- DIGI internet
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Mobilinternet
- Az MSI RadiX AXE6600 tesztje – router, játékosoknak
- Hálózati / IP kamera
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- HBO Max & OD topic
- Milyen program, ami...?
- Aliexpress tapasztalatok
Új hozzászólás Aktív témák
-
#07746304
törölt tag
válasz B-L-A-C-K #2557 üzenetére
Valaki itt árulta az S1 Pro-t 100 alatt, a sima Vaterán 120...
Alakul már a szabályozás. Lényegében a Kugoo is olyan ami magától elindul.
https://hegylakok.hu/2019/07/rendorseg-az-elektromos-kerekpar-szabalyai-kresz/
-
DigitXT
félisten
válasz #07746304 #2605 üzenetére
Mintha vmi kiharapott volna belőle vmit. Még nem érezni, mert nem
középen van, de azért gáz. Egyáltalán nem hajtom extrém körülmények
között, bicikliút, járda, komolyabb zökkenőre sem emlékszem. Ez van...
Gondolom ez nem garanciális probléma, hanem kopó, fogyó cucc, LOL.
Manuálban olvastam, hogy a taposó fék szétbarmolhatja, és akkor IJB!Szerk: 165 km-en keresztül el tudod viselni azt a szállítás miatt rárakott
fóliát? Nekem az első dolgom volt, hogy lekaptam. Nem lesz az karcos.
Vagy ha olyan behatás éri, akkor még úgysem számít az a fólia.Szerk: ez talán 30 km, de nem vagyok benne biztos.
Jó lesz az 50-nek is.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Elhiszed, hogy kevésbé zavarna pár karc, mint hogy nem lehet leolvasni?
Amúgy én nem vagyok villanyász, bár azon a karon végeztem, csak inkább a
szoftveres részén, szóval nem akarok nagyon a levegőbe tippelgetni, de most
az a sejtésem, hogy a kijelző vezérlője mehetett gallyra. Ez megmagyarázná,
miért kapcsol be olyan szegmenseket, amiket nem kéne (kék nyilak pl.)... És
olyanokat nem, amiket be kéne: emiatt olvashatatlan. Mivel ez egy SMD IC
nincs az az isten, hogy itthon forrasztgassam: küldjék kompletten a NYÁK-ot!A képen az a Holtek HT1621B:
Szerk: amúgy nem egy őrült összeg a komplett szerelvény, vmi 5-6K eBayen.
(De ha már keresgéltem, egy új burkolat is megvan 1K alatt a karcos helyett.)[ Szerkesztve ]
-
TomMusic
őstag
válasz DigitXT #2608 üzenetére
Vagy a kijelző makkant meg. Amúgy simán cserélhető az IC.
Amúgy jó cuccokat csinál ez a Holtek, én [HT1632]-vel csináltam LED mátrix meghajtót, mcu-val, asm-ben.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
DigitXT
félisten
válasz TomMusic #2609 üzenetére
Amennyire én ügyes vagyok a forrasztásban, nekem nem sima. Anno próbáltam
egy ilyen SMD IC-t beforrasztani adapter NYÁK-ba, nem volt vele sikerélményem...Jogos, lehet a kijelző is gatya. De a lényeg, hogy ettől eltekintve minden működik,
és ma már egész bátran mertem vele menni, mert nem volt egy kikapcsolásom se. -
Wine
csendes tag
válasz #07746304 #2601 üzenetére
Ez inkább megint egy önkényes kresz értelmezés, ami megint csak ott végződik, hogy az elektromos roller egy kategóriába se illik, viszont az elektromos kerékpárt megterheli feltételekkel, pl ismertek valakit aki elektromos kerékpárra kötelezőt kötött ?
[ Szerkesztve ]
-
B-L-A-C-K
titán
válasz DigitXT #2608 üzenetére
Én ezeket vettem hozzá:
Kijelző: lámpával, dudával, szenzorokkal 17,5 dollár
Komplett burkolat: gáz/fék karokkal, lámpa burok, kijelző buroklat: 7 dollárEz a burkolat jobb mint az új pro-n, mert a gombok téglalapok, és rajtuk van a felirat. 3 hét megjött.
Szóval cakk pakk ~7200Ft-ért vicc volt.
-
B-L-A-C-K
titán
Elvitték a kis Kugoo-m...
Maradt egy gyári pót töltöm ha esetleg érintene majd valakit.
[ Szerkesztve ]
-
#07746304
törölt tag
Már vártam ,hogy mikor tömik be a srácok (kedves, - ha a pénzről van szó telhetetlen - állami vezetőink eme költségvetési hiányosságot. Számoltak, és arra jutottak, hogy várhatóan ennek hatására be fog esni az ilyen járművek eladása (azért a kereskedők arcát is megnézném), de egy ilyen 220-320 000 Ft közötti robogón az ÁFA összege közelében sincs a jogsi díjának (persze annak is csak egy része, meg a vizsga díja az államé) meg ugye a legtöbb ermber úgy fog dönteni, ha már mindenre kell jogsi, akkor nem ilyet vesz, hanem egy drágább benzinest, ami megint csupa haszon, hiszen még több az a 27%-os Áfa részesedés, plusz még itatni is kell a benzinkúton, az is csupa haszon az államnak, és akkor már mindenre vonatkozik a kötelező (szintén rendszeres bevétel), Bukósisak stb... szóval ki van ez találva. Az utakra meg ugyanúgy nem fognak költeni Ja a következő a roller lesz. Egyébként jó ez a cikk, és külön köszönöm Esztikének, hogy felhívta rá a figyelmemet, így a rendőrjárőrt legközelebb nem oktatom ki, mert pl nem is lesz legközelebb, meg ugye egyszer már megtettem, és immáron elvileg sem lenne alapom rá. Mondjuk bukósisak van, roller van. Esélyes, hogy váltok elektromosról majd benzinesre... legalább a hatótáv nem 30 km lesz Igaz még ez nem biztos, csak mérlegelem.
-
TomMusic
őstag
válasz #07746304 #2614 üzenetére
váltok elektromosról majd benzinesre
Jajj remélem csak viccből írtad, ez elég nagy visszalépés lenne.
Ezért sem veszek kocsit. A füstösek annyira gagyik egy elektromoshoz képest, hogy ha a világ ura lennék, azonnal betiltanám az összes füstöst (értemén, hogy apokalipszis lenne azonnal, de na...).Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
Wine
csendes tag
válasz #07746304 #2614 üzenetére
A helyi önkormányzat és ki tudja ki által nem támogatott győrbike fantázianevű közösségi biciklipark- ami ennek megfelelően drága, bonyolult, felesleges feltételeket szab, tehát szar- pl tartalmaz elektromos kerékpárokat, kiváncsi lennék, hogy az amúgyis masszívan ráfizetéses rendszerükkel mit kezdenek, na persze nekik mindegy mert uniós pénz az egész, de így is kirohad az egész, mert nem tudják normálisan üzemeltetni.
[ Szerkesztve ]
-
Rohir
tag
Ahogy látom ezek a 400W-os keskenykerekűek elég gyengécskék és instabilak menet közben videók alapján, nem ez a márka de hasonló specs, igaz az emberek 80-90 kilóval tesztelték, én 60-65 lennék.
A kétkerekűek stabilabbnak tűnnek és a 700W-ot már elégnek mondják haladáshoz, vizsont a kanyargás nehézkesebb vele.[ Szerkesztve ]
-
pchris
tag
válasz B-L-A-C-K #2612 üzenetére
Köszi a linkeket. A fiam pont ma perecelt a kreszpályán, és olyan szerencsétlenül dőlt el a vas, hogy eltört a fékkar. A gyerek észre sem vette, csak visszapattant rá és az első kanyarig húzta a gázt. Aztán jött a meglepetés... Nem lett nagyobb baj szerencsére. Megcsináltam ideiglenesen. Meglepő, de a ciánakrilát ragasztó nagyon jól megfogta. Na persze házilagos ragasztásra életet nem bízunk, így végigfúrtam 3-as fúróval forgástengelyre merőlegesen a letört darabot, meg a fent maradt részt, és epoxival beleragasztottam egy 3-as imbuszkulcs darabot. Addig is menjen, szerintem biztonságosan, míg szerzek pótalkatrészt. Szóval ezért jött pont jókor a linked. Köszönöm!
Egyébként a kijelzőt miért is kellett cserélned? Követem a fórumot a háttérből, de nem emlékszem már a történetre. -
-
DigitXT
félisten
válasz #07746304 #2622 üzenetére
Be lehet kalibrálni a szerviz menüben: van egy kerékátmérő állítási lehetőség.
Láttam egy videót, ahol hülyegyerek azt hitte rá, hogy attól gyorsabban megy
majd a roller, mert ha átállította jó nagyra, akkor 30 km/h helyett már 50-et írt!
Az meg sem fordult a fejében, hogy ettől aztán semmivel se lesz gyorsabb. -
DigitXT
félisten
válasz #07746304 #2622 üzenetére
Amúgy ahogy a Google térképen nézegettem amerre megyek, az tényleg
7.1 km körül lehet, szóval nekem még viszonylag pontosnak néz ki. GPS
is eldobhatja a jelet, aztán kiszámolja neked légvonalban mennyi.
Bár itt nem valószínű, hogy erről van szó, ha még rá is rajzolta a térképre.Esetleg ha jártál a szervizmenüben, nem lehet, hogy elállítottad? Itt a link.
-
Wine
csendes tag
válasz stellaz #2623 üzenetére
Igen. Ami a rollert illeti, járdán mész elektromossal szintén gyalogos tempóban és kb akkora helyet elfoglalva, max a sebességkorlát indokolt, ami bringákra is van, a 10 km/h, meg ugye a gyalogosokon sincs sisak és felelősségbiztosításuk sincs, a nagyobb teljesítmény, kerékpárút, úttest felé haladva lehetne növelni a sebességhatárt, és a megkövetelni biztonsági eszközök meglétét. A jelenlegi értelmezések azért kuszák, mert rollernél kétféle minősítés él, a gyalogos és a bringás, és az ehhez kapcsolódó kresz vonzatok. Ez azért problémás, mert ha baleset van mondjuk elsőbbség meg nem adásból, ki a hibás, hiszen ahol mondjuk egy gyalogosnak nem lenne elsőbbsége, a kerékpárosnak igen, és természetesen az autósok sem tudják. Engem pl bicikliúton egy jobbra kanyarodni szándékozó autós, mindig elenged..
[ Szerkesztve ]
-
stellaz
addikt
Egyetértek veled, de pár dologban mégsem.
A gyalogosokon azért nincs védőfelszerelés és felelősségbiztosítás, mert nincs járművük és gyalogosan nehéz másban véletlenül komoly kárt tenni, illetve az alapjogokkal és a normál életvitellel sem igen össze egyeztethető egy efféle korlátozás. Alapvetően járdán csak gyalogos közlekedhet, illetve a gyalogost semmilyen módon nem lehet zavarni járművel.
És a kerékpárt sem lehet járdán használni, csak ha más lehetőség nincsen és akkor is a gyalogosok zavarása nélkül, max 10 km/h-val. Értsd, ha van út a járda mellett, akkor nem mehetsz a járdán, csak ha mondjuk ki van rakva az útra a kerékpárral behajtani tilos, mert így csak a járda marad kerékpár út hiányában.
Az elektromos rollereknek semmi keresnivalójuk a járdán, hiszen önálló haladásra és "korlátlanul" nagy sebességre képesek, ezért semmiképpen sem számítanak gyalogosnak, de az igazi probléma, hogy az úttestre vagy a kerékpár útra a műszaki követelmények meghatározása nélkül pedig alkalmatlanok, így a jelenlegi KRESZbe kb. beilleszthetetlenek. Tehát gyakorlatilag kimeríti a jármű fogalmát, így járdára elvileg nem lehet(ne) vinni, de mivel nem teljesíti a járművekre vonatkozó műszaki előírásokat sem (segédmotor vagy akár a kerékpár), ezért forgalomban sem vehet részt.
Innen van a káosz szerintem.
És érdemben rendeződni a helyzet akkor fog, ha lesz valami egységes szabályozás uniós szinten, hogy a gyártóknak kb. egységes műszaki követelményeknek kelljen megfelelniük, ne országonként másnak.
[ Szerkesztve ]
-
stellaz
addikt
Igen, ez valóban elég korrekt. Az irányjelzés problémájára azért kíváncsi vagyok, hogyan kezelik, lehet, hogy tilos vele direktben balra fordulni és át kell tolni az úton.
Jó lenne, ha itthon is minél hamarabb csinálnának valamit, mert ha nagyon elterjed és sokan megveszik a rollert, majd utána kiderül, hogy nem lehet forgalomban szabályosan használni, akkor az azért kellemetlen.
Bukó: lehet, hogy a 20-as végsebesség miatt, végül is kerékpárra sem kötelező sok európai országban sem.
-
Tin
veterán
Nemeteknel jo a szabalyozas, es nincs baj a 20 km/h limittel sem, mert ezekkel felesleges is tobbel menni. Normalisan ki van epitve a bicikliuthalozat is, es ezert nincs akkora jelentosege a sebessegnek. A bukosisak nem kotelezo. Akartak, hogy jardan is lehessen menni max 8-al, de vegul elvetettek (helyeslem). Az iranyjelzesre eleg a kez, ahogy bringaval. A biztositas 10-20€, nem veszes. Ha viszont nem engedelyezett rollerrel maszkalsz biztositas nelkul, asszen 120€ a bunti per alkalom. En ezert is adtam el a Kugoo-t, amint bejott a szabalyozas.
Amit viszont elcsesztek, a torveny idozitese. Nem lehet legalisan rollert kapni, most mar talan van 1-2 engedelyezett tipus, de a legtobb szallitasa csak szeptember-oktober, mivel junius kozepen lepett eletbe a torveny. Etwow sem elerheto meg, pedig igertek (hozzateszem, ennyiert menjenek az anyjukba, sokkal minosegibb roller veheto, de nyilvan nyereszkedni akarnak).
Ugyhogy en ugyanugy nem latok rollert az utcan, ahogy elotte. Szerintem max jovo nyaron lesz itt valami. Osszel mar minek vegyen az ember ilyen hirtelen-atalakitott megoldasokat, ha jon a tel.[ Szerkesztve ]
-
stellaz
addikt
Lehet, hogy siettek a szabályozással, hogy minél kevesebb olyan rollert vegyenek, amit később nem lehet majd legálisan használni. Ez most csak azzal kicseszés, aki már korábban beszerezte.
Mondjuk más kérdés, hogy Budapesten lassan semmivel nem lehet közlekedni. Nekem több tízezer letekert km után lett elegem belőle, hogy nettó életveszélyben kell nap-mint nap tekernem. Az elmúlt évtizedben alig volt érdemi infrastruktúra fejlesztés, és ami volt is, jobbára az is elcseszett, agyatlan módon került megvalósításra.
(#2635) B-L-A-C-K
Ezért írtam én, hogy erre azért kíváncsi leszek, hogyan kezelik, ez a karjelzés szerintem sem egy járható út roller esetén. Kerékpárral ha nem fogom a kormányt eltekerek bármennyit, 90 fokos kanyar, vagy a barátibb fekvő rendőr sem probléma, de rolleren az orromat sem szívesen vakarom meg
[ Szerkesztve ]
-
stellaz
addikt
válasz B-L-A-C-K #2637 üzenetére
roller esetében én is úgy gondoltam, két kézzel elengedve szerintem konkrétan egy cirkuszi akrobata se tudna menni vele, csak a különbséget akartam érzékeltetni, hogy az egyiken fél fél kézzel sem igen tudom elengedni a kormányt menet közben, míg a másokon akár kettővel is simán.
[ Szerkesztve ]
-
Dr.Zoo
senior tag
Ha kénytelen vagy járdán menni, -bicikli út hiányában- 20 km/h limittel esélyesebb két fékrendszerrel felszerelt rollerrel megállni, mint mondjuk 30km/h-ról. (vagy X, írhattam volna 67km/h is... )
"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."
-
Tin
veterán
válasz B-L-A-C-K #2635 üzenetére
Igen, lathatoan sosem rollerezett, aki ezt kitalalta. Baromi nehez meg fel kezzel is vezetni a kis kerek miatt. De amugy bringauton annyira sokszor nem is kell. A 20 km/h sem annyira gaz szerintem, mert ezek celeszkozok, megy az ember napi par km-t a szokasos uton, szoval annyira nem gond.
-
DigitXT
félisten
Rendeltem egy E-TWOW hátsó kereket, jelenleg nincs raktáron, kicsit megnőtt
rá a kereslet, de jövő hétre várható: addig remélem kibírja a harapott Kugoo...Szerk: ja és küldenek rá displayt gariban.
[ Szerkesztve ]
-
rushty
senior tag
Markolat beszerzésére kérek ötletet.
Revolut meghívó pü-ben
-
Tin
veterán
-
Dr.Zoo
senior tag
Tegnap 10 percig gondolkodtam, mikor rendelhettem fékkart.
Aztán rájöttem, hogy nem rendeltem fékkart, de vezérlőt igen."decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."
-
TomMusic
őstag
Most abban reménykedem, hogy nem az van, hogy kínából rendelik magukhoz, aztán küldik tovább nekem.. Bár több tucat vélemény azt írja hogy pár nap alatt megérkezett.
Tegnap délben rendeltem, és még a "Paid" státuszban van. Vagy csak én vagyok ilyen türelmetlen?
Szállítási időnek ezt írja a terméknél:
Estimated Shipping Time: 2-5 business days
Na közben rájöttem, hogy onnan gondolom kb. 2-3 nap alatt ideér, szóval "ráérnek" szüttyögni vele 2-3 napot. Szóval még az is lehet hogy leghamarabb hétfőn adják fel.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
- Elemlámpa, zseblámpa
- Vigneau interaktív lokálblogja
- Google Pixel 6/7/8 topik
- DIGI internet
- Ford topik
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Witcher topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...