Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
tag
"Azért újra megígérte: szerinte a Tesla önvezető rendszere az év végére jobb lesz, mint az emberi sofőrök. Elismerte, hogy a múltban többször tévedett, és azt is, hogy lehet most is téved." - Erről egy székely mondás jut eszembe: "Ha estvére kelvén a nap vérben áldozik, akkor az idő marad. ...vagy változik."
"Sum ergo cogito; cogito ergo dubito" - Jonathan Hepburn
-
wolfman
veterán
- Bátyja, jó gyapjút adnak a bírkái?
- Há a fehérek igen.
- És a feketék? Há' azok is.
- Jó volt a szaporulat?
- Há a fehéreknek igen.
- És a feketéknek?
- Há' azoknak is.
- De báttya, miért mondja mindig külön a fehéreket meg a feketéket?
- Me' a fehérek az enyimék.
- És a feketék?
- Há' azok is.De hasonló ez a megfogalmazása még a régi Gálvölgyi féle időjárás jelentésben elhangzottra:
- Ez a front itt ami érkezik hazánk felé okozhat fáradtságot vagy éberséget.[ Szerkesztve ]
„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei
-
ddekany
veterán
Eddig itt gyötört mindenkit, hogy most vannak 2019-ben már robotaxik, vagy nincsenek, de most, hogy hősiesen elismerte, hogy tévedett, már tudjuk, hogy nem mi őrültünk meg. Persze, tulajdonképpen még tagadhatta is volna, hogy optimista volt, szóval ez is már valami... (Nyilán, a valódi üzenet, hogy ő csak optimista volt, és nem egyéb szándéka volt a kijelentéseivel. Bár ennyire percről-percre élni... jól leamortizálta a szavahihetőségét egy életre ezzel a játékkal. Mostani évvégi kijelentését legtöbben már csak simán trollkodásnak veszik.)
[ Szerkesztve ]
-
Ezekiell
veterán
jól leamortizálta a szavahihetőségét egy életre ezzel a játékkal
Nem csak ezzel a folyamatos nagyotmondással, marha sok mással is.Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Shadowbull
addikt
Kezd érezhetően elfáradni ez a sztori. Mellesleg ezt a "mások is érdeklődnek az FSD iránt" dumát egyszer már eleresztette pár éve, ez sem új.
Egyél hozzá kenyeret!
-
stellaz
veterán
"Azért újra megígérte: szerinte a Tesla önvezető rendszere az év végére jobb lesz, mint az emberi sofőrök"
Izéé... .musk szerint ezt már vagy 5 éve megugorták. Lehet, hogy a humán sofőrök is javulnak, tiszta evolúciós verseny.
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
Csakhogy a Tesla megtartja a kiskereskedelmi árrést is, a többiek meg nem, tehát az ő eredményükhöz hozzá kell még adni 10-15%-ot. Ami azt jelenti hogy peldaul a Toyota és a VW durván kétszer akkora nettó marzsot érnek el mint a Tesla, a német prémiumok még többet.
Egyél hozzá kenyeret!
-
azbest
félisten
válasz Shadowbull #11 üzenetére
ne felejtsük el az elektronika és az akkuk marzsát sem hozzáadni a többi gyártóhoz, hiszen a tesla magának gyártja jelentős részben azt is. Ezért kopmenzálni kell képzeletbeli pénzekkel az eredményüket.
Kb tudni is lehet, hogy a fordnál az autó árán felül majd 100% plusz költség van így az elektromosokon... nem is tudom, hogy mire költhetnék ezt a képzeletbeli 100-150% marzsot fordék, amit a tesla megtart magának.
Ja várjál, a vertikális integráció szót keresed. Sajnálhatják a többiek, hogy nem foglalkoznak kereskedéssel, csak gyártással és a kereskedőlánc lehúzza őket - a vevők meg magas árréssel kapják meg az autóikat, de nem a gyártók profitálnak belőle.
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
Szokás szerint össze -vissza beszélsz.
A teljes (igazából nem létező) vertikális integráció haszna ott van a nettó marzsban, azt látod a Tesla 9%-ában.
A kiskereskedelmi árrés viszont nagyon is ott van a kereskedők zsebében.
A Tesla nekiállhat kiépíteni egy normális kiskereskedelmi rendszert, de mire sikerül neki összerakni egy VWhez, Fordhoz vagy Toyotához mérhető hálózatot, addigra abból a 9%-ból nem sok minden fog maradni, ráadásul kénytelenek tovább csökkenteni az árakat ha növekedni akarnak.
A régi nagyok meg eltartják ezt a hálózatot, és a saját hasznukat is a zsebükbe rakják.
"a fordnál az autó árán felül majd 100% plusz költség van így az elektromosokon..."
Ez ebben a formában elég nagy marhaság. Igen, tudom hogy Farley-ék nekiálltak "kimutatni" az EV költségeit, de ez inkább önfényező akció a részükről, mint valódi költségkimutatás.
Egyél hozzá kenyeret!
-
Alaaf Pi
senior tag
-
azbest
félisten
válasz Shadowbull #14 üzenetére
ne számoljuk hozzá a pék és a kertész fizetését is? Hiszen az is az autóval keres pénzt, amikor munkába jár és nem kap érte jutalékot az autógyár. Úgy látom a tesla ad el autókat, tehát van kiskereskedelmi hálózata, csak hatékonyabb, mint a régi motorosok lenyúló ballasztja, ami nem a gyártó profitját gyarapítja. Lehet ezen rugúzni, de a tesla profittal árulja az elektromos autóit, a többiek közül meg ez nem soknak sikerül.
Nem a tesla 9.8% -ából hiányolom, hanem a fordéból a vertikális integráció hiánya miatti plusz költségei levonását és profitként beszámolását, ahogy előadtad a dealereknél. Ha már csúsztatsz, akkor maxold ki, add hozzá a fordnál azt a 100%-ot, amit elbuknak rajta, csinálj úgy, mintha profit lehetne.
Mennyire abszurd már az, hogy azt akarod beállítani pozitívumként, hogy a régi gyártók butaságát matematikailag kompenzálni kell, mert ha ők is úgy csinálnák, mint a tesla, akkor többet is kereshetnének. De nem úgy csinálják, mint a tesla és nincs olyan bevételük.
Nem az egész autóipar profitját nézik, hanem a cégét.
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
"ne számoljuk hozzá a pék és a kertész fizetését is?"
Ha azt az autógyár fizeti, akkor hozzá van számolva.
"Úgy látom a tesla ad el autókat, tehát van kiskereskedelmi hálózata"
Természetesen. Nem mondtam hogy nincs. Csak töredéke a mérete a nagyokénak. És már ma óriási probléma időpontot kapni a szervizbe, pláne ha az a szerviz 2-300 kilométerre van. Toyota meg VW viszont van minden sarkon. Már most úgy óriási probléma, hogy nem adnak el évi kétmillió autót, és van talán 4,5 millió Tesla összesen az utakon. A jelenlegi állapotot hatékonynak nevezni, hát.... LOL.
"a vertikális integráció hiánya miatti plusz költségei levonását és profitként beszámolását, ahogy előadtad a dealereknél."
Láthatóan nagyon zavaros ez az egész neked, alapfogalmakat sem értesz.
"a régi gyártók butaságát"
Na és itt nyílik ki a bicska az ember zsebében, amikor a full tudatlan teslatroll nagy lendülettel hülyéz másokat, holott szart sem tud az egészről.
Egyél hozzá kenyeret!
-
azbest
félisten
válasz Shadowbull #17 üzenetére
Ez így van jól. Ez az üzleti model. Nem tartják el az évszázados herét, ami elviszi a többi gyártó profitját. Hülyék lennének az árrést átadni egy másik cégnek, csak hogy az fölözze le a profitot. Ha neked az kell, hogy kedvesen lenyúja egy dealer az autó árának felét, akkor vedd csak meg tőlük és gratulálj magadnak, hogy a gyártónak ez mennyire nagyon jó
-
bteebi
veterán
"Nem érdekli Muskot a nyereség, még több autót akar eladni"
Aha, persze. Már majdnem el is hittem, de miközben könnybe lábadt a szemem, úgy gondoltam, hogy nem. De ha még Muskot nem is érdekelné, a volt/nem leendő részvényeseit biztosan de.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Shadowbull
addikt
Valóban ez az üzleti modell, de ez azzal jár, hogy közel sem tudnak olyan szolgáltatást nyújtani mint a nagyok. Mellesleg a nagyok is üzemeltetnek kiskereskedelmi egységeket is, a nagy forgalmú fontos helyek jellemzően gyári tulajdonban vannak.
Amennyiben a Tesla meg akarja közeliteni a nagyok szolgáltatási színvonalát, akkor óriási pénzeket kell tenniük az építésbe és az üzemeltetésbe, az pedig szükségszerűen abból a 9%-ból fog lemenni mert máshonnan nem tud.Miközben a nagyok fokozatosan át fognak állni az ügynöki modellre, ami néhány százalékot át fog csorgatni a kiskereskedők zsebéből a gyárakéba.
Egyél hozzá kenyeret!
-
azbest
félisten
válasz Shadowbull #23 üzenetére
Na így megfogalmazva, ahogy most írod, már egyet is tudok érteni. Szerintem a tesla továbbra sem a hagyományos kereskedési modelt követi majd, még gyárakat kell építenie/bővítenie rohamtempóban.
Az usában kíváncsi leszek ez hová fut ki - mármint az, hogy sok államban kilobbizták maguknak a kötelező dealershipen keresztüli értékesítést. Meg akarják-e változtatni, ha igen, akkor meg tudják -e változtatni a gyártók. Erősebbek -e, mint a dealer lobbi. Ez eléggé speciális helyzet, váltasztási finanszírozással jól átszőve.
-
bteebi
veterán
"még gyárakat kell építenie/bővítenie rohamtempóban"
Így van. A Tesla most még jócskán a növekvő fázisban van, ki tudja meddig. Arra összpontosítanak, meg hogy ne menjenek csődbe. Hagyományos kereskedelmi láncot nem fognak kiépíteni, mert nagyon drága, és felesleges. Eddig nyilván azokra volt igény, de most már szép lassan az is változóban van.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
bteebi
veterán
válasz Shadowbull #26 üzenetére
Én a retailerekre (szalonokra) gondoltam, nem a szervizre. De egyébként egy márkaszerviznek se feltétlenül muszáj saját tulajdonban lenni, lehet az franchise is.
Amúgy nekem mindegy, hogy hol van a (márka)szerviz, ha megfelelően ki van pucolva a hátsóm - ha eljönnek a meghibásodott autómért, közben biztosítanak csereautót (vagy olyat, vagy jobbat, mint amilyen az én autóm), aztán meg visszaszállítják hozzám a kifogástalan állapotú, megjavított autómat, akkor tőlem akár Taiwan-külsőn is lehet a márkaszerviz. Oké, ez nyilván nem egy budget gyártónál működik így.
[ Szerkesztve ]
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
azbest
félisten
meg az nagyon nem mindegy teslánál, hogy adott országban / kontinensen már hivatalosan ott vannak -e. És hogy oda szánt autót vettek-e vagy máshonnan importáltat.
Nem is azért, hogy ne foglalkozna esetleg a máshonnan importált autóval a szervizük, hanem az alkatrészellátás más. Bár sokszor azt mondják, hogy évek óta nem változott a tesla akármelyik modelje, de valójában sok változat van, nem csak az iteratív, hanem gyártástechnológiai téren is. Más a váz felépítése például a különböző gyárakban készült autóknál és nem mind csereszabatos. Szívás lehet, pl ha nem kínai hanem amcsi teslát törnek ausztráliában, külön át kell hajózni az alkatrészt, ami több hónap lehet, nem a szokásos célszállítmánnyal megy a másik gyárból.
Nekem úgy rémlik, hogy az utóbbi 2-3 évben elég sok autóval be lehetet szopni a gyártói szintű szervizelést, mert előbb a járványos gyárstoppok, szállítmányozási fennakadások, aztán a felvert árak, majd a háború is megborította a just-in-time láncokat világszerte sok gyártó esetén.
Régebbi / régóta gyártott autókkal, 3rd party alkatrészekkel, sufni szervizekben is kokkolt nem garis autókkal gondolom kevésbé volt fennakadás.
[ Szerkesztve ]
-
bteebi
veterán
A vontatás és a csereautó biztosítása nem ugyanaz, és nem is kell, hogy helyileg ugyanonnan történjen. És nem feltétlenül a 200 km-re lévő szakszervizben lesz az az egy darab tréler, akinek mindenképp el kell vontatnia az én kocsimat. Hanem mondjuk lehetnek (szerződött) partnerek, akik mondjuk csak 10-20 km-re vannak, meg akár - bár ez már nehezebb ügy - relatíve közeli "depók", ahol lesz 1-2 tartalék autó hasonló esetekre.
Ja hogy messzire kell vontatni az autót? Az legyen a Tesla problémája (oké, a gyakorlatban sajnos nem), ha már fillérb.nak azon, hogy nincs rendes szervizháttér. Ha nagyon menők lennének, akkor akár a saját FSD trélerük is intézhetné az egész ügyet, ami akár eleve hozhatná a csereautót is. 10-20 év múlva akár létre is jöhet.
#29: "Szívás lehet, pl ha nem kínai hanem amcsi teslát törnek ausztráliában, külön át kell hajózni az alkatrészt, ami több hónap lehet, nem a szokásos célszállítmánnyal megy a másik gyárból."
Nyilván, de az ilyen esetekre kell felállítani egy nagyjából real-life scenario-t, és legalább némi alkatrészt betárolni a kevés szervizükben, hogy ne legyenek halálra szívatva a tulajok csak azért, mert így olcsóbb a Teslának. Amúgy meg franchise-ban (is) kell(ene) szervizeket kiépíteniük, és akkor kevesebb probléma lenne. Ez persze az alkatrészhiányt nem oldaná meg.
[ Szerkesztve ]
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Alaaf Pi
senior tag
Vontatni általában random vállalkozó vontat, de nagyon nem mindegy, hogy hova. Ha cuccod van az autóban, ami majd kelleni fog, és fogalmad sincs, mikor fogsz hozzáférni, akkor jól jöhet, ha tudod, közel is van már szerviz.
Rohadt már le alattam motorhibával autó Ausztria közepén, mivel nem volt nagy értékű, így nem is volt kérdés, hogy márkakereskedésbe vigyék-e, de ott nem is lett volna a környéken. De onnan elhozni se volt egyszerű, mivel másik országban volt. Ha van rendes hálózat, akkor az esetleg ezt tudja neked intézni. A hozzák-viszik az autót mennyire bevett szolgáltatás, nem tudom, de ha nincs, akkor sem mindegy, hogy kell megoldani. Ahogy ha egy lerobbanás után nem tudnak csere autót adni, megint meg vagy löve, ha messze van, ahova viszik. Elektromosnál bele szólhat, hogy hatótávon belül van-e szerviz, vagy meg kell állnod tölteni valahol.
-
bteebi
veterán
"Vontatni általában random vállalkozó vontat, de nagyon nem mindegy, hogy hova. Ha cuccod van az autóban, ami majd kelleni fog, és fogalmad sincs, mikor fogsz hozzáférni, akkor jól jöhet, ha tudod, közel is van már szerviz."
Nyilván az a jó, ha úton-útfélen, minden 2. bokorban van benzinkút, SC, autóbérlési lehetőség, motel, meg márkaszerviz is, csak ugye nem ez a realitás. A Tesla fiatalabb gyár, mint sok patinás gyártó egy-egy népszerűbb modelljének az utolsó két, max. három facelift-je. 50 év múlva lehet, hogy a Teslának is még a szomszédos faluban is lesz egy full automatizált szerelőműhelye (nem), de mivel még erősen felfutó szakaszban vannak, és alapvetően több tényező miatt spúrok, ezért még elég kevés van náluk mindenből, pláne az olyan marginális piacokon, mint Magyarország.
Én csak azt próbáltam (volna) felvázolni, hogy milyen alternatívái lehetnének a drága szervizhálózatnak, ha (átmenetileg?) nem akarnak a szervizek kiépítésével foglalkozni. Lehetőség így is van a szervizeltetésre... csak eléggé macerás. Most még. De majd lesz itthon is több szerviz, csak ki kell tudni várni.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Test Elek
újonc
"Musk ennek kapcsán kijelentette: a Tesla a jövőben az eladások növelésére törekszik majd, akkor is, ha ez a nyereség rovására megy."
Ezért is imádom őt. Simán csinálhatták volna, hogy nem növekednek, nem adnak el rekord számban Tesla autót hanem megtartják a magas nyereség százalékot. Nem ezt tették, a sok pénzéhez befektető/részvényes láthatóan nem is örült neki. Kis esés volt a tőzsdén az árfolyamban. Na, ennyit az árról.
Az önvezetésről mindent elmond, hogy mások fizetni fognak a Teslának sok pénzt, hogy használhassák a Tesla FSD rendszert. Valahogy nem rohangál a konkurencia robotaxi flottája az utakon, tehát az optimista Elon Musk jóslathoz képest lemaradásban van a Tesla de a valósághoz képest nem. Talán ez fontos...
Itt is látszik ki az akit a valóság érdekel és ki az aki Elon Musk egy-két félmondatán csámcsog és azon éli az életét. Tehát a Tesla se BEV eladásokban nincs lemaradásban se önvezetésben nincs lemaradásban a versenytársakhoz képest. Ja, aztán még nincs lemaradásban az energiatárolásban, nincs lemaradásban a humanoid robot fejlesztésben, vagy az AI-ban, vagy a biztosításban, vagy a VPP-ben, vagy az energiatermelésben, töltőhálózatban, elektromos pickup gyártásban, e-kamion gyártásban. Valami ilyesmi a Tesla helyzete, ugye nem olyan szörnyű?
És akkor ez egyetlen egy darab Elon Musk cég.
Nem értem mit lehet szeretni ezen az emberen...[ Szerkesztve ]
-
bteebi
veterán
válasz Shadowbull #35 üzenetére
Ezzel most (kivételesen?) egyet tudok érteni. Tényleg rengeteg
hülyeségtévedés van abban a hsz-ben. Tulajdonképp sajnos, de ez van.Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
atis123
tag
válasz Shadowbull #14 üzenetére
Ekkora baromságot ritkán olvasni. Gratulálok.
"Nincs az elbaszva, csak másra lesz jó!"
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- NOTEBOOK / NETBOOK / Mac beárazás
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Bluetooth hangszórók
- Ukrajnai háború
- EA Sports WRC '23
- PlayStation 5
- BestBuy ruhás topik
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- További aktív témák...
- 24 col Acer V7 series FHD
- Dell G3 3579 - 15,6"FHD IPS - i5-8300H - 32GB - 512GB SSD - GTX 1050 - Win11 - Magyar
- Akciós ÚJ 4K DDR5 Gamer PC RTX 3080TI 12GB GDDR Core I5-12400 12x4.4GHz 16/32GB 1TB NVME SSD GAR!
- 3,5" hhd pakk 500-320-250-160gb 100/100
- Dell Latitude 3410 /I5-10310u/8GB/256GB SSD/14" FHD garanciás laptop eladó
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest