Új hozzászólás Aktív témák

  • julius666

    addikt

    válasz Ringman #40 üzenetére

    Átlag bújtatott munkaviszonnyal dolgoztató cégnek is megéri. A főnök alapít még egy céget és Kényszerkatás Géza onnantól nem egy helyre számlázza a havi 500-at, hanem kettőbe. Kész, meg van oldva a probléma. A NAV dolga még bonyolódni is fog, ha a bújtatott munkaviszonyosokat akarná felkutatni, mert innentől nem lehet egy mezei adatbázis lekérdezéssel ("azon KATA-s vállalkozók, akik csak egy cégnek számláztak tavaly") megtalálni a potenciálisan bujtatott munkaviszonyban dolgozók 90%-át, összetettebb lekérdezés kell hozzá.

    Megéri még emellett taxisoknak, hidegburkolóknak, villanyszerelőknek, stb. Az új változások célzottan a contractorokat szívatják, ahol nem sok "apró" ügyfél van, hanem a projektek jellemzően nagyobb lélegzetvételűek, 2, max 3 évente (nem csak az IT-sokat, bár talán ők a leggyakoribbak ebben a műfajban).

    Egyrészt a változásokból nevetséges összeg gurul össze állami szinten, másrészt meg lehetett volna értelmesen is csinálni*, szóval én attól tartok egész más dolgok húzódhattak meg a döntés hátterében. Elkezdett felcseperedni egy új középosztály, ami gondolom nem tetszik a döntéshozóinknak. Illetve attól tartok idén komoly megszorításokra lesz szükség a COVID-19 gazdasági hatásai miatt, kormányunk az emútnyócév tapasztalataiból, illetve a saját hibáiból (netadó pl.) tanulva próbálja a komolyabb társadalmi ellenállást elkerülni. Szépen egymásnak ugrasztja a társadalmi csoportokat, külön-külön fogja majd őket megfejni.

    *pl sávos, százalékos adóval - 15% 12 milláig, 25%+ aztán 24 milláig. Úgy szerintem mindenki jól járna, a többes katázás megszüntetése se sarkallna sokakat trükközésre, bújtatott munkaviszony is kevésbé érné meg, remote contractoroknak megérné idehaza maradni, stb.

Új hozzászólás Aktív témák