-
IT café
Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bobolit
aktív tag
válasz MasterMark #130352 üzenetére
Ez a hallgatási pozíció felett, kicsivel előtte és balra található. A másikat nem tudtam így belógatni, ezért "monóban" ment a teszt
-
mivamma
senior tag
válasz PrinceHerceg #130346 üzenetére
Pioneer lx71. Használtan kb 30.
" Aki legény éjjel, legyen nappal is éjjel! "
-
Bobolit
aktív tag
Kíváncsi lennék a véleményetekre Atmos-szal kapcsolatban.
Ezzel a kezdetleges teszt módszerrel nekem az jött le, hogy a Dolby demó lemezek között volt pár nagyon jópofa, ott valóban sokat tett hozzá a hangzáshoz a fenti csatorna.
De a filmrészleteknél én szinte semmit nem éreztem belőle, lásd Transformers nemtom hányadik része, John Wick, stb.
Tudnátok mondani konkrétan olyan filmet, ahol nagy szerephez jutnak a fenti hangsugárzók? -
Nemir Ombe
addikt
válasz Bobolit #130355 üzenetére
A legtöbb filmnek nincs olyan "Atmos tere" mint a demoknak (a 3D vagy a 4K sem olyan mint a demokon ) + igazán jó Atmos-hoz jobb rendszer és dobozok is kellenek, mint egy jobb "hagyományos" HM-hoz (bár nem tudom mid van), amit szerintem még eltaláltak "Atmos-ban", az a Pacific Rim, Pixels és a Goosebumps, hogy a filmek milyenek már más téma....
(az új X men-t is sokan dicsérték az Atmos miatt én személy szerint elaludtam rajt mozihangerőnél, de egy próbát megérhet.... )
[ Szerkesztve ]
Hmm ....
-
Bobolit
aktív tag
válasz Nemir Ombe #130356 üzenetére
Én is attól félek, hogy olyan lesz ez is, mint a 3D, a demók lenyűgözőek, aztán a filmekben fél óránként kinyúlik valami a vászonból és ennyi
-
Nemir Ombe
addikt
válasz Bobolit #130357 üzenetére
Akkora "baj" azért nincs az Atmos-szal (vagy a DTSx-el), mint a 3D-vel) mert itt már alapból jobb a jelfeldolgozás/pontosság a kódolás miatt (jobb rendszereknél szépen hallható) és (szinte)bármi átalakitható "virtuális atmosszá", ami azért jót tesz a térnek....de persze kinek mi éri meg/mi tetszik.....
[ Szerkesztve ]
Hmm ....
-
renatto
őstag
válasz Bobolit #130357 üzenetére
A TMNT: OOTS film első 5 percét nézd meg. Csak ugrálnak meg pizzás dobozok repkednek, de gyönyörűen kijön az Atmos és a sima DD/DTS hang közötti különbség. Nem, a felső sugárzóknak ehhez semmi köze, hanem alapjában sokkal jobb maga hangsáv, ahogy előttem is írták. Ha ez nem érezhető nálad, akkor a renszeredben keresendő a hiba. A John Wick-ben az eső nagyon szépen szól/átjön, de ilyen klasszikus fentről le és fej felett elrepülő hangok elvétve vannak, viszont maga a tér sokkal szebb, körbevesz az egész környezet...
[ Szerkesztve ]
KLIPSCH DOLBY ATMOS 5.1.4 - RP-280F - RP-450C - RP-150M - RP-140SA - Monoprice Monolith 12 THX Epson TW9400 4K HDR - Yamaha RX-A2080 - Zidoo Z9X - XBOX SERIES X - ASUS TUF DASH F15
-
Bobolit
aktív tag
válasz renatto #130359 üzenetére
Az eső valóban "érezhető" volt a Wick Józsefben.
Mondjuk az egésznek nekem a magyarázata sántít, miszerint itt nem az vagyon megírva, hogy a jobb hátsó hangszóró szólaljon meg, hanem az, hogy objektumok vannak és az erősítő eszerint számolja ki, hogy mi, hol, hogyan szólaljon meg. De nem ez volt eddig is, Audessy és társainál? -
#09634560
törölt tag
válasz Bobolit #130360 üzenetére
Nem: ott szigoruan ki volt osztva csatornákra.. ittt a hangteret osztja szét az erősitő.. Dolby Atmos nem hangsávokat kezel, hanem egyszerre akár max. 128 darab, veszteségmentesen tömörített hangzással bíró úgynevezett „hangelemet”. Egy hangelem lehet pl. egy ember hangja, vagy egy jármű zaja, amely tetszés szerint mozog a jelenet során. Az algoritmus ezen hangokat és mozgásuk irányát követi, majd az erősítő ilyen adatok alapján dönti el, hogy az adott mennyiségű és elhelyezésű hangfala esetén melyiken pontosan mi szólaljon meg, hogyan lehetséges a lehető legjobban pozicionálni, az eredeti helyére igazítani egy-egy hangelemet. Már 5.1-től müködik max jelenleg 32 csatornáig, othon 9.2.2 vagy 7.2.4-ig.
-
szepi0808
senior tag
válasz Bobolit #130355 üzenetére
Nálam iszonyat jó, pedig én sem akartam még 7 csatornát sem. Ha nem Atmos vagy X a formátum mindent Neural:X-ben nézek, még ezzel is iszonyat jó teret lehet képezni. Gyere el szívesen megmutatok mindent
Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K Zidoo Z2000 Pro Anthem AVM70 15.2ch. EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500. MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5 SVS SB4000 2db.
-
Nemir Ombe
addikt
válasz Bobolit #130360 üzenetére
"De nem ez volt eddig is, Audessy és társainál?"
Az Audyssey-t ne keverd bele ebbe az egészbe, az nem formátum, mint pl. az Atmos/DTSX/stb.....
(a "legfőbb" különbséget talán úgy lehetne leírni az Atmos/DTSX és a "hagyományos" formátumok között, hogy míg a "hagyományos" a megszólaló hang irányát határozza meg, addig az új a térbeli helyét számolja ki [az ezt megelőző bemérés alapján, amihez kell pl. az Audyssey ] és azokon a dobozokon és olyan hangerővel szólaltatja meg az adott "térbeli objektumhoz" tartozó hangot, hogy az a dobozoktól független, a tér adott pontján legyen hallgató.... .... egyrészt ezért is van már kissebb szerepe a dobozok "szimetrikus" elhelyezésének az új formátumoknál....)
[ Szerkesztve ]
Hmm ....
-
Bobolit
aktív tag
válasz Nemir Ombe #130368 üzenetére
Ok, leírnom nem sikerült rendesen, de én is erre gondoltam, a korrekciós szoftverre
-
rappit4
őstag
válasz #09634560 #130361 üzenetére
Ez inkább úgy van, hogy pl egy helikopter mono hangját a hangmérnök végigpanorámázza a térben egy plugin segítségével, szóval rá autómatizálja a sávokra ami mondjuk 7.1.4 és ezt aztán a processzor helyezi el hangszórószámtól függetlenül. Szóval ugyan úgy ki van osztva előre csak ugye a hangszórók száma "mindegy".
-
arcitec
addikt
válasz rappit4 #130371 üzenetére
Apropó, a 2 vagy 4 hangszóróra a hang az hogy működik, ez nem egyértelműen terjed(mint kommentek), mármint egyesek szerint u.a mind a 4-en , míg akik hallották is, nem egyidejűleg van jelen a 2 pár hangszórón a hang.Van olyan vélemény is, hogy a 4 hangszóró elsősorban oda kell(het) , ahol nagy a tér több soros a hallgatóság.De ha már hozzászóltam , had jegyezzem meg, hogy azért elég sok félreérthető komment elhangzik ez ügyben , ami nem biztos hogy jó tesz a tisztán látáshoz, pl nem kéne keverni azt az objektum kezelést(annyira), mert hát akár hogy is van, az Atmos és a DTS:X is külön hangsávon van(ha nincs a két jelzett hangsáv "plafon" hang sincs), kivéve a NEO:X. Ja és mint fentebb lettek említve, a TrueHD sem Atmos.(Csak fordítva)...
[ Szerkesztve ]
-
#09634560
törölt tag
válasz rappit4 #130371 üzenetére
majdnem.. mert ott teljesen diszkrét sávokat kap a DSP, csak ki kell osztani, már bejövetelkor meg volt adva az irány, itt meg a DSP-n levő szoftver dönti el hogy hova tegye.. és jóval részletesebb hanggal lehet dolgozni nincs pl a csatornánkénti 92/24bit/sec határ sem és 18 Mbit fölé is simán növelhető.
.[ Szerkesztve ]
-
rappit4
őstag
válasz arcitec #130372 üzenetére
Amelyik studióban voltam ott 2db plafon sugárzó volt. L C R Lss Rss Lsr Rsr Lts Rts LFE ha jól emlékszem így volt a pro tools-os atmos pluginben (össze lehet zavarodni könnyen ). Így azt mondom, hogy egy adott információ csak 2 sávon van jelen, bár ezt gyakorlati szempontból nem tudom megerősíteni, processzoros atmost még elég keveset hallottam.
(#130373) Sanci38
Ez így igaz én csak teljesen alap szinten mondtam, hogy attól még megadott sávokkal dolgozik lásd fentebb és inkább a hangsúly azon van, hogy tulajdonképpen bármennyi hangszóróból tud számolni a proci. Még elég új dolog ez de nagy potenciál van benne szerintem. -
mivamma
senior tag
-
-
Dorian
félisten
válasz dunkel #130380 üzenetére
Ezt értettem eddig is, csak az egésznek értelmét nem látom.
Semmi értelme levágni a subról az LFE tartomány tetejét, főleg ha nem keverődik frontokra, hanem elveszik. (Ráadásul tudott, h max 120Hz-ig , de inkább kevesebbig tartalmazhat jelet, így az érték mondjuk 150 Hz-re állíthatóságának sincs sok)[ Szerkesztve ]
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
rappit4
őstag
Tegnap végül meglett a T-12-es. Még nincs beállítva de szépen szól ez biztos. A hétvégi projekt egy hifi szekrény építés lesz, utána jöhet a pontos helyének megkeresése. Köszi a segítséget a választásban.
-
Nemir Ombe
addikt
válasz Dorian #130382 üzenetére
Ezt nem értem én sem (mármint az értelmét) ha az LFE max. 120Hz-ig tartalmaz jelet, akkor minek az ennél magasabb vágás beállítása!?
Ezért "elmélkedtem" az LPF for FLE beállítás "lényegén" ami inkább a többi hsz-ról levágott/átkerülő hangok tetejét lenne hivatott/értelme beállítani, de ez részemről is találgatás ....
Hmm ....
-
dunkel
őstag
válasz Dorian #130382 üzenetére
Előfordulhat hibás forrás keverés és az LFE csatornára rákerülhet így bármi. A szűrő ilyenkor védi a szubot.
Gyakorlati értelmét én sem látom, hogy ez a szűrő látszik és módosítható mivel 120Hz fölött speckó szerint nem tartalmaz jelet az LFE csatorna.
Alávágni pedig értelme nincs mivel ha jól tudom az ilyenkor nem kerül át a frontokra (ezt bevallom nem teszteltem). -
Patice
nagyúr
Dolby TrueHD és DTS-HD esetén az LFE ugyan olyan teljes értékű csatorna, mint a többi, ergó lehet rajta 120Hz fölötti hang is. Mondjuk értelmét én sem látom, de a szabvány megengedi.
Eladó: Apple iPad mini 1 (2db)
-
dunkel
őstag
válasz Nemir Ombe #130392 üzenetére
Mi a kérdés? Mire vonatkozik a kacsintás?
-
Nemir Ombe
addikt
válasz Nemir Ombe #130392 üzenetére
A gyártók pl. csak a TrueHD hangsáv miatt rakhatták bele az AVR-ekbe az LFE 120Hz nél magasabb vágás lehetőségét ..... kétlem ( )
(logikusan nincs értelme az LFE vágásának [TrueHD hangsávon kívül], de mégis van rá lehetőség, a gyártók nem szoktak felesleges megoldásokkal foglalkozni, lehet más értelme [is] lesz ennek a dolognak)
Hmm ....
-
dunkel
őstag
válasz Nemir Ombe #130394 üzenetére
Várjuk a megfejtésedet
(#130395) Patice
Most télleg idézzem vissza az egész (#130388) hszedet? Sztem lépjünk tovább. -
Nemir Ombe
addikt
-
MasterMark
titán
-
rappit4
őstag
A full bandwithnek az az èrtrlme lfe-n, hogy ha pl. van egy vonat atmód a centerben amit egy az egyben ráhúznál az lfe-re akkor ezt a sima szabványoknál nem teheted meg mert jön a dolby ellenőr és elkaszálja a projekted hiszen a sima dolby kevertben az lfe-n nem jelenhet meg ugyan az a hanganyag ami már egy másik csatornán rajta van. Attól független azt vágják 120hz felett már a keverésnél.
-
Nemir Ombe
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- Kompakt "házimozi" szettekkel és hangprojektorokkal (soundbars) tapasztalatok híján nem foglalkozik a topik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi belépő szinten topic
- Hi-Fi-ről általánosságban topic
- Hangprojektor/Sound Projector/Front Surround/SoundBar topic
- Programozás topic
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- DIGI internet
- RETRO beárazás (mobil, PC, konzol)
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Napelem
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- Óra topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- HThomas: Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
- További aktív témák...
- Hisense 55E7KQ PRO - új, bontatlan
- VADONAT ÚJ VOV 32" és 43"-os ANDROID SMART LED TV LEGOLCSÓBBAN GARANCIÁVAL! Wifi,Bluetooth, DVB, USB
- Logitech Z906 5.1
- Mozizz Ingyen! X96 MAX+ ULTRA 4GB 64GB Amlogic S905X4 Android 11 tv okosító box usb médialejátszó
- Filmezz Ingyen! X96 MAX+ FULL EXTRA Amlogic S905X3 4GB 64GB Android tv okosító box usb médialejátszó