Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Noukoum
veterán
válasz Shadowbull #102 üzenetére
Nem releváns a véleményed.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Medocsabi
addikt
Hát pedig igaza van. Maga az áram olcsóbb,de maga az autó,és a saját otthoni infrastruktúra megteremtése a töltéshez drága. Kb az elektromos autó mellé egy használt benzines autó ára. És egy olyan befektetés (állami támogatás nélküli napelem pl), ami 15-20 év alatt terül meg, rossz befektetés, pláne egy elektromos gépjármű esetében.
-
Noukoum
veterán
válasz E.Kaufmann #107 üzenetére
Ez nem a szocializmus, ahol minden annyit ér amennyi anyag van benne....
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Szerintem annak a jelenetnek sem az volt a végkövetkeztetése. Valamint ott se annyi volt az ára, volt hogy olcsóbb volt, csak kapni nem lehetett.
De ha már feltétlen a cocilaizmust kell belekeverni
Ezek szerint csak itt vagy veterán, amúgy meg még fiatal vagy, ha neked erről ez jutott eszedbe.[ Szerkesztve ]
Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!
-
Noukoum
veterán
válasz E.Kaufmann #110 üzenetére
Valakinek egy élet nem elég hogy felnőjön és megértse miért kerül valami annyiba amennyibe, mint látható.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
-
bteebi
veterán
De, drága. Az akku teszi drágává. Anélkül érdemben olcsóbb lehetne, mint egy belső égésű motoros. Addig viszont, amíg lítium kell az akksikba, addig igenis drágább lesz az elektromos, hiába egyszerűbb több szempontból.
Nem a fenntartása, hanem a megvásárlása drágább!Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
-
bteebi
veterán
Véleményem szerint ez ettől érdemben bonyolultabb. Egy lítium akksi egyáltaláb nem csak lítiumból áll, az csak az összköltség egy része - bár talán nem a töredéke.
Meg ugye nem csak drágáBB a lítium, mint a nátrium, hanem ritkább is (nyilván azért is drágább tőle), csak ha majd gyakorlatilag elfogy, mert minden akkumulátorba az kell, akkor majd még drágább lesz. Az meg egy másik fontos kérdés, hogy az egyéb komponensek, pl. elektrolitok mennyire (nem) drágák/mérgezőek/hozzáférhetőek.
Az viszont jogos, hogy elektromos autó <> akkumulátor. Egy Tesla elsősorban nem az akkuk miatt drága, bár az is benne van. Sok szempontból fejlettebb (volt), mint egy hasonló kategóriájú "hagyományos" autó, és a hype mellett nyilván ez is feláras volt.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
bteebi
veterán
A lítiumtól IS drága az akkumulátor, de nem csak lítium van benne. Meg amíg eljutsz addig, hogy legyen működő lítiumos akkumulátorod, az se olcsó. Egy autó piaci ára nyilván nem a beker. költsége, új(abb) fejlesztéseknél meg pláne nem.
Bár nem szorosan kapcsolódik, de tegyük hozzá, hogy az elektromos autók még mindig eléggé újak, és sok esetben nem csak annyival térnek el egy "hagyományos", belső égésű motoros autótól, hogy nem benyát kell beléjük tankolni (infotainment, biztonsági hülyeségek, szenzorok, önvezetés - és ezek mind felárasak; a fícsörök nem kis része persze ma már egy drágább "hagyományos" autóban is benne van).
#125: A legtöbb forrás szerint a csere 4-20 (más források szerint inkább 10-20) ezer dollárba (mai árfolyamon 1,35-3,38-6,76 millió Ft) kerül. Ebben ugye van munkadíj is, de az új autóba építésben is. És ugye akkor fixen új akkukat kapsz, cserénél nem biztos, ráadásul amikor kicserélik, akkor jó eséllyel leadod a te pakkodat (ami jobb esetben lehet olcsósító tényező), amiből ők aztán kilegózzák a jókat, amiket aztán felhasznál(hat)nak a következő cserekor. Nyilván az árak függnek a körülményektől és az akku kapacitásától is.
Szóval nem keveset dob egy új autó árán az akkumulátor (ha "csak" 10%-ot dobna, akkor is sok lenne). Ráadásul pl. a Tesla egy igen csak új, és még most is jócskán felfutó gyártó. 10-20 év múlva, pláne ha lesznek normálisabb, olcsóbb akkumulátorok (belső égésű motoros új autók viszont nem, vagy nem nagyon), és kevesebb fejlesztésre lesz szükség (mert pl. az FSD már évek óta megbízhatóan működni fog), akkor az elektromos autók fajlagosan olcsósodhatnak majd - azzal együtt is, hogy az autók (is) amúgy folyamatosan drágulnak sajnos.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
btprg
senior tag
Ez már egy szint, amikor valaki ennyire párhuzamos "valóságban" él
A szegényebb piacon pont leszarják, hogy az átlagnak elérhetetlen csillió forintos új autók egymáshoz képest mennyivel olcsóbbak vagy drágábbak, mert az emberek megbízható régebbi használt autókat vesznek, amibe a "méregdrága fosszilist" 10 évig tankolva is milliókkal kevesebből kijönnek, mint amennyi az elektromosnak csak a vételára lenne.
Ha meg valaki nem kertes házban lakik, akkor amúgy is kb. használhatatlanul macerás az egész még akkor is ha nem vagy szegény, az olcsótól meg rohadt messze van még az üzemeltetés is.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
8th
addikt
Az is egy vicc, hogy 2023-ban nincs megszabva az autógyártók számára, hogy ha valaki az EU területén akar autót eladni akkor kizárólag egyféle szabványosított töltőcsatlakozóval árulhatja az autóit. A töltőhálózatokat telepítő és üzemeltető cégekre ugyanez érvényes kéne legyen már régesrég ehelyett mindenki nyomja a saját szarját, természetesen a környezetvédelem jegyében... A döntéshozó bürokrata uraknak és hölgyeknek biztos nincs idejük ilyen piszlicsáré dolgokkal foglalkozni olyan horderejű ügyek mellett, hogy nekem férfiként jogom lehessen gyermeket szülni. Teljes elmebaj.
-
bteebi
veterán
"mert az emberek megbízható régebbi használt autókat vesznek"
...vagy legalábbis régebbi, és mindenképp sokkal olcsóbb. Viszont a levetett prémiumnak nagy hype-ja van keletebbre (nálunk is), míg nyugaton simán elmászkálnak gagyibb, de ÚJ autókban is az emberek. És amúgy igazuk van.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
vicze
félisten
"Az is egy vicc, hogy 2023-ban nincs megszabva az autógyártók számára, hogy ha valaki az EU területén akar autót eladni akkor kizárólag egyféle szabványosított töltőcsatlakozóval árulhatja az autóit. "
WTF? Meg van szabva...A teljes elmebaj máshol van..
-
Kinder
senior tag
Már a Volvo is átállt.
-
Kinder
senior tag
A Volkswagen tulajdonában lévő Electrify America töltőhálózat sajtóközleményben jelentette be, hogy 2025-ig felszereli töltőoszlopait a Tesla NACS csatlakozóival is.
-
Kinder
senior tag
Június 27-én jelentette be a Volvo ( ezt írtam a #135-ben ) , a Geely prémium svéd márkája, hogy Észak-Amerikában ők is a Tesla által bevezetett NACS csatlakozóra váltanak, és alig két nappal később, most az unokatestvér Polestar is hasonló sajtóközleményt adott ki.
[ Szerkesztve ]
-
-
bteebi
veterán
válasz E.Kaufmann #138 üzenetére
Az iparágnak nem tudom, de a Teslának mindenképp. Ettől függetlenül én örülök az egységesítésnek, és minden bizonnyal a megvalósítás ezen módja (Tesla = "szabvány") volt a leginkább logikus lépés.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
vicze
félisten
"In November 2022, Tesla renamed its previously proprietary charging connector to "North American Charging Standard" (NACS) and opened the standard to make the specs available to other EV manufacturers.".
Az NACS jelenleg egy nyílt szabvány és a Tesla elengedte, SAE 2025-ig fogja teljeskörűen szabványosítani ezt Június elején jelentették be, ezért vannak most ezek a történések.
[ Szerkesztve ]
-
Kinder
senior tag
A Volkswagen is. ( és így a Porsche/Audi/Seat/Skoda )
Én úgy gondolom, mostmár nem elindult a lavina, hanem tarol. -
vicze
félisten
Mielőtt további nagy bejelentéseken lepődnének meg egyesek, mindenki aki a ChargeX Consortium tagja be fogja jelenteni az NACS Észak-Amerikai bevezetését 2025-ben. Tehát BMW, Stellantis, Toyota, stb. A legtöbb töltőhálózat is része a konzorciumnak.
Továbbiakban SEA szabvány lesz az NACS, mint írtam a Tesla átadja nekik.
-
bteebi
veterán
Köszi az infót.
A döntésük első körben relatíve szimpatikus dolog, bár igazából valószínűleg többet fognak belőle profitálni (a töltőhálózatuk révén), mintha licenszelni szerették volna (mert akkor kevésbé terjedt volna el) a saját szabványukat.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
SindaNarmo
tag
-
Kinder
senior tag
Mercedes is.
-
Test Elek
újonc
Nagyon jó látni, hogy így elfogadták a Tesla csatlakozót.
-
Test Elek
újonc
Hajrá NACS! <3
Új hozzászólás Aktív témák
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Android szakmai topik
- Vezetékes FEJhallgatók
- Politika
- Villanyszerelés
- ALZA vagy eMAG?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Google Pixel topik
- Több helyről érkező SteamOS-t jósol a Valve arculati irányelveinek frissítése
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- További aktív témák...
- Intel i7 11700k, MSI Suprim 3070ti, MSI Z490, Phanteks rgb ház, SSD, 16GB ram teljes konfig eladó!
- Iphone 15 PROMAX 256GB 2026. decemberig számla, jótállás, natúr titán, független
- Értékcsökkentett, HP ProBook 430 G6, 13,3" FULL HD IPS, I5-8265U CPU, 8GB RAM, 256GB NVMe SSD, WIN
- HP ProBook 430 G6, 13,3" FULL HD IPS, I5-8265U CPU, 8GB RAM, 256GB NVMe SSD, WIN 10/11, SZÁMLA, GAR
- Új Zsír Lenovo IdeaPad 5 x360 Érintős Hajtogatós Laptop Tab 16" -25% Ryzen 5 8645HS 16/512 FHD+ 760M
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest