-
IT café
DIGI internet Gyakran Ismételt Kérdések
(Kattints az Összefoglaló kinyitása feliratra!)
Utolsó frissítés: 2024. február
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dzsedáj
tag
válasz Dzsedáj #63600 üzenetére
Megoldódott a probléma! Felhívtam az ügyfélszolgálatot, de nem voltak valami kézségesek. Viszont annyi kiderült, hogy a felhasználónévvel és/vagy a kóddal van a gond, ahogy azt ubyegon2 kolléga jól jelezte. Kiderült hogy a név végén szereplő karekterek ami 318ként szerepelt az valójában 3l8 (vagyis kicsi L betű). mind1 a lényeg a lényeg, hogy megy a net (még vagy 2 hétig ) utána jön a szivattyú az új bekötéssel. Köszi srácok még 1x.
''Az én akarásom nem bolondság,hanem tövig kalászos táblája a tibennetek még csak csirázó búzaszemeknek!''
-
nagyúr
válasz Dzsedáj #63602 üzenetére
Örülök, hogy legalább kiderült, hogy nálad is ez volt a gond! Amúgy a fene se gondolna erre, mert azt hinnéd, valóban legalább erre odafigyel az idióta, aki írja. (már elnézést, de erre nem lehet mást írni, tekintve, miről van szó)
Amúgy miért is lenne készséges az ÜSZ,..... mivel ezért tartják?
(én már arra is gondoltam, hogy vannak nagyon tahó ÜSZ-esek, akik első alkalmas panaszfelvevők)Most retteghetsz, mi jön az új bekötéssel!
-
Dzsedáj
tag
Világos, nem is teljesen úgy értettem. Egyébként az 1000-es netben gondolkodtam, ott viszont kábelcsere kell. A baj az hogy hiába megyek be hamarabb 1 héttel, addig nem tudok kötni míg le nem jár a régi. Ezt ott mondták. Igen egyébként a logikus az lenne, amit legutoljára írtál, hogy egyből életbe lépne az új szerződés és ki se kell jönniük, ha nem az 1000-es netet köttetem. Viszont új tagként elmondásuk szerint ez több átfutási idővel jár
ubyegon2: Hallod vmi olyan alpári nővel beszéltem....mondom én kérek elnézést aztán el kezdte magyarázni, hogyan kell új kapcsolatot létrehozni közvetlen gépre csatlakoztatásnál win 7 alatt mondtam neki, hogy ezt már végigzongoráztam és nem kezdő felhasználói ismeretekkel rendelkezem, de csak meg kellett nézni...flegam 'pitshaa' már úgy a nyelvemen volt hogy kiosszam, de intelligensebbnek tartom magam ennél. Bár néha nehéz türtőztetnem magam
[ Szerkesztve ]
''Az én akarásom nem bolondság,hanem tövig kalászos táblája a tibennetek még csak csirázó búzaszemeknek!''
-
Dzsedáj
tag
Elengedtem a dolgot, biztos xar napja van/volt Nagyobb az öröm, hogy végre van netem
MasterMark: Világos, de ha utálom a munkám és ez már a hangvételemből is lejön, akkor ideje váltani. Bár biztos az agyoniskolázottság miatt nem sikerül neki.
[ Szerkesztve ]
''Az én akarásom nem bolondság,hanem tövig kalászos táblája a tibennetek még csak csirázó búzaszemeknek!''
-
nagyúr
válasz Dzsedáj #63605 üzenetére
Nekem néha még nehezebb dolgom van, mert akkor küldenek plafonra, mikor töredelmesen bevallom, hogy kár a Windowsos alapvetéseket elkezdenie, mert nem használok olyant...No akkor még azzal is bepróbálkoztak már, hogy ja hát akkor az a baj...nem mennék bele részletekbe, de egyes hölgyemények szerint mit akarok én, ha ilyen ismeretlen valamiket használok (Linux) nem Windowst.
Azt megértem, amit a kolléga mond, hogy van egy standard válasz sor nekik, de ha van pár bit agya, hamar rájön, hogy valaki már túl van Erzsi nagymama szintjén és nem érdemes biflázni ugyanazokat a paneleket.
Ilyenkor az ember kidühöngi magát és elfelejti, ha helyreáll a megszokott rend. Nekem kicsit nehezebb volt, amikor hülye voltam a NAT-oláshoz és első nap simán letagadta a hölgyemény a tényt én meg plusz egy napot szoptam még amiatt. [link]
(#63606) MasterMark
Humán Vanda?
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz ArthurShelby #63614 üzenetére
Ez lenne jó, de időnként tűkön ülő aggyal harmadik hívásra 6-10 perc után bejutsz valakihez....szóval az ember olyankor minden erejével próbálja megértetni a problémát, mert kizártnak tartja, hogy még egyszer végig bírja várni, míg újra felveszi valaki! ééééés még az sincs kizárva, hogy ugyanaz lesz az!
-
mpo
veterán
válasz ubyegon2 #63615 üzenetére
7 éve regisztráltál, ha nem vagy szakember, akkor is szedtél össze annyit, hogy mondhatod akár azt is, hogy ezen a területen dolgozol 10 éve. Akkor nem fognak oktatni a routerről vagy Windowsról.
Jelenleg FTTB van, elméletileg két éven belül lesz FTTH.
Amit itt megtudtam, nekem mire lesz szükségem:
Bridge-be kell kérnem az ONT-t és vegyenek ki a NAT-ból.
Meg kell két konnektor az eszközöknek.
Mielőtt elmennek mérek sebességet, ahogy szoktam, amikor a 100-as csomagról váltottam 500-asra és új kábelt húztak be, akkor is így tettem.
Ha meg csak másnap lesz meg az 1 Gbit, akkor elhalasztom a mérést.Ha érted, akkor már elavult.
-
Dzsedáj
tag
válasz ubyegon2 #63613 üzenetére
Ja, hát igen. Nekem is elkezdte mondani, hogy de a routeren is be kell állítani a jelszót, de ő csak a kábelesbe tud segíteni (ezt elmondta 3x) én meg 3x mondtam el, hogy igen tudom, beállítottam. Hamar rájöhetett volna, hogy nem azért hívtam, mert nem tudom hová dugjam a kábelt...de végig úgy kezelt. Aztán bele se mentem, hogy egyébként Mac-et használok és ami van azon már hírből sincs UTP bemenet...TB átalakítóm meg nincs...véletlenül volt nálam a céges laptop amin Win 7 van.
Egyébként igen, a legtöbb telefonos helpdesk ezeken az alapokon nyugszik. Ez még eddig oké is, mert nem lehet mindenki toppon mindennel. Viszont amikor ezt jelzed hogy te már tényleg azért hívtad őket mert már rájöttél, hogy a hiba az ő készülékükben van, akkor igazán észrevehetnék vagy kapcsoljanak egy hozzáértőbb kollégát.
Nyilván nem atomfizikusokat vesznek fel ilyen munkakörbe, valszeg nem is verdesi a plafont a fizu. Azért egy színvonalat lehetne valahol tartani. Különösképp azért, hogy magunkfajta szélesebb látókörüeket ne öregítse meg 10-20-X perccel. Ja am. kb 2 perc után levágtam a hanglejtéséből, hogy a felhasználónévvel van a gond. Még rá is kérdezett, hogy mi a vége? Aki egy kicsit is figyel a részletekre az hamar észreveszi a jeleket de hogy annyi ne legyen bennük, hogy annyit mondjon "nem lehet hogy az L-t 1esnek nézte, szokott ilyen gond lenni"....értem én hogy nem mondhatja meg személyesen nekem, de legalább rávezethetett volna...na m1. Egyébként sajnos sok sötét ember van ebben az országban és azt veszem észre hogy egyre több...
[ Szerkesztve ]
''Az én akarásom nem bolondság,hanem tövig kalászos táblája a tibennetek még csak csirázó búzaszemeknek!''
-
nagyúr
7 éve regisztráltam valóban és nem értek abszolút sem a routerekhez sem a Windowsokhoz. Fogalmam sem volt, mi az a NAT-olás, arra meg tényleg nem voltam felkészülve, hogy simán azt hazudják, hogy nem vagyok NAT-olva. Azóta már ezekből képeztem magam, tudom, hol mit kell megnéznem, de addig csak használtam a netet.
Szerintem az, hogy ki hány éve van itt regisztrálva, túl sok mindent nem jelent.
-
viktorhu
veterán
válasz Dzsedáj #63618 üzenetére
"Viszont amikor ezt jelzed hogy te már tényleg azért hívtad őket mert már rájöttél, hogy a hiba az ő készülékükben van"
A felhasználók 90%-a ezt mondja, aztán majdnem mindig kiderül, hogy csak azt hitte, hogy mondjuk n-es wifin értendő a gigabites kapcsolat, vagy rossz helyre dugott be egy kábelt stb.
Én hagyom, hogy gyorsan végigmenjenek a scripten, újraindítom a routert neki stb, aztán rátérünk a lényegre.
-
Dzsedáj
tag
válasz ubyegon2 #63619 üzenetére
Nekem ezek még csak most jönnek de igyekszem felzárkózni.
viktorhu: Ebben is van valami, még azt az 1-2 per "tiszteletkört" ki is lehet bírni, csak amikor már szájbarágós a dolog az már azért idegesítő.
''Az én akarásom nem bolondság,hanem tövig kalászos táblája a tibennetek még csak csirázó búzaszemeknek!''
-
nagyúr
válasz Dzsedáj #63618 üzenetére
Valóban rendkívül nehéz dolgunk van nekünk ügyfeleknek is....néha az ott dolgozóknak sem könnyű, mert tudják, mennyire nincsenek tisztában sok mindennel. (gyanítom, hogy az ügyfelek között is elég sok türhe paraszt van persze)
Sok esetben a hozzáálláson múlik sok minden, azt meg nem könnyű megtanulni.
A legrosszabb, ha rájössz, hogy nem értik, mit akarsz mondani, mi a probléma, viszont sok ÜSZ mostanában minden 3. mondatában marketing szöveget nyom, de ezért nem mondok semmit nekik, mert utasításba kapják gondolom.... (Telekomos problémámmal hívtam az ottani ÜSZ-t és 5x kérdezett rá, hogy szeretnék-e új készüléket vásárolni kedvezményesen)Egyébként sajnos sok sötét ember van ebben az országban és azt veszem észre hogy egyre több...
Na ez az a tény, amivel aztán lassan minden területen együtt kell élnünk. Engem komolyan aggaszt, amikor valami komolyabb szakmunkát kell elvégeztetnem itthon annak tudatában, hogy aki jól dolgozik és akar is dolgozni, az már nem itthon teszi ezt.
-
jeriko2
tag
válasz jeriko2 #63575 üzenetére
Korábbi DIGI net-es problémára (bridge mód, pár weboldal nem jön be) ez segített
Köszi Aperten-nek!(egyelőre direkt csatlakozok a géppel, most állok neki a routert bütykölni)
-
Dzsedáj
tag
válasz ubyegon2 #63622 üzenetére
Igen, az utolsó mondatomból egyenes arányban következik, hogy a másik, felhasználói oldal se jobb.Telefonos ügyintéző se lennék az is tuti. A 100. agyhalott után tuti felgyújtanám az épületet. Ebből kifolyólag nem csodálkozom, ha monoton robotszerűen és olykor olykor flegmán végzik a dolgukat. Viszont azt észre lehetne venni, hogy ember-ember között is van különbség és ha végre hozzákapcsolnak egy normális tagot, akkor felüdülésként is szolgálhatna. A marketing meg nyilván kötelező dolog náluk és mivel felvétel készül, így akár az állásuk is múlhat rajta ha nem azt mondják amit kell.
Dolgoznak itthon is jó szakemberek, igaz egyre kevesebben. Nehéz őket megtalálni és általában nem a kis cégeknél kell keresni. Egyébként igen, sok dologgal már én is úgy vagyok, hogy egyszerűbb ha én csinálom meg. Mire kerítek valakit és épp rá is ér, nincs fél évre előre betáblázva addigra én is összehozok vmit magamtól. Jó persze alap dolgokra gondolok.
''Az én akarásom nem bolondság,hanem tövig kalászos táblája a tibennetek még csak csirázó búzaszemeknek!''
-
Dezsike
tag
Dolgoztam egy másik nagy szolgáltató telefonos ügyfélszolgálatán, igaz nem kezelőként, hanem informatikusként. Hallottam igazán jó beszélgetéseket. Pl. valakinek azt magyarázta a kezelő, hogy hogyan kell online megnézni a szulejmánt, mert pont a felvétel indítás pillanatában szoftvert frissített a box, így nem vette fel. De a legtöbb beszélgetés kimerült abban, hogy eszköz újraindít, resetel, kész. És ezt naponta 30x elmondod. A rendszer pedig mindent mér (persze informatikusként el tudtam intézni, hogy fals adatokat mutasson, ha szegény kezelőnek rossz napja volt és nem bírta már a tempót). Nem egyszerű meló, de tény, hogy az ügyfél többször bunkó, mint a kezelő. Csak az egyszeri ügyfél ezt nem veszi észre.
-
MasterMark
titán
-
mpo
veterán
válasz Dezsike #63630 üzenetére
A vonal túlsó végén vagy a pult másik oldalán lévő emberekkel együttérzek és e szerint intézem a dolgaimat.
Karácsonykor parfümöt vettem ajándékba a Muellerben, a végén a pult alól kaptam négy férfiparfüm mintát pluszban, holott inkább öreg vagyok mint fiatal. A piacon is szól a hentes, ha van valami jó ajánlata.Ha érted, akkor már elavult.
-
Intruder2k5
MODERÁTOR
válasz proradeon #63634 üzenetére
Szerencsére nem mindenhol ez a gyakorlat, felénk ha nekifogtak egy-egy településnek, akkor azt nulláról az átadásig 3-4 hónap alatt letudták. Persze itt inkább falvakról van szó... Nálunk májusban jelentek meg a DIGI-s kocsik, és kezdték a gerinchálózat kiépítését, július közepén pedig már lehetett szerződni. A szomszéd településen (az egy kisváros) egy évvel korábban júliusban indultak, és szeptemberben már mentek a bekötések.
-
őstag
válasz Intruder2k5 #63637 üzenetére
Igazából abszolút nem meglepő számomra, hogy látszólag lassan haladnak. Elnézve például Budapest műhold képét Google Maps-en ... rengeteg panel épület van. Ha csak a lakások 1/4 része Digi előfizető, akkor is rengeteg idő átkötni ennyi ügyfelet. És hát nem csak Budapest létezik.
Mindent egybevéve az is szép teljesítmény, ha az ígért 2 éven belül átkötnek mindenkit. De egyelőre úgy tűnik, hogy csak a dél-keleti régiót nyomják ezerrel. A többi régióból csak elvétve szállingóznak a topicba visszajelzések. Sőt, gyakran sajnos nem jelölik meg az ide tévedők, hogy hol is kötötték át optikára.
Ami működik, ahhoz nem nyúlunk.
-
trec12
addikt
válasz #78121280 #63635 üzenetére
Oszlopokra rakják gondolom ahol lehet meg aknába (pl. belváros) ahol az van. Remélem Sárvár, Celldömölk, Pápa és ezek vonzáskörzete is "így jár" mihamarabb.. Annál is inkább mert ezeken a településeken az Invitel mellett a nagyok közül sem Telekom, sem UPC nincsen (csak kisebb ktv szolgáltatók..).
[ Szerkesztve ]
-
dewil666
őstag
Sziasztok!
Digi most hozott optikai kábelt a panelba és hoztak egy Huawei HG8121H kütyüt. Jelenleg ennek a wifijét használjuk viszont van itt nekem egy 1.5 éves TP-Link AC 750 Archer C20 rouhterem.
Az a kérdésem hogy van értelme a két routhert utp-vel összekötni, hogy a TP-Link Sugározza a wifi jelet vagy a Huawei is van olyan sebességű?
Illetve ha az összekötést javasoljátok akkor leírná valaki lépésről-lépésre hogy mit hová kell beállítani?
(1000-netet kötnek mindenkinek).Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
KLÍMA szerelés, telepítés, karbantartás! dewil666 felhasználónak 270, 940 (régi) pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon! Motoros üdvözlettel ! ! ! Ne vezess olyan gyorsan hogy az őrangyalod lemaradjon!
-
dewil666
őstag
válasz TeeJay #63644 üzenetére
Debrecen, 4032 Borbíró tér 8
FTTH fogalmam sincs.[ Szerkesztve ]
KLÍMA szerelés, telepítés, karbantartás! dewil666 felhasználónak 270, 940 (régi) pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon! Motoros üdvözlettel ! ! ! Ne vezess olyan gyorsan hogy az őrangyalod lemaradjon!
-
immáron ftth-ról...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
Új hozzászólás Aktív témák
Olvasd el az összefoglalót!
Társtopikok:
● DIGI kábel TV
● DIGI Mobil
● DIGI műholdas TV
● DIGI vezetékes telefon
Router kérdésekkel ezekbe a topikokba fáradjatok!
● Milyen routert?
● Router gondok
- XBOX ONE/PS4/PS5/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- XBOX SERIES/PS4/PS5/XBOX ONE/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- PS5/PS4/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- Új Dobozos Lenovo Ideapad Flex 5 x360 Érintős Ultrabook Óriás Tab 16" -40% Ryzen 5 5500U 16/512 QHD
- PS4/PS5/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!