-
IT café
KÉRDÉS ELŐTT OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT ÉS HASZNÁLD A KERESŐT!
Ha EU-n kívülről rendelsz, mindig kalkuláld bele az ÁFA-t, esetleges vámot, kezelési költséget! Nem számít, hogy mi van a csomagra írva (gift vagy alacsonyabb összeg), el sem olvassák. Röntgen és a fizetési bizonylat (paypal, bankszámla kivonat) alapján történik az ÁFA fizetés.
Ha EU tagországból érkezik a csomagod vagy EU szállítással tagországi vámolással (EU warehouse, EU express) akkor abban az esetben sem vámot sem ÁFA-t nem kell fizetni.
Sima posta esetén (kínai, belga, svéd, holland stb.) 60 nap is lehet a kézbesítési idő (jellemzően 25-40 nap, de ritka esetben előfordulhat ennél rövidebb idő is). Aggódni 45 nap után érdemes, akkor lehet mozgolódni, érdeklődni.
Boltok, fizetés, szállítás, nyomkövetés, vámolás, reklamáció témakörökkel kapcsolatban található információ az összefoglalóban, ezért erősen ajánlott kinyitni és elolvasni a felesleges és ismétlődő kérdések elkerülése érdekében.
Új hozzászólás Aktív témák
-
madrac
senior tag
Iszonyatos a káosz ebben az új rendszerben még mindig.
Volt egy duplikált ÁFA fizetésem Aliexpresses rendelés után, ráadásul sokkal magasabb érték után, mivel Egybesült Arab Emirátusokban átcsomagolták a cuccot és másik tracking számot kapott, rajta egy sokkal magasabb feltüntetett értékkel ami alapján kiszabta a posta az adóterhet, amit be is fizettem.
Postának ment is azonnal a reklamáció a webes űrlapon keresztül, amire több mint 1 hónapja semmi reakció.
Telefonon felhívtam a postát az itt is feltüntetett számon, hogy WTF van. Fingja nem volt a hölgynek mi ez az űrlap és hogy mi van a reklamációval, de azt látja, hogy nincs IOSS szám megadva a csomaghoz és hiába Aliexpresstől jött, aminek központi IOSS száma van, az őt nem érdekli, reklamáljak a feladónál.... ha nem jutok dűlőre, keressem őket ismét...
Aliexpress ügyfélszolgálaton automata szövegelőn átverekedve magam kapok embert. Oké, csatoljam a dokumentumokat az áfázásról, számla stb, fotót a csomagról rajta a tracking számmal. Rendben továbbítja az ügyet a megfelelő osztályra, majd írnak emailben.
Később meg is kapom az emailt amiben tájékoztatnak, hogy igazoljam vissza hogy megkaptam a terméket és akkor újra vegyem fel a kapcsolatot ügyfélszolgálattal ugyanezeket a dokumentumokat prezentálva az eredeti tracking számmal (ami ugye nem szerepel a dokumentumokon se a csomagon mert út közben megváltozott)...
Aliexpress ügyfélszolgálat felkeres, embernek fingja nincs semmiről, nyissak dispute-ot az oldalon az eladónál a rendelésre.... Az őt nem zavarta, hogy azt csak hibás termékre lehet nyitni és csak a vételár maximumára lehet refundot kérni és olyan okot nem is lehet kiválasztani, hogy duplikált VAT fizetés miatt, nem is beszélve arról, hogy az emailben kimondottan benne volt, hogy zárjak minden disputot amit esetleg VAT refund miatt nyitottam volna.... Nem jutottunk dűlőre, nagy nehezen végre kapok másik ügyfélszolgát, aki bekérte ugyanazokat a dokumentumokat mint amiket már 1x elküldtem. Ugyanazzal, hogy akkor továbbítja az illetékes osztályra az ügyet és ezúttal kaptam case idt is. Itt tartok...
Új hozzászólás Aktív témák
Vám- vagy adócsalással kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a topicban (és a fórum egész területén)!
- Bemutató eBay-es kütyük kis pénzért
- Polgári repülőgép-szimulátorok
- Az Arm megvenné az Intel egy részét
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Apple iPhone 13 Pro Max - őnagysága
- iPhone topik
- Nem lesznek kitömve VRAM-mak az új VGA-k a gyártók szerint
- Politika
- Ingyen kellene, de tegnapra
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen