Új hozzászólás Aktív témák

  • #37935104

    törölt tag

    Sziasztok!

    A következő problémával kapcsolatban szeretném a véleményeteket, ötleteteket kérni!

    Az egyik online ételrendelő cégnél (továbbiakban: a cég) regisztráltam az 'A' e-mail címemmel majd egy bizonyos idő után (néhány hónap/év) ezt a címet megváltoztattam az új, 'B' e-mail címemre. Mivel az 'A' e-mail címem törlésre fog kerülni hamarosan, ezért folyamatosan nézem az esetleges bejövő üzeneteket, hiszen teljesen átköltöztem a 'B' címre. Arra lettem figyelmes, hogy a megváltoztatott (ami az én olvasatomban azt jelenti, hogy az adatbázisból kitörölt és az újjal helyettesített) 'A' címre kaptam a cégtől egy reklámot. Mivel ezt nagyon furcsállottam, megpróbáltam az 'A' címmel és az aktuális jelszavammal bejelentkezni és ez sikerült is. Tágra nyílt szemekkel loholtam a 'személyes adataim' menüpontra és nagy meglepetésemre csupán a 'B' cím szerepel az adatlapomon. Nincs egyéb e-mail cím szekció.

    Ezt követően rögtön az ügyfélszolgálathoz fordultam, ahol rögtön tájékoztattak, hogy a beszélgetést rögzítik és elpanaszoltam a problémámat. Az ügyfélszolgálatos hölgy egyetértően bólogatott és közölte velem, hogy ez azért lehet, mert "az azonosítóm" még az 'A' e-mail cím, amit ő lát is a rendszerben, de "nem érti, hogyan lehetséges ez". Továbbá azt is közölte velem, hogy ők ezt tudják módosítani szinte azonnal. Nos nem ültem fel az üres ígérgetésnek, a beszélgetést szerettem volna kikérni - jobban mondva az erre szolgáló azonosítókódot -, amit sajnos nem tudott nekem biztosítani. Ekkor kértem a felettesét, aki szintén elmondta, hogy a problémát látják, ők sem értik, hogyan történhetett ez. Ekkor elmondtam, hogy mivel nem vagyok teljesen ismeretlen a backend kategóriában, ez lehet egy egyszerű bug, amire nem gondoltak, vagy amit nem vettek észre, de akár szándékos visszaélés az adataimmal, hiszen reklámot kaptam a régi címemre és ki tudja, hogy milyen harmadik félnek adták tovább az adataimat. Az adatvédelmi nyilatkozat nem tér ki arra, hogy mi történik az e-mail cím módosítása során/után. Nos a felettes hölgy megígérte nekem, hogy a kérelmemnek megfelelően törölni fogják az 'A' címet a rendszerükből és a következő munkanapon tájékoztatnak erről e-mailben. Ez volt múlt szombaton, azóta sem kaptam e-mail-t és a probléma azóta is fennáll.

    Mivel a bizalmat teljesen elveszítettem feléjük és egyáltalán nem tüsténkednek a probléma megoldásában, feltételezem, hogy a személyes adataimat nem véletlenül kezelik hanyagul, sőt, visszaélnek velük. Milyen adatokat tartalmaz egy ételrendelő szolgáltatás? Jelenleg két darab e-mail címet, a bankkártyám számát (és a megrendeléseim történetét), a címemet, a telefonszámomat és természetesen a teljes nevemet. Ezeket nyilván én adtam meg, de arra nem hatalmaztam fel senkit, hogy a két e-mail címemhez társítsanak, ezzel beazonosítva esetleges egyéb online tevékenységeimet. Magyarán megmondva: én nem akarom azt, hogy bárki tudja, hogy az 'A' e-mail cím és a 'B' e-mail cím mögött ugyanaz a személy áll. Az 'A' cím szolgáltatójának voltak adatkezelési botrányai, éppen ezért tervezem a törlését és éppen ezért fizettem elő egy megbízhatónak mondható szolgáltatásra.

    Amennyiben nem tesznek eleget a kérelmemnek, amit ha kell, postai úton benyújtok feléjük és kitűzök egy 14 napos határidőt benne, lehet-e jogi útra terelni ezt az esetet és van-e esélyem a bíróságon? Mint említettem, a probléma létezését elismerték a telefonbeszélgetés során, ami rögzítésre került és ki fogom kérni.

    Ha ingyenes egy szolgáltatás, akkor a felhasználó a termék - én nem akarok a termék lenni.
    Várom a válaszaitokat!

    [ Szerkesztve ]

  • #37935104

    törölt tag

    A topic zarhato, ugy tunik, senkinek nincs velemenye/tapasztalata/senkit nem erdekel.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák