Új hozzászólás Aktív témák
-
Z_A_P
addikt
Azt is állítják, az autóik sokszor nem érik el a kiírt hatótávot (gyakran a felét sem),
Az egesz "mennyit fogyasz" dolog mondjuk egy baromsag, meghatjastol fuggetlenul. A benzinesem is siman megeszik 13L/100km varosban araszolaskor, sot tobb is ha plane ha lampatol lampaig dinamikusan tolom neki. Palyan is tudok vele menni 7.5 es 10 kozott is. Akkor most ki hazudik? Senki. Egy szammal egy kurva osszetett dologot nem lehet megmutatni.OK
-
dnelb
veterán
válasz Alogonomus #3 üzenetére
cserébe magammal tudom vinni kannába, áramot nehezen
-
Shyciii
veterán
válasz Alogonomus #3 üzenetére
Szerintem éjszaka nem töltődik fel az elektromos autó. Nem ismerek olyat, ami minden éjszaka a levegőből kivonja az áramot. Csak "segítséggel" tud töltődni, vagyis ha bedugod (már ha van hova...). Segítséggel viszont a benzines autó is fel tud töltődni éjszaka. Sőt 1,5 perc alatt is.
[ Szerkesztve ]
-
Sirus86
tag
Kis ceg, kis problema, nagy ceg, nagy problemak. Szerintem egy szabalyozas kellene a fogyasztras kapcsan, ami megmutatja a legrosszabb hatotavot ( pl -30 fok, klimaval) es egy melegben (40 fok, klimaval) es egy optimalis hatotavot (24 fok, no klima), es meg a becsult akku degradalodast. Addig ugy, mint a Dizel botranynal, itt lesznek botranyok boven. Szerintem a Teslanak van meg par eve, es az EV "tronrol" le fog mosodni. Siman el tudom kepzelni, hogy kinaiak viszik el majd a tront.
És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!
-
Dißnäëß
nagyúr
Musk-ot ismerve, ez (azaz nem csak ez) lehet burkolt manipulációja is az árfolyamnak.
Csinál 1-2 hülyeséget, vagy kisebb, vagy közepesebb kárt okozva cégének, árfolyam lentebb megy, aztán meg megjön az esze, és/vagy a világ pislog, hogy már megint mit és hogy raktak össze. Most akármelyik cége is.
Kevesek vagyunk mi sztem itt a teljes igazság átlátásához.
Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !
-
Danex
addikt
Lehetetlen olyan mérést csinálni ami mindenkinek megfelelne, belsőégésnél is lehetetlen feladat volt, pedig az sokkal kevésbé érzékeny a külső hatásokra, de egy elektromosnál meg főleg.
Hőmérséklet, parkolási hely, magasság, utazás időtartama, forgalom, időjárás, utasok száma, felszerelt gumi tipusa, mérete stb ennyi mindent nem lehet lefedni. -30 fok pedig ugyan úgy semmit se mondana nekünk ahol -5 fok is csak hajnalban van, mint a mostani tippelős számok. -
opr
veterán
Meg egy Tesla/Musk hir, ez egy fun topik lesz.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Shadowbull
addikt
Olyat természetesen lehetetlen. Az USA előírások viszont olyanok, hogy adnak némi teret a gyártóknak, hogyan határozzák meg az autóik hatótávját. A Tesla eddig a végletekig kihasználta a törvény adta lehetőségeket, korrekciós faktorokat, stb, és kimaxolta a katalógusértéket egyrészt, másrészt nagyon optimistára programozta a fedélzeti számítógépet.
A konkurencia másképp járt el, ezért fordul elő az, hogy papíron sokkal kisebb hatótávú EVk a gyakorlatban messzebbre jutnak mint a Telsák.
Egyél hozzá kenyeret!
-
Shyciii
veterán
-
Cyber_Bird
senior tag
Nem tudom, en bereltem Teslat nemregiben, megtettem vele kb 1000km-t es mindenhol pontosan annyi %-al erkeztem, amennyit a navi kiirt elore.
Szoval lehet, hogy europaban nem
csalthurraoptimista, csak az usaban, de en nem tapasztaltam.Alapvetoen meg pontosabb is volt mint pl az en nissan leafem aminek tenyleg erosen tippelooraja van csak.
Ettol fuggetlenul persze Musk egy ... de ez mas kerdes.
[ Szerkesztve ]
-
Necroman_Mk2
őstag
"Dízelbotrány", csak most a VW helyett a Teslával a célkeresztben?
#6 Sirus86 Tippre a kínaiak az alsó szegmensre céloznak az EV-kel, és ott tarolhatnak nagyot az olcsó népautóikkal. Az igényesebb és tehetősebb réteg viszont marad a megszokott márkák, így a Tesla mellett is.
#12 Shyciii Mennyi az a pár kör? Mert azért nem hinném, hogy a kb. 4.4 km hosszú Hungarongen is gyorsan lemerülne. Vagy az elektromos autók arányaiban sokkal többet fogyasztanak, amikor végsebességgel száguldanak, mint az üzemanyagos társaik?
"Élő gondolkodó lény vagyok, aki az információ tengeréből született!"
-
Szerintem mielőtt valaki 20 misiért vesz egy Teslát megnéz a neten néhány független hatótáv tesztet. Innentől teljesen mindegy milyen szám van a brosúrába írva...
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
válasz Cyber_Bird #15 üzenetére
"mindenhol pontosan annyi %-al erkeztem, amennyit a navi kiirt elore."
Az lehet, csak a jósolt hatótávnak nem volt semmi köze ahhoz, mint amennyit aztán valójában elértél vele.
Egyél hozzá kenyeret!
-
Shyciii
veterán
válasz Necroman_Mk2 #16 üzenetére
Necroman_Mk2
Nem a végsebesség számít, főleg nem a Hungaroringen, és főleg nem egy utcai autónál...Viszont az állandó padló gázas gyorsítás igen sok naftát eszik. Csodák továbbra sincsenek, max a Barbie filmben a mozikban.
[ Szerkesztve ]
-
Cyber_Bird
senior tag
válasz Shadowbull #18 üzenetére
uhm, bro.
Pont errol szolt a cikk, hogy a navi azt hazudja, hogy 50% toltessel megteszel 200 km-et.Egyes források szerint a Tesla egy évtizede döntötte el, hogy olyan algoritmusokat ír, amelyek kedvező előrejelzést mutatnak a sofőrnek a teljes töltéssel megtehető távolságról.
En meg azt tapasztaltam, hogy amikor azt irta a navi hogy 50%-al erkezek meg 200 km utan, akkor pontosan annyival erkeztem meg pontosan annyi km utan.
Tehat ahogy mondtam, lehet hogy az usaban hazudik, lehet hogy ujabb modellekben nem csinalja, de en nem tapasztaltam csalast.
Nyilvan ez egy auto tapasztalata 1 embernel, de azert ahogy neztem a hatotavteszteket, eleg pontos szamokat kozoltek, legalabbis europaban biztosan.[ Szerkesztve ]
-
Danex
addikt
Én mostanában elég sok nurburgringes videót nézek és a benzinesekből pl most visszakerestem 2 videóban is kb 35-40% üzemanyag elment 1 kör alatt, BMW M2 pl 25% alatt azt mondta köszöni szépen, alacsony üzemanyag miatt nincs több sport mód.
példa pl Teslától, Model3 Performance 95%->65%, de a legrosszabb is 90%-ről 51%,
ModelS 88%-> 56%.
De pl egy másik youtube csatornán éppen egy Tesla ModelS-t módositanak gyorulási versenyre negyedmérföldre dragstrip-en. És mondják, hogy ég és föld, mert kb 5% megy el gyorsulásra és nem kell aggódni az olajcserék stb tucat meghibásodástól ami pl egy másik 8.x másodperces autónál jelentkezne ilyen pályahasználat mellett.
De amúgy a 2-3L-t arra mondtam, hogy egy V6 benzint ami hozza a 3xx lóerőt nem nagyon tudsz úgy vezetni, hogy az 2-3L-t fogyasszon (nyilván aki V6-ot vesz nem is akar úgy vezetni, de itt a lényeg, hogy opciója sincs rá) miközben ha kell akkor tud menni is. -
Danex
addikt
válasz Cyber_Bird #20 üzenetére
Meg azóta fejlődött a szoftver a kijelzéshez is, most már ugye kalkulál az emelkedőkkel, de még talán az időjárással is.
-
Shyciii
veterán
Képzeld a Saab 900 Turbo-mnál semmi korlátozás nincsen, semennyi km után. Igaz nem bajor, nem is amcsi, hanem még eredeti Saab volt, mert már sajnos eladtam. Új gazdája azóta is élvezkedik. Lényege, hogy ahogy be van állítva, úgy megy míg ki nem fogy a nafta.
A te gondolkozásmódodat véve, akkor ez a Saab 100%-os autó lenne, holott nem az. Ennyire nem jó az elméleted.
A BMW-t amúgy is hagynám, mert amennyi gyári hibás motort csináltak már az elmúlt évtizedekben, olyat még senki se produkált. -
Dißnäëß
nagyúr
Nem védem a Tesla-t, de egy villanymotor lelépve NEM eszik sokkal többet (lineárisközeli elvárható helyett) az üzemanyagából, míg egy belsô égésû azonnal lényesegen többet kajol be, mint amennyit hasznosan letesz a tengelyekre nyomatékként a végén - ahhoz képest mindkettô, mint mikor nyugdíjas tempóban indulnak.
Szóval levéve a menetszelet, surlódásokat, minden egyebet, ami amúgyis hat mindkettôre, tehát az egyenlet 2 oldalát egyszerûsítjük és ezek kiesnek, a villany bucira veri egy padlózásnál a belsôégésût, hatékonyságban, a gyorsulás folyamata alatt. (Is).
Ettôl még kamuzhat óriásit a Tesla amúgy, persze. Mindezt csak zárójelben írtam.
[ Szerkesztve ]
Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !
-
dj79
senior tag
-
Shadowbull
addikt
"a villany bucira veri egy padlózásnál a belsôégésût, hatékonyságban."
Valóban. A probléma ott fog jelentkezni, hogy az EV-k jellemzően úgy vannak méretezve, hogy a katalógusban szereplő csúcsteljesítményt pár másodpercig tudják leadni, aztán a melegedés miatt szépen leszabályoznak. Tartósan nem képesek leadni a csúcsteljesítményt, mert nem ahhoz van méretezve a hűtési rendszer, a motorok, az akku, az inverter...
Ezért versenypályán hamar túlmelegszenek.
A tuti szupi Model S Plaid még track csomaggal sem képes egy teljes gyors körre a Nürburgringen, simán túlmelegszik.Egyél hozzá kenyeret!
-
Shyciii
veterán
válasz Shadowbull #24 üzenetére
Shadowbull
Szerinted. Több rendes autós linken is időnként előbukkannak azok a motorok amikkel nem szabad autót venni. Tele van BMW motorokkal. Nyilván ők is, meg a megkérdezett autószerelők sem értenek hozzá annak ellenére hogy részletesen meg van indokolva, hogy miért kell kerülni az ilyen motorokat.
Dißnäëß
De a Teslát véded, mert közben a képletből kihagyod, hogy az ilyen meghajtások miatt az akksi erősen terhelve van, melegszik, ami plusz nafta kiesést jelent. Amúgy a padlógázas gyorsítást emlegeted a Teslánál, ahol minő érdekességképpen lemérték jópáran a 0-100-as gyorsulást, és nem tud konstansan ugyanazt az értéket produkálni, míg pl a szintén villanyos Porsche Taycan igen. Úgyhogy ha már a Teslát akarnám védeni, akkor pont nem ezt hoznám érvnek, mert ez eléggé veszélyes víz nála.
-
Shadowbull
addikt
"Több rendes autós linken is időnként előbukkannak azok a motorok amikkel nem szabad autót venni"
A TC dilettáns cikkére gondolsz, amit valami cseh lapból vették át. Tele van hülyeségekkel, csúsztatásokkal illetve féligazságokkal. Egy szót sem érdemes rá vesztegetni.
Egyél hozzá kenyeret!
-
Shyciii
veterán
válasz Shadowbull #31 üzenetére
Nem a TC-re. Amióta Karotta évek óta hazavágta a TC-t, azóta egy szót sem érdemel a TC. De nyilván hülyeségek. Főleg a kigyulladó BMW-k is, amiről még a németek is írtak, amik mind a gyári hibás motorok miatt voltak. VIssza is hívtak jópár modellből 2006 és 2013 között ha jól emlékszem. "Hálistennek" én is láttam az M7-es Bp-s szakaszán kigyulladt BMW-t. Az is csak egy ostoba álom volt. Szerencsére felébredtem.
-
cucka
addikt
válasz Shadowbull #29 üzenetére
Jelenleg épp zajlik a f*szméregető verseny a Tesla és a Porsche között, hogy kinek gyorsabb a villanyautója a Nürburgringen. És elég jó időket mennek. Szóval ha meg kell oldani az említett problémákat, akkor meg tudják oldani.
De azt nem tudom, a versenypályás köridők meg fogyasztás mennyire releváns egy utcai autónál. A versenypályás veretés az egy nagyon szűk réteg hobbija. Sajnos jelentős részük autós témában újságíró vagy ismert ember, szóval ha autós sajtóterméket olvasol, ezeket a hobbistákat olvasod, meg azokat a szempontokat, amelyek az ő hobbijuk szempontjából érdekesek.
Kb. mint ha minden autós újságíró hobbija a síelés lenne, és az összes autóteszt fele arról szólna, hogy befér-e a síléc a kocsiba. Hát én nem síelek, szóval pont leszarom.
Ahogy versenypályára sem megyek, és ezzel az autót használó emberek 99%-a pont így van.[ Szerkesztve ]
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz Shadowbull #29 üzenetére
Egyelôre itt tartanak... Meglátjuk, mit hoz a jövô.
Egy drag-et mind kibír. Mondjuk, az Árpád hidas baleset után 10x is elgondolkodnék bármilyen Tesla-s helyében, akarok-e én a kövi hülyegyerek lenni, de ez más téma. Egyébként +1.Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !
-
nemlehet
őstag
válasz Shadowbull #35 üzenetére
Ha nem azzal van reklámozva, hogy márpedig ez fel van készítve pályára akkor nem. Pl ha bérelsz egy ferrarit is meg kell mondanod, hogy pályára viszed vagy közútra. A legtöbb sportautó is le fog rohadni nagyon hamar ha versenyzel vele.
Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
-
cucka
addikt
válasz Shadowbull #38 üzenetére
A legtöbb nagy teljesítményű, sportosnak kinéző autót sosem viszik versenypályára.
Szerinted a lambó vásárlók hány százaléka vesz azért lambót, mert az milyen gyors a pályán?
Ugyanúgy, ahogy a G mercit se azért veszik, mert hűde kemény terepen fognak vele menni.Amúgy a nürburgringen vannak autóbérlős meg taxiztatós cégek. Én azt nézném meg, hogy ők milyen autókat használnak. Ami nekik elég jó, az valószínűleg bírja a versenypályát, amit meg nem látsz náluk, az valószínűleg nem bírja.
[ Szerkesztve ]
-
Robitrix
senior tag
AMúgy pontosan így van. Igen széles sávban mozog a hatótáv annak függvényében, hogy ki hol megy, hogyan megy milyen gyorsan megy milyen körülmények közt, milyenek a körülmények, klimát használ, fűt, lámpát használ, nyár van vagy minusz 20 fok stb. a fogyasztási adat egy tájékoztató adat, de nem garantálja semmi, hogy azt üzemkörülmények közt tényleg el is lehet érni. Egyszerűen nem léteznek ideális körülmények az életben. A robbanó motoros autóknak is igen csak sok literrel hullámzik a fogyasztása. Simán fogyaszthat az autó egy autópályán egy kényelmes tempóban egyenletesen haladva 4,5 litert, majd ugyan az az autó klimával városban araszolva vagy nagyon gyorsan száguldva meg 10 liter felett. Szóval műbalhé szerintem.
-
Robitrix
senior tag
válasz Necroman_Mk2 #16 üzenetére
Azért én arra is gyanakodnék, hogy a Hungaroring vezetve azért némileg odataposnak a gázpedálra azért. Ki a fene akarna egy versenypályán 60-nal körözni?
-
Robitrix
senior tag
Hogyne számítana a végsebesség. Nyilván nem ugyanannyit fogyaszt egy autó sem ha kényelemesen megy valaki alacsony fordulatszámon mondjuk 90-nel vagy tapossa a gázt és 150-nel megy. Mint ahogy az is számit, hogy "energia takarékosan" vezet vagy "sportosan". Nyilván van, amikor nem érdemes gyorsítani. Mert látható, hogy 200 méter múlva lámpát fogok kapni például. Egyszerűen, ha lehetővé teszi a forgalom beteszem üresbe és szépen rágurulok a lámpára. Optimális esetben mikor zöldre vált még csak nem is kell álló helyből indulni, hanem mondjuk 35-40 km/h-ról kezdek el gyorsitani már 3mas fokozatban. stb. Semmivel nem vagyok előrébb, mintha rárobognék a lámpára majd egy erős fékezéssel megállok hogy aztán majd padlógázzal lőhessek ki a zöldre. Én megsporolok egy deci benzint ő meg elfogyaszt feleslegesen plusz 2 decit...
-
Alaaf Pi
senior tag
ellenben belöségésü motornál tökéletesen ismert a pillanatnyi befecskendezett mennyiség, így a pillanatnyi hatótávot csakis a tankban levö tüzelöanyagmennyiség mérés pontossága határozza meg, elektromosnál meg elvileg az akkuban tárolt energiát és a pillanatnyi energiafelhasználást is igen jól lehet mérni, szóval igen jól lehet hatótávot számolni.
-
ilor14
tag
válasz Necroman_Mk2 #16 üzenetére
eTCR autók nagyjából 40 kilométert tudnak menni max sebességen, ami ~9 kör, 62 kWh-s akkumulátorral, de annyit nem mennek, talán 5-t mentek amikor voltam.
-
veterán
Nem vagyok Musk fan, de aki elhiszi, amit a reklámokban mondanak, az se komplett
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
opr
veterán
Ezert hasznal minden auto egy valamilyen rolling average-et. Meg torrent kliens. Meg video streaming szolgaltato. Meg... Igazabol minden es mindenki, ahol random modon valtakozo kulso korulmenyek befolyasoljak valamilyen cel elereset.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
Új hozzászólás Aktív témák
- T14s Gen1 27% 14" FHD IPS Ryzen 7 PRO 4750U 16GB 512GB NVMe magyar vbill ujjlolv IR kam gar
- 4MP 4G Solar Power Network PT Camera
- DJI Air 2s drón (Fly More Combo)++ FMC - 5,4k video, 1" SONY CMOS - 4 akku
- HP EliteBook x360 1030 G4 i5-8365U 16GB RAM 512GB SSD világító MAGYAR bill érintő képernyő LTE modul
- AKCIÓS áron Dobozos ÚJ Asus Tuf FX506LHB /I5-10300H/16GB/512 GB SSD/GTX1650 4GB/FHD/IPS/144Hz/Gari
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen