- AI-gyártású celebpornóval küzd a Facebook
- Windows 11
- Nagy botrányt okoz az EU kiberbiztonsági terve
- Linux kezdőknek
- Mozilla Thunderbird
- Van, ahol már törvényben védik az agyhullámainkat
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Már azelőtt szoftvert írnak a chipekhez, hogy elindulna a gyártás
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Rendszergazda topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz Ezekiell #400 üzenetére
Erről nem esett szó. De gondolom ennek tudatában a kvótákat képesek teljesíteni ezen modellek nélkül is. Az ID. 3 már ott áll hegyekben.
Az a gond, hogy a többi olcsó elektromos autó valóban városi cucc, a CITIGOe-vel azért szóba jöhettek volna belföldi kirándulások is, hiába pici, 1-2 főnek tökéletes. Mást nem tudsz vásárolni, ami ennyire sokoldalú használhatóságot kínálna ebben az ársávban.
-
Ezekiell
veterán
Ott állnak hegyekben bizony, mert szar a szoftver, nem tudnak egyet se atadni meg. Szóval egyelőre az id3 nagyon bukta.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
cousin333
addikt
válasz Ezekiell #400 üzenetére
Valószínűleg kiszámolták, hogy mennyit kell idén legyártaniuk, hogy beleférjenek a kvótába (a vírushelyzet miatt talán még kevesebb is elég lett volna, de ezt akkor még nem tudhatták). Többet meg azért nem gyártanak, amiért "vadul sikeres": nem elég drága, vélhetően veszteséges a gyártása. A Ferrari is vadul sikeres lenne, ha 15 millióért adná valamelyik típusát...
"We spared no expense"
-
Ezekiell
veterán
válasz cousin333 #403 üzenetére
Hát olyan nagyon nem lehet veszteséges. Még ha nem is adják annyiért, amennyibe a gyártás kerül (nagy különbözet akkor se lehet, mert akkor inkább vennének kvótát mondjuk a Teslától), akkor is a veszteség bőőőőven bejön marketingben/érdeklődésben.
Egyszerűen nem akarnak gyártani annyit, amennyire vevő lenne, mert kannibalizálnák a saját kínálatukat. Amit én megértek, csak leszarom, akkor se veszek Octaviát meg SuperB-t
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
cousin333
addikt
Lecsökkentették a listaárat, hogy beférjen a pályázati limit alá. Nyilván ez volt a kiírás egyik célja. Ugyanakkor a kedvezőbb ár csak a "fapad" kiadásra vonatkozik, ha veszel bele egy pót hamutartót, már átlépted a limitet.
Hozzáteszem: az alap kivitel is egész jól felszerelt, ami hiányozhat belőle az a LED-es világítás, a hőszivattyú, az adaptív tempomat és mondjuk a navigációs csomag.
"We spared no expense"
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz Ezekiell #400 üzenetére
A VW kizárt, hogy beférjen a CO2 kvótahatár alá, még ha a sváb égboltból hibátlan VW elektromos autók potyognak alá, akkor se jönne össze. Jelenlegi állás szerint ők fizetnek a legtöbbet a Daimlerrel karöltve - pont ezért volt akkora áremelkedés év elején a listaárakban, s nem az infláció vagy forint árfolyam miatt - de olvastam már olyat is, hogy a dolgozói sztrájkok miatt drágultak az autók, ami szimplán nevetséges. A Toyota jelenleg az egyedüli gyártó, aki nem fizet, a PSA-nak, az FCA-nak és talán a Renault-Nissannak van esélye, hogy bekerüljön a saját céljük alá 2020-ban, de valószínű, hogy inkább ők is büntetést fizetnek, csak kevesebbet.
-
Ezekiell
veterán
válasz Feketelaszlo #406 üzenetére
Hát ha tovább balfaszkodnak az ID3-al, akkor garantáltan.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Füleske
addikt
válasz Ezekiell #400 üzenetére
Az idei norma megvan, jövőre szerintem meg már az Enyaq - ra alapoznak. (VW - nél meg az ID sorozatra, jövőre már biztos megvehető és venni is fogják) A citigo az emberek körében sikeres, a gyártó szempontjából meg egy "veszteséggel is muszáj gyártani a co2 kvóta miatt mert jelenleg még nincs elektromos platformra épülő autónk".
-
Ezekiell
veterán
Amint lesz ténylegesen megvehető ID3 normális mennyiségben, venni is fogják a népek. 10 milla körülre tippelik az árát, az támogatással már elég jó.
