-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dyingsoul
veterán
válasz Dyingsoul #89117 üzenetére
Nah kerékagy módosítás, mivel azt most változtattam arra a setre mert az olcsóbbnak tűnt. Szóval első:
Shimano Tourney (HB-TX505)
hátsó: Shimano FH-RM33- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Dyingsoul #89117 üzenetére
Dobsz egy képet a bicóról? Mert ha ilyen nagyon legalja darab, pl tesco színvonal, akkor semmit nem költenék rá. A tárcsafékre átalakítás meg teljesen felesleges arra a felhasználásra, és árban sem éri meg. Akkor már kompletten vennék egy új bringát, ami gyárilag tárcsás.
-
szjoci
őstag
válasz Dyingsoul #89117 üzenetére
Még mielőtt belevágnál: egy fényképet lehet jó lenne berakni ide, hogy lássák a segíteni szándékozó fórumtársak egyáltalán megérné-e pénzt fektetni a gépbe, vagy esetleg ezt eladva egy jobb minőségű használt bicaj lenne a nyerő.
A tárcsafék jó dolog, de ha már olyat szeretnél célszerű lenne hidraulikus fékeket rárakni, már ha a vázon és a villán van egyáltalán kialakítva ezekhez felfogatási hely.
Duplafalú szegecselt felnivel nem szokott gond lenni, az agy amit kinéztél sajnos nem jó mert nem lehet rá rögzíteni a tárcsát. Azt is jó lenne tudni hogy a hátsó agy menetes (általában a 7>= fogszámú) vagy kazettás (8-tól felfelé), ha át akarod rakni a régi dolgokat.
Hirtelen ennyi jutott nekem eszembe, annyira nem egyszerű dolog ez -
rétisün
veterán
-
peppe79
senior tag
válasz Dyingsoul #89268 üzenetére
Arra a kerékpárra, amit belinkeltél, nem érdemes pénzt költeni. Hasonlóan régi, de megbízható alsó-középkategóriás, Cr-Mo vázas bringák:
- full STX szettes Williger trekking
- Alivio szettes Gazelle trekking
- Alto/Alivio szettes Free Spirit monti
Ha jobban kutakodsz, ezektől akár olcsóbbat is találhatsz. Tavaly a mórahalmi vásárban láttam egy LX szettes Univegát 40 ezerért.
-
6030D
Ármester
válasz Dyingsoul #89279 üzenetére
Rockrider 340?
Új, garanciális, mozog az eleje, ezért kényelmesebb, akár 6 hó ingyen hitelre. Elmegy aszfalton, és ha elfogytak a gyári gumik, akkor veszel rá egy aszfaltra valót, és gyorsabb lesz. Üzletben láttam már 52e Ft-ért is egy-egy példányt kirakva.
Ha veszel egy olcsó használtat, amin mondjuk kopott a hajtás, akkor arra csak egy lánc-sor cserével is elmehet 6-8000 Ft, bowden, fékpofa csere. Bármi lehet.(#89280) -=RelakS=-: ugyanilyen a lidlis. Azt tudja valaki, hogy ezeknek a feje hogy működik? Ahova rádugod a szelepet, azt fújja. Kivéve, ha nem vált át/vissza, akkor meg nem fúj, hanem kifúj mellette. Mi a titka ezeknek?
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ivana
Ármester
válasz Dyingsoul #89279 üzenetére
Ennyiért használt trekkinget tudsz venni, peppe linkelt többet is. Azon szokott lenni sárvédő, meg lámpa is. Újban megoszlanak a vélemények mi az amit érdemes megvenni, én a perverz vonalat képviselem: 200 alatt semmit aminek több sebessége van, 1 sebi olyan 100-tól már van. Általában nincsenek annyira lelakva a használt trekkingek. Vintage montiból 30-ért már brutálisak szoktak lenni, és a 26"-os merev villás kis igáslovak elég jók városba, hetes rendszer alkatrészei olcsók.
Ha nem valami lelakott szar a bringa akkor újrazsírzás kell, esetleg új bowdenek, lánc. Városba jól jöhet utcai gumi én pl. cst-t szoktam az 2-3 ezer egy.A vintage mtbt azért ajánlottam mert az ár - érték aránya nagyon jó, a pana gép amit linkeltem körbe röhög egy ócska rockrider 340-et. És a merev villásak akár 20-25-ért is megkaphatók.
[ Szerkesztve ]
-
peppe79
senior tag
válasz Dyingsoul #89312 üzenetére
Egy teljesen átlagos "diszkont" kerékpár. 19 kilós össztömeg, szénacél váz, a legegyszerűbb fix (nem állítható) első teló, olcsó Saccon V-fékek, Tourney és DNP váltó, olcsó kerekek, utólag rászerelt régi prizmás pedál stb. Annyi előnye van, hogy ha veszel rá egy Teszkós U-lakatot, a tolvajoknak nem éri meg vergődni vele, és valószínűleg békén hagyják.
Viszont szerintem már túl van azon az összegbeli határon, amiért megérné lázasan kapkodni érte. -
-
Tothgera30
Ármester
válasz Dyingsoul #89737 üzenetére
Ez eddig rendben, viszont gondolom olyat keresel, ami városban kényelmes, nem szervizigényes, és az alkatrészek aránylag olcsóak hozzá, mégis tartós darab. Viszont ha gagyit veszel, akkor az a fél év használat is életveszélyes lehet. Keress meg privátban, talán tudok segíteni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
geotigris9
tag
válasz Dyingsoul #89781 üzenetére
Elvétve szállítottam bringát ami inkább gond szerintem, ha csúcsidőben kell szállítani a tömegben az eléggé macerán-s, de nem lehetetlen.
Jó-idős hétvégén meg tele lehet bringával az akasztó.Kis házi "tornapálya". [link]
[ Szerkesztve ]
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
szjoci
őstag
válasz Dyingsoul #89781 üzenetére
Nézd meg a járatszámot, fel van tüntetve hogy van-e lehetőség kerékpárszállításra. Ha nincs, akkor az első vagon elején vagy az utolsó vagon végén szállíthatod. Vonatoztam már egy párszor bicóval, nem volt gond. Biciklis pótjegyet ne felejts el venni.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Dyingsoul #89781 üzenetére
Annyira azért nem para, ha van rendes bringás kocsi (elvirán látszik) akkor az nagyon faja, felcsapod a bringát, kinyitod résnyire az ajtót, polifoam a földre, szisszen a sör (mávon lehet sörözni teljesen nyugodtan, mert nem tiltja semmi )
De ha ilyen modern motor vonat van az is kellemes, ha véletlen nem 30 bringás száll fel egyszerre, ami Balaton felé gyakori.
Arra kell vigyázni, hogy olyannal ne akarj menni amin nincs bringának kialakított hely, mert onnan le is szállíthatnak, meg ha fel is engedik rakni körülményes. -
Vanir
veterán
válasz Dyingsoul #90363 üzenetére
Retromontikat szeressük, szép találat. Amúgy a Direct Drive az a saját csőszettjük, önmagában nem mond sokat, csak annyit, mint pl. a Columbus vagy Tange, e mellé azért kell a kiegészítő infó, hogy pontosan mi is az. Nálam egy '92-es Hardrock járt, jó kis gépezet volt.
-
Dyingsoul
veterán
válasz Dyingsoul #90363 üzenetére
Szóval tervezem ennek a bringának a felújítását.
Amit szeretnék: V fékek elől-hátul, dupla falú felnik, városi gumik. Eddig ezeket néztem ki magamnak:2 db Velotech City Rider 26"-os gumiköpeny
Altrix alu V-fék (setben van, két kerékhez)
Ott akadtam el, hogy küllőket és küllőanyákat is kellene venni de nem tudom, hogy milyen hosszúakat és típusúakat.
Küllőből ezt néztem ki bár lehet a 20 ft-os küllő is elég lenne csak az nem tudom mennyire rozsda-időtálló.
Szóval a küllőhosszt hogy tudom kiszámolni ha a jelenlegi Alivio agyakat meg szeretném tartani?
Ezen felül a küllőanyák közül pedig totál nem tudom melyiket kellene vásárolni emellé, csak erre tudok tippelni mivel ez is 2 mm-es..
UI.: Fékbowden választáshoz is kellene némi segítség...
Előre is köszönöm a segítséget!
[ Szerkesztve ]
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
rétisün
veterán
válasz Dyingsoul #90441 üzenetére
ebike küllőhosz-számító. én egyszer használtam, akkor jól számolt, de azt hiszem, volt itt is akinek nem lett jó a kiszámolt küllőhossz.
mondjuk nekem szerencsém volt, mert újrafűzni kellett a kerekeket, tehát le tudtam ellenőrízni a meglévő küllőkön, mekkora kell .war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
ivana
Ármester
válasz Dyingsoul #90441 üzenetére
Küllőből ilyet vegyél, vehetsz DT-t is csak az anyával 75 forint és nem jobb. Ezeken kívül normális küllő nem nagyon van emberi áron, olcsóbbat ne vegyél az ilyen 20 forintos főleg rossz mert az horganyzott kukába való spagetti. A sapimot szarabb fűzni meg gagyibb az anya, de a küllő maga jobb illetve 10 forinttal olcsóbb. Inkább a felnin spórolj ócska küllővel fűzött kerék sose lesz jó, rendes küllővel még acél tanyabike felnivel is lehet tartós kereket csinálni.
Ez a velotech vagy milyen gumit gyorsan felejtsd el, ha olcsón kell gumi akkor CST-t kell venni. A fék is hasonló eset, ha normálisat akarsz nem 2000Ft-ért veszel egy pár féket mert az szemét.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Dyingsoul #90451 üzenetére
A gumi az jó,ismerem.Szerintem egyik legjobb ár-érték arányú gumi,jól gördül,tapad és nagyon tartós.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ivana
Ármester
válasz Dyingsoul #90451 üzenetére
Aszfaltra a kisebb. Kerékpárra aszfaltra nem kell borda, jobban tapad a borda mentes gumi vizes úton is (az autón a vízen futás miatt kell borda, kerékpáron a sebesség és a vékony kerék miatt ez nem játszik). Viszont földútra hasznos szóval nem baj egy kis minta soha.
Na megnéztem a postod. Szóval szerintem nézd meg milyen márka a jelenlegi felni ha valami jó (attól hogy szimpla falú nem feltétlen kínai fos) akkor felesleges újra fűzetni, de ha valami gagyi is ha nincs benne nagy nyolcas akkor simán maradhat, ha szétmegy majd cseréled, a küllőket is nézd meg nem lazák, nem rohadnak, illetve nézd meg a márkat (a fejébe szokott bele ütve lenni).
Inkább egy új fékpofát dobnék rá, a fékkar állítható vagy kantis? Mert a vfékkar és a kantis nem kompatibilis, de van állítható ami jó mindkettőhöz. Ráadásul ez fékváltó ha jól látom... De kötve hiszem, hogy a shimano kantinál jobb lenne egy 1000Ft-os vfék inkább egy 1000Ft-os fékpofa kéne.
Szerintem a gumik mellé inkább egy jobb nyerget vegyél, mint kereket.
-
6030D
Ármester
válasz Dyingsoul #90451 üzenetére
Azért is próbálom alacsony áron tartani a dolgot, mert ha bejön a kerékpározás akkor lehet később (jövőre) veszek valami normális bringát és inkább arra költenék nagyobb összegeket.
Én pont ezért nem költenék erre a bringára, hanem csak használnám.A kerékfűzés ráadásul pont egy olyan dolog, amihez nem árt tapasztalat. Illetve nem is a fűzés, az videó alapján megvan, hanem utána a beállítás. Ha csak egy kis 8-as van a kerékben, azt is tönkre lehet vágni rossz csavargatással, itt meg nulláról indulsz.
Illetve ha van egy jó vázad, akkor abba ne Altrix féket vegyél, hanem vadássz hozzá valami rendes csomagot, és azzal építkezz. Szerintem.Gumiból +1 ivana-nak, aszfaltra nem kell a minta.
Első körben én max egy gumit vennék rá, és hajtanám, amíg bírják az alkatrészek. Max vidd el egy bolti generálra.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Dyingsoul #90547 üzenetére
Csavarlazító,esetleg óvatos melegítés meg egy jó villás kulcs és főleg vigyázz a menetiránnyal,nehogy rossz felé lazítsd.A váltót a bovdenfeszességgel és a 2 korlátozó csavarral kell állítani.Ha régebbi típus és keresztbe váltasz nem lehet a terelő láncérintését kiküszöbölni.
(#90548) Dottore...nem tudom ironikusan írtad-e,mert elég 1szerű festésű,nem túl feltűnő bringa,de...sokkal jobb mint amit mutat és ez nekem mindig fontosabb volt.
Itt van "meztelenül" ahogy Tothgera szereti.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
ivana
Ármester
válasz Dyingsoul #105974 üzenetére
Ebben a kategóriában csakis csepelt. Ilyet keress Más gyártók termékei általában rosszabbak.
RaiZka Egy shimano is szokott bírni 5-6 ezret. Szerintem nem urban legend a tartósság, simán bírhat egy campa sor 10 ezret. Nekem csak a hajtásom campa, de az sokkal jobban bírja a strapát mint a shimano elődje (igaz ezek régi cuccok, biopaci hajtás volt, most meg valami 2000 körüli campa négyszög)
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Dyingsoul #105977 üzenetére
könnyített vázas kellene Alapból nem nagyon van ilyen tanyabike styleban könnyű váz. A könnyített az meg ilyen csúcs outi dolog (pl. régen kireszeltek a középcsapi házból).
De annyira vészesen nem nehéz, könnyebbek szoktak lenni mint a rugós telós szarok. De nehezebbek mint egy régi csepel az biztos, főleg ilyen nagymama kivitelben -
AndreaM
újonc
válasz Dyingsoul #105974 üzenetére
Anyukádnak egy camping bicikli tökéletesen megfelelne. Ezt a típust szoktál ajánlani az idősebbeknek. Nézd meg mondjuk ezt a csepel biciklit. Ahogy láttam korábban már ajánlották ezt a márkát, tényleg nagyon jó, kényelmes és megbízható, strapabíró bicikliket gyártanak.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Dyingsoul #109515 üzenetére
Arról a sok-sok átlós csíkról beszélsz? Mert ha arról van szó, az szerintem nem padkázástól van, ennyire arányosan 3 centinként nem lehet lepadkázni. Amúgy az enyém is ilyen (pedig én soha nem padkázok, hanem ugrok), azért van ez, mert vagy alacsony nyomáson használod, vagy nehéz vagy... a lényeg, hogy a gumi amikor kapaszkodik, enyhén gyűrődik alattad, főleg amikor megdöntöd a bringát kanyarban és ha megfigyeled valamiért ilyen arányos csíkokban teszi. Előre én sem értettem mitől lett csíkos, de aztán megfigyeltem menet közben. Ha felfújod kopogósra, akkor többé nem fogja csinálni és idővel valszeg a régi csíkok is eltűnnek róla... csak hát úgy rossz úton kényelmetlen.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest