-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
zoli03
őstag
válasz deny330 #104310 üzenetére
Volt karban tartva valamikor (agyzsírzás, teló szerviz)? A hajtás teljesen el lehet kopva, ha már ugrik (láncot gondolom nem cseréltél). Ilyenkor egy lánccsere nem segít, sort mindenképp kell cserélni, valószínűleg hajtóművet, monoblokkot is. Láncnyúlásmérőd nincs?
Amúgy meg kezdd el csökkenteni az árat fokozatosan, amíg nem lesznek rá jelentkezők. Ha valaki észreveszi a kopott hajtást, akkor nem hiszem, hogy elviszi, vagy sokat alkudna. Ha meg nem veszik észre, a lelkiismereteden múlik, hogy elmondod-e.
-
zoli03
őstag
válasz Runner_fxr #104320 üzenetére
Extrém esetben igen, ha nagyon el van kopva (cápafogas). De pl egy mai, millió fogprofilú hajtóműnél hogy mondod meg? Maximum ha van egy ugyanolyan új, és azzal összehasonlítod. Vagy egy nem teljesen elkopott hajtóműnél hogy állapítod meg? Szemre szerintem közel lehetetlen megmondani, hogy elviszi-e az új láncot vagy nem (most arra gondolok, hogy beleesik a láncba a láncnyúlásmérő 1%-os része, de nem használták abban az állapotban sokat. Nem arra, amikor már nem lehet tekerni a biciklivel, mert minden kigyorsításkor ugrik a lánc, ott persze egyértelműen látszik a fogon). Ez nem olyan, mint egy lánc, hogy belemegy a láncnyúlásmérő 0,75%-os része, aztán csere.
De ha felrakod az új láncot, úgyis kiderül, hogy elmegy-e rajta, vagy cserélni kell.
Ez az én véleményem, lehet valaki mégis szemre megmondja. De én mindig csodálkozok, amikor valaki berak egy képet a hajtásáról, egyik ember azt mondja, hogy ez kuka, a következő meg azt, hogy ez még simán elvisz egy új láncot.
-
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #104988 üzenetére
Miért ne bírná? Maximum raksz rá szélesebb gumit, ha nem elég kényelmes (bár szerintem alapból is elég széles, 28-asnál keskenyebbet nem hiszem, hogy raknak rá, bár az terepre nem biztos, hogy elég, főleg, ha slick). Maximum a kereke nem bírná, de egy mai országúti kerék is elég erős, te meg ráadásul extra könnyű vagy.
De azért a kettő bicikli tök másra való. Fitness bicón nincs koskormány, így nem csoda, hogy sokkal olcsóbb.[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #105004 üzenetére
Azt írtad, gyorsabb biciklit akarsz. Ha nagyjából azonos gördülési ellenállású gumid van, akkor számottevően már csak a légellenállás számít, amivel a koskormány alsó fogásával tudsz javítani.
Ahogy írták, a cross biciklit is tudsz venni, azzal simán elmész földúton. -
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #105022 üzenetére
Ha veszel egy megfelelő méretű MTB-t, és raksz rá alacsony gördülési ellenállású gumit, azt is könnyű lesz tekerni. Szerintem először döntsd el, hogy milyen kategóriájú biciklit akarsz, mert már hónapok óta ezen rágódsz.
-
zoli03
őstag
válasz #68216320 #105085 üzenetére
Az nem baj, ha csak ha félig tudod behúzni, legalább nem levegős. Ez a Tektro a tárcsafékek aljának az alja lehet. Lehet, hogy zsíros/olajos a tárcsa/betét, meg kéne pucolni első körben, aztán be kéne vasalni. Ha úgy sem javul, akkor nézz utána neten, mint írnak erről a típusról (valahol biztos van rajta típus). Ha úgy sem javul, maximum lecseréled, a legalapabb Shimano is sokkal jobb, simán tudja blokkolni a kereket (kintről nagyon olcsón megkapod).
-
zoli03
őstag
válasz Hasaggymeg #105090 üzenetére
Azért annyira nem ajánlanám, hogy hegyen fékezgessen vele. Előtte meg kéne pucolni a tárcsát és a betétet is, mert ha olajosan használja sokat, akkor annak a betétnek lehet hamar vége lesz (a betét megpcuolása sokkal olcsóbb, mint egy új betét).
-
zoli03
őstag
válasz #68216320 #105095 üzenetére
Szappanos víz kevés. A kezedről sem viszi le az olajat/zsírt. Féktisztító kell, vagy alkohol (valaki nem ajánlja a féktisztítót, szerintem nyugodtan használhatod). Ha fogdosod a tárcsát, utána ajánlatos lepucolni. Ha így sem javul meg, van még pár módszer, amit érdemes lehet kipróbálni.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz Hasaggymeg #105097 üzenetére
Évek óta csak féktisztítót használok, haverjaim is, nagyrészt Shimano fékekhez. Kartonszám fogyott el, és egyiknek sem lett semmi baja. Ezt korábban is írtam, mindenki azt vesz amit gondol, én nem fogok többszörös áron alkoholt venni.
-
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #105111 üzenetére
Kétlem, hogy megszabnák, milyen nyerget használhat. Amúgy meg nem egyszer csinálnak olyat, hogy eltüntetik a márkajelzést, vagy át is matricázzák, ha a versenyző mást preferál.
-
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #105682 üzenetére
Így a kép alapján úgy tűnik, mintha valami súlyos ortopédiai betegséged lenne . Amúgy nagyon más egy MTB-n ülni, meg egy országútin (főleg alsófogásban) ülni. Ha mondjuk ilyen bicikli kényelmes lenne, akkor azt mondanám, biztos nem lesz gond az országúti sem. De senki nem fogja megmondani neked a linkelt kép alapján, hogy mennyire fogod bírni az országútit, mert egyszerűen nem lehet.
-
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #105698 üzenetére
Azért ilyen régi bicikliknél érdemes megnézni, hogy mennyire van elkopva a hajtás, mert akkor később az árához képest nagyon sokat kell rákölteni.
-
zoli03
őstag
válasz lsebestyen #105782 üzenetére
Tip Top folt simán bír 8-9 bart is, ugyanolyan nyomáson használhatod, mintha nem lenne megfoltozva. Tartósan, akár amíg ki nem dobod a belsőt, ereszteni sem ereszt.
-
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #105791 üzenetére
Nem sok munka egy alap állapotfelmérés, nem hinném, hogy sokat kérnének érte. De mivel szezon van, nem biztos, hogy működik az, hogy bemész, és egyből megcsinálják.. Amúgy magadnak sem olyan nagy munka megcsinálni, szakértelem sem kell olyan sok hozzá (főleg országútinál).
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz Hasaggymeg #105794 üzenetére
Abban az árban már benne van az alap szerviz is.
-
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #105798 üzenetére
Nem hinném, hogy garanciát ad a szakszerviz. Ahhoz, hogy garanciát adjon valaki, teljesen szét kéne szedni, ami sok idő és sok pénz. Egy országútinál meg maximum annyira kell szétkapni, hogy kiveszed a két kereket, ami amúgy is gyorszáras, max 1 perc kivenni/visszarakni.
Amúgy meg először is egy megbízható, hozzáértő szervizt kell találnod, mert addig nem ér semmit az egész. -
zoli03
őstag
válasz trialboj #105812 üzenetére
L-es váz, 19", neked tökéletes lenne. Attól, hogy 120 mm a rugóút, nem lesz kemény, nincs összefüggés a rugóút meg a keménység között. Ugyanezt a rugóstagot be lehetne rakni egy 140 mm-t mozgó biciklibe is. Viszont ha kímélni akarod a derekad, ekkora rugóúttal inkább 29"-ost néznék, én is azt vettem, nem 27,5"-ost. Szerintem 140 mm fölött van értelme a 27,5"-nak, a gyártóknál is elég ritka az akkora rugóutas 29"-os.
-
zoli03
őstag
válasz Napfénysüti #105902 üzenetére
Biztos, hogy replika: [link]
-
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #105919 üzenetére
Mikor volt ez 180e Ft?
-
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #105923 üzenetére
2015-ös cikkben is 1300 $-t írnak rá, sosem volt ez 180e Ft (nem is lehetett, mivel Giant, így az átlagosnál is jobban túl van árazva).
