagyobb haszonkulccsal. Összefognak omlani az eladásaid mint egy kártyavár. Nem véletlen hogy a Toyota kommunikációja is 180 fokos fordulatot vett 5 évvel ezelőtthöz képest. Ha valaki megnézni mit tud most a cég, mirai meg bz4x, kiröhögi... Persze történelmi forrásnak majd kiváló lesz, de hogy az utcán nem fogsz ezekkel találkozni az is biztos.
Szóval hajrá Toyota, szedjétek már össze magatokat. Jó dolog hogy a Tesla felkavarta a langyos állóvizet, de azért ne adjunk már nekik teljes monopóliumot. Mert ha a Tesla tényleg megcsinálja 2030-ra a 20 milliós autó eladást...
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Shadowbull
addikt
"ma Európában olcsóbban kapsz Tesla Model Y-t ami egy prémium SUV "
Muhaha
"mint egy Toyota Prius plugin hibridet, mindezt úgy hogy a Teslán jóval magasabb a haszonkulcs"
LOL.
Bírom ezt a teslafan párhuzamos valóságot. Kár hogy semmi köze az igazihoz.
Teszt alatt a türelem.
-
Shadowbull
addikt
"ID.3 hogy jött ki? Bétateszt állapotban kb"
Hülyeség.
"Kínaik nagyon gyorsan le fogják lépni a piacot..."
Dehogy fogják. Majd nagy nehezen, hosszú évek kemény munkája után eljutnak oda, hogy az alsó szegmensben valódi piaci szereplővé válnak, egy lesznek a sok közül.
A felső kategóriás álmokat meg elfelejthetik.Teszt alatt a türelem.
-
Ezekiell
veterán
válasz
Shadowbull #36 üzenetére
Hülyeség.
Hát a szoftvere bizony úgy jött ki, katasztrófa volt - és az bizony az egész autóra árnyékot vetett.Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
válasz
Shadowbull #39 üzenetére
Nem, nem azért volt katasztrófa, ne csúsztass légy szíves.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
válasz
Shadowbull #41 üzenetére
Figyelj, nekem nem kell kamuznod. Nem csak ennyi volt a baja, nagyon nem.
németek saját gyűjtése a bugokról
Az Auto Motor & Sport azt is nehezményezi, hogy az infotainment rendszer csak lassan indul el, a gyári navigáció gyakran több száz méteren keresztül nem tudja hol van, a beharangozott online szolgáltatások pedig egyáltalán nem töltődnek be a 10 colos középső kijelzőn. Ez a képernyő egyébként a német tesztelők szerint eleve kicsit túl messzire került a sofőrtől a kényelmes használathoz, a szóbeli utasításokra pedig nem lehet hagyatkozni, mert a beszédfelismerő nemcsak sokat hibázik de legalább lassú is.
Teljesen értelmetlen védened a dolgot, simán szar volt a launch software.[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Noukoum
veterán
válasz
tha_answer #37 üzenetére
Szóljál a norvégoknak is, 2025-től már nem veszel náluk füstös autót. Persze tudom, a hanyatló nyugat már annyira hanyatlik hogy már nem telik 5 perc alatt 1000km-t tudó autóra sem!4
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Ezekiell
veterán
válasz
Shadowbull #44 üzenetére
Amiről a vevők sorban reportoltak a bugokat?
Ugyanmar, miért véded a vedhetetlent? Szar volt, semmi gond, van ilyen. Azóta jobb lett.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
forumpista
tag
válasz
Shadowbull #22 üzenetére
Tudtommal a toyota (japan autoipar) ma mar talan a legnagyobb autogyarto a vilagon. Szoval volt alapja annak hogy tartotttak tole, ki is csinalta pl. az amerikai autoipar nagy reszet.
Megbizhatosagat tekintve pedig khm… alazza a csoda(szar) nemet autokat.
Szoval amelyik autogyar nem tartott a toyotatol az ma mar kb. nem letezik.
na most per pillanat ugyanez a helyzet a kinai ev autogyartokkal. Aki nem veszi oket komolyan es nem probalja meg felvenni a kesztyut hanem a regmult dicsosegebol probal ugymond megelni, az nem fog letezni 20-30 ev mulva.
Including toyota meg a nemet autogyarak is. -
Shadowbull
addikt
válasz
forumpista #46 üzenetére
"Megbizhatosagat tekintve pedig khm… alazza a csoda(szar) nemet autokat."
Tendenciózusan megbízhatóbb, ennek az az ára hogy sokkal egyszerűbb, és kisebb a kínálata.
"a regmult dicsosegebol probal ugymond megelni"
Jaj ne viccelj már. Senki nem csinál így az autóiparban, ahol folyamatosan brutális verseny van. Ez már legalább 50 éve nem működik.
Teszt alatt a türelem.
-
forumpista
tag
válasz
Shadowbull #48 üzenetére
Pedig egyelore nagyon ugy tunik hogy a japanok is meg a nemetek is bealudtak az EV atallast.
Legfokepp egyebkent azt nem ismertek fel idejekoran, hogy mig a belsoegesu autoknal a motorhoz kellet a nagy know-how es az energiatarolo rendszer egy filleres “muanyag” tartaly volt, addig EV-nel pont forditva van a dolog.
Motorikusan nem kell nagy know-how, ellenben honnan lesz olcso akksid, ki gyartja es hogyan, na ez hatarozza meg az egeszet legfokepp.
-
Shadowbull
addikt
válasz
forumpista #49 üzenetére
"a japanok is meg a nemetek is bealudtak az EV atallast."
A németek garantáltan nem aludtak be semmit, nézd már meg a kínálatot. A japcsik reakcióit is nehéz innen megítélni, ők is úgy reagálnak ahogy a valódi piaci igények alakulnak ott, ahol ők erősek.
"azt nem ismertek fel idejekoran"
Jaj, ne vicceljünk már. Te érted a világot, a komplett német meg japán autóipar meg nem érti
Aha.
Teszt alatt a türelem.
Új hozzászólás Aktív témák
it A BYD, a Nio és az Xpeng is nagy erőkkel terjeszkedik Európában, és nem ők az egyedüliek, ráadásul sokkal olcsóbb modelleket hoznak – a Münchenben tartott IAA egyre inkább az ázsiai gyártókról szól, ahogy a helyi autóipar is erre mozdul.
- Revolut
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Foxpost
- BestBuy topik
- Flash SSD
- Mortal Kombat 1 (2023)
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Végre bemutatkozott a Google Pixel 4a
- Csak nagyon kevés VGA-n hajtható maximumra a Samsung Odyssey Neo G9
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: Devops Team Kft.
Város: Budapest