Új hozzászólás Aktív témák
-
pip
aktív tag
Leírom ide, hogy mi bánt, mert nem tudok jobb helyet ahol elmondhatnám és itt láttam már sok értelmes vitát. Már régóta emészta probléma, de általában csak a páromnak hajtom, most azonban kiöntöm ide is.
Az alapgondolat: nem biztonságos az, hogy mindenféle tömegű személyautók rohangálnak az utakon, engem legalábbis sokszor aggaszt, hogy belémjöhet valami mafla nagy autó és túlélési esélyeimet gyakorlatilag nullázza a sokszor két tonnát is meghaladó tömegével. Kitalálható, hogy legtöbbször kisautóban ülök elárulom azt is, hogy anyagi megfontolásból vagy inkább kényszerből Néha rendesen megijeszt egy-egy hatalmas terepjáróra hasonlító utcai gépcsoda, amikor rájövök, hogy homlokom gyakorlatilag egy szintben van az orrával. Ezek az autók valószínúleg nagyon biztonságosak, mivel méretüknél fogva fölényben vannak a kiasutókhoz képest. Elképzelni is rossz, mit művelne egy ilyen nagy verda frontális ütközés esetén pl egy Matiz kategóriájú autóval.
A probléma etikai kérdéseket is felvet, hiszen a kisautót választók legtöbbször az anyagiak miatt választanak kisautót, az átlagos kisember ha akarna sem tudna megengedni magának egy nagy autót. Kutyavilág, kutyaszar. Vagy kisember, kisautó. Így tehát kisautóval kénytelen bevetni magát a forgalomba. Etikai probléma #1: jól van az, hogy csak azért, mert csupán egy kisautóra van pénze, kisebb esélye van túlélni egy balesetet, mint egy olyasvalaki, akinek van pénze nagy autóra? Számomra ez nem elfogadható.
Etikai probléma #2: a nagy autók sokat fogyasztanak és jobban terhelik a környezetet mint kisebb társaik. Igazságos ez? Ha van pénzem venni egy nagy verdát, akkor megveszem a jogot is hogy jobban szennyezzem a levegőt? Ez a gondolat azért foglalkoztat, mert a minap olvastam egy cikket, miszerint az EU-ban korlátozni szeretnék a személygépjárművek kilométerenkénti széndioxid kibocsátását 120 g CO2/km-re. Ezt az autógyártók hevesen ellenzik, mert a nagy autók nagy profitot hoznak. Ezért ma már inkább 130 gCO2/km az EU álláspontja, reméljük ennél többet már nem engednek. A cikk szerint viszont a jó ügyért lobbizó miniszterek egyikének sincs olyan autója, amely teljesítené a kritériumot, sőt, még a dupláját sem. Akkor hogy is van ez? Ha fontos/gazdag/stb ember vagyok, akkor lehet olyan autóm amivel a mások levegőjét is rontom?
Minderre megoldást jelenthetne az, ha pl. egy EU szabály előírná, hogy nem lehet forgalomba iratni pl. 1000 kg-nál kisebb és 1300 kg-nál nehezebb személyautókat. Kivétel mondjuk a sokgyermekesek. Így a gyártók kénytelenek lennének alkalmazkodni, a balesetezők egyenlő esélyekkel utazhatnának és a környezet is tisztább maradna.
kissé hosszú lett, nem is írom tovább, pedig van még néhány gondolatom.... Szeretettel várok minden témához kapcsolódó gondolatot. -
-
pip
aktív tag
Még mielőtt valaki megkérdőjelezné: nem csökkenteni szeretném a nagy autók biztonságosságát. A gyártók belezsúfolhatják a biztonságtechnika összes csodáját a járgányaikba, de az adott tömeghatáron belül. Ezzel nem veszélyeztetnek jobban másokat.
-
emitter
őstag
teljesen egyetértek. Bp-n is egyre több ilyen nagy allroad-ot látni, elképesztő. Újgazdagéknál ez lett a divat És tényleg már szinte mindegyik gyártónál kapni ilyen luxus-terepjárót.. de ne is várjuk el a döntéshozóktól, hogy magukat és a fajtájukat megadóztatják ilyen módon Mao-n meg főleg nem
-
XaraX
addikt
-
pip
aktív tag
Másik kérdésem: ha már kisember vagyok és nincs lehetőségem felszólalni az EU parlamentben hogy ''uraim, szabályozzuk az autók tömegét'', sőt, olyasvalakit sem ismerek, aki ezt helyettem megtenné, hogyan tudnám publicizálni a gondolatot?
-
ftc
nagyúr
balesetet ugyanúgy tud okozni 1 kis autóval mint egy nagy autóval...
most belegondolva amit írtál...
egy 5 személyes kocsi amiben kényelmessen elfér mindenki nem szorong és még rakodni is lehet 1,5t-ig vicces lenne...kb papirból lenne..akkor meg az lenne a gond,hogy hol a biztonság?Én ültem egy ilyen kis kocsiban féltem...soha többé.
CO2-re sokkal nagyobb baj,hogy manapság mindeki autóba ül pár méterért...pl kellene gyalogolni 5 percet..nem inkább kocsiba ül.sok ilyen ember van. -
AMD Power
titán
A ''luxus/nagy'' autókra nincs megoldás de a teherautó/kamion forgalomra külföldön már megoldott probléma. Ott nyugodtan mehetsz egy 80 millás Lamborhghinivel nem fog széthullani.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Calogero
addikt
Nem kell itt semmit itt korlátozni, a közlekedés kultúrán kell válltoztatni.
Nem az autók tömegével van baj, hanem azokkal az állatokkal akik a volán mögött ülnek. -
pip
aktív tag
-
God Vazzeg
veterán
Aki ilyent vezet, az már meg is vásárolta a jogot, tekintve ezek árait, és fenntartási költségét. Mellesleg ha tehetném, én is egy terepjáróval járnék, és nehogy má, azért mert másnak nem tetszik, én se mehessek olyannal.. Ugye ez a topik irónikusan lett csak nyitva?
(Akinek nagyobb a háza, annak a qrva anyját? ) -
tts
addikt
már elnézést de szvsz ez tipikusan a ''savanyú a szőlő'' esete - ha te ''Matiz kategóriájú autóval'' jársz járjon mindenki azzal, ez finoman szólva is beteges
Etikai probléma #1 - ennek az álproblémának a megoldása pont az, hogy mindenki járjon hatalmas kamionnal, akkor faszányosak lesznek a túlélési esélyei
Etikai probléma #2 - a kettes zsámú álprobléma más szemszögből - vegyünk egy 20 éves 1300-as Ladát és egy zsír új 3 literes német autót - szerinted melyik szennyezi jobban a környezetet?
az egész okoskodás szerintem azért visszataszító, mert kínai típusú szocializmusra emlékeztet, egy szobácska mindenkinek, egy bringa mindenkinek, egy varrógép családonként és az elmaradhatatlan maoöltöny... - hová vezetne ez? -
ftc
nagyúr
én már láttam ellenkezőjét is....de ez szituáció függő
még az őrülteket is volán mögé engedik ültetni addig nem is fog a helyzet válltozni.Ez nem kocsi függő hanem ember.
jah pl
206-s
aját tömeg (feltankolva) 1210 kg
megengedett össztömeg 1590 kg
és ez egy kiskocsi....hátul nem fér el senki a csomagtérről nem is beszélek.
[Szerkesztve] -
XaraX
addikt
Aha,értem.
Viszont egyet még mindig nem értek.
Anno,Elvileg leváltott rendszerünkben ez úgy-ahogy meg volt valósítva.
Kb a Volga volt a legnagyobb tömegű autó.
És akkor is voltak emberek,akik az aránylag kis tömegü autókkal hatalmas baleseteket tudtak okozni.
Rengeteg ismerösöm van,akinek nagy tömegű,teljesítményű autója van,viszont tudja,hogy mi az a közlekedési morál.
És ugyancsak legalább ugyanannyi a másik oldalról.akinek fogalma sincs róla.
Szóval nem az autókkel van itt a baj,hanem az emberekkel. -
Noddy
senior tag
Szerintem semmiképpen nem az EU-nál kéne felszólalni, vagy mi, hanem az autó gyártó cégeknél, mivel látod igazából ők manipulálják a dolgokat. Ha eltudod hitetni velük, hogy nagyobb üzlett kis (normális) kocsikat gyártani, mint luxus terepjárókat akkor nyert ügyed van.
Jesus my savior, not my religion. - Jéghegy nem talál ibolyát.
-
God Vazzeg
veterán
Eddig a kisebbség azért akarta kijárni a 8 általánost, hogy a B kat. vezetői engedély meglegyen. Nemrég eltörölték ezt a kitételt.. Szerinted kik lesznek a nagyon veszélyesek, amikor a vezetés igenis szellemi munka, és egyfajta szellemi odafigyelést, gyors reakciót kíván?
(Ez csak úgy jött, nem neked, de te úgyis érted.. ) -
ftc
nagyúr
válasz God Vazzeg #26 üzenetére
én mindent
hát igen én ilyen embereket volén mögé khm nem merném ültetni..Se azokat aki 4x nem tették le a vizsgát... -
Calogero
addikt
Szigorúbb büntetés kell a szabálysértőknek , a gyorshajtókat jobban kell ''üldözni'' a sorozatos visszaesőktől illetve a sebességet drasztikusan átlépőktől örökre elvenni a jogsit.
Szinvonalasabb oktatás, szigorítanám a vizsgákat.
A már jogsival rendelkezőknek is kelljen megszabott időközönként újra vizsgázni.
Műszaki oldalt nézve, évente műszaki vizsga. -
pip
aktív tag
válasz God Vazzeg #19 üzenetére
Nem ironikusan lett nyitva. Én valóban úgy képzelem, hogy ha egy kiasutó összemegy egy nagyobbal, akkor ő húzza a rövidebbet. És járhatsz Te is terepjáróval, ha az belefér a tömeghatárba...
-
pip
aktív tag
válasz God Vazzeg #26 üzenetére
Mondok ennél rosszabbat. Olaszországban van egy nagyon kalsó kategória, amelyet 14 (vagy 16?) éven felül lehet vezetni. Ezek ilyen Smart-típusú autók, kétülésesek, kis motorral. Jogosítvány nélkül lehet vezetni őket, az említett korhatár fölött. Mondanom sem kell, hogy néha fájdalmas nézni, hogyan közlekednek. Természetesen elérik a 70-80 km/h-t, ahol már lehet jót koppanni.
-
Átlagos benzinmotoros középkategóriás (Golf, Astra, Focus, Stilo, 307) autó 1200-1300kg öntömegű. Teljesen reális érték ez. Általában a felső középkategóriás turbódízelek (Passat, Mondeo, Vectra, stb.) vannak 1700kg saját tömeg körül. A 206-as súlya őszintén szólva meglepett most kicsit, mérete alapján kevesebbnek tippeltem.
Egyébként a hobbiterepjárók nagy része sajnos közlekedésbiztonsági szempontból tényleg kockázati tényező, főleg a Calogero által is említett vezetői kultúrával fűszerezve.
Személy szerint nem szeretném, ha eljutnánk oda, hogy a SUV-ok és egyterűek népautók legyenek, mint US-ben, itt az öreg kontinensen teljesen mások a geológiai, társadalmi és infrastrukturális tényezők, csak hát ugye a média és a piacképzés sem elhanyagolható faktor.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
(Kolombusz)
veterán
Ez hülyeség.
A kultúrán kéne változtatni, meg a rendőrség kéne beszigoritson.
Súlykorlátozás? Ugyanmár, életveszélyesek lennének a kocsik. -
pip
aktív tag
válasz (Kolombusz) #33 üzenetére
Súlykorlátozás? Ugyanmár, életveszélyesek lennének a kocsik.
kifejtenéd ezt bővebben? -
(Kolombusz)
veterán
-
pip
aktív tag
válasz (Kolombusz) #35 üzenetére
olvasd vissza a hozzászólásaimat mielőtt hozzászólsz
-
george11
senior tag
Szerintem ez nem jó elgondolás, mert, ha valaki megteheti, vagy szüksége van egy batárra az miért ne vehetné meg?
Ezen az alapon a légzsákok számát is szabályozni kéne, nehogymár a másiknak nagyobb esélye legyen . Egy kisautónak is lehet jó töréstesztje, amire egyre jobban figyelnek is.
Ha egy A Classe merci, meg egy Volga ütközne szerintem nem a kisautóban ülőknek lenne nagyobb baja.
De példa lehetne akár az is, hogy aki csóró az mondjuk egy vályogházban él tanyán, akinek meg sok pénze van az egy csillivilli házban él. Ha jönne egynagy földrengés(ami mondjuk nem túl gyakori kishazánkban), akkor a régi/rossz építésű házban élőkre lehet, hogy ráomlik a tető, míg az új szebb-jobb házban élőkre nem.