Más kérdés, hogy mennyire bízok bennük, ha nem tudnak szoftvert írni láthatóan...
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Füleske
addikt
válasz cousin333 #405 üzenetére
Igen, ez az aktuális választék : [link]
Feketelaszlo : mivel idén minden elektromos duplán számít biztos vagyok benne hogy a VW benne lesz a kvótában. Jövőre meg már rengeteg ID autót fognak eladni. Még a Suzuki is benne lesz pedig csak lágy hibridet árulnak. Én inkább az olyan gyártók helyébe aggódnék mint a Dacia vagy a SsangYong.
-
Füleske
addikt
"2.5 millió támogatással is majd 6 milla az e-Up becsült ára..."
Mármint annyi lenne, ha kapható lenne. Sokkal több villanyautót el tudnának adni a gyártók ha nem csak az éves co2-t szándékoznák levinni. A nagy darabszám miatt pedig valóban olcsóbbak lehetnének az autók.
Daciától se várj sokat, az is csak kvótaautó lesz erősen limitált darabszámban, másrészt az már tényleg csak városi ide-oda mászkálásra való (pl. a 105 km/h végsebesség miatt is) -
Ezekiell
veterán
Megváltozott az e-robogókra szóló pályázat, mostmar befernek a Super Socok is. 450ert egy TC bitang jó deal, nagyon elgondolkoztam rajta [link] csak cegeknek/EVknek van, arra azert figyelni kell
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
-
Ezekiell
veterán
Ha valóban az a cél, hogy az autóállományt zöldítsék, akkor megemelik a keretet. De szerintem se fogják...
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
axioma
veterán
válasz Ezekiell #427 üzenetére
Szkeptikus vagyok. Nem tudom hogy hova szamoltak ezt fel, a napkollektor-tamogatas es a napelemes ingyenhitel is CO2-kvota elkoltes.
Amugy meg a fustosok igy is nyafognak hogy tul sok a zoldrendszamos ingyenelo, tehat akar ellenerv is lehet a kozvelemeny velemenye (valljuk be, irrealis is, hogy 40M-s lakas/haz kap 2.5M-t gyereknevelesi feltetellel egyutt, itt meg egy 11M-s auto semmi egyeb kotelezettseg...)
Esetleg az lehet me'g mogotte hogy az irrealis dragara novelt mobiliti-nek igy lesz majd fizeto vendege. Bar a kerdoivjuk alapjan nagyon el vannak tevedve... -
hhenry
őstag
Azért ebben a füstösökben,van egy elég erős lenézés,mondjuk az egész villanyautós közösség tele van emberekkel akiknek beakadt,hogy csak a villany,(ők használják ezt füstös kifejezész)persze van pár tisztán látó.
Egyébként a korábbi hozzászólásodra válaszolva jogosan "nyafognak" egy Porsche,Audi Plug-inra ne kerüljön már zöld rendszám,ahogy az M-es BMW-re sem -
Ezekiell
veterán
Nem véletlen szigorítottak a feltételeken. Ha el tud menni 50 km-t csak árammal, akkor jogos a zöld rendszám.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
axioma
veterán
Bocs, nem lenezesnek szantam. Nem meglepo modon az elmult kb. 30 ev (huhh, olyan regi a jogsim?) eleg nagy reszeben fustolgott amit vezettem, mikor mar megjelent akkor is, mert az en hasznalati modomhoz akkor nem erte meg (es a zsebem se engedte meg), csak a nyalam csorgott utana.
Amiket Feketelaszlo mond, azok lehet hogy helyesek, de el nem tudom kepzelni valos tarsalgasban a hasznalatukat. Akkor mar jobb a kipufogos, az is serto? Bar az egy valos zoldre is illik, ad absurdum az i3 mini motorjahoz is van gondolom kipufogo?
Nem vagyok en sotetzold, adott helyzetben jo az elektromos auto, en eleve csak a megfizetheto (tamogatasnyinal nem nagyon dragabb) hasznaltakhoz e'rek fel, nyaralni kell valami ami ennel tobbet tud. -
axioma
veterán
válasz Ezekiell #433 üzenetére
Ez hogyan erinti a mar kiadottakat? Es mikortol ervenyes modositas? Az osszes Prius elveszti? A Mitsu outlander?
Eleg erdekes mert pl. az Amperabol az a 2012-14 korosztaly nem tud (legalabbis ma mar) 50 km-t de pl. a mienk telen is, nem kijelzesben, hanem hazaerkezesig mert km-ben. Akkor ennel az autonal mi alapjan dontenek?
Megjegyzem azzal egyetertek, hogy amelyiknel csak disznek van a plugin lehetosege a zold elonyeiert, arrol a zoldet vegyek le. De regebben arrol volt szo hogy a benzinmotor meretet korlatozzak, az sokkal logikusabban hangozna, jobban jelzi a vegyes hasznalatnak a valoszinuseget mar maganal az autovalasztasnal ez az adat. -
Ezekiell
veterán
Fogalmam sincs, mikor vizsgálják felül a jelenleg kiadott rendszámokat. Mivel még nincs ilyen autóm, ezért ebbe a részbe nem ástam bele magam sose. Bocs
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
-
Ezekiell
veterán
Őőőő, ez már elég régóta így van. Zöld alapszínű rendszámra a zéró emissziós, a tisztán elektromos hajtású, illetve a belsőégésű motorral is rendelkező, de tisztán elektromos üzemben 25 vagy 50 km megtételére képes autók jogosultak. [link]
Ezt rebesgetik, h szigorítják, erről én is hallottam, de arról konkrétat nem tudok.
Edit: Most nézem, hogy hülyén fogalmaztam #433-ban, mea culpa, szigorítani FOGNAK és jelenleg 50km.
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
axioma
veterán
válasz Ezekiell #438 üzenetére
Ebben nincs a zold rendszamra vonatkozoan semmi 50-es hatar, az csak az elvileg jobb, de jelenleg semmi elonyt nem jelento besorolasert kell. Tehat jelenleg amelyik auto uj koraban papiron tudja a 25km-t az minden mas korlatozas nelkul megkapja [5P-vel].
A szigoritast minimum 2 eve mondjak, akkor kezdtem el nezegetni az elektromos autokat es mar akkor mondtak, hogy elveszik a kamubol zoldrendszamosoktol... sajnos nem lett belole semmi es attol tartok sajnos nem is lesz.[ Szerkesztve ]
-
radi8tor
MODERÁTOR
Elektromos robogóknak van saját topikja vagy itt lehet érdeklődni? (LVNENG S5)
⭐ Stella
-
-
Hapi18
tag
Sziasztok! Kia e niro 39 kw autó vásárlására adtam a fejem. Segítséget kérek otthoni töltő kiépítésébe. Sok felmerülő kérdésem van, kevés válasszal az interneten.
- 7,2 kw-al szeretném otthon tölteni de csak 3x20A van jelenleg a házban. kell bővítenem?
- milyen töltőt érdemes venni? -
biker
nagyúr
szia
otthonra teljesen felesleges a 32A (7,2kW) amivel 5,5 óra alatt 0-100% tölthető a kocsi.
Ha minden nap este 8-kor érsz csak haza 1-2%-on és reggel 5-kor indulsz és kell a 100% akkor is van 9 órád tölteni, amihez elég 16A de 20A bőven.
Persze ehhez egy fázist le kell üríteni hogy 20A-ed rendelkezésre álljon.
100% töltés:
16A (3,7kW) 11 óra
20A (4,6kW) 9 óraA gyári konnektoros az csak 10A az már tényleg nem ok.
HA mégis 32A kell, akkor igen, bővíteni kell, 12A*4800Ft minimum díj ha nem kér még szerelést a szolgáltató.
Töltőt direkt linken nem ajánlhatok, mivel reklám lenne.
[ Módosította: radi8tor ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
ha 3x20A-e van, akkor onnan 32+20+20A az alig 100e extra, ha már szabványos a szekrénye.
Egyébként készül a piacra elérhető áron olyan töltő, ami 3x16A-ből tud neked 1x32A-el tölteniElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
1x32A bővítés és egy 1x32A fali töltő összesen 300e alatt van, legalábbis ha jó helyen keresgél.
De mint jeleztem neki is, 1x16A otthonra bőven elég, egy alap fali töltővel ami nettó 115.000Ft is induló áron.
konnektoros 16A töltőnk is van, de azt fali aljzatba csak olyan helyre ajánljuk, akinél kifejezetten erre van kialakítva aljzat, pl elosztói sorolható aljzat vagy minősített EV töltő aljzat 16A 24h kivitelben. Normál aljzat csúfos véget fog érni.3,7kW esetén 10 óra alatt majdnem csurig tölti a legtöbb akkut.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
Új hozzászólás Aktív témák
- Robot fűnyírók
- AI-gyártású celebpornóval küzd a Facebook
- Vicces képek
- Melyik tápegységet vegyem?
- Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Windows 11
- Motoros topic
- Nagy botrányt okoz az EU kiberbiztonsági terve
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- További aktív témák...