-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
hoffman_
nagyúr
Zafiro-t szeretnék majd venni előre, ha a Rubino kopásával elégedett leszek hátul. eddig 25-ös külsőim voltak, sőt, elöl 28 van most. a 25-ösöket is sikerült felütnöm - bár tény, hogy ott volt alacsonyabb nyomás benne a kelleténél többször.
azért nem 25-öset vettem most, mert abban az árban, amit néztem, 3-5k között, nem igazán volt szimpatikus gumi, a Rubino pont kapóra jött, de ebből csak 23-as volt.
valószínűleg belefújok 10,5-t, az még talán vállalható kompromisszum a gumi részéről is.
rétisün:
szép ez a gumi, viszont elég drága. 25 ezerből luxus nekem felgumizni a bringát városba. nekem nem csoda, hogy inkább felütéses defektjeim vannak, mert nagyon ramaty utakat is tekerek sokszor, nehéz is vagyok, meg oda is rakom. de azért 10 bar körül azt hittem bírni fogja
köszi a válaszokat
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
rétisün
veterán
válasz hoffman_ #6253 üzenetére
drágának drága, de ha azt nézed, hogy az elsőben van 13.000 km (oké, az első nem is kopik annyira) akkor már 1ft/km alatti árnál vagyok
innen vettem, most éppen nincs náluk, csak columbiere van, olyanom is volt, az se volt rossz.abban mondjuk teljesen igazad van, hogy én könnyebben költök ennyit fizetésből, mint te ösztöndíjból.....
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
hoffman_
nagyúr
válasz rétisün #6254 üzenetére
pláne, hogy az nincs bár dolgozgatok már egy ideje, csak hát akkor se szívesen adok ki 20-25 ezret külső gumira.
viszont ha jól rémlik neked volt schwalbe lugano-d is, amit szerettél, és vettem én is, de azzal is befürödtem. szerettem, mert baromi jól tudtam vele menni, szép is volt, tapadt is, de az első rögtön szálszakadásos lett(gyári hiba, csak későn vettem észre), a hátsó pedig fél év alatt már a végéhez közeledett.
szóval nekem nem 13, csak sima 3k km is jó cél egyelőre egy szettel (bár tény, hogy az outi felhasználástól kicsit arrébb van, ahogy én használom szegény gumikat) ez a columbiere viszont szimpi, köszönöm ezt a tippet is
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
vendingo
veterán
Sokallom, főleg városba.
Nem fog felütni komolyabb erdei úton?
Nem akarok komolyan terepezni vele mert turista ösvényeken járnék, de azért vannak olyan részek ahol elég durván vannak gyökerek, vízmosások, nagyobb kövek. Na meg lehet 1-2 helyen rövidítenék az útból ott viszont lehet akármi.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
-
rétisün
veterán
válasz hoffman_ #6255 üzenetére
lugano nem volt, durano volt, a legutóbb ~10.5 ezer km után kellett levennem, viszont ez hátul ment ennyit. mondjuk ez is elég drága gumi.....
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
313313
addikt
válasz hoffman_ #6255 üzenetére
Nekem is Schwalbe Lugano-m van, olyan 700-800 km van a szettbe. Tegnap volt vele egy defektem, hirtelen úgy tűnt futófelületi. Aztán mikor otthon elkezdtem bele értelmes nyomást varázsolni, a hátsón az oldalán észrevettem egy szép lyukacskát. Megnéztem a belsőt is, lehet a városi közlekedést nem szerette, és elfáradt, majd kilőtt alólam a 6-7 bar. Mivel este néztem, kedvem se volt már vele molyolni, így nem szedtem szét újra, de így használni se mertem. Majd csütörtök este/pénteken leszedem és megnézem, de nem örülnék ha megadta volna máris magát az oldal...
HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
nagyúr
válasz vendingo #6256 üzenetére
Az érték teljesen jó, max, ha terepre viszed, állíts az előfeszítésen. Csak azért ne mozogjon kevesebbet városban, mert mi lesz, ha terepre tévedsz. Ha egyszer-kétszer leütöd, nem lesz semmi baja, van a nyomórúdon vaskos gumibak. Milyen előfeszítésen használod jelenleg?
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
syberia
veterán
Sziasztok!
