Hirdetés
-
IT café
Formula-1
Hozzászólok Aktív témák
-
KraX
senior tag
válasz
mefistofeles #64998 üzenetére
arról nem is beszélve, hogy azok az uttörő gyárak akik kifejlesztették a méregdrága hibrid rendszereket, sosem mennének bele, hogy mások egyszerűb, régimódi, olcsóbb de veszélyesen erős motorokat használjanak!
Ezzel sajnos egyet kell ertenem, ezert is irtam fentebb, hogy kvazi utopia az elkepzeles sajnos. Tegnap este nezegettem regebbi f1 valogatasokat tecsőn es elfelhosodott a szemem a regebbi gepek hangja hallatan, foleg, hogy elszoktam tole mar egy ideje. Annyival nagyszerubb elmeny volt hallgatni a szivo motorok zenejet.
[ Szerkesztve ]
I know kung fu!
-
#70869248
törölt tag
válasz
mefistofeles #65000 üzenetére
VolksWagen...én is elbaxtam a roviditest, csak mar nem tudtam javítani...dolgozom
..
Én ugy írtam hogy nem sok idejuk van, ...nem, azt írtam hogy rogton, es most.
Az viszont tévedés, hogy megveszel egy technologiát és kényed-kedved szerint fejleszted.
Term. jog védi, illetve akár darabonként is fizethetsz utána...legrosszabb eset, de volt ra pelda. -
-Mike-
addikt
Party hard!
-
-
-Mike-
addikt
válasz
quailstorm #65007 üzenetére
-
TOM-202
senior tag
válasz
Peat;) #64997 üzenetére
A BMW az üzemanyagcellás meghajtásra fókuszál középtávon 100%-ban elhagyva a 20. századi maradvány technológiát jelképező belső égésű motorokat. Rövidtávon egyre kisebb hengerűrtartalom, egyre kevesebb henger (és egyre több turbótöltő és töltőnyomás) és benzin-elektromos hibrid hajtás alkalmazása a vezérelv. Az az igazság hogy egyszerűen ma már ők jóval "messzebb" járnak mint a jelenlegi vagy a következő évek F1-es meghajtás technikája.
Továbbra is az a meglátásom hogy V6-os elrendezésű motort BMW emblémával nem fogunk látni továbbra sem, sem a F1-ben sem pedig egyéb verseny kategóriában mert nem köthető az utcai autókhoz használt motorokhoz ez a konstrukciós kialakítás. Talán ha "sornégy" vagy "sorhat" engedélyezett lenne a V6 mellett, esetleg akkor láthatnánk egy pl. ~BMW Megarton II fantázianevű erőműkomplexumot az F1-ben, egyébként aligha.
A többi autó és motorgyártónál mind megtalálható a V6-os motorkonstrukciós elrendezés, így azok alkalmazása autógyártótól függetlenül implementálható egy-egy F1-es projekt keretein belül.
Ha jól emlékszem a VW éppen a sornégy mellett kardoskodott és tett egyértelmű lépéseket a belépésre vonatkozólag és a Ferrari határozott tiltakozása miatt lett végül egyezményesen V6-os a jelenlegi ICE motorformula. -
snecy20
veterán
De gonosz! Küszöbön a RedBull kiszállása, Mercinél pedig már jelzik hogy örülnének a 3. autó indításának!
-
Atomantiii
őstag
válasz
snecy20 #65011 üzenetére
Ha nyerő szériában lennék én is így állnék hozzá, de amikor szinte sehol nem voltak a szabályok radikális változása előtt ők sem így gondolkoztak.
Na meg mintha ők is eljátszották volna a kiszállunk kártyalapot amivel most a Red Bull fenyegetőzik.
A sikerkorszak sem tart örökké, majd akkor lehet változni fog a hozzáállásuk.
