- Az MSI RadiX AXE6600 tesztje – router, játékosoknak
- Hálózati / IP kamera
- Mobilinternet
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- HBO Max & OD topic
- Milyen program, ami...?
- Aliexpress tapasztalatok
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Microsoft Outlook topic
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz -=RelakS=- #102945 üzenetére
Ezt mondja Sheldon Brown: "New chains come pre-lubricated with a grease-type lubricant which has been installed at the factory. This is an excellent lubricant, and has been made to permeate all of the internal interstices in the chain. The chain and this lubricant need to be warmed during application.
This factory lube is superior to any lube that you can apply after the fact -- well, unless...see below.
Some people make the bad mistake of deliberately removing this superior lubricant. Don't do this!
The factory lubricant all by itself is usually good for several hundred miles of service if the bike is not ridden in wet or dusty conditions. It is best not to apply any sort of lube to a new chain until it is clearly needed, because any wet lube you can apply will dilute the factory lube.
"...én ugyanezt tapasztaltam.Ugyanakkor Sunrace láncom nem volt még,csak KMC és Shimano.(#102943) Tufa_ ...bár gyakran összefügg,a lánc csendessége nem egyenesen arányos megkentségévek,vagyis sarkítva egy kicsit,dzsemmel bekenve is csendes lenne,ugyanakkor kopna is mint állat.
(#102947) Somatom...én nem próbáltam,de nem ajánlják,túl vastag egy ilyen vékony láncnak,azt mondják darabos lesz tőle a mozgása.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Hasaggymeg #102952 üzenetére
KMC, SRAM, Shimano ... ezeknél nem volt bajom a gyári csirizzel.
Shimanos figura is azt mondja, hogy hagyd békén a gyári cuccot, max a külsejéről pucold le:
"So the best thing to do when installing a new chain is to leave the factory grease on, not apply any other lube, ride until it wears out and then start applying liquid chain lube. In dusty conditions you can wipe off the outside of the new chain with a rag that is wet with a gentle degreaser to keep dirt from sticking to the grease. "Vettem láncot mélykínából is, kíváncsi leszek, annak milyen a gyári kenése
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Tufa_
aktív tag
válasz Hasaggymeg #102952 üzenetére
"The factory lubricant all by itself is usually good for several hundred miles of service if the bike is not ridden in wet or dusty conditions. It is best not to apply any sort of lube to a new chain until it is clearly needed"
Azt mondja hogy csak par szaz merfoldig birja HA nem hasznaltak nedves vagy poros kornyezetben. Az is csak "usually", szoval lehet erdelyi topiktarsunk a vadiuj lanccal kimenne egy 150-200kmes korre vegig hoban, esetleg melle a sozott uton, nem biztos hogy sok marad a gyari kenesbol (nalam az elso 1-masfel het hasznalat a bringaval folyamatosan csak esoben volt, felulrol es alulrol egyarant, a lanc is sokkal nehezebben mozgot amikor eloszor takaritottam) -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz lsebestyen #102950 üzenetére
Visszatetted a részben elnyalódott fejű csavart? Szeretsz veszélyesen élni!
(#102954) Tufa_...le kell törölni száraz ronggyal minden vizes,vagy poros terep-menet után,de hacsak nem mosod át teljesen,semmi értelme rákenni a gyárira valami újat,hisz a forrón felvitt eredeti kenőanyag ott van még jó ideig a csapok körül,és minden kis résben.Ha te valami kenőanyagot úgy be tudsz juttatni mindenhova,ahogy a forró olajfürdőben a gyárban teszik,akkor uccu neki,de ha nem akkor hagyd mert jobbat te sem tudsz.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
lsebestyen
addikt
válasz Hasaggymeg #102955 üzenetére
Ha most kijött, ki fog jönni következőleg is , aztán akkor lecserélem. Újabb 4 év.
-
trialboj
őstag
Nem úgy volt hogy a biciklizést nem lehet elfelejteni?
Végre sikerült összehozni 1 találkozót a bringás társakkal, elmentünk egy nagyon közeli helyre hogy kicsit visszarázódjak stb, mikor odaértünk én nem akartam megállni nehogy rám hűljön megint a ruha, és fel alá tekertem, találtam egy enyhe kis leejtőt, 1 domboldalon, gondoltam kipróbálom mert nem tűnt durvának, feltekertem, legurultam rajta lazán, arcoskodom közben a többiekkel hogy mekkora király vagyok első túrámon, és mikor közel értem a csoporthoz meg akartam állni, úgy hogy felkapom a bringa hátulját, és az utolsó métert első keréken gurulom le.
Berántottam a féket, és úgy ahogy van fejre estem. Ami azért meglepő mert több 1000x csináltam már ezt a "trükköt", és utoljára tizen éves koromban estem el miatta.
Annyi még hozzá tartozik, hogy ez a bolti bringám volt, mechanikus fékekkel, és viszonylag változó a fékerő, de ettől függetlenül ezzel is csináltam már és sosem pereceltem.
A tanulság talán annyi, hogy fejben lehet nem kopik a tudás, és nagyjából ugyan úgy tekerek mint fél éve mikor letettem a vasat, viszont a reflexeim azért ennyi idő után nem úgy működtek ahogy megszoktam.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
-
darkrock
aktív tag
Találtam jó áron egy ilyen Krosst, M-es méretben, szerintetek nagyon kicsi lenne? 182 magas vagyok, 84 belső lábhossz, varosban használnám. 2.5 órát kellene utazzak, hogy megnézem, és akkor is pár perc alatt nem tudnám eldönteni, hogy jó-e.
[ Szerkesztve ]
-
dbala
tag
Sziasztok!
Láttam a decathlonban teleszkóp pumpát. Van valakinek tapasztalata ezzel a saját márkás pumpával?Meg volt az első ismerkedős kör az új bringával
Gyárilag elég alacsony értékre lett belőve a tag és a villa. Még állítani kell pár dolgon, a nyereg magasságot se találtam el itthon, szerszámot meg nem vittem magammal. -
darkrock
aktív tag
Köszönöm a válaszokat, közben már eladta, pedig mondtam neki hogy csütörtökön mennék.
-
StLui
veterán
Elfelejtettem beírni, pedig szerettem volna. Holnap reggel Kismaros, kisvasút parkolójából indul 10 órakor a Dunakanyar MTB csapat szezonnyitó gurulása. Általában 50km-es túrák, 1000m körüli szinttel. Sár fügvénye az aszfaltos szakasz arány, törekszenek a szervezők a lehető legkevesebb aszfaltra. (sajna holnap lehet több aszfalt lesz)
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
pc360
addikt
válasz Hasaggymeg #102958 üzenetére
Pontosabban trialboj:
A másik tanulság, hogy a mechanikus szarokat el kell felejteni, ha egykerekeznél, legyen az az első, vagy hátsó. Mondom ezt sok év BB7-ezés, V-fékezés, és mindenféle hidraulikus rendszer ismeretével úgy, hogy nagy kattanásom az egykerekezés (fél kézzel tolom kanyargós utakon le vagy épp felfele limitálatlan távon, sört kortyolgatva a másik kézzel, szóval azt hiszem, kimaxoltam a témakört). A mechanikus mindig kiszámíthatatlan lesz, főleg, ha jó ideje nem is nyomtad.
Most, hogy országútim van, eléggé hiányzik is a dolog. Megy ezzel is, de azért a váz és a kerék féltése erősebb.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
trialboj
őstag
válasz Hasaggymeg #102958 üzenetére
Pontosabban, akkor lehet elesni, ha olyasmit csinálsz ami már rutinból megy, és nem különösebben figyelsz oda, más helyzetben ahol valóban nagyon koncentráltam hogy nyeregben maradjak még nem estem(pedig tavaly volt már necces helyzetem a pályákon). És ez a legtöbb átlagos bringás haverral így van. Kivéve egyet, ő szegény minden évben összeszed egy kórházi látogatásra méltó sérülést : (
(#102959) 6030D: Nem ez volt ez első tekerés, már hetek óta tesztelgetem magam, egyre nagyobb köröket tolva a városban, különböző utakon, változó ruházatban, stb. Ez volt az első alkalom hogy túrára mentem társakkal, ahol már nem csak öregesen tekertem, hanem muszáj volt tartani az ő tempójukat, amiben le is izzadtam hamar.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
6030D
Ármester
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
pityaa23
senior tag
Sziasztok, egy kis segítség kellene egy hátsó kerék összerakásához. 28-as trekking kerék kell, valami egyszerű, amivel görgőznék.
-a gumi megvan 622-es, belsővel, direkt görgőre való, valamint kell még felnigumi.
-a kerékkel vagyok bajban, azt tudom ugye, hogy duplafalú 622-es, de hogy nekem racsnis, vagy kazettás kell, azt nem. Valamint ha ezt sikerül-is eldönteni, akkor a következő a
-fogaskeréksor - jelenleg 9-es van rajta, de hogy 11-32 vagy 11-34, azt hogy tudom meg?
-gyorszárat kaptam a görgőhöz -
Jakesz
őstag
válasz ivana #102976 üzenetére
Hidd el, hogy sokan. Persze nem azért, mert szükségük lenne rá, hanem mert vagy költekezési mániában szenvednek, vagy az teszi őket boldoggá, ha elmondhatják magukról, hogy friss termékkel rendelkeznek, és kevesebbnek éreznék magukat, ha már egy több éves gépet hajtanának, mondván az milyen gáz... De ez semmi ahhoz képest, ahányan pl a 200 ezres telefonjukat cserélik le évente, ehhez elég belenézni a fórumtopikokba.
-
jjeahh
nagyúr
válasz 6030D #102975 üzenetére
Pont tegnap olvastam én is, ez a teszt most nem sikerült a legrészletesebbre, kb. annyit tudunk meg belőle, hogy ennyiért jó vétel. Amúgy meg elfogadnám, de mivel picit sznob vagyok lefesteném a vázat
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
LustaDick123
tag
válasz Somatom #102947 üzenetére
Én is feltettem a kérdést, és végül ki is próbáltam.
Abból indultam ki, amiből te is, hogy a motoron a MOL vagy Motul teflonos kibír autópályán szakadó esőben 3-500 kilométert és tudja kenni egy 100 lórős motor láncát, akkor az bringán kb. örök élet. Laikus tapasztalat az volt (száraz időben, aszfalton használtam, hobby jelleggel trekkingen), hogy a hajtásban nem vettem észre különbséget, viszont a lánc jobban összeszedte a port és koszt, összehasonlítva a pl. a szintén teflonos, decathlonos bringaolajjal szemben. A bringához való láncolaj folyékonyabbnak, finomabbnak tűnt ("műszerolaj" jellegűbb) a motoros láncspray-hez képest. Gondolom ismerős a helyzet neked is: én pár doboz MOL sprayt elfújtam már és mindig szerelőkesztyűben használom, mert sima szappan sem viszi le, ha rámegy a kezemre, mert úgy ragad. Út szélén fújva meg külön halál, ha a kesztyűbe vissza kell rakni a ragadós kezet (vagy összefújni a kesztyűt, brr).
Mivel úgy 1000ft a bringás olaj és ez nekem évekig elég nem kísérleteztem tovább.Ellenben mikor takarítottam le a láncot a motoros spraytől valószínűleg kicsit összekoszolhattam a hátsó tárcsafékemet. Alsópolcos Shimano hidraulikus fékről van szó, nem tudom blokkolni a hátsó kereket vele (korábban simán ment). Hiába takarítottam le a féktárcsát féktisztítóval, hiába mostam át a féket, fújtam át féktisztítóval a fékbetétet, húztam meg finom csiszolópapíron a betétet, raktam bele új betétet (előtte ismét áttöröltem a tárcsát) nem javult a fékhatás.
Az első fék egyujjas, a hátsó pedig erősen csak lassítós jellegű. Nyilván az új betétnek be kell kopnia, nyilván a noname betét (ilyen volt a sarki boltban zárás előtt) gyengébb, mint a Shimano, de sajnos semmi javulást nem okozott a fékhatásban.
Van további ötlet, hogyan tudnám jobbá tenni a féket? Mit rontottam el (azon túl, hogy óvatosan takarítsam a láncot)?
Köszi előre is! -
Somatom
veterán
Segítsetek megérteni valamit. Régóta agyalok motorkerékpárhoz egy fokozatmentes, hidraulikus meghajtáson. A kis bringámmal kapcsolatban olvasgattam az agyváltókról. Ráakadtam a Nuvinci fokozatmentes váltójára. Azóta nem értem, hogy miért használnak, használtok hagyományos váltót? Én azt csinálnám, hogy "szembefordítanék" két ilyen váltót. Nem csak a hátsó kerékben lenne, hanem a meghajtó lánckerék alatt is. Hol a bibi a gondolatmenetemben?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #102975 üzenetére
Vajon mennyit fizetett ezért a sportóriás? ...amúgy kábé nekem is ugyanaz nem tetszik benne,+az a dizányosnak nevezett kormányszár.
ivana...Tothgera,Runner,Strezi...továbbisvanmondjammég?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz LustaDick123 #102980 üzenetére
Szerintem először szennyezted a tárcsát,majd a betétet,utána meg bár tiszta volt a tárcsa,vároltál hozzá egy sz@r betétet,így újra ott vagy ahol a part szakad.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Somatom
veterán
válasz bringasisti #102983 üzenetére
Ahha! Köszi! Akkor belemélyedek, hogy pontosan hogyan történik benne az áttételmódosítás.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
rétisün
veterán
már lehet nevezni.....Őrségi kerékpáros teljesítménytúra
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
CptAdamica
veterán
Használ itt valami photokromatikus lencsét? Kéne majd egy új szemüveg, előzőt véletlen leejtettem és van benne jó pár karc, például ez tetszett meg. Milyen tapasztalatok vannak az ilyen lencséről?
[ Szerkesztve ]
Megyen!
-
pittlaren
csendes tag
'legtöbben azért 3-4 évente lecserélik úgyis a kerékpárjukat'
Nem volt túl részletes a BikeM-féle RockRider teszt, de ez az általnosító kijelentés szerintem a kerékpárosok nagyon kis részére igaz, és azok sem jellemzően a deca vásárlói köréből kerülnek ki.
Amúgy számomra rejtély ez a - kommentek egy részében is visszaköszönő - RR utálat. Visszaolvasva a fórumot, kb egy éve is pont ez volt a téma. Nyilván szubjektív, de nekem bejönnek ezek a bicajok, ha lett volna a méretemben RR920 SE, simán azt vettem volna. (mondjuk az is megér egy misét, másfél éve, amikor aktuális lett volna, akkor sem volt csak M-es, és még most is csak az van) Szigorúan az új árakat alapul véve, úgy hiszem, ua. pénzért magasabb felszereltségű új bicajt lehet vásárolni, mint más, elismertebb gyártók bicajai. Sem a Hervis, sem az Intersport bicajait nem övezi ilyen negatív nimbusz.
Milyen név az, hogy Azim? Cornwalli vagy ír? Mór...
-
belaazallat
addikt
válasz rétisün #102987 üzenetére
Köszi
Mellesleg nagyon sz*r az oldal. Nem enged vmiért nevezni.
