Új hozzászólás Aktív témák

  • nightmare13

    senior tag

    válasz mikromanus #28149 üzenetére

    Persze, biztos lesz, aki bukik, ez a versennyel jár, de egyensúly soha a büdös életben nem lesz akkor se. És azért monopolisztikus verseny, mert nem ugyanolyanok a körülmények mindenkinek, van sok nagyon nagy (több milliárdos tőkével), van nagyon sok kicsi, és van nagyon-nagyon sok még kisebb. Így kell érteni a monopolisztikust, nem úgy mint a monopolt. A költségek az adott pillanatban relevánsak csak, lehet, egy másodperc múlva már okés, lehet, még rosszabb. Az időtényező, és a rengeteg emberi döntés miatt nehéz kitalálni, hogy épp merre mennek el az árak. Persze, minden casual ki tudja számolni, hogy mennyibe kerül legyártani, ennek ellenére még a dupe-bandákon kívül is voltak olyanok, akik gyártási költség alatt adták el.

    Értem én a logikádat, tisztelem és el is fogadom a véleményed, de a te elképzelésed inkább statikus modell, én a dinamikus részét nézem. Adott időpillanat költségeiből kell valami alapján a jövő áraira következtetni. Nagyon nagy a bizonytalanság (még ha nem is úgy tűnik), hiszen még az adott pillanat piaci árait se ismered rendesen, nem tudod, ha veszel mondjuk flawless square követ, az mennyi lesz. Ott van az elmúlt tíz tranzakció ára, meg egy piaci ár, de általában amikor megveszed, ezektől eltér, jobb esetben még marad pénzed, rossz esetben drágább, mert elfogyott az "olcsó" kő.

    Szóval nagy a bizonytalanság, (nem kockázat, mert kockázatnál ismerjük a kimeneteleket és a hozzá tartozó valószínűségeket, míg bizonytalanságnál nem ismerjük az összes kimenetet, így valószínűséget se rendelhetünk hozzá), és ezt a bizonytalanságot kompenzálni kell, ezért van a profit. Persze, idővel kifullad majd a piac, akkor majd a kövek is mennek vendornak, már ha valaki összeszedi, aztán megint jöhet a konjunktúra. (mondjuk új kiegészítő, esetleg valami új csoda patch, stb.)

    WoT: nightmare1367 Az élet egy játék... De játszd keményen!

Új hozzászólás Aktív témák