-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
venember83
nagyúr
válasz Runner_fxr #55900 üzenetére
Én mondjuk WD40-et használok ugyanerre a célra, lánckenésre nem jó (max. tisztításra zsírsártól), azonban erre pl. szerintem megfelel.
-
MPowerPH
félisten
válasz venember83 #55901 üzenetére
WD40-nek van PTFE -s cucca is(nem a szaraz). Az jo lancra is, meg szerintem erre a celre is siman megfelelo.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
nagyúr
Olcsóbb első lámpák közül mi az ami ajánlott és már látni is lehet vele sötétben?
Egyik ismerősöm venne lámpát de nem akar egy vagyont rákölteni.Més que un club!
-
Valkűr
őstag
válasz Napfénysüti #55903 üzenetére
Mennyi az az olcsóbb? Sigma Roadster alatt pénzt nem adnék, vagy maradnak a Kinai lámpák, vagy ez a kis lámpa még elég jó.
Gondolkodni innentől érdemes, ebben árban van több jó lámpa is...Osram FX35, Infini super lava, Sigma Buster 200, etc..
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max, iTab Air 5
-
Runner_fxr
Ármester
válasz venember83 #55901 üzenetére
Erre jó a wd40 is, meg kb az összes fajta lánc spary.
Napfénysüti: Én az infini super lava-t tudom ajánlani, mint belépő kategória, amivel már látsz is valamit. 300 lumen a fényereje. Ez alatti teljesítmény arra már kevés, hogy az utat is világítsa. 13-14 ezer ft. Hasonló áron vannak kínai fényágyúk is 500-1200 lumen körül. Viszont ezek minőségben gyengébbek mint az infini és ormótlan, külön aksis lámpák.
-
Are,on
csendes tag
Sziasztok, '15-ös Kross Evado 3.0 130e-ért mennyire van jó árban?
-
Kommandír
csendes tag
-
rétisün
veterán
válasz Napfénysüti #55903 üzenetére
nekem az egyik bringámon ilyen velotech van, a másikon egy kelly's, bőven jó fénye van teljesen sötét helyen is. kelly's talán erősebb, cserébe viszont nem tart benne olyan sokáig a 4 akksi, de tényleg csak ott használom, ahol nincs közvilágítás.
persze ilyen '40-50-el zúgok lefelé az erdőben' típusú bringázáshoz kevés, de az nem is az én stílusom.
amúgy éppen most van a bikemagon cikk a lámpákról, igaz ez még nem konkrét típusokról szóló teszt, de ha minden igaz, jön az is.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Kommandír
csendes tag
válasz Are,on #55909 üzenetére
Jellemzően a Krossnál (és még sok márka esetében) az újabb évi modellek árait úgy tartják kvázi szinten, hogy egyre gyengébb alkatrészekkel szerelik ugyanazt a típust. Jobban jársz egy jó állapotú, pár éves Krossal, mint az újjal. Ettől függetlenül nem lebeszélni akartalak, de talán érdemes körülnézni itt-ott még.
Az Evado 3.0 mondjuk sosem volt igazából jó (bár a 2012-esnek nagyságrendekkel jobb volt a féke); ha teheted, valahogy kerüld ki a Joy Tech agyas, meg Altus váltós gépeket! Érdemes keresgélni, vagy kicsit többet szánni rá.
[ Szerkesztve ]
-
Valkűr
őstag
-
Kommandír
csendes tag
-
h_benjamin
aktív tag
Szevasztok sikerült szert tennem egy ilyen gépre!
Váz: Gepida Karaton
Élsőteló: Manitou Black Elite 2
Fék: Hidraulikus Shimano tárcsafék 160-as tárcsákkal.
Ülés: Velo Üléscső: Gepida
Hajtokar: Truvativ + rock ring
Hajtás: Single speed
Komány és a befogó: Gepida
Kormánycsapágy: Acor
Pedál: Author
Élsókerék: 26"-os Rodi rims acrobats felni
Buffalo Black Hawk külső
Gepida agy
Hátsókerék :24"-os DH felni
Maxxis Holy Roller külső
Novatec hátsó agy
A kérdésem az lenne hogy azt mért csinálja hogy ha behúzom az első féket akkor a feni el mozdul bal oldalra és a gumi bele ér a villába? ezt lehet valahogy orvosolni? Egyébként minden működik rajta. Kisebb hibái vannak csak. Hátsó kerék át lesz fűzve 26"-os felnire az agy marad mert az teljesen jó! esetleg mit cseréljek mér rajta? pedál okból tudtok mindani jót mert az viszont kotyogi5 10600KF + Z590 + MSI GTX 980 + 32GB + 1 TB SSD + 120GB SSD + 2TB HDD // iPhone 14
-
Kommandír
csendes tag
válasz h_benjamin #55915 üzenetére
A villa nyakának bal oldalán mi az a varrat? Remélhetőleg csak egy madár tojta le... Kotyog a teleszkóp bárhol is?
A másik gond az aggyal lehet. Álló helyzetben is lötyög a kerék oldalirányba? Különben ne várj sokat egy gyorszáras Gepida hulladékagytól! Szép rozsdás is már a tárcsa tövében.
Ha mindkettő rossz, akko majd együtt cseréld őket, kitekeredő aggyal viszont ne tekerj, mert bármikor szétroppanhat alattad!
Pedál: sima platformpedál 5 ezres nagyságrendben bármelyik boltban. Pl. Spiral, vagy hasonló.
[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
nem vennék usb-ről tölthető lámpát, ha véletlenül elmarad a töltés, a legrosszabbkor maradhatok lámpa nélkül. egy elemes lámpában bármikor cserélhetek elemet, ha sötétben megyek, és tudom hogy kb. 2 órát fogok tekerni, viszek tartalék elemet....
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Kommandír
csendes tag
-
MPowerPH
félisten
válasz Kommandír #55918 üzenetére
Miert kellene elemet hasznalni benne? Vesz ket garnitura markas, eros aksit, es ott lesz mindig egy tartalaknek, ami fel is van toltve, ha a lampaban levo lemerult, es nem vette eszre.
mod: Erdekes, de nem ertek egyet. En sem komazom a beepitett aksis kutyuket, folyamat elfelejtem toltore rakni oket, igy amikor kellenenek, akkor nem hasznalhatoak. Bezzeg 2 garnitura aksim mindig itt all, es azokkal az uzemido is majd 2x akkora.
Runner_fxr: Oksa, akkor ezzel nem foglalkozok, amig nem lesz vele gond. Majd tavasszal mikor a terveim szerint megbontom, akkor kicserelem benne magam oket az eladas elott.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Kommandír
csendes tag
válasz MPowerPH #55920 üzenetére
Nemtom, ha kétszer hosszabban tartó lámpát akarok majdnem 2x akkora súlyban, akkor eleve nagyobbat veszek, nem elemcserékkel fogok szórakozni... A feledékenységen lehet, hogy segít (bár akkor arra is van esély, hogy otthon hagyd a csere-szettet), de észszerűnek nem észszerű. Utálom a fölösleges ballasztokat.
Ráadásul a beépített akksis lámpák sokkal kompaktabbak és vízzáróbbak tudnak lenni, mert nincs szükség fölösleges alkatrészre, nyílásra benne / rajta.
[ Szerkesztve ]
-
h_benjamin
aktív tag
válasz Kommandír #55916 üzenetére
azzal a villával meg ijesztettél ki is szaladtam megnézni! De szerencsére csak koszos! hegesztés sehol nem látszik rajta! villán nem érezni hogy kotyogna! az agyon nem érzem hogy mozogna! de viszont ha a felnit rángatom akkor az mozog.de csak nagyobb erőné. kiszedtem még tegnap a kereket de a tengely sem lötyög. ezért nem értem.
[ Szerkesztve ]
i5 10600KF + Z590 + MSI GTX 980 + 32GB + 1 TB SSD + 120GB SSD + 2TB HDD // iPhone 14
-
Kommandír
csendes tag
válasz h_benjamin #55922 üzenetére
A vállára gondoltam, nem a nyakára, de ez csak egy elírás volt részemről. A lényeg, hogy kosz.
Ha a felni mozog, akkor az agy mozog, avagy a villa csavarodik annyira. És a tárcsafék pedig nagy erővel húzza a dolgokat, szóval az nem enyhítő körülmény, hogy "de csak nagyobb erőnél". Az az agy biztos, hogy kuka, de lehet, a villa is.
Ha a villa jó (és biztosan nem az csavarodik ennyire), akkor érdemes lenne szerezned egy Novatek agyat előre is. Van abból 9 mm-es erősített gyorszáras, ehhez az illene (belefér a normál teleszkópokba). 36 küllős, 32 küllős.
[ Szerkesztve ]
-
h_benjamin
aktív tag
válasz Kommandír #55924 üzenetére
Köszi a tanácsot! Meg próbálom megpróbálni másik kerékkel is. de lehet hogy bele fér a keretbe egy ujj első kerék is majd meg látjuk. Villát mit ajánlanál? 100mm rugó út vagy afelett.
i5 10600KF + Z590 + MSI GTX 980 + 32GB + 1 TB SSD + 120GB SSD + 2TB HDD // iPhone 14
-
Kommandír
csendes tag
válasz h_benjamin #55925 üzenetére
Nem tudom, hogy a mostanid milyen szintű és milyen állapotban van. Eleve az egész gép geometriáját furcsállom, és azt sem tudom, hogy mire használod. Freerideolni ez biztos, hogy gyenge, szimpla tekeréshez meg totál értelmetlen választás volt. Új teleszkóp amúgy alsóhangon 40-nél kezdődik, ami már használható.
100 mm rugóút vagy afelett
Nincs olyan, hogy fölött. Olyat használj, amire a váz tervezve lett! És az a Karatonnál valószínűleg a 130 mm. Abba nem lesz jó a 100-as. Használható 130-as meg szerintem nem 40 ezerről indul.... Egyáltalán, mi a cél?
[ Szerkesztve ]
-
csabicska
senior tag
-
Kommandír
csendes tag
-
h_benjamin
aktív tag
válasz Kommandír #55926 üzenetére
"Eleve az egész gép geometriáját furcsállom" Ezt hogy érted? ez előtt BMX-em volt de azt meg untam mert egyedül unalmas volt. ez meg nem régóta van és itt az erdőn szeretném használni. és egyenlőre szerintem elég is lenne "bele tanulni" aztán lehetne egy drágább bicót is venni később. vissza térve erre nem szeretném azt hogy szét essen alattam mikor mesze megyek otthonról esetenként 10-15Km mert nem akarnám haza tolni az erdőben se aszfalton. azt szeretném hogy működjön raja minden. Remélem érteni mire gondolok.
i5 10600KF + Z590 + MSI GTX 980 + 32GB + 1 TB SSD + 120GB SSD + 2TB HDD // iPhone 14
-
Kommandír
csendes tag
válasz h_benjamin #55930 üzenetére
Így már más a helyzet! Akkor viszont egy hozzáértővel nézzetek rá arra a villára! Csavarjátok meg rendesen, és olaj/szimmering csere is mehet azok alapján, ahogy ez a gép gondozva lehetett...
Az előbb linkeltem is 2 agyat, azok közül érdemes választani - ha egyébként a felni rendben van, és nem szükséges még a teló-csere. Csere esetén úgyis valami 15 mm-es átütőset érdemes nézni párban a kerékkel.
Platformpedálból elmehetsz a 6-7 ezres iparis verziókig. A következő lépés a hajtókar-csere lesz, mert a négyszög-tengelyes nem sokáig fogja bírni. Ezzel együtt pedig valószínűleg lánc és hátsó fogsor is. A fejcsapágyat is érdemes átnézni.
[ Szerkesztve ]
-
Kommandír
csendes tag
-
Normi™
őstag
válasz Are,on #55932 üzenetére
Egy haveromnal azt vettük nyáron,semmi gond vele.Bb5-ös Avid fékkel van szerelve meg alap hajtással,egy dolog nem tetszik benne,hogy nem a hozzá való Avid fékkaral van szerelve hanem Shimano-val ami egybe van építve a váltókarral,elég gagyi,de kisebb ráfordításból megvan egy Acera Rapidfire váltókar meg egy Avid fékkar,főleg külföldről..Egyébként kényelmes,szerintem túrázgatni stb. megfelel,csak aszfaltra nem igazán való a 40-es gumi ami rajta van,nyilván a felülete is jobban kopik,de ha vegyesen jársz amire kitalálták akkor jó.
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Kommandír #55929 üzenetére
Ha 2 évente viszed szervizre a rendszeresen használt teleszkópos villát, annak az lesz a következménye, hogy nem a szervizt kell rajta megejteni, hanem a komplett cserét.
Itt egy példa, 200 métert tettem meg úgy, hogy full sáros volt a villa becsúszója, majd lemostam vízzsákból ráköpködve a vizet, majd még volt a távból kb 10 km, amit nem teljesen tisztán tett meg a villa, idei gázló TT -ről van szó, minket a végén elkapott a jégeső, brutális vihar.
A villával utána nem mentem egy métert sem, míg időm nem lett szétszedni.
Így nézett ki a szimering:
Ha ez nincs szétszedve, az a sár szétcsiszolja a becsúszót.
Én egyből éreztem a mozgásán is hogy valami nincs rendben. A többség ugyan úgy megy vele tovább, és nem viszi el tisztításra, ezért vannak a neten azok a rommá kopott becsúszós több százezres villák.[ Szerkesztve ]
-
fpeter07
veterán
válasz Runner_fxr #55896 üzenetére
Ez semmi. Én hóolvadás után montiztam egyet anno a zegi hegyekben. Alig bírtam felemelni a bringát. Extrém volt a terep is.
-
Are,on
csendes tag
válasz Kommandír #55933 üzenetére
170 cm... Láttam, hogy az első váltó nem jó, de szerintem az még belefér, nem váltanám sokat, 2-ből 3-ba néha város szélén.
Használtat nem szívesen vennék. :/ Tulajdonképpen akkor elmondható, ilyen árkategóriába mindegy milyet vesz az ember, rövid időn belül valami tönkre megy rajta. Kérdés az, hogy mi..
( félve kérdezem, Merida Crossway 20 MD? Nem feltétlen tárcsafékes.)[ Szerkesztve ]
-
Kommandír
csendes tag
válasz csabicska #55938 üzenetére
A WD40-es vidd távol a bicajtól! Nem hiszem, hogy 1500 forinton múlna. Hát, alapszintű. De talán már nem olyan borzasztóak a mostani RST-k, mint régebben.
---Lasali---: Azért írtam, hogy minimum. Sajnos a legtöbb esetben még ez is csak vágyálom. Meg egy RST-re sem biztos, hogy nagyon van értleme költeni. De igaz, valóban sok tekerésnél legyen inkább fél-1 évente.
[ Szerkesztve ]
-
-
Normi™
őstag
válasz Kommandír #55941 üzenetére
Nekem is van,méghozzá nagyon jó.A láncról az olajos koszt semmi sem hozza le olyan hatékonysággal mint a WD40,nyilván nem kenésre használom,kenésre Rohloff olajat tolok a tisztítás és alapos törlés után.
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Kommandír #55939 üzenetére
Már jó-pár éve szervizelek komoly és komolytalan teleszkópos villákat.
A gyártók nagy átlagban 100 üzemóránkénti szervizelést ajánlanak. Az azt jelenti, ha mondjuk 20 as átlagot tudsz menni, 2000km -es szervizperiódus.
Tehát inkább ebből induljunk ki, mint abból hogy 2 év 1 év fél év. Van aki egy hónap alatt megy 2 ezer km-t, míg más több év alatt.
És nagyon nem mindegy milyen körülmények közt. Pl vegyük a két szélsőséget. A legkíméletesebb az, hogyha nem mész sosem esőben és terepen, azt a kis port is letörlöd minden bringázás után a becsúszó szárról és a szimeringről ami rátapad, és mondjuk még karban is tartod a szimeringet egy kis brunox teleszkóp spray el, vagy legalább egy kis szilikon spray el. Ilyen esetben valószínűleg a 2000km meg sem fog kottyanni a villának, a csillapítás olaját sem éri semmiféle terhelés amitől az olaj bármennyire elvesztené a tulajdonságait. Egy probléma lehet, hogy a szimeringek alatt levő szivacs gyűrűkből leszivárog az olaj a láb aljába, a perselyektől is minden olaj lefolyik alulra, így a kenés megszűnik. Ezen persze lehet segíteni, ha fejtetőn tároljuk a biciklit, és még meg is nyomkodjuk a villát ilyen pozícióban.
Aztán ennek a felhasználási módnak az ellentéte, ha kemény terepen használjuk a villát, sárban, vízben esőben. És még nem is védjük a becsúszószárat sárvédővel a rákerülő sár ellen. Jól berakódik a sár a becsúszószár meg a fékhíd közé. Na az ilyen villának 2000km alatt is vége lesz. Hiába van ráírva rock shox, fox, vagy bármilyen más nagy név.
A durva igénybevételnek kitett villa szervizperiódusa lecsökken, akár a sokszorosára is. Mint ahogy az én példámból is látszik, elég volt pár 100 métert menni csurom sárosan, és máris belekerült a víz, és a sár. Ha a túra előtt lett volna a szerviz, akkor a túra végén már meg lehetett volna ismételni! -
Normi™
őstag
-
MPowerPH
félisten
válasz ---Lasali--- #55944 üzenetére
Ez igy kemenyen hangzik. Lehet kellene sarvedofelet keriteni a bicajra, ami csak a telot vedi. A regi villakon meg volt gumiharang, az szepen ellatta a feladatat. Miert kopott ki a 'divatbol'?
Normi01: Vagy betarazol master pinbol, vagy ott a Sram power linkje. Es akkor leszedni meg visszatenni kb. 2perc.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
h_benjamin
aktív tag
válasz Kommandír #55931 üzenetére
Hátsó kereket is szakember fogja fűzni meg majd akkor megnézetem vele az egész bicót. Am felniből mit ajánlanál? Mi az az átütős? Annyira nem vágom még az ilyen dolgokat csak sejtésem lehet róla.
i5 10600KF + Z590 + MSI GTX 980 + 32GB + 1 TB SSD + 120GB SSD + 2TB HDD // iPhone 14
-
Normi™
őstag
válasz MPowerPH #55946 üzenetére
Sram powerlinkem van,de tök felesleges leszedni és egyébként sem jó ennyire zsírtalanítani szerintem.Egy rongy befújva Wd40-el majd alaposan letörölve és visszaolajozva szemenként,nekem minden esetben tiszta mint a gyári,kellő a kenés,nagyon halk.De kinek mi válik be,nem akarom senkire sem ráerőszakolni a véleményemet.
Tesco-s bringákon láttam gumiharangot,mégsem annyira rosszak azok a bringák?
[ Szerkesztve ]
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz MPowerPH #55946 üzenetére
Én tavaly télen úgy mentem végig, hogy volt rajta egy kis műanyag sárvédő, hogy ne hordjam rá a sarat a becsúszóra, azt még én vágtam ki házilag. Lehet már itthon is kapni ilyen dolgokat, mi is áruljuk, csak nem jut eszembe milyen márka..
Igen az a "porszívó cső" vagy harmónika az nagyszerű dolog volt, valószínűleg azért szüntették meg, mert nem tett jót a dizájnnak. Valamint hogy csak a porletoló véd, ez így egy tökéletes élettartam gát. Arra nem szól a garancia hogy te sarat raktál a villába, vagy beáztattad.. ezért a gyártó nem fog felelősséget vállalni.. te meg szépen veszed tőlük 60-100 ezrekért a felső részeket, hogy ki tudd cserélni a becsúszó szárakat. Régen még pl a marzo vagy rst villákból ki lehetett venni a becsúszó szárat, nyakat is, csavarokkal rögzültek. Ma már csak kompletten tudod cserélni az egészet. Igaz mi cseréltünk már ki nem egyszer nyakat, meg Pista bácsi becsúszót is, de ezek a megoldások nem éppen a dealeri magatartásnak megfelelőek. Ők azt mondják mindent cseréli kell, megjavítani nem szabad. Így van ez a kotyogással is, lábcsere! Mert nem a persely a rossz, hanem a láb tágul meg.
Ha sokat bringázol, évente vegyél újat villából is, erről szól nagyjából minden, ami ma márketing.
Egyébként a szimering cserét is külföldön sokszor fölöslegesen gyakran végzik el. A komoly villák is akkorát tudnak kottyanni, lógni, hogy rázós terepen nem azért okádja a villa az olajat, meg szedi magába a koszt, mert annyira kopott vagy megkeményedett, kiszáradt a szimering, hanem mert nem tudja lereagálni azt, hogy mekkorát mozog benne vertikálisan a becsúszószár.
Na ennyi elég is volt a szakmai titkok feltárásából.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Poco X3 Pro - hardverfrissítés
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Politika
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Akvarisztika
- RAM topik
- További aktív témák...