[ Szerkesztve ]
-
#70869248
törölt tag
válasz
snecy20 #65011 üzenetére
..Horner szerint a Renault 2-3 évig nem lehet olyan szinten mint a Mercedes, én nem látok bele a Renault csomagjába, de 3 év múlva minden gyártó motorja közel azonos teljesítményen lesz, hacsak nem nyitnak még teret a hibridnek...erre van esély, de ha legalább két évig most nem változtatnak a technikai kereteken, akkor 3 év múlva a Mercedes-Ferrari-Renault-Honda szinte egy polcon lesz, és csak azért 'szinte', mert a Honda 1 év lemaradásban van, és lehet rossz úton.
Szal ha azt a 2-3 évet nem tudták kibírni normális munkakapcsolatban a Renault-l, és nem bliccelik ki a Ferrari által kínált motorokkal....akkor a Red Bull ki akar szállni.
Ez nem a motorgyártók sara, a Reanult-é absz. nem, mert ők szerződés felbontási szituba kényszerültek a kapcsolat megromlása miatt,...és egyáltalán nem biztos a Reanult megbízhatatlansága...a gyengesége igen, de abból kiindulva hogy a Red Bull bele akart szólni a Renault motorprogramjába, simán van sansz arra hogy tudatos döntés volt a motor feltekerése határ fölé.
A Mercedes megtehetné hogy motort ad a Red Bull-nak, de négyszeres bajnokcsapatról van szó, akik domináltak az F1-ben, én sem adnék nekik. ...és sztem felteheti a kezét aki igen, a Mercedes helyében.
A Mercedes jó autó minden szempontból, de a motorja a legjobb része,...ez olyan mintha elkérték volna a Red Bull befújt diffúzorát annak idején.
De ezzel együtt adhat a Mercedes motort, inkább a Red Bull politikai ereje, és kontrollálhatatlansága az ami miatt nem kötnek szerződést, az Red Bull a Toro Rosso-val együtt komoly erőt képviselt minden döntési helyzetben...ugye amikor egy motor 'biztonsági' fejlesztését engedélyezik, arra rá kell bólintania a többieknek is.
Sztem egyszerűen kényelmetlen partner, minden szempontból, ezért nem kapnak Mercedes motort.
A Ferrari lényegesen egyszerűbb döntési helyzetben van, nekik nincs akkora technikai előnyük mint a Mercedes-nek, ők közvetlen veszélyt látnak a saját pozíciójukra a Red Bull-ban, egy azonos kódjelű Ferrari motorral. Ők a Mercedes-t akarják legyűrni, nem a Red Bull-t felhúzni maguk mellé vetélytársnak.
...
A 3 autó egyébként nem rossz, minden lehetőség amivel versenyzők jutnak üléshez nem lehet rossz. pláne jó üléshez. -
válasz
snecy20 #65011 üzenetére
Mi ebben a gonosz?
Tökéletes meglátások! Jó lenne ha maradnának de csak ezért, nem fogják maguk mellé emelni őket!
A redbull fenyegetőzhet de igencsak etikátlan ahogy intézik ezt a kérdést.
Ha minden kötél szakad, akkor tuti izgalmasabb versenyek lesznek 3 mercivel és ferkával!b-type(65013)
Atomantiii: Nem hiszem, hogy ez csak a sikeresség miatt van.
Adott esetben te sem adnál nekik top motort fogadok![ Szerkesztve ]
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
#70869248
törölt tag
válasz
mefistofeles #65014 üzenetére
...az elmúlt időszakban pedig egyre többen cikkeztek arról, hogy a Red Bull-birodalom feje, Dietrich Mateschitz is érdeklődik a részvények iránt.
...
Könnyen lehet hogy az egész mögött ez van, régebben már tippeltem rá, hogy ahogy szinte az összes felvásárlásnál, most egy árcsökkentő mozgás látható, az előző vásárlásnál ugye ezt Bernie maga intézte, majdnem rá is fázott, de egy nevetséges 100millás büntetéssel megúszta az üzleti törvénytelenséget.
Rengeteget jelenthet egy ilyen felvásárlásnál, a Red Bull kiszállás pedig egyértelműen mozgatja az F1 piaci értékét,..de azért persze nem egyértelműsíthető hogy ez is a célja,..de lehetőségnek igaz.
Jelenleg is csak tippek vannak, hogy a vásárolhatóvá tett tétel, a CVC 35.5%-s részvénycsomagja most mennyit érhet, mindenesetre utólag megint okosabbak leszünk.
A részvények árfolyamát persze lehet tudni, de itt egy csomag eladásáról van szó, ami nem csak a részvények konkrét értékét jelenti összeadva, ...az az alapár, de kell egy hajlandósági ár, azaz a CVC megvásárolhatóvá teszi a birtokában lévő csomagot, ..ha megfelelő ajánlatot kap rá...több jelentkező van.
Mateschitz pénzember, profin felfuttatta a Red Bull F1-s szereplését, és könnyen lehet hogy ennél nagyobb szeletet akar a tortából, ott az egész F1....[ Szerkesztve ]
-
#70869248
törölt tag
válasz
Malachi #65017 üzenetére
Ez valószinűleg így is lesz, előbb-utóbb amúgy is bekövetkezne persze, de Mateschitz-nek most az az érdeke hogy kicsit inogjon az F1 stabilitása, tehát azt kell nyomni hogy nagy esély van a kivonulásra Red Bull+Toro Rosso,...Bernie-nek meg még a CVC-t kell képviselnie az eladásig, tehát ő pedig az komunikálja hogy megpróbálnak mindnet hogy a Red Bull maradjon.
Ez rendben is van, ha ez az egész valóban a vétel-eladás része.
...
Viszont Mateschitz és Bernie nem fog megférni egy csárdában, amíg a CVC egy 'láthatatlan' partner volt, addig Mateschitz nem ez lesz.
...
Magam részéről azt remélem, hogy ha létrejön az egyezség, és Mateschitz lesz a tulajdonos, akkor normalizálódik az F1 logisztikája, mert mivel a CVC hitelből vette meg, azok pályák kaptak előnyt amikhez a hitelezőknek érdekük fűződött, illetve a többet fizető pályák.
Mateschitz tulajdonlása esetén, ez nagy valószínűséggel változni fog, sztem jobb irányba.
A Red Bull-t mint csapatot meg szvsz el kell engedje, mert ha jól tudom kifogásolható ha érdekeltsége marad Mateschitz-nek a résztvevő csapatok bármelyikében...nem biztos, de valszeg. -
lenox
addikt
-
#70869248
törölt tag
Nem lehet kitalálni. Amióta elkezdték befagyasztani a motorokat, azóta az erőforrást tekintve közelebb kerültek egymáshoz, az első próbálkozás sem volt rossz, de a mostanit már jóval körültekintőbben alkották meg. Amelyik területet lezárták, azt csak megbízhatósági-biztonsági okkal lehet megnyitnia bármely gyártónak, és ahhoz az összes gyártó rábólintása kell.
Az első próbálkozásnál kétszer kellett felzárkóztatni, ..és ez előfordulhat most is.
...
Nem fagyasztják be az erősorrendet, ez hülyeség lenne, és nyilván nem tenne jót. Lesznek különbségek, de nem az a lényeg hogy egy gyártó elhúzzon és aztán ez úgy maradjon 5 évig...
Egymás közt addig bólogatnak amíg ki nem alakul.
A végső cél a technológia haladása, nem egy dominancia bebetonozása, a versengés is fontos persze, de egy gyártó nem attól fog eladni sok autót, üzletileg teret nyerni, hogy az F1-ben elverte a Renault-t,..egy gyártót kivéve, mert a Ferrari igen.
De A Renault eladásait nem az növelte, hogy most négy évig elverte a Ferrari-t, vagy előtte 2 évig.
Van ez miatt némi ázsió növekedés, de én tuti nem vennék ezért Renault.
Viszont amióta gyártók vannak ők ...hülyén hangzik de nincs más szavam rá, a technológia miatt csinálják, ezért akarták a kisebb motort, a hibridet.
... -
Malachi
addikt
válasz
-Mike- #65018 üzenetére
én azért örülnék neki, ha az irgalmatlan bevételek és jogdíjak mellett egy kicsit foglalkozna már valaki a csapatok és a közönség igényeivel. láttam sok dokut a hőskorszakról, amiben Bernie első évei is benne vannak és szuper reformokat hajtott végre akkor, talpra állította a F1-et és biztos alapokat adott neki, de az utolsó 10 évet én nem bocsájtom meg. szóval köszi öreg Bernie, de most már tényleg irány a megérdemelt pihenés.
-
#70869248
törölt tag
válasz
snecy20 #65024 üzenetére
A lóerő egy dolog, nem rossz dolog persze, de érdekességnek: a V10 és a V8 idején sem a legerősebb motorok nyertek,
Most viszont némileg bonyolítja a helyzetet az ERSszerk:
A V8 idején 30le-re becsülték a teljesítménykülönbséget. A V10 idején kb 75le volt, az egész mezőny legerősebb és leggyengébb motorját nézve[ Szerkesztve ]
-
zzeN
aktív tag
-
kerekfej
addikt
-
Ha azt mondjuk, hogy az F1 a leggyorsabb autók és a legjobb pilóták izgalmas küzdelme kell, hogy legyen és nem egy fejlesztő laboratórium akkor tökéletesen igaza van!
[ Szerkesztve ]
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
#70869248
törölt tag
Megtehetik...nekem szinte mindegy, a jelenlegi motor kicsit bonyolult, de nagyszerű. A turbós 1000lovas V8 meg...hát bsszus ki mondana rá nemet?
De valójában ez lenne az F1 halála szvsz.
Az idő elmenne az F1 mellett, Az Fe és az LMP elrobogna az F1 mellett, a szponzoráció lófing, a gyártók nem ide fektetnének.Ahogy írtam lehetett nézni V10-s motorral szerelt volt F1-s járgányokat a SL futamokon, a kutyát sem érdekelte, meg is szünt.
Sosem lenne vége az ilyen és hasonló ötleteknek, egész addig míg vissza nem hoznák a botváltót és minden olyan dolgot amit az 'igazi' F1-nek gondolnak...
Megszüntek a dohányreklámok, nincs könnyen leakasztható szponzoráció. Ki a fene fogja ezt pénzelni?
Azt hiszi mindenki hogy na majd az lesz az igazi, de nem, lófsz nézettsége lesz...most is van versenysorozat ami teli van izgalommal..
Az F1 lényege az újítás...és mi a fene újítás van abban ha visszalépnek a benzinhez/ethanolhoz? -
válasz
#70869248 #65032 üzenetére
"Ki a fene fogja ezt pénzelni?"
Most ki a fene pénzeli? Van három, max. négy csapat ami elbírja a kolosszális költségeket, a többi gyakorlatilag F1 istállónak nevezett töltelék."lófsz nézettsége lesz."
Már most is az van és egyre romlik a helyzet.....Nyilván ez bizonyos szempontból visszalépés lenne de ha megnézed a "régi nagy" csapatok nem elsősorban üzleti szempontok miatt vannak a sorozatban. Ha így lenne akkor (mint most az RB) állandóan hisztiznének és kétévenként kilépnének de nem teszik......
Hadd kérdezzek vissza. Azt írod "lófsz nézettsége lesz" ezt mire alapozod? Azért van ****** nézettsége mert nincsenek igazi csaták és a bajnoki cím gyakorlatilag az első futamon eldől évek óta. Gondolod, hogy a rajongókat az érdekli, miközben körömrágva néznek egy csatát a pályán, hogy húúú milyen bonyolult hajtás is van ezekben a gépekben? Túrót. Erőt akarnak, sebességet, kiegyenlített, szoros harcokat.
Leszarják az átfolyó üzemanyag mennyiségét, meg, hogy micsoda mérnöki zsenialitás miatt húz el egy csapat a többitől két másodpercel.......Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
#70869248
törölt tag
válasz
mefistofeles #65033 üzenetére
rajongók? ...hát én biztos hogy nem a rajongókra hallgatnék.
Az F1 nézettségével semmi baj nincs.
Jelenleg egy működőképes helyzet van, bármennyire is behiggyen bárki bármilyen médiahírt.
A szponzorok nagy része egyszerűen elmegy, ahogy visszalép az F1, sőt sztem a csapatoknak is.
A mérnököknek nem különösebb kihívás a 40 éve tanult technológia újraköszörülése. Ennek ez csak az egyik része, a másik hogy nem jönnek az újak.
Ahogy a pók mondta az emberek ott látják a hatalmat ahol hiszik hogy ott van. A nézettség meglenne ha mindjárt qva kiegyenlített mezőny lenne nagy csatákkal....ha fél év eltelik és esik a nézettség lenne akkora fűhöz-fához kapkodás és pánik...
..
Ahogy írtam a régi V10 autókat a kutya sem nézte. Amikor a régi nagy nevek vezették az autókat a kutya sem nézte...sajnos.
Nem a régi vasak, vagy a régi arcok kellenek...a rajongók meg...azt se tudják mit akarnak, de korán kelni azt pl. ziher nem.. -
válasz
#70869248 #65034 üzenetére
"hát én biztos hogy nem a rajongókra hallgatnék."
Már ne is haragudj de miért is él ez a sorozat? Azért, hogy új technológiákkal kísérletezzenek üres lelátók előtt? Akkor ok. Ha nem akkor igen is fontos a rajongó."Jelenleg egy működőképes helyzet van"
Mitől is működőképes? Attól, hogy minden fórumon az f1-et szapulják? Attól, hogy évi 15 futamon a 25. másodpercben már tudod ki lesz a győztes? Attól, hogy csapatok évente koldulnak, motorért és részvételért miközben csak rajtrácsfeltöltő szerepük van? Attól, hogy az egyik leg tőkeerősebb csapat éppen kilépésével zsarolja a sorozatot?"A nézettség meglenne ha mindjárt qva kiegyenlített mezőny lenne nagy csatákkal....ha fél év eltelik és esik a nézettség lenne akkora fűhöz-fához kapkodás és pánik..."
Ezt vagy rosszul fogalmaztad vagy Te sem hiszed komolyan...... Szerinted ha kiegyenlített mezőny lenne kurva nagy csatákkal akkor esne a nézettség?......Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
#70869248
törölt tag
válasz
mefistofeles #65035 üzenetére
ha csak a nézettségtől teszed függővé a sorozatot, akkor nagy pánik lesz ha elmaradnak a nagy csaták..ezt írtam, fél év és már jönnek is a szabálymódosítások és a nézettség kergetése.
..
Jelenleg működőképes.
Az amit írsz már ezer éves újrázások, 10 éve is megmondtad hogy mi lesz 80%-ban a vége, akkor is voltak reklámtábla csapatok, fizetős versenyzőkkel, és akkor is szapulták az F1-t.
Azóta a WRC tönkrement, az Indy alázuhant-átalakult, az F1 itt van.
...
rajongók...
ilyenkor mindenki magára gondol...hiszen nincs abban semmi rossz amit ő gondol. De nem, egyfelől a rajongóknak fingjuk nincs az egymás iránti toleranciáról...ez tisztán látszik a topikban is egymás kedvenceinek 'becézése' és savazása láttán. Másfelől azt se tudják mit akarnak, nagy hangot is, de innovációt is, de előzést is, de DRS-t azt nem mert az ördög, tartós gumikat is, de elkopó gumikat is, mert mindkettő a csatákat segíti elő...és egy önös csapásirány is van, ki nem szrja le mi lesz végül is max nem nézem, nem a fizum függ tőle..
