Új hozzászólás Aktív témák

  • st6969

    őstag

    Sziasztok,
    az eset a következő (nem velem történt, segíteni szeretnék egy barátomnak): a UPC-től (ami ma már Vodafone) lett vásárolva egy tv 2020. februárjában, 150eFt-ért, 2 év garanciával. Múlt héten elromlott. A tulaj ment immáron a Vodafonhoz, hogy intézzék az ügyét, akik a Samsung szervizbe küldték. A Samsung szervizben lerázták azzal, hogy oda csak Samsung garanciajeggyel viheti, a UPC-s számla nem elegendő. Így visszament a Vodafone-hoz, hogy adjanak neki ilyet, mert anno nem kapott (ez vagy igaz, vagy nem, lényeg, hogy otthon nincs ilyen). Erre a Vodafone-os ügyintéző nem tudott segíteni arra hivatkozva, hogy ők a régi UPC-s dolgokhoz nem férnek hozzá, meg hát ők anno mellékelték... Itt majdnem vége is lett a történetnek, de a tulaj elég lobbanékony, így napokon keresztül, sokadik vita és kiabálás után sikerült valamiféle igazolás szerűt szerezni, amit úgy tűnik, elfogad a Samsung szerviz (előtte kapott valami papírt, amin a sorozatszám sem volt feltüntetve, aláírás sem, azt nyilván visszadobta a Samsung). Úgy néz ki, meg fogják javítani a tv-t.
    A kérdéseim:
    - Ha valaki elveszti a garanciapapírt, azt kötelessége az eladónak később bármikor pótolni a számla alapján, vagy nem (és most csak szerencséje volt, mert sikerült kisírni, és végül "jófejek" voltak)?
    - A márkaszerviz megtagadhatja a javítást, ha nincs garanciajegy, de számlával bizonyítható, hogy jogosult rá a vevő?
    - A tv-nek gyakorlatilag a műanyag kerete marad. A képernyőt és a vezérlést cserélik. Ez esetben újraindul/meghosszabodik a garancia (főalkatrészek)? Neki azt mondták, hogy nem. Erre milyen szabály van?
    Köszönöm :R

Új hozzászólás Aktív témák