[ Szerkesztve ]
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #102984 üzenetére
Szerintem meg örülnek, ha kapnak tesztbringát. A legtöbb bringába bele lehet kötni valahogy, mert valamin vagy spórol a gyár. Ezt ha leírja az újságíró, akkor a vevő észreveszi. Amúgy meg nem. Lehet, hogy 5 évig sem, de így nem veszi, mert az nem jó. Meraznemikszté!
pittlaren: ezen kár fennakadni. Mindenhol ugyanez megy. Pl új Suzuki vagy használt "jobb"?
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
jjeahh
nagyúr
válasz pittlaren #102989 üzenetére
Szerintem ebben bőven van előítélet is, ha a Btwin egy különálló márkaként futna és "rendes" bicajboltokban árulnák, akkor valszeg egy ligába vennék a kisebb márkákkal az emberek, pl. amilyen a Drag, Ideal vagy Devron. Mondjuk sok múlik a hozzáálláson is, hogy mennyire veszik komolyan, meg mennyire különcök, egyes márkákat akkor is nagyra tartanak, ha picik és alig van pár modelljük, mert az a néhány modell legalább brutál vagy különleges... sajnos a tucat-olcsó cuccokkal mindíg ez van, főleg ha nagyáruházi termék, sokan lenézik... ettől függetlenül persze lehetnek jók.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
flash-
veterán
válasz 6030D #102975 üzenetére
nem tudom mennyit számít az integrált hajtás hiánya - erről igazán senki sem mondott még meggyőző véleményt(bringaszerelőm,aki versenyzőknek is szervizel,ő maga mondja hogy körülményesebb a karbantartása az integráltnak..) - de igazából a szinével van gondom, márpedig az hogy csak ez a fekete pirosban van,és valahogy a váz összeségében olyan bumfordi hatást kelt...
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
rétisün
veterán
válasz belaazallat #102990 üzenetére
facebookkal én se tudtam nevezni, de ha van gmail azonosítód, akkor a google fiókkal be tudsz lépni, és úgy nevezni. vagy regisztrálsz.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Tufa_
aktív tag
válasz CptAdamica #102988 üzenetére
En tervezek venni egyett(Oakley EV Zero), de nem vagyok benne biztos hogy idealis pl nyari napsuteses vagy eppenseggel teli koromsotet utakra, ha esetleg valakinek van tapasztalata ne tartsa magaban.
Mas.
3 honap mulva lesz egy adomanygyujto "verseny" ahova a ceg ahol dolgozom benevezett engem. (fizetett munkanap, minden koltseg teritve, nana' hogy megyek ) Az ut eleg durvanak tunik, legalabbis a varosi cikazas utan, 160km, 2050m maszas. Szerintetek hogy lenne erdemes ra keszelulni? Maszni nem igazan lehet itt Londonban, egyeduli dimbesdombos resz dugig van lampakkal, igy arra gondoltam hogy a kornyeken van egy 3km-es utszakasz, a ket vegen korforgalommal, 1 darab gyalogos atkelo helyel megszakitva, igy 6kmes koroket tudnek csinalni, ebbol szepes lassan felepitve a tavolsagot legalabb, bar a szintkulonbseg egeszen minimalis, 50-60 meter talan a teljes koron... -
-=RelakS=-
veterán
Ha március 15, akkor 12 pont:
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
-
-
pittlaren
csendes tag
válasz jjeahh #102992 üzenetére
Igazad lehet az előítéleteket illetően. Amiket felsoroltál mint kisebb márkákat,azok közül egyedül a Devront ismerem: a H2.(asszem')9 egy teljesen jó bicaj, már megjelenésre is minőségi benyomást kelt, és bár szubjektív, de kék/fekete kombóval a legszebb bicajok között van a 180/200k-s árfekvésben.
Milyen név az, hogy Azim? Cornwalli vagy ír? Mór...
Új hozzászólás Aktív témák
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, koffer
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, 2 táv, koffer
- Hamilton Aviation Khaki X Patrol Auto Chrono ETA 7750 automata óra! Full set!
- Fender Squier Stratocaster + Marshal MG15 40W erösitö eladó
- POLICE EPIC férfi analóg karóra!