Hirdetés
- Nagy áramkimaradásokat okozhat az adatközpont-robbanás
- Váratlan fékprobléma miatt hívták vissza az Amazon robottaxikat
- A Foxconn hamarosan többet keres a szervereken, mint az iPhone-okon
- Az NVIDIA szerint a humanoid robotok forradalma közelebb van, mint gondolnánk
- Europol: jönnek az önálló AI-bűnhálózatok
- Vivaldi (böngésző)
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- A konzolok, a GTA VI és az új Switch húzzák előre a játékipart
- Windows 11
- Amazon Prime Video
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Hálózatokról alaposan
- Windows 10
- Túl környezetszennyező a modern chipek gyártása
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
mefistofeles #32 üzenetére
Ezt már többször mondtam. Posta is bevallotta, hogy dobálják a törékenyet is. OK, rendesen be kéne csomagolni, de azért ha már plusz szolgáltatás, azért kéne valamit adni.
Amúgy ez már inkább a "Nagy hülyétkapokazapróktól" topicba való -
Én is főleg foxpostot használok és nekem sincsenek velük rossz tapasztalataim. Nyilván a csomagolás sem mindegy, mert azért finomkodásra szerintem se idejük se energiájuk. Ha valaki egy porcelán étkészletet újságpapírba csomagolva küld el és eltörik valami az nem a csomagküldő cég sara.
-
válasz
tordaitibi #29 üzenetére
Egy reklamáló e-mailt amúgy megért volna.
A Fox tapasztalataim szerint nem annyira dobálja a cuccokat, legalábbis elég sok érzékeny dolog jött-ment itt az elmúlt években, nem szokott összetörni semmi. -
Saját sztori.
Vidéki autóbontó, 2 darab mezei kárpithangszóró. a biznisz tárgya.
Megérkezett a Foxi automatába, veszem ki és az egyik hangszóró mágnese leszakadva.
A csomagolás minősíthetetlen az igaz.Mivel az értéke 2000Ft+1500 posta, nem vakaróztam de lehetett volna ezzel az erővel 100ropi is az érték.
Ha a bontós az anyja életére esküszik de bizonyítani nem tudja hogy épségben adta fel,
és ugyanez a szitu Foxpostéknál is, szerintük ők úgy tették tették be a Foxiautomatába ahogyan feladták a csomagot,
akkor hogyan tovább?
Bár az a gyanúm hogy vagy dobálták vagy ráejtettek valami nehezet a Foxisok, de mivel pocsékul csomagolta, szinte csak szigszalaggal volt átkötözve az áru, így az eladó is hunyó volt.Ilyenkor el lehet kezdeni egy végeláthatatlan reklamációs folyamatot amiben a felelősség tologatása évekig is eltarthat és akkor sem lesz a károsult számára jó megoldás.
-
Az teljesen ertheto, hogy miutan valaki kiadta a kezebol a cuccot, nem vallalhat felelosseget, mi tortenik azzal utana. Igen, az elado felelossege, hogy azt a cuccot adja fel, amit hirdetett es ugy, hogy lehetoleg ne seruljon meg szallitas kozben, de ezen tul a kontroll kikerul a kezebol.
Ha ez elore le van irva a hirdetesben es a vevo vallalja a kockazatot, nemigen van mirol beszelni. -
válasz
tordaitibi #25 üzenetére
Én csak csomag küldéses vásárlásnál hagyom ki őket a szórásból. Helyben veszek is adok is, meg hát mivel előre fizet, bárhová küldök is neki csomagot. Szóval azért gyűlhet az az értékelés ha megérdemli az újoncnak is.
-
válasz
tordaitibi #25 üzenetére
Én se szoktam ezen stresszelni, ha látom, hogy normális az ember (vevő), akkor ledumálom, hogyan megy a dolog feladom, majd kifizeti. Ha nem, akkor én bukom azt a pár ezret, ő meg nyer egy feljelentést.
-
Elég nehéz bekerülni valahova ha ez a hozzáállás.
Ugye új embertől mivel nincs 500+ értékelése nem adunk-veszünk, de ha soha senki se, akkor hogyan lesz neki + értékelése? Kör bezárult.Igen persze brutál mennyiségű a csaló.
Amúgy a cikk írója említett eset velem nemegyszer megtörtént, kellett valami, gugli kidobta, jó volt az ár is. És csak ezért regeltem be az adott adásvételi oldalra, azóta se voltam ott még nézelődni se.
Van nagyon sok naiv ember.
pl. múlt héten vettem FB marketen egy 50ezres gépészeti cuccot amit még lealkudtam 25-re.
