- Olcsóbb lett a Tesla Full Self-Driving szoftvere
- Google Chrome
- Crypto Trade
- Facebook és Messenger
- Hálózati / IP kamera
- Direct One (műholdas és online TV)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- Nagyon gyorsan betilthatja az EU a TikTok újítását
- Milyen routert?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Wine
csendes tag
válasz TomMusic #2550 üzenetére
Azért a kitiltás jellemzően olyan helyekről van ahol mondjuk nagy a gyalogosforgalom, a tihanyi dolog is a belső, turisták által jobban látogatott részét érinti a településnek. Én a magam részéről a kerékpárút használatát tartom logikusnak, az úttestből képzett kerékpársáv az autósok miatt nem szimpatikus nekem, amúgy meg ahol hely van...az hogy az emberek mikromobilitási igényeit nem követi a köztudat és a szabályozás, sajnálatos, de ez nem csak a mi problémánk. Az a tapasztalatom, ha normálisan, másra figyelve haladok, még senki sem reklamált, gyalogos vagy bringás, ez a hergelés meg tiltogatás viszont, nem értem...szerintem először is kéne megfelelő kresz szabályozás..aztán a gyártók, rollerforgalmazók, kölcsönzők kampányolhatnának az elfogadásért. Azért az elég vicces, hogy mindenféle szörnyeket lkehet látni robogó címen közlekedni, de a kutya nem foglalkozik velük, ellenben a roller meg a segway démonizálva van..
[ Szerkesztve ]
-
BITBOYS
addikt
Ó basszus, indul a matek [link]
A legelső poszt azonnal kiemeli a rollereket. Miért nem tud az emberiség szocializálódni?Az ellenség? Ő is kötelességtudó volt, akár te. Vajon mi volt a neve? Honnét jött? Valóban gonoszság ült a szívében? Miféle hazugságok sodorták ily távol az otthonától? Maradt volna inkább odahaza...,békében. A háború mindnyájunkkal végez.
-
Wine
csendes tag
Ja csak mondjuk én is a kocsit váltom ki, tehát azzal hogy a rollert használom, eggyel kevesebb benzinégető van az úton, ezt szerintem támogatni, ösztönözni kéne, de a sok bumburnyák meg a hülye tsz elnökök, máshol politikusok, a saját érdeküket sem ismerik fel, ezért fogunk megfőni a saját levünkben, mert ilyeneket is választanak, aki az esőerdőt kivágja.
[ Szerkesztve ]
-
stellaz
addikt
Ha lenne jó kerékpár úthálózat, akkor nem lenne ezekkel az eszközökkel ennyi gond.
Meg sajnos elég, ha a használók kis százaléka gyökér, mellettem is ment el elektromos rolleres vagy 30-al a szűk járdán, hátulról, csengetés nélkül és nem volt kellemes élmény.
Minimális jártasság sem kell, hogy nagy sebességet érjenek el vele. Illetve mivel nem nagyon alkalmas az úton haladásra, ezért ahol nincs kerékpár út, ott autimatice a járdán mennek vele, a turisták meg eleve. A gyalogosok védelmében kell a szabályozás, de ugyanennyire fontos lenne, hogy a lehetőség is meglegyen az ilyen járművek használatára.
Egyébként én két elég nagy problémát látok, amit meg kéne oldani ahhoz, hogy valóban biztonsággal lehessen használni ezeket akár kerékpár úton vagy sima úton is. Az egyik az irány jelzés. Ezen a balra kanyarodást egyszerűen nem lehet jelezni, ami nagyon baleset veszélyes. A másik, hogy kéne rá két független fék, amivel a sebességéhez igazodó fékhatás érhető el. A kerékpárok esetében elég szigorúak és egyértelműek a műszaki előírások, hogy milyen esetben vehetnek részt a forgalomban, ezekre viszont semmilyen követelmény nincs, holott gyorsabbak egy átlagos kerékpárosnál.[ Szerkesztve ]
-
Wine
csendes tag
válasz stellaz #2554 üzenetére
Az, hogy " ennyi gond" van velük, a negatívvpropaganda eredménye, ha lenne erről statisztika, nem vagyok benn biztos hogy mondjuk a kerékpárosok de akár a gyalogosok nem okoznak arányában több közlekedési galibát, az én tapasztalatom az, hogy a rolleresek, pont a jármű némileg újszerűbb megítélése miatt jobban figyelnek, én is törekszem hogy a rollerezés elfogadottságát növeljem, ahogy használom, sokszor inkább leszállok róla, hogy ne zavarjak mást..Ha kerékpárúton mész nem annyira lényeges az irányjelzés, én úgy szoktam biciklist vagy bárkit kikerülni, hogy átmegyek a járdára addig, inkább legyen meg az oldaltáv, van egy elektromos fékem és a dörzsfék, de sok esetben ezeket sem használom, a motorfék legtóbbször elég. Amúgy tapasztalatom szerint a kerékpárosok egy része tökélezese fittyet hány minden írott és íratlan szabályra, némelyik műszaki állapotát tekintve azt várom, mikor esik darabokra alatta.
[ Szerkesztve ]
-
stellaz
addikt
Itt nem csak arról van szó, hogy egyesek hogyan mennek, hanem, hogy pl egy kerékpárost meg lehet (meg is szoktak néha) bírságolni vagy felelősségre lehet vonni járdán való haladásért és/vagy 10 km/h-nál nagyobb sebesség miatt, addig egy elektromos rollert jelenleg nem lehet, akkor sem, ha 30-al megy rajta. Integethetsz a rendőrnek is elvileg. Ezt éppen a szabályozatlanságból fakad.
Kerékpár úton is lényeges az irányjelzés, hiszen ha lassítasz kanyarodáshoz, akkor téged simán előzhetnek. Ha ezt felismered és jobbra lehúzódsz és elsőbbségadás után fordulsz balra, az teljesen ok, de ez megint nincs leírva szabályként (kerékpárnál volt is ilyen, főúton nem lehetett balra fordulni), ha baleset van, sérülés, akkor lesz ez igazán fontos.
A két fék megléte is azért fontos lenne, mert most olyan fék van rajta, amilyet megveszel. Ha dupla tárcsa + motorfék akkor az, ha csak egy használhatatlan hátsó lábfék, akkor az. Miközben a végsebességük nincs törvényesen limitálva, magyarán ha megy 40-et és csak egy darab dörzsi fék van rajta, akkor jelenleg az is szabályos. Ha pedig az letörik menet közben, akkor nincs másik. Kerékpáron volt több olyan esetem mikor eltört a fékkar, szakadt a fékbovden vagy leszakadt a fékpofa. Ezért kell két, független fék. Ha pl. a xiaomi M365-ön kezedben marad a fékkar, akkor sem motorféked, sem tárcsaféked nem lesz.
Amíg ezeket nem rendezik, addig nem lehet komolyan vehető járművekről beszélni, marad a káosz és a szabályozatlanság, ami csak addig nem okoz jelentősebb problémát, míg nem lesz belőle sok használó, vele arányosan pedig sok ökör használó.
Ezért egyszerűbb a tiltás, mert járműként való elfogadáshoz kezelni kellene akár a fenti problémákat is, ami nem kis meló vélhetően.
-
stellaz
addikt
válasz B-L-A-C-K #2557 üzenetére
Én nem fosok, mert már eladtam az enyémet. De engem érdekel a jármű kategória jövője, mert szerintem ez csak akkor szolgálhatja ki nagyobb tömegek közlekedését, ha valamilyen szabályozott formát fog ölteni mind a használata, mind a műszaki paraméterei.
