Keresés
  • b-type

    nagyúr

    Megadnak neki jóval többet is az ziher csak hogy maradjon :)
    Kire cserélnének?...duma megy még egyenlőre. De Hamilton van jobb tárgyalási helyzetben...tavaly kellett volna hosszabbítania a McLaren-nek , akkor talán faraghattak volna..

    https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

  • b-type

    nagyúr

    kb ja szerintem is.
    Hőfok függő még egy darabig, még azért bele férhet egy-egy meglepetés..meleg és SPA
    ..ha nagyon akarnék, lehetne valószínűsíteni az általános hőfokok alapján a végső győztesre, de mivel ha már én is találgatok, akkor a csapatok szakemberei nagyságrendekkel előrébb vannak....azaz az évközi fejlesztések valószínűleg stabilizálni fogják a jelenlegi élmenőket.
    Viszont sokat fog számítani a csapattárs is, nagyon is.
    Ebben szvsz a Red Bull áll a legjobban, és utána a McLaren ha Button megoldja a problémáját. Massa stabilitásban mindkét rivális mögött áll és talán ott is marad.
    szerk: ja de sztem Hamilton nyer :)

    [ Szerkesztve ]

    https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

  • b-type

    nagyúr

    Button már túl régóta kűzd...
    Ráadásul nagyon nagyokat, eltérő hőmérsékleten is...azaz qual-n és futamon is.
    De egyébként tuti hogy lehet változtatni beállokkal a gumikezelésen, hiszen akkor nem variáltak volna ennyit a kipuff kivezetésével.
    Én pont a McLaren-től várom a stabilitást..az hogy Hamilton aki köztudottan keményen vezet, jól és sokáig tud menni a gumikon az számomra azt mutatja hogy Button-nak egyéni problémái vannak a gumikkal, nem a csapatra is kivetülő.
    Hamilton amikor umond gyengélkedett a McLaren, akkor is erős volt, csak gondjai voltak (mondjuk az utolsó rajthellyel :) ).

    https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

  • b-type

    nagyúr

    akár bullshit akár nem sztem(!) lehet változtatni. :)
    Az autó gumikezelésébe rengeteg beállítás beleszól, kezdve az összetartással, vagy a dőlésszöggel, illetve a guminyomással, folytatva a rugózás hangolásával, a merevséggel, és az autó súlyelosztásával.
    A kipuffogó kivezetése is változtatható, és ha több lehetőség lenne a tesztelésre akkor látnánk is rá példát...így is látható ahogy egy-egy pályára különleges, pályaspecifikus alkatrészeket alkalmaznak.
    Teszem azt ott ahol nagyobb sebességű kanyarok vannak, azaz könnyebb bemelegíteni a gumikat, oda más irányú áramlás elképzelhető, mint ahol inkább a stop&go jellegű menet a jellemző.
    ...de mivel a kipuffogó pályafüggő kitesztelése tesztkilométereket igényel, így inkább az alapbeállításra kellett ráállni, egyszerűen nincs/és nem volt idő megfelelően finomra hangolni, így adott változó hőmérsékletű hétvégén túl nagy sansszal visszafelé is elsülhet.
    Azaz az alapsetup része lett a kipuffogó kivezetése.
    De amikor egy autó teszem azt alulkormányozottá válik egy rossz irányba induló beállítástól, akár pár körre, akár a csökkenő üzanyag miatt egy komolyabb versenytávra, akkor az autót csak erőltetve lehet törni a kanyarokra, és ez tuti nem kedvez a gumikezelésnek.
    Erre is panaszkodtak már, ahogy a túlkormányozottságból eredő hatványozott hátsó gumi elhasználódásra,...tehát setup-ból is befolyásolható a gumikezelés. Nyilván ez nem ideális, és nem ez volt a cél, de elérhető :)
    Hamilton pedig soha nem lesz Button, a vezetési stílusát tekintve, szvsz ez nem egy egyszerű dolog,...aki agresszíven vezet a pályavonalon, az szvsz(!)soha nem fog 'folyni' a pályán.
    Kobayashi-ból sem lesz Perez, megpróbálhatja, de ha erőlteti többet veszt a réven mint a vámon.

    https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

  • b-type

    nagyúr

    Ez absz. rendben volt...kicsit szrul jött le Perez-nek, de Rosberg megtette amit meg kellett tennie Massa-val szemben...ha elengedi Perez-t is az lett volna kifogásolható. Sztem egyszerűen okos volt.

    https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

  • b-type

    nagyúr

    Szegény Davidson azt hitte elengedik.
    A Ferrari-s arcnak figyelnie kellett volna, olyan nincs hogy nem látta, hiszen arra a fékre egy elég hosszú egyenes szakasz vezet..meg ott a kék jelzések.
    De olyan módon húzott rá a kanyarra mintha senki nem lenne a pályán rajta kívül.
    Néha arrogánsnak tűnnek a P1-s kocsik, pedig nekik sem egyszerű, valahol el kell menni, és olyan nagy a sebességkülönbség hogy nagyon kicsi a korrigálás lehetősége ha bizonytalankodik mondjuk egy GT.
    Sokszor inkább elmennek külső íven, de az sem veszélytelen mint láttuk, a gumitörmelékek miatt.
    Heidfeld nagyon nagyot ment, a nem gyári csapatok között még senki nem futott ekkora időt.

    https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

  • b-type

    nagyúr

    qual szektoridők:

    sebesség:

    [ Szerkesztve ]

    https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

  • b-type

    nagyúr

    sokba került Grosjean hiábája, mert a Q2-s középső szektora alapján sima 2. hely...mert ugye Grosjean rosszabb kört futott a Q3-ban mint a Q2-ben..van még mit tanulnia.

    https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

  • b-type

    nagyúr

    azért ha emlékszel Kimi és Hamilton esetére Spa-ban ott Kimi is kiszorította Lewis-t, egyébként okosan.
    Itt is Maldonado-nak semmi keresnivalója nem volt ott, max vághatta volna a sikánt, ha már nem viseli el hogy nem sikerült.
    Megvágja, és utána újra támad...de nem, hülye volt...és szinte nulla büntetést kapott, ennél még Hamilton is többet kapott, pedig ő nem okozott (akkor) balesetet, és el is negedte Kimi-t ahogy kell..

    https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

  • b-type

    nagyúr

    Dehogy kellett volna :)
    Az hogy most erről megy a vita, az az egész futam egészét néző emberek vitája.....olyan nincs, hogy okosan feladom a pozíciómat...a két autó fordulóköre teljesen más...Maldonado mindenképpen kilökte volna Hamilton-t amennyiben Hamilton be akar fordulni abba a kanyarba.
    Eleve egy meredek kanyar, Maldonado pedig kikerült a pályáról, olyan elfordulási szögre ahol Hamilton-nak sansza nincs megúszni.
    Egyszerűen semmi keresnivalója nem volt ott, nem volt értelme...legalább is amivel ne tette volna tönkre a saját és a másik versenyét.

    szerk:
    hobizoli:
    Amíg valaki maga is tehet arról hogy nem lett VB mondjuk, addig nincs értelme másban keresni a sorsszerűséget.
    Massa pedig tehet arról hogy nem lett VB....Monza-i esetnél egyszerűen semmit nem csinált.
    Mert a külső körülményeket nézve meg mondjuk kapott egy Spa győzelmet amiért semmit nem tett.

    [ Szerkesztve ]

    https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

  • b-type

    nagyúr

    Ezt gondold át még egyszer :) mert itt lehet a probléma gyökere nálad.
    Ez az egész amit idéztél a cikázásra vonatkozik....cikázni meg nem szoktak sikánban..illetve szoktak csak azt versenyvonalnak hívják :)
    Amikor a hátsó támad, akkor egy irányváltás lehet, és utána még visszatérhet az ideális ívre a fékezéshez és ráforduláshoz, és ilyenkor kell egy autó támadási helyet hagynia maga mellett..... Azaz hogy ne fordulhasson elő az egy irányváltás, jellemzően a védekezőtől egy húzás a támadóívre, de a támadó autó irányt vált, akkor a védekező az ideális ív magyarázatával ráhúzva az irányba is, ne küldje le a pályáról ( a legtöbb támadás még mindig féktávon van befejezve, kivéve a nagy DRS zónát).
    ...és még tovább boncolva....itt pusztán a biztonságról van szó, hogy ha valakit nagy sebességről fékre érkezve a fűre kerül az komoly balesetveszély.
    Ennyi van és nem több.
    Egyáltalán nem alkalmazható A Maldonado vs. Hamilton esetre...illetve igen, a féktáv kezdetéig....és ott meg is volt a helye Maldonado-nak...de a sikánban már ez nem él, ahogy a cikázás szabály sem.

    [ Szerkesztve ]

    https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

  • b-type

    nagyúr

    Egyébként Grosjean megnyerte volna ezt a futamot :D
    Az hogy Mezei el volt késve az mindenkinek világos lehetett aki nézte a Live Timing-t is közben, de hogy mennyire egy tempót mentek az jellemzi hogy Alonso nem került ki a DRS távolságból...Grosjean egy nagyon kényelmes szituban volt, 1 tized, 2 század, 1 század, 4 század ilyen azonos tempót mentek.
    Romain-nak csak várnia kellett, Hamilton már kikerült a DRS távolságból hamar, igazából én is inkább Kimi-t néztem és Grosjean-t...meg persze Alonso-t aki az SC után sikeresen meg tudta támadni Romain-t.
    Arra vártam hogy Kimi mikor lépi át Hamilton-t, mert tartottam tőle Grosjean-ra nézve.

    De nem ez lett :)
    Mondjuk Kimi-t nem egészen értettem a verseny végén, neki elvileg lett volna sansza, csak nyomást kellett volna pakolnia Alonso-ra.

    https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

  • b-type

    nagyúr

    de, egyértelműen arra vonatkozik.
    Ez a cikázáshoz tartozik, máshol nem is lenne értelme nem fér el két autó egymás mellett, sőt nem is egyértelmű a támadó és védekező szerepe, pláne egy sikánban...teszem azt a törököknél, aki kívül a balosban jobbról támad, az a sikánban a jobbosban már védekezik..
    Nagyon nehéz lenne a bírák dolga, ha ezt az egy autó helyet minden támadáshoz biztosítani szeretnék, mert kanyarkombinációkban nincs két ideális ív (általában).
    ...meg egyébként is ugyan mi alapján ítélnék meg egy sikánban hogy mi a cikázás, és mi a versenyvonal??!...pláne ha valakinek kopottak a gumijai..ami természetes versenyhelyzet, és ezért előfordulhat hogy töri az íveket..szólóban is.
    Ez ellenőrizhetetlen, alkalmazhatatlan.
    Ez az egy autó hely arra vonatkozik amire írtam lejjebb, és főleg biztonsági, mint versenyszitut befolyásoló oka van.

    Szerk: és akkor mi van ha egy hangyafsznyival előrébb van??! Ez a másik amit nem értek..attól még a szerepek nem cserélődnek fel, és pláne nem történt meg az előzés.
    Szép is lenne, ha valaki blokkoló kerekekkel beesne az első kanyarba, aztán verné az asztalt, hogy miért nem védik a szabályok, mert ennél-annál előrébb volt az orra.

    [ Szerkesztve ]

    https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

  • b-type

    nagyúr

    lerajtolta azt én is néztem, szép volt a rajt.
    ...a végén azért is volt hiányérzetem, mert ugye azonos körben cseréltek utoljára kereket..és szinte minden az mellett szólt hogy a Lotus most megesz mindenkit, hiszen ráadásul elég sok kört is kellett menni..29 kört, igaz az SC alatt lehetett kímélni.
    Kevés alkalom lesz ahol ennyire ott volt a levegőben....Kimi-nél talán Spa, bár ott MS-nak is áll. :)

    https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

  • b-type

    nagyúr

    Ezt már nem tudjuk meg, sajna :)
    Az hogy Alonso megelőzte, az benne volt, nagyon élt...az SC után jobban is érzett rá az indulásra...rögtön bajban is volt Grosjean...nem a tempókülönbségből előzte meg, hanem mert okosabb volt...meg jóval tapasztaltabb. rögtön ahogy az SC kiment megetette Romain-t, a cél'egyenes'ben már megakasztotta, és rögtön az első féktávon jó helyzetben volt.
    Ezt igazából a fineszének köszönhette Alonso, majd utána viszont Romain volt a jobb helyzetben, mert minden arra mutatott hogy jól alakul neki a futam...elvileg a Ferrari hamarabb megeszi a gumit mint a Lotus...ki kellett várni az utolsó köröket, és tapadáskülönbségből megelőzni Alonso-t.
    ...de ki tudja mi lett volna...Alonso nyomás nélkül figyelhetett a gumijára, a 40. körig amig Grosjean ott volt mögötte 7 tizedre 43-s köröket mentek, utána már nem volt kénytelen.

    https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

  • b-type

    nagyúr

    A legegyszerűbb ha elolvasod az FIA oldaláról:
    a második pdf felülről

    ..a kiegészítés az ami már linkelve is volt szó szerint, de hogy egyszerűbb legyen, újra:
    Article 20.3 of the 2012 FIA Sporting Regulations says: “More than one change of direction to defend a position is not permitted. Any driver moving back towards the racing line, having earlier defended his position off‐line, should leave at least one car width between his own car and the edge of the track on the approach to the corner.”

    A mondat elejére és végére figyelj oda főleg, az elején leesik hogy a védekező irányváltásairól van benne szó...ezt értsd cikázás alatt, a végén meg van egy -kanyarhoz közeledve- meghatározás.
    ..ha ebből nem rakod össze, akkor kész.

    ..sikánról meg azért nincs benne szó, mert értelmetlen is lenne..a sikán egy jobb-bal vagy bal-jobb kombinácó, ahol értelmetlen meghatározni egy vagy több irányváltást...de ha meg is akarnád akkor is az jönne ki hogy Hamilton nem változtatott irányt a sikánban :D
    szerk: értelmetlen még megfogalmazni is, de ugye a sikánt első kanyarját íven teljesítve, lehetetlen a védekezőt irányváltásra kényszeríteni, mert ahhoz a támadónak is azt kellene tennie, de hely hiányában ez csak egy olyan elnyújtott kombinációban sikerülhetne ami már viszont nem kanyarkombináció....max annyira amennyire az egész pálya egy kanyarkombinációnak nevezhető :)

    [ Szerkesztve ]

    https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

  • b-type

    nagyúr

    sztem is gáz, de meg kell mondjam, hogy ez inkább a tájékoztatás hibája, akár a pongyola fordítás, akár a hülyeségek beszélése (hírportálok és közvetítők mondjuk), ezért komoly probléma mondjuk az f1liveponthu oldal, vagy egy komoly szakkommentátor nélküli közvetítés (Palik éra).
    Régen ezért leveleztem a honi eurosport közvetítőivel a MotoGp kapcsán, hogy ne mondjanak már hülyeségeket (konkrétan a kittes privát motorokról), mert felelőség kellene hogy legyen a munkájukban.

    https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

  • b-type

    nagyúr

    nem gond :)
    Arra jó volt hogy elfilózzak azon, hogy vajon 3 autó esetében milyen helyzetek merülhetnek fel :D
    ...mert ugye a középső az egyszerre támadó és védekező is...egy nagy egyenesben beijeszt jobbról, aztán mellémegy balról, de a 3. autónál ez már két irányváltás vele szemben és kanyar ami ideális ívet határozna meg még sehol...
    ..vagy ha az elől haladóra ráesik két támadó autó szélárnyékból :)
    na ott lehet pörgetni a szabálykönyvet hogy mit is csináljon csóri védekező :D

    [ Szerkesztve ]

    https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

  • b-type

    nagyúr

    a szemeket becsukni, farkat behúzni és félrehúzódni (egy íven!), aztán vagy összetörik egymást, vagy áthajtásost kapnak...te meg továbbmész :D

    https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

  • b-type

    nagyúr

    hihetetlen nagy tévedésben vagy...de ragaszkodj hozzá, a kutya sem bánja.
    a szabály, vagy -A szabály- ami a támadót védi nem létezik, a pozícióharcban kellenek tisztázások, de amennyire van szabály ami a támadó mellett szól, úgy van szabály ami a védekező mellett van.
    Ez amihez ragaszkodsz...mármint minden pozícióharcnál kell egy autónyi helyet hagyni, az akkora hülyeség amihez foghatót ritkán olvasni...az elgondolásod szerint nincs is versenyzés, pusztán elég ha valaki gyorsabb, és akkor mindig van helye elmenni, de ez nem az a sport.
    most kezdhetnék linkelni kivédekezésekről videókat amik ezek szerint mind szabálytalanok voltak, de inkább nem foglalkozom vele :)
    ...csak ne terjeszd ha lehet.

    Hamilton meg versenyző, az autója nem 'beteg' volt, hanem kezdett eltűnni a tapadása, biztos te sokkal jobban tudod mit kell csinálni hasonló szituban, efelől kétségem sem lehet,
    okos versenyző lennél, ha az lennél. :)

    https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

  • b-type

    nagyúr

    Azért sok mindenben számít hogy ki a főnök, ezt valahogy én is érzem...mármint hogy nincs igazán nagy formátum az élén a két említett csapatnál.

    https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

  • b-type

    nagyúr

    Ez újabb vitákat generálna, mert itt arra utal F.P. hogy lekényszerített a pályáról egy másik versenyzőt....
    Ezzel azért lehet vitatkozni, de a legegyszerűbb ha idézek egy másik fórumról
    "Hamilton never once left the racing line, so how did he force him off?"

    ...
    szal a 'kényszerítés' az nem igazán áll...vagy legalábbis nehezen bizonyítható, hiszen mind a ketten mélyet fékeztek, és valószínűleg Hamilton-nak voltak rosszabb állapotban a gumijai, tehát azt bizonyítani hogy hova került -volna- ívben.. nagyon nehéz.

    szerk:
    hasonló szitu mint Rosberg és Hamilton (Alonso is majdnem) esetében..kényszerítés volt vagy pályaelhagyás?
    Rosberg kivezette Hamilton-t, Hamilton pedig pályán kívül került, de befejezte az előzést.

    [ Szerkesztve ]

    https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

  • b-type

    nagyúr

    ő is egy versenyvonalon volt, ..egészen amíg pályán kívül nem került neki is volt versenyvonala.

    https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

  • b-type

    nagyúr

    Attól függ milyen szövegkörnyezetben van, egyébként a versenyvonal csak versenyvonal, nem ideális vonal vagy más ilyesmi.
    Amikor valaki kénytelen módosítani a versenyvonalát, azt mondhatja, de ugyanakkor mondjuk ideális ívet nem igen tud módosítani...bizonyos pályarészeken több ideális ív is elképzelhető, de a versenyvonal alapvetően az az a 'vonal' amin az adott autó halad...illetve megnevezheti versenyvonalként az unevezett ideális ívet is, de az hamar kiderül abból amit és ahogy mondja.

    https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

  • b-type

    nagyúr

    bakker :D
    ..néha csak sasolok min megy a vita.

    https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

  • b-type

    nagyúr

    Na pont jót választottál :D
    A régmúltban sztem egy komoly gyártó volt az F1-ben, és az a Bridgestone.
    De végig kísértem a MotoGp-ben is a Michelin vs. Bridgestone párharcot, és ott is ez a vélemény alakult ki bennem.
    A Bridgestone mindkét sorozatban hátrányból indult, és mindkét sorozatban győzött, és nem olyan piszkos húzással, mint amikor a Michelin javaslatra 'beszívatták' a Bridge'-t...bár alapvetően a Ferrari dominancia volt a cél.
    ...csak gályáztak tovább.
    A MotoGp-ben detto, ott olyan mértékű Michelin fölény volt, hogy hiába próbálkozott a Dunlop vagy más, mind elvérzett, aztán jött a Bridge' és mivel senki más nem állt velük szóba, leszerződtek a Ducati-val.
    ...olyan jó munkát végeztek hogy pár év múlva év közben váltottak Michelin-ről Bridgestone-ra a versenyzők (Rossi pl.).

    Itt az F1-ben meg vették a kalapjukat, amikor megkapták az újabb instrukciókat hogyan is kéne 'izgalmasabbá' tenni a futamokat.
    A Pirelli-vel eddig nincs nagy baj, bár úgy táncolnak ahogy a pénz fütyül, de állítólag tudnának magas szintű gumikat is csinálni.

    https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

  • b-type

    nagyúr

    Sztem az Angol drukkereknek kellemetlenebbek voltak a körülmények.
    Zseniálisak voltak, egy nagyon kényelmetlen, és nehéz szituból csináltak jó hangulatot...jó példája volt a szurkolásnak.
    :R

    https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

  • b-type

    nagyúr

    Nem csak a végeredmény számít :)
    Amit lehetett azt kihozta a helyzetből.. nagyokat védekezett, és támadott is. Kihúzta a csapatnak amit lehetett.
    tényleg szép volt.

    https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

  • b-type

    nagyúr

    ööö..én Schumacher teljesítményét méltattam, Hamilton-t most nem.

    A McLaren kicsit szét van csúszva, olyasmit gondolnék oknak, amit már egyszer itt Oliverda felvetett.
    Nincs erő a háttérben...mármint csapatvezetés terén.
    De ez most mindegy, inkább Schumacher teljesítményét méltatnám, mert nem lehetett könnyű dolga.

    https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

  • b-type

    nagyúr

    Ez elfogult állásfoglalás, Button ugye 8 helyet javított a qual eredményéhez képest, tehát a logikád szerint ő volt a futam legjobbja?

    A Mercedes szenvedett a futamon, és mégis MS nagyon stabil köröket hozott, és tényleg nagyon jól védekezett.
    ...egyáltalán azért volt nagyon jó, mert szemmel látszott hogy nem erősek, Schumacher csapatásán látszott hogy nem meghatározó autója van a versenyre, de amit lehetett azt kihozta a helyzetből..és ez az ami részemről elismerésre méltó, 32:19 arányban volt gyorsabb, a köröket tekintve mint Rosberg.

    más:
    Grosjean meg gyakorlatilag egy kiállással hozta ezt a futamot :D
    1 kör, 23 kör, és 26 kört nyomott le :)

    [ Szerkesztve ]

    https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

  • b-type

    nagyúr

    Ez a durva:
    A Lotus fenyegeti a Ferrari-t is

    https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

  • b-type

    nagyúr

    Ahhoz képest, hogy én az év elején, nem is tudom talán 6. erőnek gondoltam be őket..és még most is úgy gondolom hogy tök megalapozottan, nos ahhoz képest most a Ferrari-t fenyegetik a 2. helyért, úgy hogy nem nyertek még futamot, és Grosjean 3 futamot nem fejezett be.
    kőkemény

    https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

  • b-type

    nagyúr

    Talán működött is volna...attól függ mennyire tudja a saját tempóját menni..ezt utólag nehéz megmondani, így bukott egy káoszkörnyit+ kiállás orkúpcserével, voszont a futam elején saját tempóban mehetett.
    Nehéz megmondani, hogy mi lett volna, mert most már rajta múlik...össze kell kovácsolnia magának a jó eredményt, mert ez eddig okés még, de jobb lenne kevesebb -mi lett volna ha-, és több eredmény.

    https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

  • b-type

    nagyúr

    nehéz összehasonlítás, ha megnézed körönkénti összehasonlításban, akkor az jön ki, hogy 26:26 arányban álltak a verseny gyors köreiben, és annak ellenére hogy Grosjean-nak már vigyáznia kellett a gumijára, mivel 8 körrel volt több bennük mint Kimi-nek, mindketten az 50. körben futották a legjobbjukat ami:
    Kimi:1:34.661
    Romain:1:34.884

    Kimi-nek 16 kör volt a gumijában
    Grosjean-nak 24 kör.

    láttam Live Timing-n amikor Romain visszavett, és érthető is volt, talán Kimi támadható lett volna, 3.3 mp volt a távolság, és 2-4tizeddel volt gyorsabb Romain.
    De az még mindig csak egy csapattárs, és még csak az sem biztos hogy sikerül..viszont ki tudja mi lett volna ha elmegy a tapadása a gumijainak..ő ment rajtuk a legtöbbet a mezőnyből.

    https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

  • b-type

    nagyúr

    Nekem az időmérő tetszett Mezei-től :)
    valahogy így volt:
    most megtudhattuk hogy ez a bejátszás 1 perccel korábban készült..
    ezen behaltam..
    Mivel rámondták Webber-re, hogy van még 7 perc a végéig, de az órán ugye 6 perc volt.
    Erről azt vágta le hogy 1 perccel korábban készült a rádióbeszélgetés, nem pedig azt hogy ha áthalad a célvonalon akkor még befejezheti a körét :)

    https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

  • b-type

    nagyúr

    öö..ez a dolog nagyjából igaz. A magas életszínvonalú helyeken a csajok katasztrofálisak, kivéve észak, a többi pedig vagy erős szőrzetű vagy lapos a feneke :D
    Az Angol csajok pedig különösen katasztrófák.
    Dagadt és hülye csajok jellemzőek(!) angol-német-francia-amcsi-ausztrál-újzéland, India és környéke idevéve a mediterrán csajokat meg jó fejek de szőrösek (sajnos), az ázsiai csajoknak meg ritkán van jó alakjuk. Arról nem beszélve hogy a magasabb életszínvonalú helyeken magasan hordják az orrukat a csajok, pl. az amcsik konkrétan átnéznek rajtad, pláne ha többen vannak...
    A legszebb csajokat itthon, de a három legbitangabbat külföldön láttam, egy gyönyörű indiai lányt (karját.lábát nem láttam), egy gyönyörű ázsiait (rám borulva aludt shanghai-tól london.ig.. :)
    és a legállatabb egy svéd csaj volt újzélandon, aki helyi sráccal volt egy kempingben, elmosta őket az eső..a srác nyomta az ipod-ját a faházban ahol tévéztünk, amíg a csaj a 30kg-s csöves hátizsákot rángatta kint és szedte össze a ruhákat...majd amikor bejött a srác mutatta hova tegye le a zsákot...hídaltam.
    magas-gyönyörű alakkal és arccal és term. szőke és tök jó fej csaj volt, szal gyakorlatilag főnyeremény kategória.
    Szal én az északiakra szavazok, itthon is jók a csajok, de ez csak a külső (kivéve a bnőmet term.) Akár a kőkemény bringás hollandok, akár a svédek-finnek, de még a norvégokat is ide tenném...érdekes hogy a dánokat már nem annyira.
    Szal sztem összeségében északon vannak a jó csajok :)

    szerk: bár jók a Cseh csajok is kifejezetten, kb. a mi kategóriánk szvsz, Lengyelekhez annyira nem volt szerencsém.

    [ Szerkesztve ]

    https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

  • b-type

    nagyúr

    Hockenheim- Red Bull és a Lotus sztem...Hamilton is jó lenne, de nem tudom mennyre próbálnak segíteni Button-nak a fejlesztésekkel, lehet hogy Hamilton semmit nem gyorsul.

    https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

  • b-type

    nagyúr

    Az új arcok keresztbe hosszába megeszik a régi versenyzőket, nagyságrendekkel nagyobb versenytapasztalatuk van..
    Kölök koruktól versenyeznek elég kiélezett sorozatokban, egy évben 4-5 bajnokságban...össze sem lehet hasonlítani a régi időkkel.

    Azok viszont jobb arcok voltak, kialakult emberek, jól megfigyelhető egyéni jellemzőkkel. nagyságrendekkel hősiesebb volt az akkori Formula bajnokságok legerősebbike.
    ..és fantasztikus autók, nagyszerű volt ahogy felfedezték a légterelő elemek hasznosságát, a futómű fejlődésével.
    A mai autók mozgás közben elég unalmasak, ahogy Kiss Norbi is megjegyezte, és Wéber Gabi is, a Silverstone-i futamon alapvetően esőre voltak állítva az autók ezért a puhábbra hangolt autók kifejezetten jókat dőltek terhelésváltásnál.
    De ennyi kb. bizonyos helyeken nagyon jól néznek ki mozgás közben, de általában elég nudli...több dombos pálya kellene.

    szerk:
    JColee:
    Grosjean sok mindent csinált 2009 után, jelentkezett az FIA GT-be, ahol egy Ford GT-vel ment 4 futamot..két futamot meg is nyertek, majd Le Mans-ban is indultak ahol a csapattárs Mutsch megpördült majd a Pescarolo telibeverte.
    Az FIA GT1-ben 4 futam után helyet cserélt Westbrook-l (hozzátartozik hogy a csapat ezután nem nyert több futamot), és visszament formula autózni az Auto GP-be, amit meg is nyer, közben bevetik pár próbafutamra a GP2-ben, ahol dobogózik, ezért sima szerződése lesz 2011-re, és megnyeri a 2011-s GP2-t.
    De rendszeresen hívja Prost az Andros Trophy-ra is, pl. 2010-ben Clio-val ment az F1-ből való kikerülése után.

    [ Szerkesztve ]

    https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

  • b-type

    nagyúr

    Nem badarság, bár itt egy másik képességről van már szó.
    Az biztos hogy a mai F1-ben egy nem jól beállított autó és egy jó beállított autó között egy mért körön is óriási különbség van, hát még egy versenytávon.
    ..és ez rengeteg visszajelzést jelent amit értelmezni kell tudni. Ezek a srácok ezt csinálják és tanulják folyamatosan.
    A 70-s és 80-s évekből beugró képzeletbeli versenyzőnek sokkal nagyobb ugrást kellene végrehajtani mint mondjuk a szériaalapú superbike sorozatból a prototipus alapú MotoGp-ben kellene eredményesnek lenni.
    ...nagyságrendekkel gyorsabban is történik minden, és a másodpercek inkább század és tizedmásodpercekre változtak.
    A jelenlegi versenyzők sztem tartósabban tudják fent tartani a koncentrációjukat is, ami szintén sok másodpercet jelenthet....vezetni mindegyik tud, sztem nekik visszaülni jóval egyszerűbb lenne, inkább vigyorogva élveznék, mint a hőskorból ideemelt versenyző.

    https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

  • b-type

    nagyúr

    Mert nem, egyszerűen nem értenek hozzá, vezetni tudnak, de a képességeiknek max 20%-t tudnák megmutatni, mert nem tudnák saját magukra állítani az autót.
    Több év is kevés lenne ebben a mezőnyben, és rendszeresen sereghajtók lennének.
    ...ha pedig ténylegesen az idei F1 kihívásait adjuk nekik, akkor pénteken fejlesztéseket tesztelni, a maradék szabadedzésen a verseny és időmérő beállításokkal foglalkozni kell, korlátozott motor-sebességváltó és gumifelhasználás mellett...hogyan is tanulnák meg?
    A gumikat melegíteni és üzem melegen kell tartani, különben egy mai versenyző is azonos feltételek mellett legalább 1 másodperccel lassabb egy átlag körön.
    Szal sztem sanszuk sem lenne, elgurulnának a mezőny végén egy darabig, aztán feladnák.
    Fisichella Ferrari-s 'égése' is elérhetetlen lenne a számukra.

    szerk: ja, és még csak nem is élveznék sztem, ami megint csak visszahat.

    [ Szerkesztve ]

    https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

  • b-type

    nagyúr

    Izmokat lehet erősíteni, kondit lehet szerezni.
    időbe telne, de nem hinném hogy lehetetlen feladat.
    amikor ezt írtad, akkor már viszont a technikai oldal lett felemlegetve.:
    Mert nem tudnák megtanulni állítani a fékerőt , motorerőt , melyik a kers gombja ?:)

    A technikai motorsportban vannak dolgok amiket időbe telik elsajátítani..de még talán olyan is amit lehetetlen egy ilyen feltételezett időutazásban.
    Visszafele mindenképpen egyszerűbbnek gondolom.
    De régebben nagyobb tök kellett a versenyhez az ziher.

    https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

  • b-type

    nagyúr

    Nem tudom, az emberi fizikum sok mindenre képes, tény hogy akkoriban sokan cigiztek, meg lazáztak....láttam pár felvételt Monaco-ban cigivel a szájban gurult ki az arc a pit-ből :D
    ...aztán még egy ahol egy egyenes szakaszon a figura beakasztotta a lábát a kormányba, és közben valamit bütykölt a motortérben fejjel hátrafelé :D

    Szal én inkább a mentális dolgokban (összpontosítás magas szinten tartása tűzálló cuccokban 40 fokban), és még inkább a technikai elrugaszkodásban látom a problémát...ez utóbbi visszafele szinte áthidalhatatlan úgy gondolom.

    Sztem fizikumban, reakcióidőben lehet fejlődni, és az irányváltásokra és egyebekre talán(!) fel lehet készülni, hiszek ezekben a dolgokban.

    [ Szerkesztve ]

    https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

  • b-type

    nagyúr

    Ezzel vitatkoznék :)
    egy légből kapott nem szép példával: vastüdőben nyilvánvalóan nem lehet önerőből megmászni a Mount Everest-t.

    De témábavágóan, az aki egy hagyományosabb teljesítménykarakterisztikájú motoron öblöseket csapat, az lehet hogy egy brutális, elektromosan működtetett gázreakciójú motorral/autóval aminek a teljesítménye kanyarokra hangolva, ideértve minden kanyart és egyenest, az optimálisra változik....szal annak a valakinek változtatni kell a vezetési stílusán.
    Konkrét példa:
    Egy motorversenyző, volt világbajnok, de még a bowden-s időszakban, jelenleg azzal szembesül hogy a gázkar elektromos megoldással követi le a csuklója mozgását, és hogy a motorvezérlése elektromos úton változtatja a gyújtást és a keverékképzést a pálya minden szakaszára külön és külön, az egy olyan brutális teljesítménykifejtéssel találkozik amivel még életében nem szembesült. ...pedig akár nagyobb teljesítményű, de hagyományosabb motorral is csapatott.
    Nos ez pl. a motorsportban, ahol tenyérnyi helyen van tapadás, és csupán egy nyomtáv van, olyan kihívás elé állítja a gumit, hogy az az ennyire direkt teljesítménykifejtéstől egyszerűen behullámzik.
    Az F1-ben, nem igazán van szükség a Rambo megoldásokra, a mérnökök mondják meg hogy mit tegyél, és neked meg kell tudnod tenni, ezt várják tőled, nincs hősködés.
    Az autó, a motor és fékek és tapadás és egyebek összessége....tudja lehetetlen kihívás elé állítani azt aki egy teljesen más technikai szinten versenyzett régebben.
    Nem a dupla kuplungon múlik....fogalma sem lenne miért nem működik csak nem működik.
    ...vagy még talán azt sem tudná hogy nem működik jól...csak körönként 5 másodperccel lassabb lenne, pedig mindent megtett amit lehetségesnek gondolt vezetési tudásban.
    Ez egy más világ....tud lehetetlen lenni...csak max fel sem fogja.

    [ Szerkesztve ]

    https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

  • b-type

    nagyúr

    dehogynem, mint látható, és nagyon szép dolog.
    Viszont lehetetlenek ettől még vannak, vegyük a példád...szerinted képes lenne világcsúcs részidőt futni önerőből? :)

    https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

  • b-type

    nagyúr

    Sztem szerelőnyílás, talán a kipuff rezonanciarészhez, de még azt is elképzelhetőnek tartom, hogy ez egy munkaborítás amit szabadedzéseken használnak a könnyebb hozzáférhetőség és állíthatóság miatt, és a futamon már egységes borítást kap.

    https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

  • b-type

    nagyúr

    Sztem erre nincs szükséged, szóltak-vetted: ennyi.
    Nem lehet mindenkiből cserebogár, de a sansz ott van mindenkinek. Amennyiben úgy gondolod hogy több szakmaiságot akarsz vinni a topikba, én örülök neki, és sokkal kíváncsibb leszek rád akkor is ha csak írsz valamit.
    Ez mindenkin múlik, értékteremtő vagy sem.
    Láttam ebben a topikban üldözni tagot, akinek a külsős 'szakmaisága' köröket vert az akkori színvonalra, csak a stílusa kicsit antiszociális volt akkoriban :D ...persze nem könnyű a közös hangot megtalálni ha nézetkülönbségek kezeléséről van szó.
    ..én is leléptem egy időre, amikor bizonyos faji hülyeségek elszaporodtak..de aztán szeretem a PH!-t és kész.
    ..és sztem az F1 lényege, a fejlődés...és bár mindenki ért az F1-hez :), azért érdemes még jobban érteni hozzá...már ha tényleg igazán szereted, mert több dologból építkezve több dolgot tudsz megmutatni a véleményedből is.
    Ez senkinek sem rossz, neked sem és a topiknak sem.
    Sokan vannak akik egyéni meglátása érdekel, általában ezért vitázom..hogy több kiderüljön mit gondol és én mit gondolok. Van aki csak linkelget innen az SG-re, és vissza :D, van aki radikálisból (sztem) lett a közösséget terelgető 'közalkalmazott', van akiből kibújt az elemezgető-analizálgató, és van aki az örökös beszólogató szerepét nyomja :D
    Igazad van, mert többféle ember több lehetőséget rejt a fejlődésre, és Oliverda-nak is igaza van mert jó lenne ha ez közös törekvés lenne.
    De sztem ne kérd ki a véleményt hogy milyen is vagy, kellesz-e...azt döntsd el magad mindenkit figyelmen kívül hagyva.

    szerk:
    na tessék, mondtam hogy ne. :D

    szerk2: Proof: :)

    [ Szerkesztve ]

    https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

  • b-type

    nagyúr

    :D

    Na, Rosberg -5 hely váltócsere miatt..pff

    https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255