Egy ideje furán fémes kattogó hangokat adott ki a hátsó kerekem, közben a pedál megszalad mintha a fogaskoszorú elforgott volna egy pillanatra a hátsó kerékagyon, ja és ha tolom vagy gurulok akkor a pedálok forognak, ami nagyon zavaró (szabadonfutó ). Megérdeklődtem a kedvenc szervizemben hogy mit lehetne tenni, mondták hogy vagy agyat cseréltetek, vagy veszek egy új hátsó kereket. Már 5 éve használom a mostanit és a kattogásig nem volt vele semmi gond, érdemes egy ilyen olcsó kereket használható állapotúra varázsoltatni? 6.5k ért teljesen újat tudnék venni trekking méretben.
https://howbad.info/
-
hoffman_
nagyúr
válasz rétisün #6258 üzenetére
igen, a durano is 10 körül van, ha jól rémlik. mivel így eszem a gumikat, ezért nincs szívem drágábbat venni, hamar elkopnak. az én lugano-m is ott tartott szerintem, hogy párszáz km és így néz ki. bár nálad hátul a 10k azért elég szép bár ha találnék egy gumit 10-12 ezer körül, ami bír is városban annyi kilométert, ahány forintba került, akkor az nagy biznisz lenne nekem is. csak ennyiért ugye nem merek venni, mert félek, hogy szokásos 3000 után leamortizálom
313313:
én pont belenyúltam vele, de amúgy könnyebb bringásnak, nem városba, szerintem jó választás nagyon. elöl 7,5bar, hátul 8bar volt benne nálam, ezeket így nem sikerült felütnöm. csak nekem csinált egy ilyet, elég hamar és ahogy néztem neten, nem ez az első ilyen lugano sajna.
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
ludsimon
veterán
Lance Armstrongnak 32 bpm a nyugalmija és Lovassy Krisztiánnak 24 órás mérés alatt 29 bpm volt a legalacsonyabb mért EKG-n.
Anno mikor beszéltem vele akkor mondta, én meg majdnem dobtam egy hátast.Én márciusban mértem utoljára, akkor 38 bpm volt úgy mérve, hogy felkeltem, felcsatoltam, visszafeküdtem 10 percre.
undefined
-
KSparrow
senior tag
Sziasztok!
Hamarosan elkészülök a régi Csepelem felújításával, azt szeretném megkérdezni, hogy hol tudnám meghirdetni? Kerékpárt még nem adtam el a neten, illetve nem is vettem (ez is ismerőstől van), így nem tudok netes piacteret. Tudnátok párat linkelni? Előre is köszi!Nokia kérdéssel forduljatok hozzám nyugodtan! 808 PV /// Oneplus 8 Pro /// Mobilmementók
-
tatabánya
senior tag
most mentem egy kört a régi bringámmal amin V-fék van és így kijött a mostani tárcsás közötti különbség egy kis terepezés, por, sár után csúszott a pofa rendesen...
-
-
-
syberia
veterán
Bringaboltban megmérték és rendben van, a fogaskoszorú és az első lánctányérok is jók, tuti hogy az agyon forog el néha a meghajtás, nem feltétlenül nagy terhelésen ad ilyen fura reccsenő hangot, miközben érzem hogy a pedál megszalad, a nyeregből kiállva hajtva ez akár veszélyes is lehet szerintem. Ez a velotech kerék nem lenne jó alternatíva a kerékfelújítás helyett?
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
Teasüti
nagyúr
Jól van hagyjuk, nem fogok előadást tartani a kenőanyagokról.
Aki nem érti miért ideális egy bicikli lánc esetén a zsírzás, némi oktatásra szorulna a témában, amit én viszont nem vállalok, nem vagyok tanár.Csak behajigálok pár dolgot, amit ezek után úgy értelmezel, ahogy akarsz:
- a legtöbb zsír nyomásálló, az olaj nem. Két felület görgő és csap összefeszülésekor a folyékony olaj kinyomódik a felületek közül, a zsír már annyira nem.
- vannak zsírok, amik egy hordozó anyagban oldott állapotban kerülnek felhasználásra, így vígan bejut bárhová, ahova az olaj is, sőt!
- ha egy olajnak nagyobb a viszkozitása, akkor az csak egy dolog, hogy rajta marad a láncon, de mi garantálja, be is szivárog a résekbe? Semmi. Míg az oldott zsír mint a víz folyik be bárhova, aztán beleköt. Ha meg jó folyékony az olaj akkor meg nem csak be, de ki is könnyen jön.
- bicikli láncra a folyékony kenőanyag nem ideális, a konzisztens kenőanyagoknak több előnye is akad: ahogy írtad is, elszigeteli a környezeti hatásoktól a felületet, rajta marad a láncon, míg a kenőolajok elfolynak, rezgés- és nyomásállóak, nem peregnek ki a láncból, hidegben és melegben ugyanolyan jól teljesítenek. Jóval tartósabbak, vízállóak (nem lép kölcsönhatásba a vízzel, nem hígul, nem módosítja a tulajdonságait, lepereg róla a víz).Ráadásul a zsír állagából adódóan, még ha valami véletlen folytán el is jut ahova kell, az első komolyabb igénybevételkor viszkozitásából adódóan ki is szorul onnan.
Eznettó hülyeségtévedés. Ez a viszkózus kenőolajokra jellemző. Lásd robbanómotorok, hidegindítás!Még mielőtt a kettő közötti teljesítményt hoznád fel ellenpéldának
Bár motorláncot még nem láttam közelről, de azt már sokszor hallottam milyen ragadós anyagokat használnak rá. Na szted azok micsodák?
Lehetne akár zsír is, ha konzisztens lenne, mert a viszkozitása már inkább a zsírokéra jellemző, nem az kenőolajokéra. Próbáld meg egy folyékonyabb olajjal a láncodat, ha a teljesítmény különbség neked nem elég meggyőző és lásd, ahogy a nagy fordulaton nemes egyszerűséggel lerázza magáról a lánc a rá nem való olajat!
Ehhez nem kell motor se, bicikliknél is gyakran tiszta gané a hátsó kerék és még az ember lába is egy friss olajzás után nem kevés terméknél.[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
Én egyébként használtam ezt is láncra anno. Csak tiszta láncra szabad felhordani.
Hátrányok:
-Drága.
-Nehéz felhordani, telibe fújni az egész láncot vele nagyon botor dolog.
-Kezelés után érdemes 12 órát várni vele mire minden felesleg kipárolog, lecsöpög. Szikkad kicsit.
-Csak országútra ajánlom, gyűjti a port.Előnye:
-Tavasszal befújom, majd következő tavasszal megint. Ha nem koszolódik el, akkor nem kell hozzányúlni. Tartós. -
Teasüti
nagyúr
válasz Vasinger! #6280 üzenetére
Nincs kategorikusan kijelentve, hogy csak ez vagy csak az lenne jó.
Nincs gyártói ajánlás se, mint mondjuk a gépjárművek esetén.
Azt használsz, amit jónak látsz. A széleskörben használsz láncok esetén jó, ha egyáltalán lát kenőanyagok szerencsétlen alkatrész, nem hogy elvárjuk még a felhasználó hozzáértését.
Viszont vannak a feladatra jó anyagok és kevésbé jók. Az összes hígfolyós olajat alkalmatlannak tartom, a sűrűbbeket meg azért nem gondolnám jónak, mert pont a sűrűségéből adódóan nehéz bejuttatni oda ahova kell.
Bár való igaz, hogy vannak egész jó penetrációs képességű olajok - kicsi kohéziós erőkkel, így szinte beszippantja a rés az olajat -, amelyek mindemellett viszkózusabbak is az átlagnál (ne kérdezd konkrétan mely márkák, nem ismerem őket...).Ha ilyen húdejó a zsír, akkor miért nem használja azt mindenki?
Egyszerű, mert nem ismeretes széles körben. Nem tartozik bele az általános műveltségbe.
Hogy gondolkozik egy laikus? Meglátja a polcon "láncolaj" és már ugrik is a kosárba; szted mennyien vásárolnak tudatosan? Nem az itteniekre célzok. Bár az itteni emberek se első kézből szerzik az információt, hanem mások tanácsaira hagyatkoznak, elvégre erre való a fórum, vagy mi.Miért jött szóba egyáltalán az olaj használata a kerékpár iparban?
Honnan kéne tudnom, nem voltam ott.
De gyanítom köze lehet ahhoz, hogy egy Rohloff elkér 1700 pénzt 50 ml-es kis flaskáért, míg ennyi pénzt jóval okosabban is el lehet költeni, ha kellően tájékozott az ember. Fura módon a legjobb általános használatra szánt kenőanyagok nem törvényszerűen drágák.De kevésbé tudományos hozzáállással: 400+ km-ert megyek a Berner-rel a legelső szignifikáns üzemi zajokig, szerinted?
(#6279) Reno7
Berner nekem eléggé bevált.
Előtte volt TF2, volt motorosfűrész láncra való olaj, volt közönséges műszerolaj, próbáltam igazán finom gépolajat, szerelőm egyszer bekente Rohloff-al is.
Egyik se tetszett, pár tíz km után legkorábban, vagy még 100 km alatt (TF2 és Rohloff), de általánosan az első esőig voltak csak jók. Cserébe a legtöbb lepergett a láncomról és tiszta gané lettem állandóan.
Műszerolajat és társait hetente kentem ill. minden esőzés után, ha kellett, akkor naponta.
Berner-rel jó két hónapra megoldódott a kérdés, bár a vizet az kerültem vele. Esőben pár napig jó csak, a felverődő víz azért lehozza egy 20-30 km alatt. Ezek a városi bringára értendők.
Az XC gépen az XT láncot minden porosabb menet után újrakenem kérdés nélkül.[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
válasz Teasüti #6282 üzenetére
Speciel, talán érdekes lehet, hogy a TF2 spré, ami egyébként olajnak van hirdetve, zsírrá válik kis idő elteltével a láncon. Nem tudom, hogy csinálják, de ugye az ember amikor kifújja rá akkor egy átlátszó zöldes lötty, majd kis idő múltán fekete, kicsit ragadósabb anyag lesz belőle. Tehát nem minden olaj az, aminek látszik.
A láncra nem csak azért teszünk kenést, hogy szép halk legyen, van ezer más oka is. A korrodálástól való megóvás, a jó váltás képesség és a lánc kopását megelőző réteg kialakításért is. Persze a fő ok az az, hogy a láncszemek között meglegyen a kenés.
Szerintem Te nagyon más helyen laksz mint én, itt, főleg az árvíz után irdatlan nagy por van, így elég sűrűn kell kenni a láncot és ugye felhasználás függő is. Egy terepbicikli láncát sokkal hamarabb kell újrakenni egy láncot, mint egy outiét, mert nem poros/saras környezetben megy.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Vasinger! #6283 üzenetére
TF2 az tényleg egy érdekes szerzet, nekem a teflonoshoz volt szerencsém.
Az még szárazon is elment egy pár kilométert.A hangból csak azt állapítom meg, hogy hányadán áll a kenés. Ha totál csendes, akkor jó. Amint megjelennek a görgők első kis csilingelései, ahogy a lánctányérhoz csapódnak, úgy már tudom, hogy lassan kenni kell.
Városi körülményekről írtam a javát. Az XC gépnél én se sajnálom minden két-három száraz menet után mosni a láncot, vagy a hosszabb túrák után. De a városi 1700 forintos láncom hogy épp poros-e, pont lesz@rom.
[ Szerkesztve ]
-
vans?
őstag
Na, meglett az en biciklim is, nem egy felsokategorias, de legalabb (szerintem) gyonyoru.
hábm bábm
-
belaazallat
addikt
válasz vendingo #6250 üzenetére
Hali!
Trekkingbe keres én is telót én ezt néztem ki: [link]
Én 122kg vagyok. Aszfalton közlekedek nagyrészt.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
Gyufaaa
veterán
Erre jön valaki?
-
fi:zi'k
nagyúr
válasz Gyufaaa #6298 üzenetére
Elég idóta szabályok is vannak. Pl.:
"A kormányt végdugóval kell ellátni és nem lehet a kormányon rátét (könyöklő, MTB – kormányszarv, stb…)! "
A könyöklőt még megértem, de, hogy szarv miért nem lehet?! Akkor az oútisok is egyenes kormánnyal kell induljanak vagy mi?[ Szerkesztve ]
96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