..
Mint az ilyen közösségi izé alapján készített játékok, ahol aztán senki nem veszi meg a végén, mert lewarezolja, mert különben is nem olyan amit ő szeretett volna...és mert a másik most felkapottabb, vagy jobb.
...
Szakemberek kellenek, elköteleződött résztvevők, megmondják hogy hogy lesz, akinek meg nem tetszik az nem nézi. -
Csapoati
Topikgazda
válasz
Malachi #65039 üzenetére
Nem maga a koncepcio rossz. Rovidebb zonak kellenek, ha tulsagosan kikerulesszagu a dolog. Elotte meg evekig ment a hiszti, hogy nincs elozes. Most meg hogy nem lehet vedekezni. Eleg nehez megtalalni az arany kozeputat. A 80-as es 90-es evekben is rengeteg volt a kikerules, megis par emlekezetes harc maradt meg. Az pedig most is van, gondoljunk csak tavaly Silverstone-ra Alonsoval es Vettellel. Sok rajongo meg bar nem buta, de messze nem is szakerto (en sem vagyok az, csak jobb a memoriam az atlagdrukkernel).
Haladni kell a korall (vagy Core-ral)!
-
BenHans
addikt
-
válasz
Csapoati #65040 üzenetére
Az a gond a DRS-sel mint elvvel, hogy egy relatíve rövid útszakaszra koncentráltan próbálja kompenzálni, hogy az egész megelőző körben nem tudott a hátul haladó autó közel maradni az elsőhöz. Szerintem az egyensúly hihetetlen törékeny, és a két résztvevő autó függvényében is változik. Nehezen tudom elképzelni, hogy a pályák többségén lehet ideális hosszúságú DRS-zónát csinálni.
"Your motto was in god we trust all others pay by cash"
-
#70869248
törölt tag
válasz
Malachi #65039 üzenetére
A régi Hockenheim pályáján volt hogy kétszer is 'kikerültek' ilyen módon.
Nem védem a DRS-t mert csak leírtam hogy a rajongók nem tudják eldönteni mi a jó nekik, vége-hossza nem lenne a felsorolásnak, a versenyzők viselkedése, a csapatutasítás, a tankolás vagy sem kérdése.
Egy nagy katyvasz lenne, ahol a lényeg, az F1 nem maradna meg...ha valamit megszavaznánk, a rajongók egyik fele már csak azért durcázna mert másként gondolta, ha pedig mégsem jön be...pl. kidobjuk a DRS-t, és mégsem volt jó ötlet, akkor azért nem nézné, mert idény közben azért mégsem kellene szabályt módosítani...stb.A DRS művi szélárnyék, mert ami régen volt, a butább aero miatt, az nagyon hasonló volt mint a DRS, az elsőnek esély sem volt, mert mögötte bebújtak szélárnyékba.
A motorosoknál még most is sokszor az van, pláne a legkisebbeknél...inkább lesz második az utolsó kör utolsó kanyarjában, mert akkor szélárnyékból megelőzi a másikat a célvonalig...
Láttam VB címet érő kikerülést, a 250cc-ben régen, ahol a hátsó semmit nem csinált csak követte az elsőt, nem is próbált előzni egyszer sem....csak a végén amikor jött a Phillip Island-i célegyenes, meglapult az első szélárnyékában, majd kibújt és megelőzte a másikat a célvonalig...csapattársak voltak,.
Szal a szélárnyék ugyan ennyire igazságtalan volt, az első semmit nem csinál rosszul, nem lehet kifékezni, jól gyorsít ki....de van szélárnyéka ami segíti a támadóját.[ Szerkesztve ]
-
[CS]Blade2
addikt
Azt mindig is tudtuk/tudták, hogy az lenne a tuti, ha az egész körben kompenzálná azt, amit az elől haladó mögött elveszít az első kerekek tapadásán. (a szoknyával, a más fajta első/hátsó szárnnyal ez talán elérhető is lenne,)
DRS-nél szerintem nem lenne gond belőni a megfelelő szakaszt, csak a döntéshozók már rég átestek a ló túloldalára, amikor kiderült, hogy ez a cucc 60-70 kikerülést hoz futamonként, és ez tetszett nekik, mert amikor panaszkodunk, hogy nem volt előzés, akkor rávághatják, hogy megint hülyék vagyunk, 70 kikerülés volt a futamon. Az első fél év és az első év után visszavettek a dolgon, de látszik, hogy nem eléggé, mert legalább 30-40 kikerülést meg akartak tartani.
Ott látszik, hogy nem csak semlegesíti a hátul haladó hátrányát, hogy amikor 1 másodpercre ér, akkor sok pályán onnantól csak direkt kerül ki 1 másodpercről vagy elkopik az első gumija. A másik, ami mutatja, hogy a DRS előny a támadónak, ahelyett, hogy csak közömbösítené a közelhaladás hátrányát, hogy az elől haladónak nincs igazán lehetősége kivédeni, mert kívül belül kell 1 autó helyet hagyni, és csak 1x válthat irányt, így még a kanyar előtt besorolnak elé.Szerintem néhány év alatt még úgy is be lehetne lőni, ha mindig csökkentenének rajta egy kicsit. Ott lenne az optimális, hogy az egyenes végére is csak ott legyen mögötte vagy mellette, és még kelljen egy rövidebb féktáv vagy valami, még legyen esély az elől haladónak elől maradni. Ha összesülnének, akkor ki is számolhatnák, szerintem, ha nagyon akarnák, akkor elég pontosan megoldanák a dolgot.
Szerintem ehhez most túl laposra tudják nyitni, túl nagy a végsebesség kül., ami miatt a DRS zóna 2. felében egyszer csak esélytelenné válik az elől haladó és ált. be is sorolnak elé.
Ami még ide tartozik, hogy a gumitaktika, a gyorsan kopó gumik és a fogyasztás, a spórolás és, hogy mindenki a saját tempóját akarja menni, mert megvan, hogy az 5. körben neki 1:32:4-et kell menni, ezt már az első körben tudják a boxban, és ezek együtt hozták azt a momentumot a versenyekbe, hogy inkább elengedi az elől haladó a támadót, mert, ha figyeli a tükröt és védekezik, az lassítja, vagy tudja, hogy neki újabb a gumija, és elengedi, mert kifizetődőbb, ha csak saját magára és taktikájára figyel, ez a gyorsabb a versenytávon. Vagy azért engedi el, mert később úgyis elé kerül a bokszkiállások után, vagy azért mert úgysem végezne előtte, de más előtt igen, viszont ahhoz kell a gumi teljes kapacitása, nem koptathatja a védekezéssel feleslegesen, mert az később visszaüt, akkor a végén visszaelőzik.
És ez kapcsolódik a DRS-hez, mert azért tudják néha elengedni a másikat, mert tudják, hogy a DRS zónában van ilyen lehetőség a kikerülésre. A végére direkt arra mennek rá, hogy 5-15 körrel frissebb gumikon legyen a pilóta, és tudják, hogy a DRS zóna miatt maximum addig akad fent 1-1 autón az ált. frissebb és lágyabb gumin közlekedő. -
válasz
[CS]Blade2 #65044 üzenetére
Be tudod lőni a megfelelő szakaszt, mondjuk úgy, hogy jó legyen egy Mercedes (hátul) - Red Bull (elöl) viszonylatban. Force India (hátul) - Red Bull (elöl) viszonylatban ez már nem feltétlen lenne jó. Melyik az igazságos?
Mondjuk abban egyetértek, hogy az egész DRS mérési módja az előzősek száma körül koncentrálódik, és a többi faktor nemigen van megnézve.Ott lenne az optimális, hogy az egyenes végére is csak ott legyen mögötte vagy mellette, és még kelljen egy rövidebb féktáv vagy valami, még legyen esély az elől haladónak elől maradni.
Na pont ezt nem lehet megcsinálni igazságosan.
A kontrollált verseny szerintem a kor velejárója, ezen aligha lehet változtatni. Nagyon komoly taktikai előny, ha a szemed előtt van, hogyan fog lezajlani a verseny, nincs az a hatalom, amivel ezt ki tudod venni a csapatok kezéből. Enyhíteni lehet rajta, de eltüntetni biztosan nem.
"Your motto was in god we trust all others pay by cash"
-
Alonso egy továbbfejlesztett Hondát kap Szocsiban.
(ez ugye alapból -10 rajthely...)
Most tuti odabasz! Egyébként ez neki idén a tizedikerőforrása.........
[ Szerkesztve ]
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
-
hajsza
aktív tag
válasz
mefistofeles #65046 üzenetére
Most tuti odabasz!
Majd jön Hamiltontól a rádióüzenet: "Most ment el mellettem egy McLaren"
-
KraX
senior tag
válasz
mefistofeles #65031 üzenetére
Nem mondom, hogy mindenben igaza van, de azert van egy ket dolog amivel egyet ertek. Talan mondhatjuk, hogy lemaradt mar technologiaban az F1 az utcai fejlesztesekhez kepest is a hajtas tekinteteben viszont ennek ellenere is nezik az emberek a sorozatot illetve nem hiszem, hogy nagysagrendileg ez miatt a teny miatt fordulnak el tole a nezok. Azt is figyelembe kell venni ebben a kerdeskorben, hogy a vilag es az emberek eletvitele is sokat valtozott, sok szempontbol masok lettek az igenyek, ami a 70-es 80-as 90-es evekben meg lekototte az emberek figyelmet az ma mar lehet, hogy keves, mert szamos mas szorakozasi forma erheto el szamukra. Arrol nem beszelve, hogy az internet altal nagysagrendel tobb informaciohoz juthatunk a sportal kapcsolatban, ami szetveri a misztikumat ami regebben jellemezte az f1-et. Igy nem hiszem, hogy csak a technologia dontoen hatarozna meg az aktualis nezoszamot ez egy sokkal bonyolultabb kerdesnek tunik annal. A rajongokat vsz erdekli az aktualis tech amit az f1 hasznal de az egyszeri nezoket nagy valoszinuseggel hidegen hagyja es vsz, hogy ok vannak nagysagrendileg tobben.
[ Szerkesztve ]
I know kung fu!
-
venember83
nagyúr
Mi folyik Oroszországban? Mindenki szundizik még? LT alapján elég üres volt a pálya FP1 alatt.
Hozzászólok Aktív témák
Hirdetés
- PlayStation 5
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Futás, futópályák
- Politika
- ArchiCAD és Artlantis topik
- [Re:] [Gerikee0918:] Nvidia GeForce RTX 3070 Founder's Edition
- Milyen nyomtatót vegyek?
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- Epson nyomtatók
- [Re:] Sokat megy és nagyon gyorsan feltölt a Hyundai Ioniq 5
- További aktív témák...
- XBOX SERIES S DECEMBERI
- ÚJ Épített GAMER! ASROCK Z490/i7 10700K/16GB DDR4/RTX 3070 8GB/1TB SSD/Corsair ház + vízhűtés + táp!
- ÚJ Épített GAMER! ASROCK Z490/i5 10600KF/16GB DDR4/RTX 3070 8GB/1TB SSD/Be Quiet ház + táp! 3 év gar
- MSI GL75 LEOPARD 10SFR-221 - ÚJ 17,3" FullHD IPS GAMER laptop - i7-10750H, 16GB, SSD+HDD, RTX 2070
- Asus Xonar dx/xd
Állásajánlatok
Cég: Rackforest Kft.
Város: Budapest
Cég: Wellness Gate System Kft.
Város: Budapest