-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
gergo5991
őstag
Felmelegszik meg plussz súly az, de hát ez lessz a vége..
/off
valami szervezettől nem lehet valami jelvényt / jogot kérni hogy az erdőben szemetelőket / bagózokat meg tudjam büntetni? több tábla is ki van téve hogy ezeket tilos csinálni, de hegyére halomjára áll a szemet..[ Szerkesztve ]
-
thornadoj
aktív tag
válasz Hasaggymeg #46281 üzenetére
Igen, az a baj hogy a fordított működésű váltónak nehezebb dolga van felfelé tenni a láncot, mint a normál működésűnek lehúzni. Amúgy kicsit bő volt a lánc, kiszedtem két szemet és a váltóállító ( vagy láncfeszítő) csavaron húztam, így már felvitte, de érezni hogy nem 100%-os a rugó. köszi a segítséget!
[ Szerkesztve ]
-
Real Ghoost
aktív tag
Ezt a típusú Abus lakatot használja valaki,? Ma hozta meg a futár, nagy volt az öröm, amíg a dobozában volt, viszont amikor felszereltem a bringára konstatáltam, hogy a zár zörög menet közben, ami nem valami kellemes zene füleimnek, elképzelhető, hogy csak az enyémmel van gond, vagy mind ilyen lehet?
[ Szerkesztve ]
-
deicide
veterán
A karbon országúti bringákon pl a 2 teli kulacs a teljes súly akár 20%-a is leht. De ha úgy nézzük, csak 1.4kg.
Másik tartóhoz kell két menetet vágni a vázba és felcsavarozni a kulacstartót. Attól függően, hogy mekkora a váz, vagy 0.5-ös vagy akár 0.7-es is elfér másodikként.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
vendingo
veterán
Tudnátok ajánlani egy olyan nyeregtáskát, aminek nem műanyag a felfogatása?
Valami brutálerős felfogatású kéne. Legutóbb arra lettem figyelmes, hogy a műanyag felfogatás letört, egy tépőzárfecnin lifegett a nyeregcsövön a tatyó, benne az ájfon, az összes iratom, egy zsák pénz, lakáskulcs...Illetve normális strapabíró telefontartót is keresnék a kormányra, ami biztosan fogja a telefont. Vízállóság nem érdekel, esőben nem tekerek
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Normi™
őstag
Tegye fel a kezét akinek sikerült egy nap kétszer eldőlni spd-vel majd feltenni az i-re a pontot azzal,hogy elesik egy traktornyomban
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
zoli03
őstag
válasz andrisbandi #46369 üzenetére
És szerinted nem olvastam? Nem is arra válaszoltam, hogy hova rakja a második kulacsot.
-
aktív tag
Most akkor 2, vagy 3 tányéros?
Üdv: Rottweiler89
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Normi™ #46366 üzenetére
Nekem első SPD-s napomon megvolt a 2 esés, aztán még 1-2. Az a "jó", hogy a cipőt pont olyan stoplival forgalmazzák, amiből nehezebb kilépni, hogy meg kelljen venni később azt ami normálisabb. Valószínűleg jobban jártam volna a Click'r verzióval kezdésnek. Tudom értékelni az SPD előnyeit, és megpróbálom elviselni a hátrányait, de közben nagyon veszélyesnek tartom a használatát forgalomban, vagy városban.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
imyourfriend
őstag
Gurultam ma ismerőssel egy kört, mivel jóideje már izomból próbálok tekerni minimális pörgetéssel a rekeszizmok szépen be is tették a kulcsot úgy 25-30km fogvicsorgatás után. Ettől független tudtam tovább hajtani, de van még hova erősíteni. Mellesleg a tempó sem volt túl acélos, pici szembe szélben két megállással 30-at hajtottunk majd én továbbjöttem és viszonylag tudtam tartani ezt az iramot, két Osztrák kollégát elhagytam közben.
(#46374) Tigerclaw: egyáltalán nem veszélyes a használata, be lehet állítani már az 520-as Shimano pedálon is hogy mikor oldjon ki. 1-2 kisebb perecelés után megtanulja az ember hogy miként kell használni. Valamint ki kell menni egy sík autók által nem vagy ritkán járt részre és gyakorolni kell a megállást.
[ Szerkesztve ]
-
Normi™
őstag
válasz Tigerclaw #46374 üzenetére
Kb.3hónapja használom tök biztonságosan,nem értem mi volt ma velem,mit bénáztam,igaz azt mondják egyszer mindenki elesik spd-vel az életében.Lehet ez a meleg tett be nekem,nem tudom.Peches napom volt ma
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
lsebestyen
addikt
válasz Rottweiler89 #46372 üzenetére
Nem olvastam vissza, de ha terepeznél inkább mint aszfalt, akkor 2 tányér.
-
fpeter07
veterán
válasz syberia #46299 üzenetére
Nem közlekedem olyan biztonságosan, így alapvető a bukósisak. Amennyiben észlelek valamilyen tünetet, amit súlyosabb sérülés ad, elmegyek orvoshoz.
Idén keveset tudtam csak montizni, pedig a szakág megköveteli az állandó gyakorlást. Most legalább nem lesz nehéz programot találni hétvégére. (fekvés jónak tűnik, a jobb lábamnak is kijár)
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Rottweiler89 #46372 üzenetére
Én egy 40-30-22-es, 3 tányérost javaslok. Az egy f@szság, hogy ha terepezel akkor 2 tányéros kell. Edzettség és kerékpározási stílus függvénye. Nekem a 40-es nagytányér mindenhol elfért csapatás közben, 140mm-es fully montin. Nekem ez jobban bejött mint a 2 tányéros. Sokkal jobb az áttétel átfogása, sehol nem éreztem problémát.
-
cseter
tag
válasz Real Ghoost #46359 üzenetére
Ilyet és kryptonite Evolution minit is használok mind zörög sajnos, ha zavar ne tedd fel a bicóra,en az u lakatot hordom rajt de már megszoktam!
[ Szerkesztve ]
-
venember83
nagyúr
válasz Rottweiler89 #46372 üzenetére
Kéttányérosnál kvázi az összes sebességet kihasználod, míg háromtányérosnál ugye vannak tiltott fokozatok. Szerintem személyi preferencia kérdése. Eddig háromtányérossal voltam, 3x9 konfigurációban, most 2x10 van 29er mellett, nyilván beszűkült az áttételtartomány, de így is használható, csak aszfalton érzem kicsit kevésnek a 38-as tányért, amúgy tök jó az egész. Az ember szvsz elég jól tud alkalmazkodni, így azt szokja meg, ami van.
-
aktív tag
Akkor szerintem a 3 tányéros marad. Inkább aszfalton lesz használna, meg városban csapatásra, de ha ne adj isten túrázni viszem, ne szégyenkezzek terepen!
Üdv: Rottweiler89
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Rottweiler89 #46382 üzenetére
2 tányéros hajtóművet én egy Enduro bicajra tennék, akkor ha nagyon csapatósra venném a figurát. 160-170mm rugóút mellett.
Majd ha elkészült a bringa, mérj egy súlyt. Kíváncsi leszek az össztömegére, mit lehet ebből a vázból kihozni. Bár erre a felhasználásra inkább egy merev 29"-et építenék.[ Szerkesztve ]
-
Real Ghoost
aktív tag
-
aktív tag
válasz Runner_fxr #46383 üzenetére
Mindenképpen lemérem, amikor elkészült. De addig is folyamatosan kérdésekkel foglak titeket bombázni, miből milyet vegyek. Bízom benne, hogy egy pöpec járgány fog épülni belőle!
Üdv: Rottweiler89
-
syberia
veterán
válasz Normi™ #46366 üzenetére
Amikor tanultam a használatát akkor majdnem a villamos alá esés is összejött
(#46374) Tigerclaw:több mint 2 éves rutinnal sem érzem sokszor biztonságban magam nagy forgalomban vele, viszont az jó hogy jobban ki tudod lőni vele pirosnál és így nem tudnak leszorítani
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
Normi™
őstag
-
inifini
tag
válasz Real Ghoost #46384 üzenetére
Hát én a Lidl-ben vettem hasonlót, ahhoz adtak egy tokot, azt úgy fel lehet rögzíteni, hogy hangja sincs. Én csak vészmegoldásnak vettem, hogy amennyiben minden kötél szakad...meg van pár hónapja, eddig egyszer használtam, akkor is az ablak másik oldalán ültem.
-
syberia
veterán
válasz Real Ghoost #46384 üzenetére
Én a hajtogatós zár tartójába egy rossz belsőből méretre kivágott darabot pillanatragasztóztam be, így már alig van hangja mert megszorul belül és a lapokat nem engedi mozogni.
(#46380) cseter : erre lehet megoldás ha tépőzárral a vázhoz rögzíted az U egyik szárát és akkor már kussban marad
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
Real Ghoost
aktív tag
válasz syberia #46389 üzenetére
Nem is a lapok zörögnek, meg nem a tartó, hanem maga a zár része, ahová a kulcsot kell dugni, de még kísérletezgetek majd vele.
Sztem amúgy maga a ez a szerkezet elég masszív, meg a kinézete is megnyerő egy spirálos cucchoz képest, sok időre nem akarom magára hagyni a bringát vele sem természetesen (a gyors záras kerekek-nyereg miatt így is necces)
-
gergo5991
őstag
Rájöttem, ha a bicikli valamilyen hangot ad ki recseg vagy valami, annak a 80% a lánctol van, most uj láncal végkép semmi hangja nincs a biciklinek, még tf2-vel se fujtam be, szerintem nem is fogom, mert a régin is igen szedte a piszkot
-
Coyot
őstag
válasz Normi™ #46376 üzenetére
Én is most kezdtem SPD vel, sajnos a legolcsóbb verzióval (elvileg a nagyobb sorszámút könyebb oldani) shimano m530. ~50 km próbálgatás után nosza usgyi a terepre. Lejtőn lefelé ismeretlen helyen bokrok fák belógtak lassítottam - nem eléggé - utána meg egy nagy letörés ami egy vízes szikla volt, elcsúszott reflexből nem tudtam ellökni a bringát így ráestem. 4 öltéssel megúsztam.
Ennek ellenére azóta is csak használom és semmi bajom vele, sőt marhára tetszik a teljesítménynövekedés, de terepen főleg durva lejtőkön inkább lassítok ha rajtam van.
Nem is tudom mikorra lesz teljesen reflexszerű az oldása, de ugy érzem sokat kell menni vele.
[ Szerkesztve ]
Má' nem
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz thornadoj #46353 üzenetére
Igen,a lánc rövidítése a másik megoldás,ami kábé ugyanazt eredményezi,ergo jobban megfeszül,kinyílik a váltó.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
rii
nagyúr
sziasztok
a Wilker BPi boltja megszünt?
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
syberia
veterán
Nekem ilyen kombó van, cross géppel amúgy sem tanácsos zúzni lefelé erdőben, bennem van a félsz hogy mennyire gyorsan oldom a pedált ha kicsúszik alólam a talaj. Viszont felfelé a meredekebb emelkedő leküzdése sem olyan fárasztó, mint sima taposóval
https://howbad.info/
-
Coyot
őstag
válasz Runner_fxr #46399 üzenetére
Shimano Saint taposóm van azzal hajtottam eddig, nagyon jó cucc. Érdekelt az SPD azért is vágtam bele, de a félsz bennem van terepen főleg ez után az esés után. Vagy elfelejtem a lefelé száguldozást és mostantól csak felfelé megyek
Má' nem