Na meg kiforrottabb járgányok is jöhetnének, amik kb. egy kerékpár karbantartási igényét és tartósságát hoznák el a jelenlegi árakon.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Ma behozott munkába a paripa kikapcsolás nélkül! Kijelző is egyre olvashatóbb.
Mondjuk általában nem hiszek a műszaki cikkek öngyúgyulásában, de ez javul.Szerk: 26 perc, 7.1 km. ~38V. Éjjel nem töltöttem rá, tegnap ~2.5 km ment bele a
teljes töltés óta, gondoltam nem lesz probléma, ha ma elindulok vele így. Nem lett.[ Szerkesztve ]
-
stellaz
addikt
Ez sem egy rossz koncepció. Sőt, igazából munkába járásra is tök jó lenne (akár vékonyabb kerékkel), ezzel már lehet az úton menni, van rendes fék, rendes gumi, rugózás, normális csapágyak, kerekek, minden szabvány kerékpár méret.
Nekem egy ilyen kéne, minden megvan benne, ami hiányában eladtam a xiaomit
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #2559 üzenetére
Ellenberger kiszaladtam az Oktogonhoz... Visszafelé csak a Corvinig jutottam.
De ja vu! (Csak ezt nem lehetett lerakni a francba, és továbbjönni gyalog, mint
anno a Lime-ot. Viszont hagyományos rollerként is teljesen használható.)Nem kéne lemerülés előtt elgyengülnie? Semmi jelét nem adta full erőben volt.
Egyszer csak kikapcs. Se kép, se hang... Vissza se tudtam többet kapcsolni:
visszarollereztem a céghez, szarráizzadtam, de hát ezzel jár ez a "geek" élet,
most töltöm, így bekapcsol; pedig esküdni mernék, hogy 30+V-ot láttam végig.
Már amennyire ezen a beteg kijelzőn látni lehet. 2.5+7+1+3+2.5=16 km. Fura!Szerk: ja és ennek sokkal jobb fogása van a lépcsőn, mint a Lime-nak volt.
Láttam menet közben pár Lime-ot, s csak mosolyogtam a bajszom alatt.
(Egészen a kikapcsolásig, ami után a rekreációs közlekedésből fárasztó lett.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #2562 üzenetére
Fejlemény van! Aszondja a support, hogy húzzuk le a kijelzőt, és dugjuk rá újra!
Akkor ezt nyilván úgy értik, hogy ettől nem vész el a garancia. (Azért megvárom,
ezt megerősítik-e, aztán elő a csavarhúzóval... Nem riadok vissza az ilyen kis
mókolástól, csak működjön végre normálisan a cucc; aztán jöhet a hátsó kerék.)B-L-A-C-K: neked honnan volt tartalék hajtott kereked az S1-hez? Külön vetted?
Ha nem vagyok windischgrätz, hol / mennyiért? Vagy volt egy bontott S1-ed-?Szerk: nem azért, mert 2WD-t akarnék belőle faragni, csak úgy érdekel.
De azért.[ Szerkesztve ]
-
Wine
csendes tag
Mai tapasztalatok. A közlekedésben mindenki utál mindenkit, és közösen a rollerest. A bicikliúton megyek, szemben a kisebbségi kislány /tehát halmozottan hátrányos helyzetű / háromkerekű biciklijével, a mama elkezd sipákolni, jáj elüti, mentem 5 ttel, a járdát elfoglalta a család, a bicikliutat a kislány......egy öntudatos kerékpáros 1 centire majd súrolva előzött vagy 40 nnel, a kreszt kb mindenki leszarja, ám roller, segway közös ellenség. Szomszédnak viszont leesett az álla " Maga ezzelnis tud közlekedni ? Látom úgy mennek vele mint a meszes, mennyibe kerül most egy ilyen, jó kis sportolás"...hehe, kocsi kentaurként szokott meg...
[ Szerkesztve ]
-
B-L-A-C-K
titán
Én azt vettem észre ha normálisan mész, értem ezt az alatt bicikli úton nem 30-cal hanem 20-szal, járdán szintén óvatosan akkor nincs semmi. Ha már elkezded izomból tolni bicikliket előzgetni, kacskaringózni, gyalogosra nem figyelni azt nem szeretik, persze ez érthető.
Mióta megvan a nagy én inkább az utat választom, persze ez itt sokaknak nem jó, mert kugooval én se ott mentem, de ott teljesen más, kocsisok is sokkal toleránsabbak, persze úgy hogy tudok haladni a forgalommal, mikor kocsit előzök meg megy a meglepődés...
-
zoltanz
nagyúr
-
DigitXT
félisten
válasz B-L-A-C-K #2573 üzenetére
Tényleg strandpapucsban tolja?
Wine: nekem sem volt egy konfliktusom se, igaz, én látványosan lefékezek
gyalogok környezetében, és így nem haragszanak meg. Ill. megköszönöm,
ha félremennek. Biciklistáknál is inkább én fékezek, nem szeretnék ütközni.
Szerk: mondjuk ez a hátulról atomvillanásként érkező ellen nem véd.Szerk2: nem voltam elég türelmes a cégnél a töltésre várva, indultam haza...
Majdnem haza is értem motorosan, de a végén csak hajthattam. Megint tök
hirtelen merült le... Fura. Többektől azt olvastam itt, hogy visszavesz, ahogy
merül, meg a végén már szinte alig megy, nekem hasít, és hirtelen van vége.[ Szerkesztve ]
-
Wine
csendes tag
válasz B-L-A-C-K #2570 üzenetére
Egyébként igen, mondjuk az enyém max 23 mat tud amúgyis, különösebb konfliktus nincs ha az ember figyel másokra, egy autós meg is köszönte mikor elengedtem. Itt Győrben még azért eléggé kisebbségnek számítunk, nem tudom a tendenciát, több lesz, stagnál vagy kihalunk mint a dínók..
[ Szerkesztve ]
-
Wine
csendes tag
-
TomMusic
őstag
Na valamiért azt hittem, hogy a Xiaomi M365 Pro-ban nincs motorfék. Elvileg van, plusz tárcsafék is, és a leírások alapján egy (bár nem nagy) nagyságrenddel erősebb, mint a nem pro verzió (meg nagyobb hatótáv, jobb kijelző..). Szóval lehet bevállalnám.
Kérdés, hogy melyik éri meg jobban:
- [gearbest] lengyel raktárból elvileg kb. 1 hetes szállítással 160 ezerért
vagy
- [magyar üzletből] legalább 2-3 hetes várakozással, 205 ezerért, de 2 éves garival (gondolom a gearbest-nél nem sok garanciára kell számítani..).Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
stellaz
addikt
válasz TomMusic #2581 üzenetére
Én az Aquában vettem a sima m365-öt. Gyári hibás volt, azonnal vissza vittem. Azt gondolnád, hogy a tisztesség és a magyar törvényeknek megfelelően elnézést kértek és kicserélték egy hibátlanra. Ha igen, akkor álomvilágban élsz. Egy hetes üvöltözés, levelezés, telefonálgatás, panaszkönyv beírás után egy kibaszott "elnézést" nélkül adták vissza a pénzt.
Ezután gondold át, hogy mennyit is ér az a magyar bolti garancia...
-
DigitXT
félisten
Gyors esti bevásárlás:
Szerintem korrekt "rollertartó". Kerék semmit nem koszol, stabil.
Szerk: ami meglepett, egyenrangúban autós megadta a jobbkezet... Én
elengedtem volna, de villantott, hogy menjek. Biztos látta, hogy világít,
akkor jármű, szóval hadd menjen. Meglepett amúgy. Apropó, világítás:
egyre biztosabb vagyok benne, hogy vmi kontakthibám lesz, mivel egyik
zökkenőn* kikapcsolt a lámpa. De nem az egész roller, csak a lámpa.Ui: igen, mehettem volna pl. kocsival, nagy kerülővel, vagy gyalog, hosszú
idő alatt, esetleg motorral, szintén kerülővel + öltözködéssel töltve az időt.
Ez, hogy csak rálépek, aztán gurul, másfajta szabadság: megéri azt a kis
macerát, amit a becsukás, elhelyezés kíván. Ha lenne kint vmi biztonsági
tároló, persze kényelmesebb lenne kint hagyni, azt aláírom (de hát nincs).*: van belőle elég, semmi extra nem volt, szóval valszeg nincs itt nagy baj!
[ Szerkesztve ]
-
dz99
újonc
Sziasztok!
Kugoo S1 Pro rollert használok pár hete, és sajna úgy néz ki hogy a 100 kilómmal a hegyi terepen elvérzik Igaz "hibrid módban" felhoz
Láttatok már valamilyen moddolást mint Xiaominál az áramkorlát emelésre stb? Ennél bonyolultabb lesz gondolom mert nincs BT kapcsolat...
Illetve ha váltok erősebbre, akkor melyik lehet a következő lépcső? (Néztem a Kugoo Boostert is de szörnyetegnek tűnik és 3szor drágább
Köszi
-
DigitXT
félisten
válasz B-L-A-C-K #2586 üzenetére
Én januárban ~105 voltam, most 85: nem tudom, mit tudna az S1 +20 kg teherrel, de így egyelőre elég ez a 350W. Technikai érdekességként mondjuk tetszene egy összkerékhajtás, noha emelkedőkön pont nem járok vele. Eddig csak egyszer futottam egynek konkrétan teszt gyanánt (és nem kapcsolt ki, csak vinnyogott). A végén már eléggé kellett "pedálozni", de azért csak felvitt. Szerk: de ha hosszú távon kéne ilyen meredeknek nekifutni, akkor tényleg nagyon kevés a 350W, s nem vicc, hogy az már a G Booster magassága. Szerk: bocsánat/OFF.
[ Szerkesztve ]
-
B-L-A-C-K
titán
válasz DigitXT #2587 üzenetére
Grat a fogyásodhoz, én 80-95 között mozgok, most majdnem a plafonon vagyok...
Amúgy +20kg teher nagyon sokat számít, sokat teszteltem ezeket, egy 55kg-os gyerek az én Kugoomal egy adott lejtőn 20-szal jött fel, én 8cal...Szóval 10-20 kilót is megéreznek ezek. Inokim OXO-m pl már nem nagyon, 55 kiló alatt is a vége 67, meg alattam is.Amúgy rollerről van szó ne offolj...
-
Dr.Zoo
senior tag
válasz EgySrac #2593 üzenetére
Nekem a Geekbuying-ról van a Kugoo S1, amikor megírtam egy problémám, levideóztam, lefotóztam, szó nélkül és ingyen küldték a csere alkatrészt.
Annyi, hogy nekem kellett beszerelnem.
Úgy rémlik, más is így járt el, és nekik is küldték a reklamált alkatrészt."decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."
-
tikshow
addikt
Bluetouch márkáról hallotatok már? Kimondottan a BT500-as típus érdekelne. Elég maszívnak tűnik képek alapján, de sajnos Google nagyon nem a barátom, hogy bármilyen infot találjak róla. Néhány lengyel/cseh/szlovák teszt van, illetve a németeknél talán Bluetouch MPES 6 néven fut. Valamint van egy relatíve friss YouTube csatornájuk.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Assetto Corsa Competizione
- Analóg kapcsolós klaviatúrák triója a Razer fémjelzésével
- Toyota topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Nők, nőügyek (18+)
- Milyen okostelefont vegyek?
- Győr és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Olcsóbb lett a Tesla Full Self-Driving szoftvere
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Politika
- További aktív témák...