Akkor tiltsuk be ezt is?
Szerintem normális közlekedési morál kéne, normális autókkal, és normális utakkal, megfizethető autópályákkal ..."5 millióból kijön? Fater megállt, visszafordult mint egy veszkó hős és annyit kérdezett teljesen rezzenéstelen arccal: -Mit is mondott azokról a pillangókról...?"
-
(Kolombusz)
veterán
Irtad, hogy lehetnek 1700 kilósak is, csak hasonló tömegűek legyenek.
Ez viszont ellentmond a környezetvédelemről irt gondolatodnak.
Mindegy, no flame, de ez hülye ötlet volt részedről, ismerd be.
A morálon kell változtatni és keményen büntetni a szabályt be nem tartókat.
[Szerkesztve] -
Jim Tonic
nagyúr
-
Foglalt név
addikt
Na egy kicsit nem politikus szemmel nézve a dolgot. A nagyobb tömeg balesetveszélyesebb. Aki olyan hülye vagy csak reklámbuzi, hogy elhiszi a sok maszlagot, azt sajnálom.
Régen egy középkategóriás autó 700-800kg körül mozgott. Pl. kadett, ma egy astra 1400kg. Ha megy a fizika, akkor könnyen ki lehet számolni, hogy mennyivel nagyobb energiát kéne felemészteni ütközésnél, mennyivel nő a féktáv stb... Emellett nő a fogyasztás és a környezetszennyezés(azonos technikai szint mellett).
Az indoklás viszont szánalmas. Akinek nagyobb autója van az megveszi a biztonságot Veled szemben? Mert van 500kg előnye? Megleplek most, sokan vannak mo-n, akiknek nincs autója. Ők gyalog járnak. Mennyivel is ott a különbség a javadra? Tehát én pedig azt kérem, hogy senki se vehessen személyautót. Ennyi. Mellesleg nem hülyeség, mert az autó pusztán kényelmi eszköz. Múltkor néztem pesten és minden 8. autóban ültek 1nél többen, minden 3. ilyen autó taxi volt... Akinek utazni kell járjon tömegközlekkel, gazdaságosabb, biztonságosabb, környezetkímélőbb. -
pip
aktív tag
sántítanak a hasonlataid és valószínűleg nem ért el hozzád a gondolatom lényege. Nincs nekem azzzal semmi problémám, hogy ha valaki teheti, nehogy má' nagy verdát vegyen. (amúgy nem reális összehasonlítani egy modern autót egy 30 évessel). Sem a vályogházas hasonlat sem jó, mert itt közel sem erről van szó. Aki teheti, vegyen csilivili házat, ezzel nincs baj. De ha ezzel veszélyt jelent mások számára, akkor ne lehessen csilivili házat venni. Így érted?
De mondok jobb hasonlatot. Tegyük fel, hogy van egy olyan cipő, amelynek alján szegek vannak, lefele fordítva. Engem nem az zavar, hogy ez nagyon drága, hogy felső része krokodilbőr, csatja arany és ötpercenként masszírozza a lábat, vagy hogy viselője gazdag, befolyásos vagy bármi más. Engem az zavar, ha viselője véletlenül a lábamra lép, mert az fáj. Ezért szeretném, hogy azt a tulajdonságát, amellyel veszélyt jelent másokra, szabályozzuk. Vagy mindannyian járjunk szögesben, vagy mind nem szögesben. Ez így volna fair. Nos, a szöges cipő a nagy tömegű kocsi, a nem szöges a kis tömegű, a veszélyes tulajdonság pedig a tömegkülönbség. Ezt kellene szabályozni, a tömegkülönbséget. -
pip
aktív tag
válasz Jim Tonic #39 üzenetére
Számítottam ellenvéleményekre, meg arra is, hogy egyesek zsigerből hülyének nézik a gondolatomat, anélkül, hogy egy percet is elgondolkodnának a problémán. Így vagy ezzel te is. Ajánlom neked az előbbi allegóriámat. Sajnálom hogy neked csak annyi szakadt le belőle, hogy ha nekem pici kocsim van, másnak is legyen az
-
pip
aktív tag
válasz Foglalt név #40 üzenetére
... a nagyobb tömeg balesetveszélyesebb...
Nem pont erre gondoltam. A nagyobb tömeg baleset esetén veszélyesebb a kisebb tömegre nézve. Ha megy a fizika, ezt is könnyen ki lehet számolni....
... Akinek nagyobb autója van az megveszi a biztonságot Veled szemben? Mert van 500kg előnye?...
Sajnálom hogy neked is ez jött le, valószínűleg rosszul fogalmaztam. Nem a biztonságot veszi meg velem szemben, hiszen az a saját joga mindenkinek. De a tömegelőnnyel úgy vesz biztonságot magának, hogy közben az enyémet csökkenti. Ez már az én ügyem is. És elhiheted, nem azért zavar, mert savanyú a szőlő.
[Szerkesztve] -
Foxi
senior tag
Szerintem is hülyeség. Ilyen alapon legyen 80 kg, ahogy fel is merült már a gyalogosok példája.
Ja, 1010 kg
MOD: Azt felejted el, hogy közlekedni nem kötelező. Ez mindenkinek a saját szabad választása. Ha nem tetszik, hogy te nagyobb eséllyel halsz meg, akkor ne járj autóval. Vagy igénybe lehet venni a tömegközlekedést, a mozdonyok és a buszok elég impozánsak, nem kell félni holmi terepjáróktól
[Szerkesztve] -
zsiga667
addikt
Mi köze van ennek ahhoz hogy eddig mindenkinek az volt a véleménye itt a topicba hogy nincs igazad, de te mégis hatalmas meggyőződéssel és mégnagyobb pofával ugatsz vissza mindenkinek?
Mellesleg igen, főleg busszal és vonattal járok, azok még nehezebbek.
Szerk.: De ha autóba ülök, jobban félek a kisautós kocavezetőktől mint a nagyautósoktól, akik egyrészt kevesebben vannak, másrészt meg ha sokmilliós nagy autóba fektetik a pénzüket (mert bármily hihetetlen is ez a számodra, a gazdagok se hülyék) akkor valószínűleg használják is elég sokat, tehát jó eséllyel tapasztalt, jó sofőrök.
[Szerkesztve] -
aesir
veterán
Legalább ugyanennyire veszélyes nyers húst vásárolni, vagy nyáron fagylaltot enni, tiltasd be azt is.
Elsősorban inkább a ''parádat'' kellene rendbe tenned magadban, aztán lassan de biztosan leküzdeni az irigységet, és akkor elgondolkodnod a ''javaslatodon''.Van saját életem...
-
helkis
addikt
nem gyenge elképzelés, mindenkinek magának kell gondoskodnia a túlélési esélyeiről, az élet szinte bármely területén, aki erre nem képes az elpusztul.. ez az egyfajta természetes szelektáció maradt az embereknél..
az életképtelen embereket is felkaroljuk, ami nagyon emberséges, de elég gazdaságtalan az életképesekre nézve, ugyanis ott tartunk, hogy minden ember eltart egy rabot, egy kisebbségit, egy munkanélkülit, és egy politikust a fizetéséből, saját maga/családja rovására.. szvsz elég komplex egy dolog ez ahhoz, hogy meg lehessen érdemben vitatni jelenleg, ill hogy mindenkinek jó legyen (vagyis hogy mindenki azt akarja, hogy mindenkinek jó legyen). ha sikerülne már ott tarthatnánk ahol Jean Luc Pichard-ék.."Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org
-
pip
aktív tag
Nem kell begurulni....
1. nem mindenki volt azon a véleményen, hogy nincs igazam
2. ha valaki azt mondja, hogy ''hülyeség, mert ....[indoklás helye], akkor az úgy megy át a szűrőmön, hogy
if [indoklás helye] == ' '
vélemény súlya számomra = 0
end
bárhányszor megismételhető a ciklus
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Radeon Pro W7900 48GB GDDR6
- ZBook Firefly 14 G9 14" FHD+ IPS i7-1255U T550 32GB 512GB NVMe SSD IR kam gar
- PowerColor RX 6800 XT Red Dragon 16GB GDDR6 256bit - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- MacBook Pro M1MAX 64gb ram 1TB SSD Áfás
- Konzolok karbantartása - hűtőpaszta csere - takarítás (minden 10. karbantartás INGYENES)