-
zoli03
őstag
válasz RaiZka #105992 üzenetére
Ezért volt csalódás?
"Rose Pro-SL apex. Az, hogy a sracok nem tudtak beallitani a magassagot az egy dolog.. (nem volt kedvem sokadjara is magasabbra allitatni a nyerget)
Sram valtotol nem voltam elajulva, a nyereg pedig kritikan aluli, 2km utan fajt a hatsom tole.."A beállítás nem a bicikli hibája, az sem, hogy nem bírtad a nyerget. Másfajta szettel is meg lehet venni, ha nem tetszik a SRAM. Ezek kb olyan érvek, hogy nekem óriási csalódás a linkelt karbon Bianchi, mert kék a színe, és az nekem nem tetszik.
-
zoli03
őstag
válasz RaiZka #106047 üzenetére
Azzal nincs baj, ha neked nem volt kényelmes, de amikor később csak annyit írsz a Rose Pro-SL neked csalódás volt, az már csak féligazság.
A nyerget nem venném figyelembe egy bicikli tesztelésénél, mert az könnyen, olcsón cserélhető, és nincs két olyan ember, akinek ugyanaz a nyereg ugyanannyira kényelmes lenne. Drágább biciklihez nem adnak pedált, szerintem simán el lehetne adni opcionálisan nyereg nélkül is, vagy egy nagyon-nagyon olcsó nyereggel (mondjuk 1000 EUR-tól felfele, mert ott már általában komoly céllal vesznek biciklit az emberek).
Meg lehet venni másik szettel is, szóval azt se mondanám a bicikli hibájának. Ha csak egyféle szettel árulnák, akkor igen, de a legtöbb országútinál 3-4 szett közül tudsz választani (ahogy ennél a Rosenál is).
Szóval marad a geometria, amiről egy ilyen rövid teszt alapján, rosszul beállított biciklivel tekerve szerintem nem lehet érdemben nyilatkozni. -
zoli03
őstag
válasz Katsu #106100 üzenetére
Szerintem ilyen láncfeszítőre gondolhatsz, de ezzel inkább arra való, hogy a láncfeszességet könnyen beállítsd. Ha meghúzod a kerékanyát normálisan (és a papucs se zsíros/olajos) nem mehetne el a kerék.
-
zoli03
őstag
-
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #106210 üzenetére
Ha váltóval akarod, akkor igazából csak a villát kell cserélned egy merevre, ami nagyon könnyen megoldható.
-
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #106255 üzenetére
A Kross közel sem említhető egy lapon a Genesis és társaival.
-
zoli03
őstag
válasz trialboj #106293 üzenetére
A legalapabb Neuron sosem volt drága. Kiárusításban még olcsóbb szokott lenni. Ez taperedes váz, és nem a kormánycsapágy, hanem a váz határozza meg, hogy milyen telót tudsz belerakni (de ez a teló taperedes, látszik a képen). Nem Deore, hanem Acera fék van rajta, de fékerőre az sem rossz. Kerékből a spórolós CrossRide van rajta.
-
zoli03
őstag
válasz deny330 #106299 üzenetére
Szerintem lehet prémium gyártónak nevezni. Ott vannak pl a Lux, Exceed, Ultimate CF, Aeroad, mindegyik igen jó, és még sorolhatnám.
Ha sok pénzem lenne, biztos vennék egy Aeroadot. Igaz, hogy nem nagyon lennék gyorsabb vele, mint a mostani országútimmal, de már csak amiatt is megérné, hogy ránézék, és sokkal jobb kedvem lenne -
zoli03
őstag
válasz po1son #106341 üzenetére
Először is el kéne döntened, hogy mekkora váz kell neked, és utána csak a megfelelő méretűekkel foglalkozni. Másodszor kép alapján senki nem mondja meg neked, milyen állapotban vannak a linkelt biciklik, személyesen meg kell győződni róla. Ha kopott a hajtás, szar a kazettatest, a csapágyak nincsenek jól beállítva, a felnik fékezőfelülete el van kopva, akkor akár rá lehet még költeni a vételár harmadát-felét is.
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen