Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • axioma

    veterán

    válasz prmcsk #26 üzenetére

    En is csak figyelem. Ha bedob valaki uj infot akkor gondolom lesz beszelgetes is.

  • .DLL

    veterán

    válasz prmcsk #26 üzenetére

    Nem sokaknak van még ilyen, legalábbis nem annyira, hogy pörögjön egy hozzá kapcsolódó topik, nem annyira a mindennapjaink része még, mint bármi más, amiről forgalmas topikokat találsz a fórumon. :(

    (P.H.)

  • .DLL

    veterán

    válasz prmcsk #29 üzenetére

    A BMW nemrég szált be a szilárdtest akkumulátor kutatás-fejlesztésbe, ahogy több más autó- vagy nem autó gyártó is, én bizakodó vagyok.
    100 év lemaradásban van az akkumulátorok fejlesztése a belső égésű erőforrásokhoz képest, türelem. :)

    (P.H.)

  • axioma

    veterán

    válasz prmcsk #29 üzenetére

    Naaaa.... ne az energiat hasonlitsd ossze (amit visznek), hanem a hatotavot. Abban is nyer a benzines 1 tank benzinnel, de ott azert vedd figyelembe, hogy hiaba van nala sok tomeny energia, ha annak csak 10-20%-a hasznosul, mig e-autoban 90% (a tobbi se vesz el persze egyik esetben sem, csak entropiaja novekszik...). Tehat nezheted ugy is, hogy a benzines auto elpazarolja a mar meglevo (nem mondom hogy megtermelt, hacsak nem a foldtorteneti korok csigairol beszelunk) energia jelentos reszet, ld. ahogy regen a wolframszalas egoknel volt kb. hasonlo az ara'ny.
    Egyebkent sajat e-autom nincs (me'g), de van a kozelemben. A szerintem nyero kombinacio: rex-es (range extender) bmw, 9 literes tankkal, ami nem a kerekeket hajtja, csak az akkura termel vissza. Kar hogy ilyet mas nem csinal, a bmw meg nem a rex miatt draga, hanem mert bmw. Ha penz nem szamitana, vennek ilyet fo autonak is siman (mondjuk nem feltetlen az i3-at, az csaladinak kicsit kicsi).

    [ Szerkesztve ]

  • .DLL

    veterán

    válasz prmcsk #31 üzenetére

    Abban semmi, akkor lesz buli, ha olcsón lesz gyártható.

    Most ma két dolgot lehet tenni:
    1.) Mérlegelni, hogy ma, vagyis a jelenben, nekünk belefér-e az életünkbe, hogy elektromos autót vezessünk. Ha nem nincs semmi gond, azt kell venni ami tudja azt amire szükségünk van.
    2) Ha értünk ehhez a témához (akkumulátorok, anyagtechnológia, elektronika, stb), akkor pl. el lehet menni olyan helyre ahol ezeket vizsgálják, fejlesztik; beszállni a csapatba, első kézből látni tapasztalni, hogy mi van, mi lehetséges, segíteni, gyorsítani a folyamatot a tudásukkal.

    Győzködni senkit nem kell, hogy te figyelj ez tök jó, miért nem veszel iylet... mindenki látja a saját életét, hogy beilleszthető-e abba, ami ma elérhető. Ha téged győzködnek, hogy az elektromos tök jó, de neked nem felel meg, akkor ne frusztráljon, engedd el, hagy mondják. A "rumour" jellegű találgatásokba meg más termékeknél szem szeretek belemenni, mert ezekre nem lehet érdemben válaszolni. Ez a kb. "jó igazad van, ha úgy lesz, akkor az lesz és olyan lesz, de nem biztos, és" stb-stb.

    Nekem pl. simán beilleszthető a jelenlegi életembe egy használt elektromos, mert csak városban megyek, gyűjtögetek rá, és ennyi. Ha majd lesz család, vagy olyan munka ahol menni kel szerte szét, akkor nem lesz jó, vagy addigra megnézem, hogy akkor mit lehet kapni, van-e ami akkor kiszolgál, és akkor döntök.

    [ Szerkesztve ]

    (P.H.)

  • Rolly

    veterán

    válasz prmcsk #34 üzenetére

    Az új villányi autók - új Renault Zoé, új Nissan Leaf, Hyundai kona - már 300 km körül tudnak megtenni egy toltessel, így Magyarországon már-már használható... Ha a célnak is tudod tölteni..
    Most a full töltés 1-1,5 óra... A 150kwos gyorstoltokkel már 30-45 perc is lehet majd...

  • .DLL

    veterán

    válasz prmcsk #34 üzenetére

    Ma a villanyautó nem való mindenkinek. Aki nem tudja otthon tölteni; aki napi többszáz km-t megy; akinek most számít az, hogy jópár millával több marad a családi kasszában, stb. ez mind teljesen reális, de emiatt nem kell mérgesnek lenni.

    "És számomra a legfőbb kérdés, hogy megéri-e a kategória áránál két-háromszor drágábban megvenni, csak azért, mert villany"
    Nos ez ugye pont az amit mondtam, hogy csak te tudhatod. Ha más erre azt mondja hogy persze, akkor joggal mehet fel a pumpa, hiszen lehet hogy neked több kompromisszummal járna mint előnnyel, és még drága is, ami tény. De akkor azért megkérdezem:
    -mennyit mész naponta?
    -tudnád-e otthon tölteni?
    -megengedheted-e maganak ezt a nagy kezdő beruházást?
    Nem muszáj itt válaszolni, elég az is ha csak magadnak, és ha valamelyikre nem jön ki a megfelelő válasz akkor tudod, hogy ez még nem neked való, nincs helye győzködésnek.

    Régen egyébként a mobiltelefonnal ugyan így volt, azt eleinte csak az üzletemberek, később csak a tehetősebb rétegek engedhették meg maguknak, nagyok, nehezek és egyszerűek voltak. Türelem. :)

    [ Szerkesztve ]

    (P.H.)

  • .DLL

    veterán

    válasz prmcsk #38 üzenetére

    Nem "lehetőséget" írtam, hanem szempontokat. Ha nem teljesül valamelyik szempont akkor nem, ezen bármilyen propaganda és marketing sem változtat, hiszen megnézed látod, hogy pl. nem (bármi miatt) akkor nem veszed meg hiába mondják, hogy de ez nagyon jó.

    "de mi van, ha egy villanyos autóval, családdal, egy rövidtávú úton is a sztrádán, dugóban merülök le?"

    Ilyen nincs, hogy hopp hirtelen lemerülsz, mert folyamatosan mutatja a hatótávot, és nem centizgeti ki az ember, ahogy benzinnel sem. A valós autópályás hatótáv sokkal kevesebb, mint pl. a gyártók által megadott "vegyes" fogyasztás, kb. a fele, ezzel számolsz indulás előtt, és akkor nem lesz gond, viszont pl. dugóban meg sokkal több, az alacsonyabb sebesség és a fékezgetések miatt.

    Igen, van marketing, ami nem szép dolog, de minden reklám csak a szépet hangoztatja, bármilyen termékről is van szó. A benzinesek valós fogyasztása is gyakran eltér a gyári adattól. Anyám autója egy 1l-es turbós kis kocsi, 5l-t fogyasztást mondtak rá, 7 alá nemnagyon megy neki. Ezzel számolni kell, utánaolvasni, hogy mi a valós, rengeteg teszt van mindenről.

    A tények adottak, a marketinget el kell engedni... kb. ennyi.

    [ Szerkesztve ]

    (P.H.)

  • axioma

    veterán

    válasz prmcsk #34 üzenetére

    Jajj ne mar. Jo, legyen 30% a benzines. De az se a teljes auto mukodesre, csak benzin futoertek-tartalom motor mozgasi-energia szinten. Aztan arra ugyanugy rakodik ra a klima, a masodakku toltese, kenyelmi berendezesek...
    Itt most arrol volt szo, hogy mit viszel magaddal. Nem az energiatartalmat (plane nem a suruseget), hanem a hatotavot.
    Tolem annyit pofogtetsz robbanomotorban amennyit akarsz, de legalabb objektiv osszehasonlitast csinalj, mikor ervelsz, mert ez igy vagdalkozasnak latszik.
    Igen, nekem is masodauto lesz (nekem elso, csaladban meg van egy hibrid). Nem 10-ert hanem 2.5-ert, nyilvan a hasznaltak alja.

  • axioma

    veterán

    válasz prmcsk #38 üzenetére

    Dugoban kevesbe gond lemerulni (bar a dugos fogyasztas kisebb, mint a benzinnel, de tobb mint a normal utemu haladassal), mert leintesz valakit hogy vontasson egy kicsit. Me'g egy keves toltesed is lesz. Az a baj, ha a semmi kozepen vagy, gyalog se tudsz uzemanyagot odavinni.

  • Rolly

    veterán

    válasz prmcsk #43 üzenetére

    Téli aksival kB 40 órát allhatsz a dugóban ha kell fűtés vagy klíma... (ennyi idő alatt egy benzines / diesel autó is kb 29 liter üzemanyagot fogyaszt)... Ha egyik sem kell akkor még a dugóban nincs fogyasztás...

  • axioma

    veterán

    válasz prmcsk #45 üzenetére

    Itt a villanyos se fog fogyasztani, ezt nem birod elkepzelni. Nekunk ezert van hibrid. Mert ahogy a ferjem jart meloba (25km, tobb mint 1 ora a kozlekedes miatt), az 1 literes benzinmotor megevett 8-9 litert. A hibrid most az 1500-as benzinmotorral, ami araszolashoz (amig van benne, mert abban aztan tenyleg keves) aramot hasznal, az 6 litert. Ha rendes tempo van varosban, mondjuk fobb utakon mesz zoldhullamban tempomattal, akkor inkabb 4 korul...

  • .DLL

    veterán

    válasz prmcsk #43 üzenetére

    Nem értem mit szenvedsz itt, mi mit győzködjünk? Vitára vágysz, győzzünk meg? Nem fog menni. Srácok vegyük észre ha parttalan egy vita.

    (P.H.)

  • axioma

    veterán

    válasz prmcsk #49 üzenetére

    Hat a fekezes 1%-ot eleg nehez elhinni. Vezettel mar i3-at? Ha nem nyomod a "gazt", akkor ugy fekez, mint a kozepes erossegu fekpedal-nyomassal lassitas mas autokon. Mikori szarmazasu a mondas? Nem valami nagyon regi, amikor az akku nem volt me'g a helyzet magaslatan? Esetleg az az 1% az a mikrohibrid bullshit lehet (amikor a normal 12V akkura nem motorbol hanem fekezesbol tolt vissza egy tokecceru benzines auto).
    Linket vagy legalabb szamokat lenne jo latni ebbol a fekezesi %-bol. Mert en is tudok olyan temakort, ahol tul van fujva egy szempont (pl. epitkezesnel a falak lelegzese, ott 0.3-3.0% kozott becslik az osszes paratavozasbol a tok szigeteletlen esetben a falak altal adott mennyiseget), de ott a tapasztalat magyarazza is a tevedes okat (az ablakcserevel fugg ossze, nem az eps reteggel a falon).

  • D.Orion

    veterán

    válasz prmcsk #26 üzenetére

    A téma köré specializálodott honlapok és fórumok vannak. A legtöbb villanyautóst ott találod, nem a ph egyik eldugott topikjában.

  • Chal

    addikt

    válasz prmcsk #68 üzenetére

    Hát ha elolvasod a feltételeket amiket felsoroltam, akkor látszik, hogy bőven túlbiztosítanám. +40-50% van a rangen kb., az is téli üzem esetére definiálva (70 kellene, 100-110-et jelöltem meg, hidegben). Ami ezt tudja, az nyáron produkálja a több mint dupláját annak ami nekem kell. Plusz azt írtam, hogy csak otthon tölteném éjszaka, ami nyilván nem igaz, de alapvetően erre méreteznék. Ezzel a kettővel együtt nem hinném, hogy ilyen meglepetések érhetnek.

    A baj csak az, hogy szerintem a 22kWh-s I3 nem tudja teljesíteni ezeket a feltételeket, szóval kilőve :)

    [ Szerkesztve ]

  • mrhero

    tag

    válasz prmcsk #84 üzenetére

    Végignézted a videót? Ha igen, megkaptad a választ is. Nem értem mit kell ezen rugózni. Ha ő erre költi a pénzét, mert ez teszi boldoggá, akkor neked ez miért probléma?

  • Chal

    addikt

    válasz prmcsk #88 üzenetére

    Szerintem ne akarjál ennyire próféta lenni, főleg ne egy olyan témában, amit évek óta mikroszkóp alatt boncolgat a fél világ. Gyakorlatilag minden felvetésedre van válasz, cáfolat, és igen, igazolás is, (bár nem úgy ahogy te gondolod), kb. a világ össze létező nyelvén, videóban és írásban is. Lécci ne kezdj már a kályhától indulni, teljesen felesleges.

    Aki a fenti dolgokat nem olvassa/nézi (baromi nehéz kikerülni), és a te felvázolt példád szerint vásárol elektromos autót ("hallottam hogy ingyen működik, nosza veszek egyet!!!"), az meg is érdemli, ugyanakkor szerintem irreális ez a példa.

    Elektromos autót alapvetően felhasználáshoz veszünk. Kockás papír, xls, és ki fog jönni, vagy nem fog kijönni. De ezt mindenhol mindenki elmondja: az elektromos autó nem való mindenkinek jelenleg. Akinek viszont igen, az nagyon jól tud vele járni, otthoni töltés esetén is, de ehhez néhány feltételnek teljesülnie kell nyilván.

    Egyébként jóval kevesebb hülye vesz indokolatlanul elektromos autót, mint amennyi indokolatlanul vett/vesz prémium lelakott német dízelt.

    [ Szerkesztve ]

  • mrhero

    tag

    válasz prmcsk #88 üzenetére

    "Elnézést kérek, hogy sokat utazóként, egy autó magvásárlásánál nálam mindig a megbízhatóság és a költséghatékonyság dominált."

    Ott a klucsszó: nálam.
    Másnak meg más a fontos. Különbözőek vagyunk. VALAKINEK a 4 kilós karbon motorháztető és a 10%-kal nagyobb akkupak megér milliókat. NEKED nem.

  • Ck.

    addikt

    válasz prmcsk #93 üzenetére

    Igazából sem idő, sem pénz feleslegében annyira nem állok, ezért lennék kiváncsi konkrét tapasztalatokra, kísérlet helyett. :D
    Valahogy a tesztekben sem térnek ki ennyire részletesen a rex elméleti működéséről, hogy folyamatos benzin ellátás mellett útszélén lehet-e vele maradni, vagy nem?
    Számomra ez lenne leginkább a döntő kérdés.
    Tisztán benzin üzemre ugyebár ha jól tudom, nem képes. De ha a “konnektori szufla” kifogyott az akksiból és csak a benzinmotor táplálása maradt, mekkora minimális töltöttséget képes fenntartani, ha egyáltalán képes?

    Feketelaszlo:
    Köszönöm az infót, túl szép volt az álom, hogy igaz legyen. :(

    [ Szerkesztve ]

  • Rolly

    veterán

    válasz prmcsk #97 üzenetére

    Nagyon messze vagy a valóságtól...

    3 év alatt több mint 2x nagyobb energiasuruseget értek el az aksik terén... Az új elektromos autók 300+ hatotavokat tudnak. A most érkező autók max 120-150kwhval tölthetőek. Pl Audi etron 150kwh töltés 400-500kmes hatotav és 30 perc alatt 80%ig tölthető... Ára a hasonló felszereltségű q5-q7 körül várható...

    Elektromos autók loeroben, nyomatekban és gyorsulasban jobbak is lehetnek a benzines társaiknál...

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz prmcsk #151 üzenetére

    Kínát nem igazán írnám le, nagyobb felvevő piac, mint az EU, Tesla sem véletlenül próbálja ott megvetni a lábát. Főleg azert sem, mert ők eleve életszerűbb dolgokban gondolkoznak, pl: parkoló aszfaltjába épített vezeték nélküli töltés - veszteségesebb, mint a kábel, de pl: megújuló energiával ez nem számít -, nem bohóckodnak kötött pályás autópályákkal, aminek a koncepciója ezer és egy sebből vérzik, plusz még rohadt drága is. De ez a projekt is biztosan vastagon megérte valakinek.

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • axioma

    veterán

    válasz prmcsk #153 üzenetére

    Keress TED videot, 11mrd a vege, es akkor beall. Arra kell meretezni, nem pedig a mostani (plane nem korabbi) derivaltra.
    Az energiaigeny addig van amig - fizetokepes - kereslet is van ra. Miert is szamit ebben a topikban az, hogy 3x annyi energia kell mint benzin (exhas, most ebbe bele ne kossetek), vagy e-auto?

  • axioma

    veterán

    válasz prmcsk #155 üzenetére

    Nem ertem hogy tulkepp mire valaszoltal. 11mrd ember es az energiaigeny fuggetlen az elektromostol, ezt mondtam. Erre miert valasz az hogy nem tudod (te, a mai eszeddel es tudasoddal) elkepzelni az elektromos kamionokat? Igen, pont eleg (sot) sokszor vegighallgattuk mar toled :), hogy felejtsuk el az elektromos hajtast, de ez olyan mikor bebofognek az iphone-osok hogy fuj huawei, kulonben is csak koppintas.

  • axioma

    veterán

    válasz prmcsk #155 üzenetére

    Kieg: RoLa. Arra jo lehet ez a kamion (vagy persze az is hasonlo ha kerekek nelkul a kontenere van csak atpakolgatva). Vasutallomastol a gyarig meg gumikereken. Halkan es tisztan, ami mar vszinu bent van a varosban vagy minimum a kozeleben. Vasuti szarnyvonalnal olcsobb, es athelyezhetobb. Itt is inkabb a helyi kornyezeti hatas szamit.
    Ja, es raadasul a vasutnal van nagy teljesitmenyu aram kiepitve... akar tolteni akar csak az infrastruktura alapjait hasznalni.

    [ Szerkesztve ]

  • axioma

    veterán

    válasz prmcsk #158 üzenetére

    Mar mire kene nekem ellenervet mondani? Se a lakossag szama se az energiaigenye nem attol fugg, hogy elektromos vagy sem a vegfelhasznalas elotti utolso allapot. Ha szerinted van osszefugges, te mondj ervet es kosd ossze.
    Csak az a lenyeg, hogy off - igen, offban is irtad. Nyiss egy olyan topikot hogy miert hulyeseg az e-auto, aztan ott ontopik lesz minden hsz-ed. En meg addig megyek az e-autommal meg a hibridunkkel.

  • syberia

    veterán

    válasz prmcsk #151 üzenetére

    Csak érdekességképpen gondoltam említést tenni róla, mert ez dodgem-szint szerintem is. Viszont az az elgondolás, hogy akkumulátoros járművek részleges utántöltését vezeték nélkül , forgalomban haladás közben kivitelezni, első lépésnek szerintem nem reménytelen kísérlet.

    Ez már komolyabb történet:

    Volkswagen doubles forecast for EV battery cell demand

    [ Szerkesztve ]

    https://howbad.info/

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz prmcsk #164 üzenetére

    Már nagyon ideje volt a dolognak, mondjuk ők az egyedüliek eddig, akik tényleges fogyasztásban mérnek és nem simán perc alapon. Ha azt nézzük, hogy ~háromszor drágább, mint otthon tölteni, akkor drágának tűnik, de nem vészes. Otthon meg idővel úgyis mindenki napelemes rendszert fog kialakítani.

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • axioma

    veterán

    válasz prmcsk #164 üzenetére

    Na igen, azert hogy majdnem 3x-os ar, az azoknak fogja csak megerni, akiknek valamiert gyorstoltes kell. Hibridbe viszont igy mar nem eri meg aramot tenni, szerintem ezt ebbol a szempontbol elaraztak, ha 2x-es szorzo lenne akkor legalabb senki nem akarna naluk tolteni aki otthon is tud, ellenben az utazok fustmentesen tartanak az autojukat. (Ampera kb. falbol 18kWh-t ker a 100km-ert, ami benzinbol eleg kozel van a fogyasztashoz...)

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz prmcsk #197 üzenetére

    Én ugyanezeket az érveket szoktam leírni, és jellemzően meg is kapom a magamét. A e autók után járó árkedvezmény a gazdagokhoz megy, ami külön szégyenletes, de egyben torzítja az eladási számokat és meggátolja a gyártói árcsökkentést. Minek csökkentsenek árat, ha a kormány kipótolja amúgy is?

    Az akkugyártás CO2 kibocsájtásának beszámolását viszont nem tartom logikusnak, pontosabban nagyon nehéz lenne kiszámolni minden motortipus esetén, hogy mi tartozik bele és mi nem. Ha egyiknél beszámolják az akkugyártást, meg az ahhoz való nyersanyagok bányászatát, akkor a másiknál is be kell az olajfúrást számolni, az összes sikeres és sikertelen kutatófúrást, a tornyok építését, szállítását, üzemeltetését. Az olaj/gázfáklyák szennyezését, aztán a nyersolaj szállítását, olajvezetékek, tankerek építése, üzemeltetése, finomítók építése, üzemeltetése, aztán megint szállítás a benzinkutakra. Az egész egy véget nem érő képlet lenne, sok sok vitatott elemmel.

    Abszolút zöld vagyok és szeretném ha ez lenne a jövő, de a számokkal meg a mocskos kapitalizmussal nehéz küzdeni. Technikailag szerintem már közel vagyunk, de anyagi oldalról nagyon messze. Egy pénz nélküli világban működhetne a dolog, de ebben a jelenben nem látszik a fény az alagút végén.

    Talán ha jönne egy Elon Musk 2, akinek nem a luxus e-autók szerepelnek a víziójában, hanem a tömeges elterjedésen lenne a hangsúly, akkor történhetne valami. Szintén jó lenne egy új akkutechnika, főleg ha teljesen más nyersanyagokra építene. Jelenleg sok a ha és az álmodozás.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • axioma

    veterán

    válasz prmcsk #197 üzenetére

    Azert en vicces torzitasnak tartom sajat szemszogembol a cikket.
    1. nem, en nem voltam elegedett azzal, hogy pofogtem a benzines autommal a dugoban
    2. cegnel (ingyen uzemanyagkartyaval) merni a dizel vs. hibrid fogyasztast az nem a normal user, akinek igenis szamitani fog, hogy harmad-otod arban tesz meg egy km-t (mi pl. valtunk siman autot napkozben azert, hogy ne kelljen a hibrid benzinjet hasznalni hanem elektromos arambol menjunk)
    3. a kinai szeneromuvekkel ervelni megintcsak nem er, mikor mi itthon es nemsokara mar napelemmel tamogatva etetjuk
    Egyebkent teny: a mostani e-autok befektetesek a kesobbi olcsosaghoz. De sajat kert vagy garazs kell ahol tolteni tudod estenkent (ez mondjuk miert nincs a cikkben, realisabb piacszukito erv lenne), es tervezni kell a tavolsagokat az elektromosnal.
    (Kieg. termeszetesen hasznaltan vett autokrol van szo, ezert nem foglalkozok a tamogatasi rendszerrel.)

    [ Szerkesztve ]

  • Patrick

    addikt

    válasz prmcsk #197 üzenetére

    1. A politikusok szeretnek nagyot mondani... :D

    2. Elektromos autó sem olcsó, nem véletlenül nem veszik annyian. Sok még a kérdés, és az átlagember nem tud venni magának újonnan egy elektromos autót, ugye nincs rá pénze, vagy ha van is hol tölti, ha olyan helyen lakik, + a melóhelyen sem tudja, ott hagyja valami töltő helyen és állandóan majd haza és visszagyalogol?

    Ahogy a cikk is írja, az átlagvásárlóhoz kell eljutni, abból és azoknak lehet eladni a legtöbbet. Adom.

    Zárójel. :D Ma láttam 2 db BMW i3-at. 12-15 milla. Zárójel bezárva. :D

    Bár igaz, 3-4-5 milláért már lehet venni használt elektromos autót.

    3. Imádom, amikor az elektromos autóhoz lévő akku előállítása szennyez. Rendben.
    Azt valahogy senki nem írja le, hogy a benzin vagy dízel járműhöz az üzemanyagot a kőolajból, hány helyen, honnan, hová kell eljuttatni, ez mivel, hogyan történik, majd a finomítóban feldolgozzák, aztán el kell szállítani a töltőállomásokra, az nem szennyez nyilván... arról senki nem beszél. Nagyon csodálatosan friss az illat a bécsi reptér mellett, ott van a finomító, tökéletesen friss a levegő, az nyilván nem káros... Az ilyenektől a falra tudok mászni.

    Nem a Lítium-Ionos akku lesz a jövő, idővel lesz más, 15-20 különböző kutatás folyik ezzel kapcsolatban jelenleg is. Arról nem beszélve, hogy az elektromos autó használat közben nem szennyez. Kivéve a fékpor és a gumi. Nem kell bele motorolaj, rengeteg alkatrész nincs benne, ami egy belső égésű autó motorterében megvan, gyújtógyertya, gyújtótrafó, szíjak, sebességváltó, lehetne sorolni... Igen, tudom, ezzel rengeteg lóvé kiesik majd a gyártó zsebéből... valamit úgy is kitalálank, nem kel őket félteni.

    Nem mellesleg meg egyre több lesz a megújuló energiaforrás és az az által megtermelt energiával tölteni az autót, na az már döfi...
    .
    Szarban vannak a németek picit, mert most van egy kis csökkenés a trendben, kevesebbet adnak el, de nem csak ott... bár valahogy ezt én nem látom. Az utóbbi 3 évben több autót adtak el, mint 2015 és azelőtt. BMW, AUDI, Merci, a VW-ről (E-GOLF, 12,5 milla újonnan? Vicc.) nem is beszélve... Egyébként meg a legtöbbet a Tesla-ból adtak el, többet, minta az előbb felsorolt 4 gyártó eu-ban és az amcsiknál. Mindig mondtam nem hülye az a Musk gyerek, ő tapossa az ösvényt, többiek csak kullognak. Valakiknek savanyú a narancs. ;]

    4. Az lesz, amit Tigerclaw is említett az elektromos motoroknál, majd a kelet elkezdi bedurrantani a cuccait és a nagyobb gyártók majd kapkodnak később, hogy jaj ők is csinálnak. A Super Soco kiforrja magát, nagyon jó kis motor lesz. Bár az amcsi ZERO a kedvencem. :D
    Kia-nak az e-niro-ja, 9,9 milla lesz, már mint az autó, 300-450 km-t el lehet vele menni, akkupakktól függ, a Kia Soul EV nem tudom mennyi lesz, de lesz az is idővel 10 milla alatt.

    Túl durva voltam? Bocsi. :D

    Tigerclaw Egyetértek! Egyébként tervezik majd idővel olcsóbban adni a tesla-t, bár kint már 8-9 milláért megkapod, itthon 16. :(

    UI:
    Tudom hülyén hangzik, de meg van a varázsa, már mint a belső égésű autóknak, motoroknak.
    Mondom minden ezt úgy, hogy egy 2001-es évjáratú 2000-es szívóbenzines Peugeot 406-osom van jelenleg. Jövőre csere, jön a Giulia, az utolsó belső égésű autóm lesz, amit még élvezet vezetni, aztán jöhet az elektromos.

    „Aki barátot talál, kincset talál."

  • Feketelaszlo

    senior tag

    válasz prmcsk #197 üzenetére

    Utána kellett néznem, hogy ki ez a sztármérnök akiről még soha nem hallottam - mint kiderült az Opel nagy sikerű Ecotec szériáján segédkezett. :DDD
    De ez a legjobb:

    "Indra szerint az emberek már elkezdtek bespájzolni alkatrészekből, hogy tovább tudják használni a meglévő, belső égésű motoros autóikat: „A beszállítóktól tudom, hogy az alkatrészek iránti kereslet erősen megnövekedett az elmúlt időszakban. Az ipar erre a forgatókönyvre rendezkedik be. (...)"

    Az nem lehet, hogy azért növekedett az alkatrészek iránti kereslet, mert a német autóipar az utóbbi időben javarészt szemetet gyártott? :P Kicsit olyan ez a hír-háború amit a németek tolnak, mint mikor az olajválság idején a detroiti óriáscégek kampányoltak a nekik nem tetsző újdonságok ellen. Egyik nap az ADAC, másik nap egy "sztármérnök", harmadik nap valami nem túl független német egyetem megy egyet a villanyautók ellen.
    De ha már osztrák sztármérnök: a napokban elhunyt Ferdinand Piech neve és vagyona hogy fog tovább élni? Nem a VW-ben vagy Porschéban, hanem a gyermeke által Svájcban alapított elektromos autó manufaktúrában. Az örökösödés után biztos kap az is egy kis plusz tőkebefektetést. Érdekes dolgok ezek, hogy melyik "sztármérnök" mire teszi a zizit. :U

  • Feketelaszlo

    senior tag

    válasz prmcsk #302 üzenetére

    Minden drága autó körül "hájp van meg divat" - függetlenül attól, hogy az egy Porsche, BMW vagy Tesla. Ahogy gondolom az is szent igaz, hogy pl. egy Dacia Logan teljes élettartamra vetítve környezetkímélőbb lehet, mint egy akármilyen Tesla, csak amíg nem egy kategóriában versenyeznek, addig ez is csak amolyan Coelho-s bölcsesség. A Tesla pick-up pl. a RAM 2500, Ford F-250 és más szörnyszülöttek ellen érkezik ami mindjárt más kontextusba helyezi azt a kérdést, hogy környezetkímélő-e. A favágó imidzsre vágyó amcsi felső-középosztálynak ugye a Dacia pl. bizonyosan nem lesz alternatíva és nem is biztos, hogy a zöld jövőbe vetett hit miatt keresnek óriás pick-upot. Ha van is valami plusz értékfaktor a Tesla vásárlók számára, az sokkal inkább technomán-jellegű, mint sem zöld.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz prmcsk #304 üzenetére

    Ez sajnos más problémát okoz. Ha egy 60kWh-s akkut mondjuk 10 óra alatt akarsz teljesen feltölteni, akkor 6kW-al, vagyis 6000W-al kell tölteni. Ez 230V-os csatlakozás esetén 26A-t igényel. 3 fázis esetén 3 x 400V -nál mondjuk 3 x 5A-t.

    Viszont ha 10 perc alatt akarod, akkor 360kW kell, vagyis 60x nagyobb teljesítmény, áramerősség kell, ami még 3 fázis esetén is 3 x 300A-t jelent... és akkor még nem beszéltünk arról, hogy az autón belül milyen extra műszaki problémákat okoz ez, vagy hogy milyen nehéz lenne a töltőkábel, mennyire tűzveszélyes lenne a töltés nagyon spéci töltőcsatlakozás nélkül.

    Emiatt nem csak az otthoni töltés ugrik ilyen módszerrel, de egy több beállásos töltőhöz is nagyon komoly leágazást kell kiépíteni, amihez jó eséllyel cserélni kellene az odavezető távvezetékeket középfeszültségen, illetve új nagy/középfesz trafók is kellenének minden állomásba. Egy komolyabb elektromos autós fordulat esetén meg dollár ezer milliárdokat kellene költeni a teljes elektromos rendszer fejlesztésére, és rengeteg új erőmű is kellene, jó eséllyel atomerőművek százai.

    Amúgy fura ellentmondás, hogy fűteni kell, hogy gyorsan felvegye a töltés, de töltés közben meg jó eséllyel komolyan hűteni...szóval felfűtöd töltés előtt, de ahogy elkezd tölteni, már inkább hűteni kell.

    Megvalósítható lenne viszont az, hogy szabványos, cserélhető akkupackok kerülnének minden autóba, amiket egy automata cserélne a töltőállomáson. Ott töltenék az akkukat hagyományos módon, majd az ügyfél beáll és mondjuk 10 perc alatt kicseréli az automata a frissekre a kimerült cellákat.

    Emellett le kell mondani arról, hogy az elektromos autók sokszáz km hatótávval rendelkezzenek. Zöldebb megoldás lenne az ha csak a hétköznapi autózást váltanánk ki plug-in hibridekkel olyan 60-80km-es hatótávval. Ezzel egy átlag autós így is kiváltaná a benzin, gázolaj égetést kb. 90%-ban, nem lenne probléma a lemerülés, mivel hibrid, nem kellene szétbányászni a bolygót ritka anyagok után és nem lenne szükség brutális gyorstöltőkre. Egy este feltölthetné mindenki az akkuját.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz prmcsk #318 üzenetére

    Igen, a "ceruzaelemként" cserélhető akkus megoldás is csak egy dolgot oldana meg, a klasszikus tankolás-t hozná vissza. Elektromos robogó szintjén ez működik, de egy full elektromos autó esetén tényleg többe kerülne a leves mint a hús, ráadásul ott komoly robottechnika és speciális, drága csatlakozások is kellenének, ami megint csak pénz és extra súly. Talán ha tényleg jönne egy sokkal nagyobb energiasűrűséggel rendelkező akku tipus, az autóknál is elképzelhető lenne ez:


    Ebből a képből is látszik, hogy Taiwantól, Japántól, Szingapúrtól mennyire le van maradva az USA és Európa is. Fura, hogy errefelé mennyire nem látnak potenciált az elektromos motorokban, illetve az hogy globálisan nem ismerik fel, hogy az autó egyszerre nem lehet elérhető, felsőkategóriás, meg környezetbarát, takarékos.

    Emberi szempontból a városi közlekedés, szennyezés a kiemelkedő, ahova Smart méretű autók eleve ideálisabbak lennének. Egy kisebb méretű, súlyú autót, jóval kevesebb akku is elvinne. Fontos tényező autónál a hasznos tömeg és a teljes tömeg aránya. Ebben szerintem nagyon rosszul teljesítünk. Rengeteg nagyon könnyű, nagyon erős , sőt alapanyag oldalán gyakran nem is drága anyagot találtak már fel, amiből jóval könnyebb járműveket is készíthetnének, mégis inkább a nehezebb felé mentek el a gyártók és a piac is, a terepjárók, SUV-ok preferálásával. Lehet hogy az EU-nak itt is lépnie kellene, és szabályozásban csökkenteni a személyautók súlyát. A gyártóknak meg le kellene venni az extra felárat a miniautókról, hogy többen azokat válasszák, akár csak második autónak. Ráadásul teljesen érthetetlen módon most azt sakkozták ki a gyártók valami fura kicsavart logika alapján, hogy a kisautók gyártását kell befejezni, mert azokkal nehezebb teljesíteni a környezetvédelmi normákat. A SUV jöhet az extra súllyal, meg a rosszabb légellenállással, a kisautónak meg mennie kell, mert nem környezetbarát megoldás... Hülye egy bolygón élünk.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • axioma

    veterán

    válasz prmcsk #318 üzenetére

    En nem beszeltem arrol, hogy at kell alakitani a toltesrendszert, csak annyit jegyeztem meg, hogy ha ez nem birja el ES kell a 10 perces toltes, akkor az meg nem feltetlen jelenti hogy el kell vetni, hanem csak hogy mas atalakitas is kell hozza. En bizom a tarsadalom innovacios erejeben, es ezert zsigerbol nem szeretem a mai allapotokbol a jovore vonatkozoan kovetkezteto kinyilatkoztatasokat.
    Ma, a mai e-autok hasznalata, akarmilyen merteku tovabbi fustos lecserelessel (de a jelenlegi elosztasban, tehat csak szemelyautok, a tobbseg napi szinten de keves km-re hasznalva) csaladi hazas kornyezetben teljesen normalisan toltheto lenne a meglevo infrastrukturaval, legfeljebb jogi/szolgaltatoi valtoztatasokkal (jobb idobeli eloszlasert). Panelkornyezetben mar lehet gond, es nem is az a kerdes hogy kiepitheto-e a megfelelo mennyisegu tolto (ez csak gazdasagi kerdes, ha a leszabalyozast is belevesszuk a kepletbe), de kerdes, hogy milyen aron tudnak ott nekik aramot szolgaltatni, es annyiert megeri-e cserelni elektromosra.
    A megugro energiaigeny csokkenti a benzin/dizel eloallitasi igenyt, szoval szabadulnak fel potencialok, sot erdemes az el nem fustolt benzin osszes karosanyagat ES az eloallitasahoz hasznalt anyagok kornyezetszennyezeset is beleszamolni (pl. a benzint/gazolajat szallitjak, gazolajat evo tartalykocsiban...) Szoval nem vagyok biztos benne, hogy olyan rossz lenne az egyenleg, mintha kiragadjuk csak az e-auto akkujanak eloallitasat, mint szoktak.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz prmcsk #324 üzenetére

    Itt a Tesla lett bűnbaknak kikiáltva, de közben semmiben sem másabb mint a többi elektromos autó. Max jellemzően több akku van benne. Szóval nem a Teslaval van bajuk, hanem az elektromos autókkal, és azokon belül is az akkumulátorokkal.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz prmcsk #326 üzenetére

    Gondolj bele, hogy még új autók között is csak 1% körül van az elektromos autók száma, a teljes futó mennyiséghez képest meg valami 0,000...% lehet. Persze akku tekintetében a régebben futó hibridek kicsit javítanak a dolgon, de pl. Prius akku felújításra szerintem vannak külön vállalkozások. Ráadásul a volumen nagy része még messze áll attól hogy az akkuját cserélni kellene, vagy bontóba kellene vinni. Tehát maradnak a komolyan sérült karambolos autók.

    Nem csodálkozok azon, hogy senki se akar beruházni olyan újrahasznosító technológiába, oktatásba drágán, ahol a kliensek száma még a fehér hollóknál is kevesebb. Jelenleg az egyetlen megoldás az lenne, hogy maguk a gyártók vállalják ezt a dolgot azokban az országokban, ahol hivatalosan forgalmazzák, forgalmazták az adott modellt. Náluk jobban senki sem ért a saját gyártmányukhoz és van kapcsolatuk az akku gyártójával is.

    Elektromos autó esetén a biztosítás se lehet valami olcsó, az "aranyáron" mért sérülékeny akkuk miatt. Nagyon kellene már olyan akku, vagy más energiatároló forma, ami olcsóbb és kevésbbé sérülékeny, veszélyes.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • axioma

    veterán

    válasz prmcsk #332 üzenetére

    Ez az ami hemzseg a tulzasoktol, ajanlanam figyelmebe az [link] oldalt...
    Idonkent valaki bedobja, en meg megallapitom, hogy az illeto nem potencialis e-autos :) Mas erdemi informaciot nem tartalmaz, minthogy a fustos motorok tervezoje nem szeretne elveszteni a munkajat, szaktudasat.

  • biker

    nagyúr

    válasz prmcsk #334 üzenetére

    Az a baj, hogy Hanula nem csak elmaradott és buta, hanem rosszindulatúan ferdít/hazudik is.
    Minden egyes percébe bele lehet kötni minden videójában. És azért teszi, hogy a megélhetése, szakmája fennmaradjon.

    Tipikus hazugságok, amik el szoktak hangozni
    - a tengerjáró hajók közül 5db többet szennyez mint az összes autó, mert nincs szabályozva. Az igazság, hogy kéndioxidból, meg koromból, mert nem finomított gázolajjal mennek, hanem jóval olcsóbb, alacsonyabb finomítottsági szinten álló üzemanyaggal, és nem CO2-ből vagy NO"-ből szennyeznek mint az autók.

    - a villanybuszon a dízelmotor hajtja a klímát, ami nincs szabályozva, ezért szennyez. Az igazság az, hogy ezek jellemzően gázmotorok, és/vagy atkinson ciklusban üzemelő benzin motorok, legritkábban dízelmotorok, és mivel állandó fordulatszámon, kis terheléssel, az optimális fogyasztási és kibocsátási tartományban üzemel (ugye ismered a fordulatszám/kibocsátás görbe inverz harang formáját?) ezért sokkal kisebb a szennyezése, mintha akkut vinne, vagy ugyanennyi üzemanyagot elégetne egy autó gyorsítással lassítással a forgalomban. Nem véletlen, hogy a REX-es autók (ampera, i3 és társai) ugyanahhoz a fogyasztáshoz (amikor megy az extender) kisebb károsanyag kibocsátással rendelkeznek.

    - egy mai dízel tisztább levegőt bocsát ki, mint amit beszív. Ez önmagában is nettó baromság, 50-es IQ-val fel lehet fogni. Legfeljebb szállóporból, minden másból hamis. De ha hozzávesszük a DPF-be lerakódó kilónyi kormot, amit majd valahol kiszórnak, akkor kiderül, mégis kibocsátja.

    - az áram termelése is szennyező, hiszen az erőművet is fel kellett építeni, stb stb Persze, az olajkutat meg a finomítót isten teremtette, azt nem kellett felépíteni, és az olajtanker hajót sem kellett felépíteni, és a szállítás sem kerül üzemanyagba.

    És sorolhatnám, de unalmas, meg sokszor megtettem már.

    Végül, de nem utolsó sorban: "Cáfolja meg valaki az elektromosság, a villamosenergia szállítás, a plusz erőművi szükséglet és kábel keresztmetszetek abnormalitásait, amennyiben mondjuk Magyarországon félmillió villanyos lenne. Mi kéne ehhez és mennyibe kerülne a hálózatfejlesztés és infrastruktúra? Ezek lennének a tények."

    rohadtul semmi nem történne. fél millió elektormos autó (most van 15.000 kb) ha lenne, és MINDEGYIK nappal dolgozna, majd este hazaérve feltenné otthon tölteni (totál kizárt, egyidejűleg nem mozog és áll mind, de legyen így, ha szélsőséges szeretnél maradni) akkor átlagosan 4kW töltési teljesítménnyel ez 2000MW pillanatnyi teljesítmény igény lenne. Azért átlag 4kW mert a jelen park esetén is kb 70% nem tud 16A felett tölteni egy fázison, nincs otthon 3x32a szabadon, és a 11kW feletti tölthető autók aránya most kb 10%. Legyen az 500.000 autó 30%-a egyidőben töltés alatt otthon, 10 év múlva átlag 8kW-al, az 1200MW
    Jelenleg van 400db villámtöltő, amiből 350db csak 22-es kisvillám. Tegyük fel 10 év múlva mikorra 500e villanyautó lesz (nem lesz) kerül 2000db 100kW-os töltő (de kibaott optimista vagyok ilyen korán reggel) akkor is legfeljebb 200MW amit egyszerre fel tudnak venni töltéssel, tehát csúcsban 1400MW kell.
    Jelenleg a MAVIR rendszerében kb 7000MW a csúcsfogyasztás (2019-es adat, ezen a linken 2018-ig van adat: [link])
    20 év alatt nőtt 5000MW-ról 7000-re ami közel 40% növekedés. Összeomlott a hálózat? lóf..t omlott össze. Akkor ha 7000-ről 8400-ra nő ami csak +20% akkor mitől omlana össze?

    Bónusz az erőművekhez és a hidrogénhez: önmagában a hidrogén előállítása valóban nem gazdaságos, és így jelenlegi gondolkodással nem értelmes alternatíva. Csak azt felejtik ki, hogy miért kellene értékes elektromos árammal előállítani, miért nem a hulladék árammal állítjuk elő? Mi a fa..ról beszél ez a barom itt most? Nos, egy erőmű több féle lehet. alaperőmű mint az atom, lassan szabályozható, egy alapot ad, ami jó eséllyel nem lesz nagyobb kapacitás, mint a legkisebb fogyasztási völgy minimuma, mert különben el kell fűteni helyben a túltermelést (ha nem fűtik el egy le nem szabályozható erőmű termelési kapacitását, akkor vagy a feszültség vagy a frekvencia ugrik meg, ezért elfűtik). Aztán vannak a jobban de még mindig lassan szabályozható szén/lignit/massza erőművek, ahol a hőtermelés lassan szabályozható, itt is ez a gond, hogy a hirtelen völgyet nem szereti. És vannak a gázerőművek, amik viszonylag gyorsak. Namost ha az alaperőmű és a lassú reagálású erőművek felesleges túltermelése hidrogén bontásra van használva, akkor kvázi ingyen készül a hidrogén. Egy lépéssel közelebb lenne az olcsó hidrogén.

    Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

  • axioma

    veterán

    válasz prmcsk #334 üzenetére

    Kezdjuk ott, hogy aki szandekos csusztatast tesz a szamitasaiba, azt nem tudom komolyan venni (bocs, matematikus vagyok). Ket nagyon durva dologra emlekszem ezugyben: 1. skandinav (tan norveg) e-autozast szamol kibocsatasilag a nemet szeneromuves aramosszetetellel 2. az utcaban nem kene havat lapatolni ha minden hazban lenne egy e-auto es azt ejjel toltenek [a lakasok koraesti aramfelhasznalasa alatt megoldhato az autok feltoltese - nyilvan megfelelo eloszlas eseten, ami meg CSAK akarat kerdese, muszakilag mukodne]

    biker: +1 es koszi.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák