Új hozzászólás Aktív témák

  • Phvhun

    őstag

    válasz Teasüti #617 üzenetére

    Próbáltam konyhanyelven fogalmazni, de akkor nem sikerült.

    A felni kör formájú, és ebben az irányban ha erő hat rá, akkor nagyon nagy a merevsége:


    A tárcsának a keresztmetszetének a területe ( A ponton ) kisebb, mint a felnié, tehát gyengébb, jobban deformálódik terhelésre.
    A tárcsaküllők ( B-vel jelölve ) is hajlanak, ezek nem "szálirányban" kapják a terhelést, mint a tárcsa maga.
    Az itt történő hajlások a kerék külsején háromszor akkora elfordulást okoznak a sugarak külömbsége miatt.
    Ezek összeadódnak még az agynak a csavarodásával ( nyomaték hat rá ), plusz a küllők hajlásával.

    A felni fékezésénél ezek a tényezők egyáltalán nincsenek jelen.

    Mérnöknek tanulok, nekiállhatnék neked másodrendű nyomatékot számolni a tárcsában, de szerintem elég bizonyíték lehet az, hogy volt triál bringám, elől tárcsával, hátul magurával, és amit itt írok, azt egyszerűen tapasztalati úton bizonyítottam magamnak.

Új hozzászólás Aktív témák