Az eladó csajszika azt se tudta mit árul, elhunyt a férje, találta a pincébe az eszközt. Új ára 250khuf felett.
Ráírtam, kérte a címemet.
Mire eljutotttunk volna a konkretizáláshoz meg a fizetéshez, utalási adataihoz, megjött postafutárral a motyó és a dobozon óriási betűkkel a csajszi összes adata, bankszámla, név cím telefon mail még a lábmérete is ráírvaNőiesen de úgy becsomagolta hogy 10 percig hámoztam a dobozt.
Van még korrekt eladó.
-
-
NvidiaRTX
őstag
válasz
mefistofeles #7 üzenetére
"Szóval a törött stb. dolgok nem hoznának lázba."
Aha és ilyen szöveg után mi a biztosíték arra, hogy te nem törötten adtál fel valamit?
Messziről kerülöm az olyan hirdetéseket amiben a "felelősség" szó szerepel. -
Viszont itt is volt már e-mailes csaló. Fura, hogy idetaláltak.
@Sanus : Ilyenkor kell mondani, hogy küldje vissza, és utalod is vissza az árát. Nagy részének ilyenkor már nincs gondja...
-
Lacpac
őstag
Az eladó felelőssége a megfelelő csomagolás.
Nekem is (és szerintem másnak is) érdekem, hogy megérkezzen az eladott portéka a vásárlóhoz.
De azért már én sem vállalok felelősséget, hogy a futárszolgálat mit tesz vele! A csomagoláson nem fog múlni, le is ejthetik, a dobozban rendben fog maradni az érték.Ha a vásárló nem vállalja, a kockázatot hogy ha esetleg megtapossák, kerékbetörik, levizelik, akkor lehet személyesen is intézni. Melóból mobil vagyok, bármikor ki tudok ugrani a kapuba átadni a cuccot. Itthon is hasonló a helyzet. Kisebb kitérők is beleférnek jövet-menet.
Én pár napja autóztam 11km-t a munkahelyemtől ellentétes irányba, meló előtt reggel 7-re, a vevő postával kérte. Mikor láttam a címet, mondtam neki, hogy leszállítom, nem kell ragaszkodni a csomiküldéshez - neki olcsóbb, nekem nem kell csomagolni, automatához bumlizni.... És tuti úgy kapja meg, ahogy a kocsiba került.
De mentem már 80km-is hardverért - friss reges volt, így drágább lett, de nem kellett aggódni.
-
Pár napja volt 0 friss regessel üzletem. Minden rendben volt vele!
Ez emberfüggő. Ha valaki kukacos és genyózik, az máshol is ilyen, mert a jelleméből fakad.mefistofeles : Szerintem ezen ne lepödj meg. Azért már te ezer éve itt vagy és 220 pozítiv is mutatja megbízható, jó businessman vagy. Jól lövöd be az árakat is. Ez egy fajta elismerés inkább.
Értékelni egybként nem kötelező. Ha valaki úgy gondolja értékel. Persze ha huzamossabb ideig szeretne az oldal közösségéhez tartozni. Van olyan is aki viszont vesz pár cuccot és eldobja, elefelejti az accot utána.
Nekem is volt sok olyan, aki nem értékelt. Nem fogom levélbe azért buzerálni. -
Hiába írod le ugyanazt ötödször, a lényeg a következő:
-Nekem mint eladónak jogom van olyan feltételekkel adni a portékámat amilyenekkel akarom
-A potenciális vevőnek pedig joga van ezen feltételeket nem elfogadni és tovább görgetni.Amúgy csak halkan jegyzem meg, valahogy mégis csak összegyűlt 220 pozitív értékelésem (adás-vétel vegyesen) úgy, hogy egyetlen utánvétes tranzakciót nem bonyolítottam sem eladóként, sem vevőként. Igen, én is előre utalok......
-
tlac
nagyúr
válasz
mefistofeles #15 üzenetére
hozzátehetjük azt a szót, abban legalább egyetértünk
Én pedig nem fogok futárszolgálatokkal (sem) birkózni a felelősség kérdésében.
Senki nem kötelez senkit, hogy elfogadja ezeket a feltételeket.
én ezt akkor úgy értem, hogy ha a csomagod nem ér a célpontba, épségben, akkor te széteszed a kezed, hogy bocs, benne volt a hirdetésben, így jártál
na pont az ilyen eladók miatt ragaszkodnak a vásárlók az utánvételhez, mert bizonyos esetekben mégiscsak megvédhet (nem megérkező vagy akár sérült csomag)
-
herion
tag
"Ha nem ismeri a hardveraprót, csak azért regelt, hogy megvegye a terméket, akkor valószínűleg nem fog értékelni, hiszen azt se tudja, hogy mi hány méter."
"Lehet, hogy a termék átvétele után többet be se lép"Pontosan ezért nem fogok már eladni semmit 0 értékeléses, friss reges embereknek.
Btw mind a kettőnek írtam privátban még egy plusz üzenetet, miután az átvétel után küldött pm-re nem érkezett visszajelzés [kép] hogy merre hány méter, ha nem vágná az értékelés témát.
Mondom, nem vagyok fennakadva, vagy ráfeszülve az értékelés témára, csak pont azért árulom HA-n a cuccokat és nem Jófogáson vagy márketplészen, mert ahogy mefistofeles is írta, az értékelési rendszer az ami támpont lehet a jövőben mint eladó, mint vevő részről, és biztonságosabbá teszi az üzletelést egy apróhirdetési oldalon.
(Strix 3060 és Strix 3080-ról volt szó) -
....."az előbb írtam, hogy a csomagküldőé, hogy eljuttassa a célpontba"
Kihagytál egy fontos szót,
"az előbb írtam, hogy a csomagküldőé, hogy eljuttassa épségben a célpontba"Én pedig nem fogok futárszolgálatokkal (sem) birkózni a felelősség kérdésében.
De a lényeg, ami miatt totál felesleges ezen rugóznod az az, hogy:
Senki nem kötelez senkit, hogy elfogadja ezeket a feltételeket.
Márpedig ha megveszed, elfogadtad... ennyi.... -
tlac
nagyúr
válasz
mefistofeles #13 üzenetére
Abban a pillanatban, hogy kiadtam a kezemből, milyen felelősséget vállalhatnék azért, hogy miként kezeli a futár, beázik e az automata
az előbb írtam, hogy a csomagküldőé, hogy eljuttassa a célpontba
a vevő kétszer leejti e hazáig, szarul szereli e be, stb?
ennek semmi köze nincs a csomagküldéshez, ezt személyes átvétel után is előfordulhat
-
Szerintem pedig másként nem működhet...
Abban a pillanatban, hogy kiadtam a kezemből, milyen felelősséget vállalhatnék azért, hogy miként kezeli a futár, beázik e az automata, a vevő kétszer leejti e hazáig, szarul szereli e be, stb?
Senki nem kötelez senkit, hogy elfogadja ezeket a feltételeket.
Ha pl. neked ez nem megfelelő akkor tényleg az "ugorjak a következő hirdetésre" a megoldás. -
tlac
nagyúr
válasz
mefistofeles #7 üzenetére
a hirdetéseimben szerepel, hogy a csomagküldés kizárólag a vevő felelősségére történik
ez a mondat engem rendesen irritál és ilyenkor mindig elgondolkozok, hogy nyeljek egy nagyot vagy ugorjak a következő hirdetésre
mégis hogy lenne már kizárólag a vevő felelősségére?
a te felelősséged, hogy rendesen be legyen csomagolva, címezve ha szükséges, aztán meg a csomagküldőé, hogy eljuttassa a célpontbavevő oldalán nagyjából annyi van, hogy opcióban egyezzetek meg, ahol a csomagküldő vállal némi biztosítást és ezzel kell tisztában lennie, hogy annak mi a kerete
-
Pikari
addikt
Ha nem ismeri a hardveraprót, csak azért regelt, hogy megvegye a terméket, akkor valószínűleg nem fog értékelni, hiszen azt se tudja, hogy mi hány méter. Sőt, talán azt sem, hogy vannak értékelések is az oldalon. Lehet, hogy a termék átvétele után többet be se lép, és úgy tekinti, mintha bármilyen random webshopból rendelt volna. Nem szabad fennakadni az ilyeneken, nem mindenki akar egy weboldal közösségének részese lenni csak azért, mert rendel mittomén egy villogó trüsszentyűt rajta.
-
Ezt az értékelés kapcsolatos viselkedést (én kimondottan jó rendszernek tarom) én sem mindig értem.
220 pozitív értékelésem van de legalább 10-20 olyan bizniszem is volt ahol meg is írta a vevő, hogy meg volt elégedve de az értékelés elmaradt. Az értékeléssel az ember nem csak az eladód/vevőt segíti de a leendő üzletfeleknek is támpontot adhat. de hát ez van..... -
herion
tag
Az aprón hirdetett 2 legdrágább hardveremet (400+ ezer Ft) is ilyen friss, 1 napos fiókkal vették meg.
Fizetéssel nem volt gond, az egyik elutalta pénzt, a másik remegett az utánvétért (így alapból 10 ezerrel drágábban adtam, plusz csak a Foxpost költségek elutalása után tettem az automatába. Nem igazán értette meg, hogy csak bankkártyás fizetéssel tudja kivenni a csomagot az automatából, ha átakarnám baxni és egy féltéglát rakok a dobozba akkor is ki kell fizetnie. Utalással viszont 10 rongyot megspórolna, de nem, csak az utánvét játszott mert szerinte az a biztonságos).
Tehát az anyagiakkal nem volt gond, viszont egyik sem volt hajlandó értékelni az adás-vételt.
Kaptam az értesítést, hogy átvette a csomagot, 2-3 nap után ráírtam, hogy minden okés(?) nem akarsz értékelést kezdeményezni stb.
Az egyik azóta sem válaszolt, a másik meg annyit írt, "ok, nem akarok".Nem vagyok ráfeszülve erre az értékelési témára, mivel nem kereskedek, csak a saját feleslegessé vált szirszarjaimat adogatom el. De ha veszem a fáradtságot, hogy egy 200+ ezres videokártyát eladás előtt sűrített levegővel kitakarítok, pamut ronggyal áttörölgetem, izopropil-alkoholos fültisztítóval a venti lapátokat egyesével lepucolom, gyári doboz, gyári antisztatikus zacskó, minden gyári tartozék hiány nélkül, kinyomtatott garancialap, dupla csomagolás - "akkor egy minden rendben ment, köszi" értékelést elvárna az ember..
Szóval én a 2. eset után megfogadtam, hogy 0 értékeléssel rendelkező friss reges emberkéknek soha többet semmit sem adok el
-
-
Na nekem egyszer volt ilyen... Nem volt benne majdnem köszönet
de ott én voltam a naiv és a hülye..
-
válasz
mefistofeles #4 üzenetére
Milliónyi üzlettel történt olyan, hogy eladáskor minden happy, majd kisvártatva jelentkezik a vevő, hogy nem jó/törött/hiányos/hibás stb. a cucc. Ilyenkor vagy árleszállítást kér, vagy visszaadná a portékát, amivel sűrűn előfordul, hogy nem pont az, amit tőled vett, csak úgy néz ki, és az épp hibás (ergo kicserélte, vagy szinplán elbaxott valamit beszereléskor). Sajnos rengeteg a csaló. A személyes átvétel sem 100%, de jobb rátával bír, mint a csomagok. Persze legyen szerencséd, csak az éremnek van egy csúnya oldala is. Régen alig volt ilyen. Az első gamepadomat úgy cseréltem, hogy feladtam a sajátom, az eladó a sajátját, és mindenki boldog volt. Azóta eltelt 20 év...
-
válasz
Hieronymus #3 üzenetére
Ezt nem vágom. mesélj....
-
Az egyikük már fizetett is, szóval ő nem kamus az biztos.
A kamunál rosszabb forgatókönyv is létezik, ami fizetéssel kezdődik.
Miután lezárult az üzlet és eltelt néhány hét, lehet mondani, nem volt kamu. -
-
mötálhed
tag
Nem minden esetben rossz az, aki friss regisztrációval rendelkezik. Csupán még nem használta az oldalt vagy csak valamit itt talált meg. Nyilván jó indikátor, de nem 100%.
Na meg ha nem viselkedik gyanúsan és nem azzal kezdi, hogy "mennyit engedsz a a felibűl" akkor lehet adni egy esélyt és ha nem hátsó szándéka van akkor az előre utalás sem fogja zavarni.
Új hozzászólás Aktív témák
lo Na ilyen sem volt még velem.Tegnap 3! 0 napos friss reggel rendelkező emberke is bejelentkezett nálam vásárolni.Az...
- Xbox tulajok OFF topicja
- 3D nyomtatás
- Androidos tablet topic
- Házimozi belépő szinten
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Parfüm topik
- OLED monitor topic
- Jövő héten jelenik meg a Poco F7 széria
- Hardcore café
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...
- LG 48GQ900-B - 48" OLED - 3840x2160 - 138Hz / 0.1ms - G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1
- Dell Optiplex MT/SFF/Mini 3040, 3050, 3070, 5070, 7060/ Hp Elitedesk/ ProDesk /SZÁMLA- GARANCIA
- Lenovo V130-14IKB laptop /i3-6006U/8GB RAM/zsanér törött
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RX 7900 XTX 24GB GAMER PC termékbeszámítással
- Apple iPhone 14 Plus 256GB / Újszerű állapotban / 100%-os akku / 12 hó jótállás
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest