Új hozzászólás Aktív témák

  • MuMa012

    tag

    Kedves Mindenki!
    Történelem-informatika szakos tanár vagyok. Keresgéltem olyan fórum topicot, amely kizárólag az oktatás és az iskola világával foglalkozik, de nem találtam. Gondoltam, hogy érdekes lehet sokaknak egy olyan topic, ahol az iskola, az oktatás világában szerzett tapasztalatait, aranyköpéseit, élményeit megoszthatnánk egymással. Kezdetnek feldobnék pár témát, amely remélhetőleg elindíthat egy beszélgetést.
    Magam egy vidéki szakgimnáziumban és egy gyakorlóban tanítok óraadóként. A történelem tantárgynál az a legfőbb tapasztalatom, hogy a jelenlegi tanterv várja el a legtöbb tananyagot a legrövidebb óraszámmal megtanítani, így gyakorlatilag nem jut idő semmire megfelelően. Ez mindkét iskolámra igaz sajnos. Meg is értem, hogy a diákok miért nem szeretik annyira, mert a politikatörténet sajnos kiemelt ág még mindig. Az informatika kapcsán pedig gyakorlatilag azt kell tanítanom amit 15 éve magam is tanultam középiskolában. Némi programozás már lesz legalább pár hónapig, de ez még mindig semmi szerintem ahhoz képest, hogy mennyire nem praktikusak az ismeretek. Az általános iskolában is tanulnak táblázatkezelést és szövegszerkesztést, prezentációkészítést és elméletet, na de sok tanár játékórákkal tölti az idejét, így a társaság fele tudja, a másik meg nem az anyagot.