- A Microsoft feltalálta az olcsó AI-t
- Aliexpress tapasztalatok
- AI generálja majd a képeket a Photoshopban
- Már nem az Apple a kínai mobilpiac kedvence
- Hálózati / IP kamera
- A Coca-Cola következő nagy újítása az AI
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Mobilinternet
- Microsoft Excel topic
- Ubiquiti hálózati eszközök
Új hozzászólás Aktív témák
-
#71835392
törölt tag
A Global System for Mobile Communications – Rail(way) (GSM-R vagy GSM-Rail) rendszer GSM900 technológián alapuló, kifejezetten vasúti felhasználásra szánt fejlesztés. A rendszer egyszerre alkalmas hang- és adatátvitelre, úgy alakították ki hogy megfeleljen a vasútüzemeltetés során felmerülő összes vezetéknélküli kommunikációs igénynek A GSM-R forgalomirányító rendszere kapcsolatot teremt a mozdonyvezetők, a pályán dolgozók és az állomások között. Biztonságosabbá és gördülékenyebbé teszi a vasúti forgalmat. Az Egységes Európai Vasúti Közlekedésirányítási Rendszert (ERTMS – European Rail Traffic Management System) amely a GSM-R-ből mint szabványos vezetéknélküli átviteli módból és az Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszerből (ETCS – European Train Control System) áll.
Magyarországon a GSM-R rendszert a Kapsch és az MVM Ovit által alkotott konzorcium szállítja. A rendszer alapjául szolgáló optikai kábelhálózatot öt vasútszakaszon kell kiépítenie a nyertes cégeknek. A két központból, száznegyvenhét bázisállomásból, mintegy 1150 kilométer optikai hálózatból, valamint egy új diszpécser rendszerből álló GSM-R rendszer kiépítése KÖZOP-projektben valósul meg, európai uniós finanszírozással, amelynek összköltségvetése csaknem 23 milliárd 670 millió forint.
GSM-R kiépítési ütemterv:
I. fázis (935 km) 2015 végéig
II. fázis (kb 2500 km) 2014-2020-igA kiépítés az alábbi sorrendben kezdődik:
1. Budapesti állomások, vonalak, Bp.-Székesfehérvár vonal (30,40,70,80,120-as vonalak)
2. Bp.-Püspökladány, Szajol-Lökösháza-OH. (100,120 és 150-es vonalak)
3. Győr-Boba-Bajánsenye-OH. (10,20 és 25-ös vonalak)
4. Bp.-Győr (Komárom-OH.)-Hegyeshalom-Rajka-OH. (1/1a vonalak)
5. Sopron-OH.-Szombathely-Szentgotthárd-OH, Sopron-Ágfalva-OH. (15,21 és 504-es vonalak)A GSM-R hálózat két központja földrajzilag elkülönült helyszíneken helyezkedik el, de az előírt megbízhatósági követelmények miatt úgy lett kialakítva, hogy mindkettő képes legyen önállóan a teljes hálózatot működtetni. A központok kapacitását úgy méretezték, hogy a MÁV és a GYSEV hosszú távú igényeit is képes legyen kielégíteni további bővítés nélkül. Az egyik központ Budapesten egy teljesen új épületben, a másik Székesfehérváron, egy felújított épületben található. A budapesti új központi épületben kapott helyet a hálózat központi felügyeleti és irányító központja, ahol a most próbaüzemre átadott rendszer elemeit vizsgálják és elemzik a MÁV szakemberei immár 7/24-es ügyeleti rendben.
A projektben megvalósuló központi elemek szolgáltatnak alapot a GSM-R hálózat további bővítéséhez is, amely keretében, a tervek szerint további mintegy 2500 kilométer hosszú szakaszon épül ki a hálózat. A most átadott központok és az év végéig elkészülő további hálózati elemek biztosítják az átjárhatóságot és élvonalbeli kommunikációs rendszert a hazai és az európai vasúttársaságoknak, hozzájárulva a magyarországi vasúti hálózat versenyképességének, hatékonyságának és biztonságának javításához.Forrás: wikipedia.hu, iho.hu, nisz.hu
Új hozzászólás Aktív témák
- Elektromos autók - motorok
- Főzőcskés topic
- Autós topik
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- Formula-1
- Intel Core i3 / i5 / i7 8xxx "Coffee Lake" és i5 / i7 / i9 9xxx “Coffee Lake Refresh” (LGA1151)
- Elite: Dangerous
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Milyen TV-t vegyek?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- További aktív témák...