Új hozzászólás Aktív témák
-
"A baleset előtt többször is panaszkodott a Teslának, hogy pont azon a helyen, ahol a baleset történt, az Autopilot nem veszi észre az elválasztófalat."
Az lehet, megérdemli a Darwin-díjat, de egy nagyon fontos dolgot többször is megtett. Jelentette a hibát.
A Tesla tudott a problémáról, de nem biztosította a hiba elhárítást. Ha zzal intézte el, hogy az adott helyen vissza adatta a vezetést a humán vezetőnek, akkor nem szóltam.
Van egy másik probléma, ami a Tesla felelősségét érinti. Ha a jármű vissza akarja a adni a vezetés felelősségét a humán vezetőnek és az nem veszi át, kezelnie kell a problémát.
Vészvillogót kirakja, a járművet megállítja és segélyhívást kezdeményez. Az ajtókat kinyithatóvá teszi.
Nem tudni mi lett a vezetővel. Nem csak a balesetet kell megelőzni, hanem a vezető életét is meg kell menteni, például ha infarktust kapott és eszméletlen.Ez nyilván nem csak az önvezető járműveket érinti. Ha csak egy egyszerű sávtartó elektronika van a járműben és a vezető nem reagál, annak is ezt kell tennie.
Szerintem.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
-
Ez nem az önvetés problémája önmagában.
Lesz olyan hely ahol az ötös szintű önvezetés sem tud jól boldogulni.Az osztrák testvéreinknél fordul elő, autópályákon javítás közben.
Van egy alap fehér jelzés. Van egy sárga ideiglens. Van egy lila ideiglenes. A szakasz kezdete előtt egy táblára krétával van kiírva kézzel, hogy aznap melyik színjelzés az érvényes.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
-
"Ha van előtte valami akkor lelassít (vagy vészfékez ha kell) és megáll!!
De nem megy neki.
Ez olyan alap, ami az engedélyezési minimum.Azért tisztázzunk két dolgot.
1. A Tesla rendszere vezetést segítő rendszer és nem önvezető. A ráfutásos baleseteket megelőző rendszereknek nincs köze az önvezetéshez. Az önvezető teszt autókban ki szokták kapcsolni, mert akadályozza a saját tesztet
2. Vannak olyan helyzetek, amikor az ütközés elkerülhetetlen. Az egyik irányba több sávban araszolnak a járművek lassan. A másik irányból egy jármű vezetője elveszti az uralmát a jármú fölött és nagy sebességgel átsodródik az araszoló sávokba. Ott több autó szét lesz zúzva. Nincs menekülési útvonal. A fékezés annyit ér, mint halottnak a beöntés.
A cél nem a megállás, hanem az ütközés következményeinek minimalizálása. Annyira, amennyire a mechanika törvényei megengedik. Illetve ne az önvezető rendszer sértse meg a közlekedési törvények előírásait, ne legyen okozója a balesetnek.Ez várható el. Idealizált elvárásokat értelmetlen megfogalmazni.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Linkelhetsz bármit. Főleg olyat, amit nem szakújságíró írt.
A gyári adatokat, azonos körülmények és feltételek mellett mért fogyasztási adatok.
Az ADAC azt mérte, hogy nem életszerűek. De ez nem jelenti azt, hogy alkalmatlanok a járművek fogyasztásának összehasonlítására.A munkahelyemen jelenleg 7 darab autó áll rendelkezésünkre. A munkatársaink kijárnak az ügyfeleinkhez.
Az elmúlt 9 évben Fiesztákat használunk. A járművek lízingeltek és egyszerre vannak cserélve, nagyjából 3 évenként. A járművek nagyvárosi forgalomban mozognak.
A legtakarékosabb vezető és a legpazarlóbb között 3 - 3.5 liter fogyasztás eltérés van, 100 kilométerenként.
A csúcstartó már nem dolgozik közöttünk. Harmincas táblánál, 50, de leginkább hatvan. 80-s táblánál 140, fényképpel alátámasztva, többször is. A fékbetétek fogyóeszköz kategóriába estek nála.Most Fiesta hibridek vannak. Az előző generációhoz képest nulla a fogyasztás megtakarítás. Kicsit jobban képesek gyorsulni, ha van elegendő tartalék energia.
Még egyszer.
A gyári fogyasztási adatok az autók fogyasztásának összehasonlítására használhatóak. És nem a gyártótól függ a fogyasztás, hanem a gázpedál szögállásától. A gumi nyomásától. Az autóba utazók és a csomagok számától. A klímától, a világítástól, a szélsebességtől, az út dőlésszögétől. A vezető idegbajától és rutinjától.
És az eddig fel nem sorolt körülményektől.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
"Amikor azt írod, hogy a hibrid nem fogyaszt kevesebbet, akkor a miért azt vettétek? Ha kevesebb fogyasztást ígértek, akkor a hibrid felárával át lettetek verve. Gondolom ezzel egyetértesz."
Ezeregy oka volt.
Az egy okot megosztom veled. Már nem létezik nem hibrid Fiesta. Lassan hibrid sem. A Fiestától a Mondeoig minden autó kifutó modell.
Amúgy lízing autók, nem játszik az eladási ár."Ha kevesebb fogyasztást ígértek..."
Nem ígértek. Csak a hibridtől elvártuk volna az alacsonyabb fogyasztást. Környezetkímélőbb lehet, de azt nem tudjuk ellenőrizni."Értem, de ha azt akarom összehasonlítani, hogy 120 deibel hangerőn hogy szól két hangfal, akkor 100 decibelen járatva az összehasonlítás értelmetlen. Pluszban nem csak az összehasoníltás a cél, hanem objektív tájékoztatás is."
Én viszont nem. Azt nem értem miért kevered ide a hangfalakat. A hangfalak értékelésében semmiféle objektivitás sincs. Ízlés dolga. Olyat én még nem hallottam, hogy valaki dB értékre választott volna hangfalat.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Olvasni és értelmezni mikor kezdesz el?
Leírtam, hogy lízing autók. Nincs kifizetve az áruk és nem is lesz. Három év múlva új gazdát keresnek maguknak.A Fiestákat amúgy sem elégedettség alapján lízingeljük. Az alacsony lízing költség a mérvadó. Mivel nagy a cég, kiemelt lízing partnerek vagyunk.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Te nem érted, ez egy cég.
Két személygépjármű használható jelenleg a kiszállításokhoz. Fiesta és e-Up!De már unalmas, hogy a felesleges hozzászólásokat tolod nekem. Ez nem játszma, hogy az nyer aki kitartóbb vagy ügyesebb.
És igen tudjuk, a drágább autónak, drágább a lízingje. Köszönjük szépen a segítőkész hozzászólást.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
-
"A megalománia mint szót, érted, hogy mit jelent, vagy csak használod?"
Nagyon nyitott kérdést sikerült feltenned.
"Nem látom, hogy ilyen istenkomplexusa lenne..."
Pedig rámutató magatartást produkál.
A Twitter hirtelen felindulásból elkövetett felvásárlása. Az alkalmazottak egy részének azonnali kirúgása. Miután kiszavaztatta magát a vezérigazgatói székből. (Eleve pillanatnyi elmezavar ilyen kérdést feltenni.) Majd Flokit - a kutyáját - megnevezni vezérigazgatónak.Ha ehhez még hozzá veszed, hogy Starlink projekt már önmagában is megalomán. A fenntarthatósága sem egyértelmű. Átlagosan 5 évenként kell cserélni a műholdakat. Addigra használódnak el.
És ez még csak a SpaceX egy részlege. A Mars kolonizálása eléggé megalomán cél. Tekintve, hogy a hozzá szükséges dolgokból semmivel sem rendelkezünk.
Musk vagyona nagyjából 190 milliárd dollár.
Mai értéken számítva az Apollo program kb. 125 milliárd dollárba került. És ezért a pénzért, csak néhány ember járt a Holdon.
A Marsra jutáshoz egy energia hatékony hajtómű kellene. Az nem jó, ami a Földről emel. Túl rossz a hatásfoka. A ma ismert jó hatásfokú ion hajtómű nyomatéka 4-5 Nm. Az utolsó kísérletben használt első fokozat legalább 23 ezer kN volt. És ez csak egy a számtalan probléma közül.
A többségük megoldásához alapkutatás szükséges.Ez nem megalomán cél?
Persze, hogy az!Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz Gargouille #142 üzenetére
Csak arra reagáltam, hogy Musk megalomán vagy sem.
Az hogy a megalomán tervek megvalósulnak vagy sem, egy másik történet.
A Marsi kolónia vélhetően megvalósul, de nem biztos hogy Musk fogja megcsinálni.
A kevésbé megalomán elképzelés. Első körben a Holdra koncentrálni. Ott lehet építeni és fejleszteni Mars utazásokhoz szükséges technikát. Nem csak környezetkímélőbb, kevesebb energiát igényel.
Ma komoly esély van arra (sajnos), hogy a Mars dologban kimaradjon a versenyből. A Mars, vörös bolygó. A kínaik színe vörös. Kimeríthetetlen energiaforrást tudnak rendelni a fejlesztéshez. Nem csak pénzből emberi erőforrásból is. Már ma is Kína gerjeszti az űrkutatási versenyt.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
"A megalománságnál azért feltétel az is, hogy l'art pour l'art alapon akarjon nagyot, amiket meg felsoroltál, azok meg a technikai követelmények miatt lettek akkorák, amekkorák."
Kis iskolás koromban egyik reggel arra ébredtem, hogy űrhajós akarok lenni. Elég gyorsan rájöttem, hogy ehhez a tarsolyomban konkrétan semmi sincs. Van akiből ez a fajta kontroll hiányzik.
Igen azt gondolom az l'art pour l'art alapon jött létre. Merjünk nagyot álmodni Marson.
Igen a Kínával kapcsolatban félig vicceltem. De ne írd le Kínát az űrkutatásban. Nagyon gyorsan csökken a hátrányuk.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!